Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahankäyttö alkoholiin

Vierailija
01.01.2022 |

Ylen vanhassa jutussa nuori nainen laski säästäneensä vähän yli kahdessa vuodessa 12 000 euroa olemalla ilman alkoholia (https://yle.fi/uutiset/3-11905094, darravapaa-instalinkki). Aikamoinen laskutapa, kun mukaan laskee hajonneista sukkahousista kadonneisiin huulipuniin.

Laskin äsken, että itse olen vuonna 2021 käyttänyt aika tarkkaan 3000 euroa ihan puhtaasti alkoholiin (oluet, viinit, väkevät), siis ilman mitään taksimaksuja, meikkejä tms. Kyseessä on olleet kotiin ostetut vain itselleni tarkoitetut alkoholit. Todellinen summa on jonkin verran suurempi, koska alkoholia on ostettu myös yhteisen tilin kortilla, siitä puuttuu myös satunnaiset ostot luottokortilla, jotka näkyvät tiliotteella vain luottokorttimaksuna. Toisaalta siinä on mukana joitakin likööripulloja, joista myös puoliso on juonut. Eli puhutaan vähän yli 3000 eurosta. Noin 250 e/kk.

Paljonko sinulla kului viime vuonna alkoholiin ja miten lasket siihen kuluneen summan, sisältääkö se vain alkoholin vai myös oheiskuluja?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin 2000-2500 euroa kuluu vuodessa. Laskutapa on melko helppo, sillä en käy baareissa, käytä takseja, tilaa taksaria grilliltä aamuyössä tai soittele kännissä prostutioiduille. Joskus tosin ostin 70 eurolla netissä jotain bändivaatteita kun kuvittelin taas olevani joku teini-ikäinen hevari. Hiukan harmitti, mutta onneksi nyt joku tolkku säilyi tuossa :D

Mistä mä luin joskus että joku oli kännissä ostanut mm. kolme bajamajaa, koska se oli hänen mielestään hyvä läppä. Ei naurattanut jälkikäteen :D

Tänä vuonna olisi tavoite vähentää ja pärjätä ehkä 1000 eurolla, allekaan ei olisi pahitteeksi. Jospa aloitetaan tipattomasta tammikuusta. 

Vierailija
2/2 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noin 2000-2500 euroa kuluu vuodessa. Laskutapa on melko helppo, sillä en käy baareissa, käytä takseja, tilaa taksaria grilliltä aamuyössä tai soittele kännissä prostutioiduille. Joskus tosin ostin 70 eurolla netissä jotain bändivaatteita kun kuvittelin taas olevani joku teini-ikäinen hevari. Hiukan harmitti, mutta onneksi nyt joku tolkku säilyi tuossa :D

Mistä mä luin joskus että joku oli kännissä ostanut mm. kolme bajamajaa, koska se oli hänen mielestään hyvä läppä. Ei naurattanut jälkikäteen :D

Tänä vuonna olisi tavoite vähentää ja pärjätä ehkä 1000 eurolla, allekaan ei olisi pahitteeksi. Jospa aloitetaan tipattomasta tammikuusta. 

Tsemppiä tavoitteeseen! Itse en ole ihan varma, mitä tavoittelen ja millä tavalla. Pitempijaksoinen tipaton tulisi tarpeeseen, edes se tammikuu, mutta aiemminkaan se ei ole onnistunut. Joten mietin myös "tänään en ota" -periaatetta. Se on aiempina vuosina kaatunut siihen, että "juuri tänään kannattaa ottaa, koska huomenna ei ole töitä/aikaista herätystä/autolla töihin menoa/kokouksia heti aamusta/pomon tapaamista/ainajokusyy". Nyt kun työskentelen etänä enkä ole enää aikoihin potenut minkäänlaista krapulaa, ei tarvitse ajatella, että juuri tänään kannattaa ottaa, koska ei minulla ole huomenna tai ylihuomennakaan mitään syytä olla ottamatta. Ymmärsitköhän pointtini? :-)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla