VAALIVALVOJAISET 2015
Tänne keskustelua illan vaaleista.
Kysymys : seuraatko Ylen vai MTV3:n vaalilähetystä ja miksi?
Kommentit (407)
Hyvä PS! Pakko olla tyytyväinen tän päivän äänimääriin!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 22:50"]
Ei vittu mikä junttilandia tämä Suomi on. Keskusta ja persut saavat eniten ääniä...
[/quote]
Kenen olisi pitänyt saada?
Belfiepuolueen? Siinäpä vasta kykypuolue :D
[/quote]
Itse äänestin SDP:tä. Usein olen äänestänyt myös vihreitä. Mutta siis persut.. Voi vittu.
[/quote]
Hahahaahhhaahaaaa!!!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 22:50"]
Ei vittu mikä junttilandia tämä Suomi on. Keskusta ja persut saavat eniten ääniä...
[/quote]
Kenen olisi pitänyt saada?
Belfiepuolueen? Siinäpä vasta kykypuolue :D
[/quote]
Itse äänestin SDP:tä. Usein olen äänestänyt myös vihreitä. Mutta siis persut.. Voi vittu.
[/quote]
Hahahaahhhaahaaaa!!!
[/quote]
Hakkaraisen kannattaja? Vai jonkun muun älyn jättiläisen?
Mä en vaan käsitä miten toi pisteenlasku menee.. Voiko joku vääntää rautalangasta? Mistä nuo paikkamäärät tulee? Jos A saa 10 pistettä ja B 7 ja C 4 , niin A ja B pääsee sisään mutta C ei, miksi? Mikä määrää suurimman puolueen? Äääää mä en käsitä. Yhteispistemäärä?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:02"]Kertokaa ihan oikeasti mulle miksi äänestätte persuja? Meinaatteko tosissanne että markka takaisin jne?
[/quote]
Haluan että tämä mamujen hyysääminen loppuu. Varmaan moni muukin.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:02"]
Kertokaa ihan oikeasti mulle miksi äänestätte persuja? Meinaatteko tosissanne että markka takaisin jne?
[/quote]
Ainoa avoimen maahanmuuttokriittinen puolue. Persuja ei myöskään saa päästää unohtamaan sitä, että moni nainen äänesti heitä siksi, että ovat kyllästyneet käymään töissä ja maksamaan verovaroillaan itseään vihaavien raiskareitten elatuksen
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:07"]
Mä en vaan käsitä miten toi pisteenlasku menee.. Voiko joku vääntää rautalangasta? Mistä nuo paikkamäärät tulee? Jos A saa 10 pistettä ja B 7 ja C 4 , niin A ja B pääsee sisään mutta C ei, miksi? Mikä määrää suurimman puolueen? Äääää mä en käsitä. Yhteispistemäärä?
[/quote]
Eik tätä käsitellä enää yläasteen yhteiskuntaopissa vai mitä se nyt oli?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:07"]Mä en vaan käsitä miten toi pisteenlasku menee.. Voiko joku vääntää rautalangasta? Mistä nuo paikkamäärät tulee? Jos A saa 10 pistettä ja B 7 ja C 4 , niin A ja B pääsee sisään mutta C ei, miksi? Mikä määrää suurimman puolueen? Äääää mä en käsitä. Yhteispistemäärä?
[/quote]
Ehdokkaan ääniin vaikuttaa myös puolueen äänet. Puolueessa yhden vaalipiirin alueella eniten ääniä saanut saa vertausluvuksi koko puolueen saamat äänet, seuraava puolet, kolmas kolmasosan, neljäs neljäsosan jne. Ja näitä vertauslukuja siis verrataan toisiinsa, ei äänimääriä.
Reaalilaskennassa persut on vielä kokkareiden takana kolmantena. Ei sillä, molempi pahempi. Onneksi vihreät sentään sai lisäpaikkoja. Kannatti käydä äänestämässä!
Rasisteja täynnä koko palsta, miten masentavaa.
Persuja äänestävät "elämän kovan koulun käyneet". Hyvältä näyttää Suomen tulevaisuus!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:02"]Kertokaa ihan oikeasti mulle miksi äänestätte persuja? Meinaatteko tosissanne että markka takaisin jne?
[/quote]
[/quote]
Eikös niitä nimenomaan jätetä hyysäämättä, jos kotoutus epäonnistuu?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:07"]Mä en vaan käsitä miten toi pisteenlasku menee.. Voiko joku vääntää rautalangasta? Mistä nuo paikkamäärät tulee? Jos A saa 10 pistettä ja B 7 ja C 4 , niin A ja B pääsee sisään mutta C ei, miksi? Mikä määrää suurimman puolueen? Äääää mä en käsitä. Yhteispistemäärä?
[/quote]
Ehdokkaan ääniin vaikuttaa myös puolueen äänet. Puolueessa yhden vaalipiirin alueella eniten ääniä saanut saa vertausluvuksi koko puolueen saamat äänet, seuraava puolet, kolmas kolmasosan, neljäs neljäsosan jne. Ja näitä vertauslukuja siis verrataan toisiinsa, ei äänimääriä.
[/quote]
Ja juuri tämän takia kannattaa miettiä myös äänestämäänsä puoluetta pelkän ehdokkaan valinnan sijaan. Kuten tästä huomaa, ääni puolueelle hyödyttää kaikkia puolueen listoilla olevia, eniten kärkipäähän sijoittuvia.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:02"]Kertokaa ihan oikeasti mulle miksi äänestätte persuja? Meinaatteko tosissanne että markka takaisin jne?
[/quote]
[/quote]
Eikös niitä nimenomaan jätetä hyysäämättä, jos kotoutus epäonnistuu?
[/quote]
Ei ole tarvetta kotouttaa kun pysyvät siellä mihin kuuluvat.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:12"]
Persuja äänestävät "elämän kovan koulun käyneet". Hyvältä näyttää Suomen tulevaisuus!
[/quote]
Höpö höpö. Kyllä persut saavat ääniä nykyään muiltakin.
Ei ollut Stubb hampaat näkyy hymyssä enää...
Persujen vaalimainoksetkin oli tehty sellaisiksi, jotka vetoavat "heikompaan ainekseen".. Hyvin näytti tehoavan av-mammoihin.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:12"]
[/quote]
Höpö höpö. Kyllä persut saavat ääniä nykyään muiltakin.
[/quote]
Puolueen ehdokkaat ovat ainakin sellaisia juntteja, että hankala uskoa kenenkään lukion läpäisseen heitä äänestävän.
Soini herkistyi <3
Tuosta näkee aina kenellä on sielu ja ihmisen sydän siellä paksun nahan alla.