"Raitistunut" kaveri ärsyttää!!
On ollut vähän aikaa juomatta ja on NIIIIN raitista nyt. Istuu kuitenkin välillä porukassa baarissa ja juo ALKOHOLITONTA kaljaa. Pakko näytellä sitä paremmuuttaan tolla tavalla. Tekis mieli vähän palauttaa sitä maan pinnalle. Satun tietään että viina on aina maistunu vähän liiankin hyvin ja nyt ollaan niin terveellisiä että. Samoja kokemuksia??
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:06"]Anteeks, mistä alapeukut? Tiedättekö tollasia tekopyhiä ihmisiä jotka vaan ärsyttää ? Ap
[/quote]
Määrittele tekopyhyys. Tai siis, miksi kaverisi on mielestäsi tekopyhä?
[/quote]
:D no onko pakko tulla sinne baariin sit näyttämään että tässä ollaan nyt vähän parempaa porukkaa? Jos olis oikeesti raitis niin tulisko baariin viettään iltaa? Tuskin. En hetkeekään usko että toi edes kestää. Kun nään sen kännissä sitten kun on repsahtanut niin pakko varmaan vittuilla vähän takas. Ap
[/quote]
Onko sinulla alkoholiongelma jonka takia miellät itsesi huonommaksi ihmiseksi? Ei sinun raivoa oikein muuten voi ymmärtää
Ap-parkaa vituttaa kun itse ei pysty samaan.
Kateellisuuskortti vedetty sit esiin. En tosiaan vois olla kateellinen ihmiselle joka esim. sammuu baarin pöytään, hukkailee tavaroitaan ja menettää muistinsa ja paljon muuta mitä en tässä ala kertoon. Mua vaan ärsyttää yli paljon että nyt se luulee olevansa jotenkin parempi kun muut. Ja siis mä en pidä sitä parempana vaan se itse. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:06"]Anteeks, mistä alapeukut? Tiedättekö tollasia tekopyhiä ihmisiä jotka vaan ärsyttää ? Ap [/quote] Määrittele tekopyhyys. Tai siis, miksi kaverisi on mielestäsi tekopyhä? [/quote] :D no onko pakko tulla sinne baariin sit näyttämään että tässä ollaan nyt vähän parempaa porukkaa? Jos olis oikeesti raitis niin tulisko baariin viettään iltaa? Tuskin. En hetkeekään usko että toi edes kestää. Kun nään sen kännissä sitten kun on repsahtanut niin pakko varmaan vittuilla vähän takas. Ap
[/quote]
Provohan tämä, mutta itse asiassa raitistuttuani törmäsin tähän asenteeseen. Olen aina ollut bileprinsessa siinä mielessä että rakastan pistää kivat vaatteet päälle ja lähteä yökerhoon tai kotbileisiin fiilistelemään kaveriporukalla. Alkoholia en vain siihen tarvitse.
Tykkään edelleen juhlia, mutta nyt tosiaan alkoholittoman oluen ja kokiksen voimin. Voi sitä ivallisten määrää... Näitä kitkeryyksiä ei tule kaikilta, ainoastaan keskitetysti tietyiltä ihmisiltä. Lievätkö ongelmakäyttäjiä itse kun provosoituvat siitä etten halua juoda...
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:09"]Miten se sua haittaa, että kaveri ei juo alkoholia? Hyvähän se on, ettei juo, jos alkoholi on mennyt jo ongelman puolelle!
[/quote]
Miksi tätä oletetaan aina? Mua ei ole koskaan kiinnostanut alkoholi missään määrin niin jengi kelaa että oon entinen deeku?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:09"]Miten se sua haittaa, että kaveri ei juo alkoholia? Hyvähän se on, ettei juo, jos alkoholi on mennyt jo ongelman puolelle! [/quote] Miksi tätä oletetaan aina? Mua ei ole koskaan kiinnostanut alkoholi missään määrin niin jengi kelaa että oon entinen deeku?
