Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vulvodynia uusi trendisairaus?

Vierailija
20.04.2015 |

Kilpirauhasen vajaatoiminta jäämässä kakkoseksi?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt samaa. Tuli muotiin sen jälkeen kun Sinkkuelämän Charlottella oli se... Siitähän tosin on aikaa mutta uusinnat pyörii koko ajan.

Vierailija
2/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että minullakin on se ja olen mies(vihreä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihmeen vulvodynia ja mikä ihmeen trendisairaus? en oo kuullut kummastakaan ja ainakin luulen olevani varsin trendikäs, olenko sittenkään? :(

Vierailija
4/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan yhden miesvihaajan hokema/perustelu sille, miksi miehille ei tule antaa seksiä.

Vierailija
5/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vitun trendisairaus? Jos joku sairaus on ollut alidiagnosoitu, ja ihmiset alkavat vihdoin saada apua ja asiasta keskustellaan, se on muka muotia? 

Vierailija
6/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:25"]

Mikä vitun trendisairaus? Jos joku sairaus on ollut alidiagnosoitu, ja ihmiset alkavat vihdoin saada apua ja asiasta keskustellaan, se on muka muotia? 

[/quote]

Niinpä. Viesti tämäntyyppisissä tapauksissa on siellä metatasolla, ja tässä tapauksessa se liittyy alhaiseen kivunsietokykyyn ja näin ollen ns. 'heikkouteen', koska mukamas joku yrittää päästä helpolla.

Vierailija
7/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitokulut tulisi budjetoida sukupuolille erikseen. Tämäkin "alidiagnosoitu" sairaus koskettaa vain naisia, joiden terveysmenot ovat jo nykyisellään miehiä suuremmat. Puolet rahoista miesten terveysmenoihin, se olisi reilua.

Vierailija
8/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:34"]

Terveydenhoitokulut tulisi budjetoida sukupuolille erikseen. Tämäkin "alidiagnosoitu" sairaus koskettaa vain naisia, joiden terveysmenot ovat jo nykyisellään miehiä suuremmat. Puolet rahoista miesten terveysmenoihin, se olisi reilua.

[/quote]

Kyllä ne viinan aiheuttamat terveysmenot ovat monin verroin suuremmat.

Vierailija
9/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:34"]

[/quote]

Kyllä ne viinan aiheuttamat terveysmenot ovat monin verroin suuremmat.
[/quote]
Vaan kun ei ole. Ota asioista selvää.

Vierailija
10/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:34"] Terveydenhoitokulut tulisi budjetoida sukupuolille erikseen. Tämäkin "alidiagnosoitu" sairaus koskettaa vain naisia, joiden terveysmenot ovat jo nykyisellään miehiä suuremmat. Puolet rahoista miesten terveysmenoihin, se olisi reilua. [/quote] Kyllä ne viinan aiheuttamat terveysmenot ovat monin verroin suuremmat. [/quote] Vaan kun ei ole. Ota asioista selvää.

[/quote]

Oikeasti? Vulvodynia tulee mielestäsi yhteiskunnalle kalliimmaksi kuin viina? I don't think so...

Vierailija
11/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vulvodynia, eikä todellakaan ole mikään trendisairaus. Ihan kauhea sairaus ja pilannut mun seksielämän täysin. Yhdyntä sattuu ihan mielettömästi, en voi harrastaa sitä ollenkaan, joten seksiä meillä ei enää ole. Itkettää tilanne. Fysioterapiassa olen tällä hetkellä. Gynekologeilla rampannut. Sitä voi aiheuttaa monet asiat, esim raiskaus, yhdyntä ilman kiihottumista, jatkuvat hiivatulehdukset yms, yhdistelmäpillereiden käyttäminen yms... En tiedä miten jaksan elämää, jos pitää olla koko loppuelämä ilman seksiä.

Vierailija
12/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vulvodynia on ulkosynnytinten alueen kiputila, jolle voi olla monta eri syytä. Tärkein vulvodynian alamuoto on vestibuliitti. Siinä emättimen aukossa (ei sen ympärillä) ja erityisesti sen alareunassa on punottava, voimakkaasti kosketukselle aristava alue. Vestibuliitti on hyvin yleinen, krooninen ja hankalasti hoidettavissa oleva tila, jonka laukaisevina tekijöinä voivat olla hiivatulehdukset, kondyloomavirus ja matala-annoksiset ehkäisypillerit, jolloin kostuminen on limakalvojen kuivumisen vuoksi heikentynyttä. Myös seksiin ryhtyminen ilman riittävää kiihottumista ja kostumista edesauttaa vestibuliitin kehittymistä.

Vulvodyniassa kipu tuntuu yhdynnässä heti peniksen sisään viennin yhteydessä. Usein on vaikeuksia tampoonin käytössä ja pyöräillessä. Vulvodynia on tyypillinen nuorilla noin 20-40 vuotiailla naisilla. Gynekologisessa tutkimuksessa kaikki näyttää normaalilta, mutta pientä punotusta voi olla emättimen aukon ympärillä. Kipupiste on määritettävissä melko tarkastikin. Naisella on saattanut olla myös useita hiivatulehduksia."

http://www.tohtori.fi/?page=8848486&id=4756886

Vierailija
13/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:45"]

Mulla on vulvodynia, eikä todellakaan ole mikään trendisairaus. Ihan kauhea sairaus ja pilannut mun seksielämän täysin. Yhdyntä sattuu ihan mielettömästi, en voi harrastaa sitä ollenkaan, joten seksiä meillä ei enää ole. Itkettää tilanne. Fysioterapiassa olen tällä hetkellä. Gynekologeilla rampannut. Sitä voi aiheuttaa monet asiat, esim raiskaus, yhdyntä ilman kiihottumista, jatkuvat hiivatulehdukset yms, yhdistelmäpillereiden käyttäminen yms... En tiedä miten jaksan elämää, jos pitää olla koko loppuelämä ilman seksiä.

[/quote]

Luulosairaus ja miesviha ovat vaikeita hoidettavia, siinä olet oikeassa.

Vierailija
14/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi tätäkin piti miinustaa? :( Olen todella masentunut oman tilanteeni vuoksi ja etenkään kun ei tiedä auttavatko hoidot ja onnistuuko normaali parisuhde-elämä enää koskaan ja arat limakalvot joka päivä. Miksi pitää toisten sairauksia vähätellä?

Vierailija
15/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:45"]Mulla on vulvodynia, eikä todellakaan ole mikään trendisairaus. Ihan kauhea sairaus ja pilannut mun seksielämän täysin. Yhdyntä sattuu ihan mielettömästi, en voi harrastaa sitä ollenkaan, joten seksiä meillä ei enää ole. Itkettää tilanne. Fysioterapiassa olen tällä hetkellä. Gynekologeilla rampannut. Sitä voi aiheuttaa monet asiat, esim raiskaus, yhdyntä ilman kiihottumista, jatkuvat hiivatulehdukset yms, yhdistelmäpillereiden käyttäminen yms... En tiedä miten jaksan elämää, jos pitää olla koko loppuelämä ilman seksiä.
[/quote]
Tässä tuli uutta tietoa, kiitos. Olen luullut että taustalla on aina seksuaalinen trauma.

Vierailija
16/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:48"]

[/quote]

Luulosairaus ja miesviha ovat vaikeita hoidettavia, siinä olet oikeassa.

[/quote]

Häh?? Mun sairaus on ihan gynekologin diagnosoima eikä penistä saa vietyä emättimeen koska kipu on niin kovaa. Miehiä en todellakaan vihaa. Haluaisin todella paljon seksiä mieheni kanssa, hellimme kuitenkin usein, vaikkei seksiä enää olekaan.

Vierailija
17/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:45"]Mulla on vulvodynia, eikä todellakaan ole mikään trendisairaus. Ihan kauhea sairaus ja pilannut mun seksielämän täysin. Yhdyntä sattuu ihan mielettömästi, en voi harrastaa sitä ollenkaan, joten seksiä meillä ei enää ole. Itkettää tilanne. Fysioterapiassa olen tällä hetkellä. Gynekologeilla rampannut. Sitä voi aiheuttaa monet asiat, esim raiskaus, yhdyntä ilman kiihottumista, jatkuvat hiivatulehdukset yms, yhdistelmäpillereiden käyttäminen yms... En tiedä miten jaksan elämää, jos pitää olla koko loppuelämä ilman seksiä. [/quote] Tässä tuli uutta tietoa, kiitos. Olen luullut että taustalla on aina seksuaalinen trauma.

[/quote]

Joo, ei välttämättä ole. Tosin monella on haluttomat yhdynnät, joita jotkut naiset joutuvat kokemaan parisuhteissaan. Itselläni on ollut todella paljon hiivatulehduksia, joten syy voi olla siinä.

Vierailija
18/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:34"]Terveydenhoitokulut tulisi budjetoida sukupuolille erikseen. Tämäkin "alidiagnosoitu" sairaus koskettaa vain naisia, joiden terveysmenot ovat jo nykyisellään miehiä suuremmat. Puolet rahoista miesten terveysmenoihin, se olisi reilua.
[/quote]

Eiköhän tähän auttaisi parhaiten se, että miehet alkaisivat synnyttää puolet lapsista. Se olisi reilua.

Vierailija
19/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen vulvodyniapotilas. Ei ole herkkua tämä elämä eikä todellakaan ole mikään tekosairaus. Alapää todella huonossa kunnossa eikä yhdyntä ole onnistunut pitkään aikaan. Vulvodynian hoidossa on normaalia että hoitotaho määrää 6-9 kk seksikiellon. Limakalvojen pitää antaa olla rauhassa kun hoidetaan. Raskastahan tämä on.

Vierailija
20/74 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 00:34"] Terveydenhoitokulut tulisi budjetoida sukupuolille erikseen. Tämäkin "alidiagnosoitu" sairaus koskettaa vain naisia, joiden terveysmenot ovat jo nykyisellään miehiä suuremmat. Puolet rahoista miesten terveysmenoihin, se olisi reilua. [/quote] Kyllä ne viinan aiheuttamat terveysmenot ovat monin verroin suuremmat. [/quote] Vaan kun ei ole. Ota asioista selvää.

[/quote]

Oikeasti? Vulvodynia tulee mielestäsi yhteiskunnalle kalliimmaksi kuin viina? I don't think so...

[/quote]

Viinasta on karmeita verotuloja ja säästöjä sekä terveydenhoito- että eläkemenoissa ja kaikki terveydenhoitokulut tietty lasketaan jo nyt viinan aiheuttamien haittojen kanssa.

Upouuden kansanedustajan mukaan tupakan kanssa vähän sama juttu.

http://www.iltalehti.fi/terveys/200810068379693_tr.shtml

Pimppakivusta ei ole kuin kuluja. Verotuloja en siitä usko saatavan ikinä. Naiset muutenkin ovat herkempiä kivulle ja se aiheuttaa mm. työpoissaoloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä