Nainen joka tulee paremmin toimeen miesten kanssa
Tunnustan olevani tällainen ja se tuottaa minulle ongelmia. Miesten ajatuksen juoksua on helpompi ymmärtää, ihailen enemmän miesten kuin naisten vaatteita, kaverini ovat miehiä tai paras kaverini aika jätkämäinen nainen, miesten seura on helpompaa, vaivattomampaa, loogisempaa, toimivampaa - lukuun ottamatta muutamia sovinisteja tai seksistejä. Esikuvani ovat miehiä voittopuolisesti.
En koe olevani yhtään naisellinen nainen lukuun ottamatta pitkiä hiuksiani. Usein käy niin että naiset suuttuvat minuun, koska luulevat että jotenkin pidän heitä typerinä tms. koska en osaa innostua heidän jutuistaan tai en yksinkertaisesti tavoita samaa aaltopituutta vaikka kuinka haluaisin.
Olen kasvanut kahden isoveljen kanssa ja ollut aina isän tyttö ja jos voisin valita, olisin mieluiten mies kuin nainen. Toisaalta en tunne mitään halua sukupuolenvaihdosleikkaukseen. Osaan niin miesten kuin naisten töitä. Olen itsenäinen ja elänyt yksin ja elättänyt itseni koko elämäni.
Onko kohtalotovereita siellä jossain? Miten olette selviytyneet hankalista tilanteista? Oikeasti pahoitan vähän mieltäni ja masennun kun (naiselliset) naiset niin usein suuttuvat minuun ja en osaa selittää itseäni. Päässäni on vain tyhjä kohta siinä kohtaa kun pitäisi kohdata kemiat toisen naisen kanssa ja sitten minusta mukamas välittyy arrogantti vaikutelma. Nuo ovat minulle ahdistavia tilanteita, kun naiset niin usein odottavat toiselta naiselta selkeää hengenheimolaisuutta. Tänään viimeksi kävi huonosti ja en oikeasti edes tajua mikä minussa ärsyttää, koska olen aika kiltti ja empaattinen sekä auttamishaluinen.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuulostaa siltä, että olet pikemminkin sosiaalisesti kömpelö kuin epänaisellinen. Miesseurassa vuorovaikutusongelmasi eivät näy ehkä yhtä voimakkaasti kuin naissseurassa, sillä miehille "sallitaan" tiettyä juroutta naisia helpommin vielä nykyäänkin. Sosiaaliseen kömpelyyteen viittaa myös se, että näet ihmisten ominaisuudet voimakkaasti sukupuolen kautta ja arvotat toisen sukupuolen toisen yläpuolelle. Sosiaalisesti taitava näkee erot yksilöiden välillä eikä sorru mustavalkoisiin stereotypioihin. Jos on normaalit vuorovaikutustaidot, pärjää kyllä sekä miesten että naisten kanssa, vaikka läheisissä ystävissä olisi enemmän oman sukupuolen edustajia.
Tässä asia on kiteytetty hyvin. Oma ongelmani oli nuorempana juuri tuo sosiaalinen kömpelyys. Vaikka kuulin ja näin kuinka miehet haukkuvat toisiaan ja toistensa "muijia" ivanaurujen kera, suljin sen pois, että se ilkeää, vain koska sanojat on miehiä. Mä olin vähän se hiirulainen miestenkin joukossa ja mun kuullen puhuttiin kaikki ilkeydet. Tällainenkin tilanne tulee mieleen "Onko täällä naisia, ai ole kuin "Lissu"=minä, nimi muutettu), niin sanottiin, että no sitten voi puhua ja haukuttiin muutama ei-paikalla ollut nainen. Tokihan miehet saa haukkua naisia, koska ovat miehiä...
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan jutellut naisten kanssa mistään meikeistä tms. Ihan samat puheenaiheet ovat tuntemillani naisilla kuin miehilläkin. Vaikkapa ajankohtaiset uutiset, elämäntapahtumat, työ, perhe, autot, asunto, sijpittaminen ja parisuhde. Ihmetyttäää aina nuo stereotypiat, joiden mukaan naiset muka keskustelisivat jostain ulkonäköasioista.
N45
Mä taisin ensimmäisen kerran elämässäni kuulla vaatteista keskustelua paikallisjunassa maaliskuussa. Sen jälkeen en olekaan kuullut. Miehet keskustelevat pieruistaan...syvällistä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 20:09"]
HAHHAHAHA ET EDES OLE NAINEN. KIRJOITAT MUKA HÄNENÄ TÄNNE NÄITÄ JUTTUJASI. PLIIS HANKKISIT JO ELÄMÄN.
Olen kyllä nainen. Valitettavasti.
Haluaisin vain tulla toimeen paremmin naisten kanssa, mutta täälläkin menee pieleen, mikä ei rohkaise yrittämään parannusta.
En haluaisi että naiset suhtautuvat minuun negatiivisesti, mm. silloin kun yritän vain auttaa. Silloinkin luullaan että on kyse jostain kilpailusta tai arvostelusta. En tajua. Itselläni pyörii useimmiten päässä vain palkkapäivä ja ranskalainen poikaystävä. Kaikki muu on aika toissijaista.
Ap
Että sellainen poikkeusyksilö taas kerran :-D Ajattelet siis rahaa ja seksiä, vau, eipä ihme, että et tule toimeen naisten kanssa, eiväthän he todellakaan koskaan ajattele rahaa tai rakkautta. Mistä ihmeestä ole saanut päähäsi, että olisit millään tavalla poikkeuksellinen epä-nainen?
Mä en ole koskaan jutellut naisten kanssa mistään meikeistä tms. Ihan samat puheenaiheet ovat tuntemillani naisilla kuin miehilläkin. Vaikkapa ajankohtaiset uutiset, elämäntapahtumat, työ, perhe, autot, asunto, sijpittaminen ja parisuhde. Ihmetyttäää aina nuo stereotypiat, joiden mukaan naiset muka keskustelisivat jostain ulkonäköasioista.
N45