Teidän kodin värimailma?
Minkälainen värimailma teidän kodeissa on? Muutin uuteen asuntoon puolitoista vuotta sitten ja tavallaan aloitin sisustamisen tyhjästä (eli ei mitään vanhaa tullut mukaan edellisestä kodista). Jotenkin yllättynyt itsekin siitä mihin värivalikoimiin olen päätynyt. Punaisen ja vihreän yhdistelmä. En oikeastaan koskaan ole edes tykännyt vihreästä väristä mutta nyt se on punaisen lisäksi hallisteva väri ja vielä se että näitä kahta väri voi yhdistää keskenään ei ole aijemmin tullut edes mieleen.
Kommentit (39)
Koivu, vaalean harmaa, tummanharmaa, vaalean sininen. Valkoista ei ole missään. Tytön huone on vaaleanpunainen pinkillä tehosteella (YÖK).
Sen punaisen ja vihreän lisäksi huonekaluissa on valkoinen sekä tumma puun väri. Seinät ja ovet on valkoiset (vuokrakämppä). Mulla oli pitkään vaaleanpunainen kausi vanhassa kodissa mutta nyt se väri ei sytytä enää ollenkaan.
Ap
Tummaa harmaata, valkoista ja puun sävyjä. Tytön huoneessa harmaa(t) on korvattu kirkkaanpunaisella, pojan huoneessa turkoosilla. Ikeaa ja kierrätettyä mummolaretroa.
Valkoista/vaaleaa lähes koko kämppä (seinät, pöydät, sohva..), jota piristetty keltaisilla yksityiskohdilla - verhot, penkit, koristetyynyt yms. Viihdyn oikein hyvin, mukavan valoisa muttei kuitenkaan sairaalatyyppinen
Vihreän sävyjä, sellaisia siniharmaaseen taittavia, harmaata, valkeaa ja sekaväriä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 08:24"]Valkoista valkoisella, mahdolliset homeitiöt merkattu home-kylteillä. Keittiön löydän joka aamu kitchen-tekstin ansiosta. Sanomattakin selvää, että tunnus lauseeni on: love what you do, do what you love.
[/quote]
Kai rahin päällä on lampaantalja ja tarjottimella sampanjapullo ja kynttilöitä? Olen käsittänyt, että se on sellainen täysin normaali sisustusjuttu eikä suinkaan mitään lavastusskeidaa.
[/quote]
Voi kyllä. Tykkään myös kattaa pöydälle illalliskattauksen kuudelle vain silmieni iloksi myös arkipäivisin.
[/quote]
Olet niin tavallisen arkinen.
[/quote]
Tällä hetkellä inspiroidun myös valkoisesta walk-in-closetista, johon olen ostanut kristallikruunun.
Vaalea beige, valkoinen, tummanharmaa, musta. Lisäksi metallivärejä yksityiskohdissa ja viherkasveja väriä tuomaan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 08:24"]
Valkoista valkoisella, mahdolliset homeitiöt merkattu home-kylteillä. Keittiön löydän joka aamu kitchen-tekstin ansiosta. Sanomattakin selvää, että tunnus lauseeni on: love what you do, do what you love.
[/quote]
Unohdit sen yksittäisen valokirjaimen. Joka siis on kaivettu roskalavalta (lue: tilattiin Anttilasta).
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 08:24"]
Valkoista valkoisella, mahdolliset homeitiöt merkattu home-kylteillä. Keittiön löydän joka aamu kitchen-tekstin ansiosta. Sanomattakin selvää, että tunnus lauseeni on: love what you do, do what you love.
[/quote]
Unohdit sen yksittäisen valokirjaimen. Joka siis on kaivettu roskalavalta (lue: tilattiin Anttilasta).
[/quote]
Juu. Sellainen löytyy olohuoneesta HAY tuolien/tarjottimien/hyllyjen vierestä. Tällä hetkellä wish-listilläni on HAYn henkarit.
Vihreän eri sävyjä, turkoosia, keltaista, violettia, valkoista, keskitummaa puuta...
Valkoista ja harmaata pääosin, tosin minulla on paljon värillisä design lasia joka tuo sitten sitä väriä. Asunto on suht pieni joten siksi valkoisuus valttia.
Paljon valkoista ja harmaata(valkoinen parketti,paljon vaaleeta marmoria,vaaleat huonekalut). Sitten paljon kirkkaanvärisiä tuikkuja,tyynyjä, suuria värikkäitä tauluja. Lamppuja ja koriste-esineitä messingistä ja kuparista,jotka tuovat lämpöä kaikkien kirkkaiden värien lisäksi.
Mustaa, vaaleaa puuta ja metallia.
Valkoista, harmaata, puunväriä sekä sisustusjutuissa keittiössä turkoosia, olohuoneessa punaista ja pinkkiä. Tykkään tästä rauhallisesta värimaailmasta, jonka olen luonut vuoden sisällä, kun muutin uuteen asuntoon ja aloitin sisustuksen lähes tyhjästä. Entinen asunto oli täynnä värejä, keltaista, punaista, sinistä, monivärisiä juttuja. En kaipaa sitä värisotkua tippaakaan.
Beige, musta, valkoinen, pinkki. Sisustukseni on ihan kesken vielä mutta viimeistelen sen sitten kun saan enemmän rahaa.
Olohuoneessa (samalla mun makuuhuone) beigeä, vaaleanpunaista, ruskeaa ja valkoista. Lapsen huone on värikäs, viidakkoteemainen. Kylpyhuone on ihan sekalainen, se on niin ruma muutenkin että en jaksa sinne värejä miettiä :D Vessassa turkoosia. Keittiössä ei erityisemmin mitään värimaailmaa ole, kun on avokeittiö.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 08:24"]Valkoista valkoisella, mahdolliset homeitiöt merkattu home-kylteillä. Keittiön löydän joka aamu kitchen-tekstin ansiosta. Sanomattakin selvää, että tunnus lauseeni on: love what you do, do what you love.
[/quote]
Kai rahin päällä on lampaantalja ja tarjottimella sampanjapullo ja kynttilöitä? Olen käsittänyt, että se on sellainen täysin normaali sisustusjuttu eikä suinkaan mitään lavastusskeidaa.
Lämmin, voimakas, mausteinen.
Ei yhtään maalarinvalkoista seinää, hallin seinät lähimmäs off white. Muuten keltaista, sinistä, munakoison lilaa, punaista, hiekkaa, savea, kultaa, grafiitinharmaata ja hopeaa :) Kuulostaa sekavalta mutta ei ole kun tietää miten yhdistelee:D
Tummaa puuta, valkoista, viininpunaista. Vähän harmaata, beigeä ja turkoosia.