[/quote]
Muuten hyvä marttyyriasenne, mutta ap itse sanoi että alko on kaverille maistunut liikaakin
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:17"]Kateellisuuskortti vedetty sit esiin. En tosiaan vois olla kateellinen ihmiselle joka esim. sammuu baarin pöytään, hukkailee tavaroitaan ja menettää muistinsa ja paljon muuta mitä en tässä ala kertoon. Mua vaan ärsyttää yli paljon että nyt se luulee olevansa jotenkin parempi kun muut. Ja siis mä en pidä sitä parempana vaan se itse. Ap
[/quote] No parempihan se nyt onkin kun tajusi tehdä ongelmalleen jotain. Toivottavasti tajuat sinäkin, suurin ongelmasi on tuo asennevamma, lähde siitä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:06"]Anteeks, mistä alapeukut? Tiedättekö tollasia tekopyhiä ihmisiä jotka vaan ärsyttää ? Ap [/quote] Määrittele tekopyhyys. Tai siis, miksi kaverisi on mielestäsi tekopyhä?
[/quote]
Ymmärrän ap:tä, sillä olen itsekin tuntenut näitä äkkiraitistuneita. Heistä on siltä istumalta tullut terveyden perikuvia ja muiden juomatavoista vihjailijoita, vaikka ovat itse juoneet elämänsä aikana tynnyritolkulla enemmän. Raitistuminen on hyvä asia, sillä alkoholista on pidemmän päälle vain haittaa.
Minun kaverini ovat minusta vain ylpeitä kun en juo (kohta kaksi kuukautta täynnä) ja itsekin olen aivan helvetin ylpeä siitä! Ja todellakin istun baarissa kokislasi kädessä ja olen onnellinen ja toitotan siitä kaikille, koska olen alkoholisti joka onnistui raitistumaan tai ainakin iskemään jarrut pohjaan. Otappa pää pois sieltä omasta perseestäsi ja anna kaverisi pitää itseään parempana ihmisenä, koska sellainen tunne hänellä varmasti onkim. Että on parempi ihminen kuin mitä oli ennen. Ja mitä viesteistäsi nyt käsitän niin ilmeisesti myös parempi ihminen kuin sinä. Olet omahyväinen paska ja suututat minua.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:06"]
Joo, ei ne raivoraittiit kapakoissa istuskele.
[/quote]
Kapakassa voi istua vaikka ei juo alkoholia
Tuo on tosiaan ongelma, jos kaikki sosiaalinen toiminta tapahtuu tuopin ääressä ja sitten ei haluakaan enää ryypätä toisten kanssa. Joskus se raitistuminen vaatii sen, että hylkää ne entiset ryyppyporukat ja etsii uusia ystäviä tervehenkisemmistä piireistä.
AP:n kaveri ilmeisesti ei halua hylätä vielä vanhoja ystäviään, vaan haluaa säilyttää ystävyyden vaikka omat elämäntavat ovat muuttuneet.
Suomalaisilla on todellakin ongelmallinen suhtautuminen alkoholinkäyttöön, kun raitis elämäntapa synnyttää tällaisia "kuka oikein kuvittelet olevasi" -asenteita. Niin kauan kun kaikki on mukana siinä samassa kuviossa, että vedetään viinaa kunnolla, niin kukaan ei joudu kohtaamaan omalla kohdallaan sitä kysymystä, että meneeköhän sitä viinaa vähän liikaa ja onko alkoholi minulle ongelma? Kun joku lopettaa viinalla läträämisen, joutuu se ryyppäämistä jatkava miettimään sitä omaa tilannetta ja se aiheuttaa tämän puolustusreaktion.
Itse käytän alkoholia todella vähän ja voin hyvin olla ilmankin pitkiä aikoja ilman mitään ongelmia. Minulle ei tule koskaan sellaista oloa, että tekisi mieli juoda jotain. Voin siis yhtä hyvin ottaa naukun tai olla ilman, ihan sama minulle suuntaan tai toiseen. Yhden tuttavaporukan tapaamisissa tulee otettua illan mittaan olut tai kaksi, mutta en tee siitäkään itselleni ongelmaa.
Joillekin on tosiaan helpompi olla juomatta kokonaan kuin yrittää juoda vain vähän. Se on viisautta, kun pystyy tunnistamaan ja myöntämään itselleen ne omat heikkoudet ja toimimaan siten, ettei aiheuta itselleen ongelmia. Minulla säilyy viinat kotona kaapissa vaikka kuinka kauan, mutta karkit menee nopeampaa tahtia, joten niitä en kaappeihini haali.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:06"]Anteeks, mistä alapeukut? Tiedättekö tollasia tekopyhiä ihmisiä jotka vaan ärsyttää ? Ap [/quote] Määrittele tekopyhyys. Tai siis, miksi kaverisi on mielestäsi tekopyhä? [/quote] :D no onko pakko tulla sinne baariin sit näyttämään että tässä ollaan nyt vähän parempaa porukkaa? Jos olis oikeesti raitis niin tulisko baariin viettään iltaa? Tuskin. En hetkeekään usko että toi edes kestää. Kun nään sen kännissä sitten kun on repsahtanut niin pakko varmaan vittuilla vähän takas. Ap
[/quote]
Se että on baarissa ei tarkoita että juo alkoholia
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:09"]Miten se sua haittaa, että kaveri ei juo alkoholia? Hyvähän se on, ettei juo, jos alkoholi on mennyt jo ongelman puolelle! [/quote] Miksi tätä oletetaan aina? Mua ei ole koskaan kiinnostanut alkoholi missään määrin niin jengi kelaa että oon entinen deeku?
[/quote]
Muuten hyvä marttyyriasenne, mutta ap itse sanoi että alko on kaverille maistunut liikaakin
[/quote]
Tässä ei nyt ole kyse mistään marttyyriasenteista vaan ihan yleisesti jengi kelaa noin
Tiedän tilanteen, itse en myöskään ota alkoholia kuin muutaman kerran vuodessa, silloinkin n. 3-6 olutta. En ole koskaan saanut mitään kiksejä humaltumisesta ja kyllä, käyn useinkin selvinpäin kavereiden kanssa kuppiloissa. :) Hassua, miten jotkut ihmiset eivät voi ymmärtää sitä, kertoo toki heistä paljon.
Ap, varmaan juuri siksi tämä sun ystävä on lopettanut alkoholin juonnin, kun on tajunnut itse että on tullut sekoiltua aina kun on humalassa. Kaikille ei alkoholi vaan sovi.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:06"]
Anteeks, mistä alapeukut? Tiedättekö tollasia tekopyhiä ihmisiä jotka vaan ärsyttää ? Ap
[/quote]
Ei tiedetä, mutta sinä olet aika selvä tapaus.
Mua ei ärsyttäis, päinvastoin, yrittäisin varmaan itsekin olla ilman. Fiksultahan tuo vaan kuulostaa varsinkin jos aiemmin on sekoillut kännissä.
Ihan selvennykseks nyt kun monet ei tajua: en todellakaan ole kateellinen, kerroin jo miks ja en oo samanlainen juoppo kun tää kaveri, joten mua vaan ärsyttää ja naurattaa sen käytös! Ja kuten myös aiemmin sanoin niin en usko että tulee onnistuun. Katsotaan vaan niin kohta se taas sössöttää kännissä ja sit aion iskee takas. En ala kaikkee täällä kertoon mut enköhän mä tässä viimeseks naura ;) Ap
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:56"]Ihan selvennykseks nyt kun monet ei tajua: en todellakaan ole kateellinen, kerroin jo miks ja en oo samanlainen juoppo kun tää kaveri, joten mua vaan ärsyttää ja naurattaa sen käytös! Ja kuten myös aiemmin sanoin niin en usko että tulee onnistuun. Katsotaan vaan niin kohta se taas sössöttää kännissä ja sit aion iskee takas. En ala kaikkee täällä kertoon mut enköhän mä tässä viimeseks naura ;) Ap
[/quote] siis miksi sun pitää "iskee takas"? Sun kiusaksiko se on juomatta? Sori mut kuulostat oudolle.
Itsekin lopetin, kun maistui vähän liikaa aiemmin. Istun toki aika ajoin kapakassa ja saatan ottaa alkoholittoman oluenkin. Vittu miten tekopyhää.