Vaaleista, ehdokas jota äänestin sai nolla ääntä
Miten on mahdollista, ehdokas jota äänestin sai meidän alueen vaalipiirissä nolla ääntä? En kirjoittanut epäselvästi, tuhrinut lappuun mitään ylimääräistä jne? Ehdokas sinänsä oli aivan marginaalinen tekijä jota sukulaissuhteen vuoksi äänestin, mutta kyllähän nyt äänten pitäisi oikein mennä :(
Näinköhän koko systeemiin voi edes luottaa?
Kommentit (27)
Porvoon vaaleissa?
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/is/tulos/ehdokkaat
Kukkaan ei jäänyt nollaan ääneen, jumboilla on 5 ääntä.
Siis tarkoitan aluetta, äänestyspiiri vai miksi näitä nyt kutsutaan. Ei koko vaalipiiri. t. ap
Olisi aika kummallistaos edes ehdokas itse einilisi itseään äänest.nyt :D
Joo hyvä oli ap.n provo, hyvä oli. Tosiaan jossain kuntavaaleissa joku sai nolla ääntä, hieman hymyilytti kun ei ollut edes itse äänestänyt itseään.
Hei oikeasti, tarkoitan todellakin sitä pientä aluetta missä äänestettiin. Ei ehdokas itse edes asu tällä alueella. Onhan noita nollaan jääneitä ehdokkaita vaikka kuinka paljon eri asuinalueilla. t. ap
Eikö täällä kukaan osaa lukea. Ja miksei kyseinen ehdokas voi asua saman vaalipiirin eri äänestysalueella?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 06:57"]
Hei oikeasti, tarkoitan todellakin sitä pientä aluetta missä äänestettiin. Ei ehdokas itse edes asu tällä alueella. Onhan noita nollaan jääneitä ehdokkaita vaikka kuinka paljon eri asuinalueilla. t. ap
[/quote]
Vittuakos siinä kiukuttelet että kukaan ei tartu trolliisi.
Onhan esim tuolla vaikka kuinka monta nolla ääntä saanutta http://vaalit.yle.fi/tulospalvelu/2015/eduskuntavaalit/?ehdokkaat_uusimaa_vantaa_askisto_#2_92_201#taulukko
En siis ole ap, mutta tuolla itse asun,
Kyllä sun nyt vaan täytyy tunnustaa sille sukulaiselle, että et äänestänyt häntä.
Eikö Aku Ankan ääntä kirjattukaan ??
http://www.vauva.fi/keskustelu/4447590/ketju/aku_ankka_eduskuntaan
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 06:53"]
Siis tarkoitan aluetta, äänestyspiiri vai miksi näitä nyt kutsutaan. Ei koko vaalipiiri. t. ap
[/quote]
Älä kirjoita vaalipiiri jos tarkoitat äänestyspaikkaa. Yksi ehdokkaana ollut tuttava huomautti kerran että minun äänestyspaikalta ei ollut yhtään ääntä hänelle, pääsin pälkähästä kun sanoin äänestäneeni ennakkoon ja että ne ei näköjään näy äänestyspaikkojen tuloksissa :) Kokeile samaa.
Systeemiin voi luottaa, mutta äänestäjiin ei. Tässä on nyt muutama mahdollisuus. Äänesi on hylätty, siksi että numero on epäselvä tai olet suttaillut jotain muuta äänestyslappuun. Joillekkin ihmisille on mahdotonta kirjoittaa mitään lisäämättä pientä hymiötä, sydäntä tai kukkasta tms. ja tuollainen lisäsuttuhan tarkoittaa lapun hylkäämistä jos siinä on mitään muuta kuin selvä numero.
Toinen mahdollisuus on se että ehdokkaasi ja sinä olette eri vaalipiiristä ja äänesi meni nyt jollekkin muulle samalla numerolla.
Kolmas vaihtoehto on se että sinä valehtelet ja neljäntenä erittäin epätodennäköisenä että äänesi on laskettu väärin, oikenee tarkastuslaskennassa, jos näin on käynyt.
Onhan näitä tapauksia ennen ollut. Jos uskoo, että äänet lasketaan rehellisesti, on oltava hölmön naiivi. Tulokset tiedetään jo ennen äänestyksiäkään, onhan se kuitenkin kiva että ihmiset kuvittelee voivansa vaikuttaa asioihin, tuo lohtua monelle..
Terveisin eräs, joka pääsi aiemmin seuraamaan asioita lähempää kuin peruskansalainen.
Voi olla, että vaalivirkailija on töpännyt.. Äänestitkö ennakkoon? laittoiko vaalivirkailija leiman valkoiseen lappuun? Allekirjoittiko vaalivirkailija..
18 sanoi sen mitään lähes kaikki suomalaiset pitävät mahdottomana. Älkää olko niin naiveja, että meillä olisi kaikki aivan rehellistä ja aukotonta.
http://mikasvirtanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/122896-onko-vaalivilppi-mahdollinen-suomessa
Tutuskaa vaikka tähän ja miettikää sitten uudelleen.
Katoitko ihan loppuun asti tulokset? Että 100% kunnan äänistä oli laskettu? Mä ihmettelin kanssa koko illan kun mun ehdokas ei ollut saanut yhtään ääntä siltä äänestysalueelta missä itse äänestin. Sitten joskus puolen yön aikoihin oli kaikki äänet saatu laskettua ja sitten näkyi mun ehdokkaallakin ääniä.
Linkki? Itselle ei eilen sattunut silmiin alle viiden äänin ehdokkaita.