Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero, kun puoliso ei halua erota?

Vierailija
01.01.2022 |

Mies ei myönnä, ettei pidä perhe-elämästä. Hän elää omille harrastuksilleen, mutta perheen kanssa ei voi tehdä mitään tai käydä muualla, kuin mökillä joskus ja sielläkin häviää omiin oloihinsa tai huutaa lapsille, kun olemassa olollaan häiritsevät.
Rahasta ei ole kiinni, eikä vapaa-ajasta.

Kuinka saada mies tajuamaan, että hän pilaa sekä oman, että meidän elämän, jos ei hyväksy eroa? Haluaisin asioiden menevän siististi lasten vuoksi. Omasta mielestään hän on varsin hieno ja hyvä isä, kun ei juo. Kaikki keskustelut ajautuvat aina siihen, että hän sanoo minun olevan onnekas, kun hän ei istu baareissa.
Ei minua ne hänen harrastuksensa haittaa, vaan se vastenmielisyys ja stressi mikä hänelle tulee, jos joskus joutuu minun ja lasten kanssa viettämään päivän. Hän on enemmän viikonloppuisä tyyppiä.
Lapsetkin jo aistivat isän puolelta tulevan vastenmielisyyden. Isä tuntuu olevan ainoa, joka ei sitä pysty myöntämään. Kaiken aikansa huutaa ja valittaa lasten melua, sotkuisuutta ja tarvitsevuutta.
Joka kerta, kun tulen omilta menoiltani täällä on täysi sota ja huutoraivo päällä, tai sitten on alle kouluikäiset lapset laitettu pelaamaan gta 5 tai katsomaan aikuisten kauhuelokuvaa, että ovat hiljaa ja pois tieltä.
Tällä hetkelläkin miehellä on loma ja lapset kotona, kun mies halusi näin. Lapset ovat pelanneet koko loman ensimmäisestä päivästä alkaen. Olisi parempi, kun olisivat päiväkodissa, mutta mies ei voi myöntää, että vihaa tätä elämää.

Tästä saa nyt kuvan, että mies olisi kolmas lapsi, joka istuu pleikkarilla, mutta näin ei kuitenkaan ole. Hän on muuten täysin normaali 40-vuotias mies, joka hoitaa elämässä kaiken kunnialla ja osallistuu kotitöihin muuten normaalisti, eikä edes pelaa sitä pleikkaria itse.
Ainoa ongelma vain, että hän näyttää vihaavan lasten kanssa viettämäänsä aikaa. Päivät vain odottaa, että olisi ilta ja lapset jo nukkumassa.
Heidän suvussaan on pitkä historia isistä, jotka hylkäävät lapsensa. Vannotti kyllä suhteen alussa vihaavansa isäänsä, kun teki sen heille ja olevansa erilainen, mutta eipä näköjään geeneille mitään voi.

Hän olisi mieluiten aina vain kahdestaan minun kanssani.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta sympatiani ovat sinun ja lastenne puolella. Hankala tilanne. 

Vierailija
2/39 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että olisi mieluiten kahdestaan kanssasi, jos on lomalla kotona ja lapset myös.

Onko mies sanonut, että olisi mieluiten kahdestaan kanssasi?

Vierailija
4/39 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea loppuun, mutta erota voi yksinkin.

Vierailija
5/39 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedätkä että parisuhteet perustuu vapaaehtoisuuteen, sä voit erota ihan ilman, että tarvii vauvapalstalla märistä.

Vierailija
6/39 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten vissiin otat eron yksin.

Uutta asuntoa etsimään.

Vierailija
7/39 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa voi myös hakea yksin. Aviopuolison suostumusta ei siihen tarvita. 

Voimia.

Vierailija
8/39 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että olisi mieluiten kahdestaan kanssasi, jos on lomalla kotona ja lapset myös.

Onko mies sanonut, että olisi mieluiten kahdestaan kanssasi?

Kahdestaan lähtee kyllä lomalle ja on aivan toinen ihminen silloin. Iloinen, romanttinen ja onnellinen. Lasten kanssa kaikki on ankeaa ja surkeaa suorittamista. Itse en koe näin ja nautin lasten kanssa reissaamisesta, vaikka kahdestaankin on mukava käydä.

Iltaisin hän oikein herää eloon, kun lapset menevävät nukkumaan ja silloin kaikki on taas hyvin. Lapsille vain huutaa...

-ap

Vierailija
9/39 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsette lastenhoitajan. Se tulee varmasti halvemmaksi kuin erosotkut.

Vierailija
10/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hukkaisi minäkään loppuelämääni tuollaisen kanssa. Kysymys - eikä ole taekoitettu ilkeilyksi: Näkyikö miehen asenbe jo 1. lapsen jälkeen? Ja Jos näkyi, miksi se toinen on saatu?

Vierailija
11/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyse on siitäkin että mies toimii lapsuudenperheen mallin mukaisesti, eikä ns. Voi käytökselleen mitään, eli ei tunnista niitä malleja mitä hänellä on omasta lapsuudestaan

Vierailija
12/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä eroon miehen lupaa tarvitse. Olet jo iso tyttö ja on aika ottaa sitä todellista vastuuta omasta elämästä.

Vierailija
13/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tämä olisi oikeasti totta, niin ymmärtäisit hakea ulkopuolista apua, eli terapiaa molemmille. 

Vierailija
14/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtui toisen lapsen kohdalla? Oliko hän ekaa haastavampi? Olisiko miehelle riittänyt yksi lapsi?

Vierailija
15/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat nainen itseäsi niskapersotteella kiinni ja pelastat itsesi ja eritoten lapsesi tuolta elämältä. Sä et tarvitse miehen lupaa eroamiseen.

Vierailija
16/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lapsi olisi haltioissaan, jos olisi isä, joka on läsnä edes jollain tapaa ja joka huolehtii elatuksesta, osallistuu kodin töihin yms.

Ilmeisesti ap haluaa rusinat pullasta.

Vierailija
17/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin voi eroa hakea aviopuolisosta vain toinen. Ei tarvitse selitä syytä. Mikä estä laitaa yksin eropaperit vireille?Aikanaa hastemies lähetää asiasta kirjattuna kirjeenä aviopuolisollesi tiedon haet eroa. Harkinta aika on 6kk. Jonka jälkeen ero astu voimaan,ellet sitä ennen sitä peru?Yhteistä omaisuutta? Känny lakitoimiston puoleen jotta ositus menee oikein ymm.

Vierailija
18/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis, että mieskin haluaisi eron ja hoitaisi sen. Ota vastuu itse ja aloita prosessi, jos sitä oikeasti haluat.

Vierailija
19/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei jotenkin tajua miten hirveä on. Se pitäisi nyt saada menemään laskuun. Ilmeisesti sen oma isä on toiminut samalla tavalla eikä siksi tiedä miten pitäisi käyttäytyä.

Vierailija
20/39 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös muistaa se, että miestä et voi pakottaa hoitamaan lapsia eron jälkeen niin että sinä pääset rimpsalle tai saat "edes joskus pienen hengähdystauon". Että et sitten ole hetken päästä täällä itkemässä miten et voi eron jälkeen miestä enää kontrolloida, miten exän uusi nainen on aivan hirveä, ja eksä vinkuu elatusmaksuista, exä muuttaa 600km päähän, menee työhön jossa tehdään kuukauden työreissuja, jne.

Se on valinnan paikka nyt että kumpaa elämää, mutta itse teet valintasi ja kestät seuraukset. Älä jatkuvasti sitten syyttele kaikkia muita. Sinä vastaat itse omasta elämästäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme