Paljonko ammuitte rahaa taivaalle-kysely?
Meillä lähti 157€, pari isompaa pataa ja muutama pieni.
Kommentit (43)
Rakettien ostaminen = turhaa
Rakettien katsominen = tylsää
Laitoin etf-rahastoihin 1.500 euroa, jotka aiemmin olisi mennet joululahjoihin ja ilotulitteisiin. Tänä vuonna en ostanut kumpiakaan.
Luulen, että paremmin on eurot käytetty näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole tyhmiä, meidän rahat eivät haihdu savuna ilmaan.
Tuota noin, monille normaalituloisille ja hyvätuloisille perheille raketteihin käytettävä summa kerran vuodessa on pikkuraha. Sen sijaan se on iso ilo perheen pienemmille. Eli eipä esitetä älykköä, jos ei ammuttu raketteja. Ympäristöpoliiseilta toivoisi suhteellisuudentajua. Ja roskat voi kerätä pois.
No just. Pienimmille mikä vaan on ilon aihe. Itse iloitsin lahjanarusta.
"Rakettitukku kertoo tuottavansa vuosittain noin 617 tonnia CO2-päästöjä. Tämä tarkoittaa noin kuudenkymmenen suomalaisen vuosipäästöjä."
Ja kaikki turhan takia keskellä ilmastokriisiä. Ja tuokin vain yksi tukku.
Onneksi mammat eivät osta koskaan mitään turhaa, eli mitään mitä ei tarvitsisi hengissä pysymiseen. Miten oon aika varma että esim syötävää ja juotavaa ostetaan ns tarpeettomiakin, vaikka ovat vaan hetken ilo ja sitten ne vedetäänkin jo pöntöstä alas.
Vähän yli viisikymppiä. Rakettien ampuminen on autistiselle pojalleni pitkään odotettu ilo ja totta vie en aio sitä häneltä ihan heppoisin perustein riistää. Roskat keräsimme heti pois, ja täällä paukuteltiin joka tapauksessa aika lailla puoliltaöin, joten lemmikkien ahdistus ei noista kasvanut.
0 euroa. Mutta kiitos sille parivaljakolle, joka järjesti viereisellä lammella valtavan hienon valoshown!😊
0€. Mielummin pidän eurot lompakossani kuin ampuisin taivaantuuliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin, monille normaalituloisille ja hyvätuloisille perheille raketteihin käytettävä summa kerran vuodessa on pikkuraha. Sen sijaan se on iso ilo perheen pienemmille. Eli eipä esitetä älykköä, jos ei ammuttu raketteja. Ympäristöpoliiseilta toivoisi suhteellisuudentajua. Ja roskat voi kerätä pois.
"Rakettitukku kertoo tuottavansa vuosittain noin 617 tonnia CO2-päästöjä. Tämä tarkoittaa noin kuudenkymmenen suomalaisen vuosipäästöjä."
Toihan on tosi vähän! Ja toi on Suomen suurin rakettien maahantuoja! Kiitos tiedosta, jatkossa ammun tuonkin osalta hyvällä omallatunnolla.
40 euroa. Rahaa olisi enemmänkin ampua, mutta perinteiset keppiraketit ja perhoset ym. riittää muksuille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni (ja menee), röökinä. Siihen "100 päivää" pitää laskea kerroin (2,5). Huhhuijjaa...
0€. Kaupungissa on turhaa ostaa moisia.
45€. Kaksi jotain maasta suihkuavaa Dragon jotakin ilotulitetta ja yksi vähän kalliimpi pata. Oikein olivat sen rahan väärti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toihan on tosi vähän! Ja toi on Suomen suurin rakettien maahantuoja! Kiitos tiedosta, jatkossa ammun tuonkin osalta hyvällä omallatunnolla.
Tuo on alle 1/500 koirien tuottamista päästöistä.
Vierailija kirjoitti:
Rakettien ostaminen = turhaa
Rakettien katsominen = tylsää
Rakettien ampuminen = parasta!
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli viisikymppiä. Rakettien ampuminen on autistiselle pojalleni pitkään odotettu ilo ja totta vie en aio sitä häneltä ihan heppoisin perustein riistää. Roskat keräsimme heti pois, ja täällä paukuteltiin joka tapauksessa aika lailla puoliltaöin, joten lemmikkien ahdistus ei noista kasvanut.
Ai millä keräät ne ilmaan menevät päästöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis kai ymmärrät että tuo on mitä rakettitukku tuottaa, ei mitä itse tuotat ampumalla ne taivaalle.
Miksi sinun omaatuntoasi vaivaisi rakettien valmistuksen päästöt jos et niitä itse valmista?
Parvekkeelta ammuin pari rakettia. Yksi osui melkein naapurin seinään!
Vierailija kirjoitti:
Eli ette omista polttomoottoriajoneuvoa. Tosin teknisestihän pakoputkesta tulee pakokaasuja, mutta sama perjaate. Ostatte rahalla jotain joka työntää jotain eteenpäin. Bensa autoa, ruuti rakettia.
Ette siis asu takallisessa omakotitalossa tai omista takallista mökkiä. Niin, teknisestihän ne puut tulevat metsästä, mutta eikö se metsä joillekuille ole yhtäkuin rahaa.
Menin pihalle ja huusin Ammuu!!