No missä ne tuhannet irtisanoutuneet lähihoitajat nyt sitten ovat?
Piti seurata massairtisanoutuminen kun vapaamatkustamiselle tuli stoppi.
Kommentit (840)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
STM:n mukaan rokottamattomia on 32 000 ja 1. annoksen saaneita 56 000. Tähän päälle ne rokotetut hoitajat ja lääkärit, jotka aikovat irisanoutua.
Tietenkään vaikutus ei vielä täysin näy, sillä irtisanomisaika (1-2kk) ei ole päättynyt. Kuitenkin jo osa on saanut irtisanoutunut esim. koeajan vuoksi.
Mm. persujen entinen Ossi Tiihonen kertoo Twitterissä Meilahden sairaalan olevan kriisissä, sillä sieltä on jo lähtenyt henkilöstöä eikä sijaisia saada. Potilasturvallisuus on vaarantunut. Meilahdessa on ollut kriisi jo ennen tätäkin, mm. se kuukauden takainen sähkökatkos oli osana sitä.
Miksi hoitajat eivät ottaneet toista rokotetta?
Tähän haluaisin vastauksen?
Mitäköhän veikkaat? Nämä hoitajat näkevät eturintamalla sen, minkälaisia haittoja rokotteista voi tulla, kuinka kukaan ei ota haitoista vastuuta ja kuinka rokotteet eivät edes auta tarpeeksi. Lisäksi on tehty tutkimuksia siitä, kuinka korona leviää potilaiden keskuudessa, ei hoitajilta potilaille.
Pakkorokotuksille ei siis ole perusteita, niin kuin ei ikinä olekaan. Lääketieteessä jokaisella tulisi olla kehon itsemääräämisoikeus, se on hoidon yksi kulmakivistä ja nyt tätä rikotaan.
Hoitajia on aliarvostettu jo vuosia, ja koko ajam vaaditaan enemmän. Mikään ei alalla kuitenkaan muutu.
Niin kuin sanoin, osalla on rokotteet. Itsekin olen tuplarokotettu, mutta otin rokotteet terveyden, en perusoikeuksieni takia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut varoa sitä mitä toivoo.
Nyt positiivisen testituloksen saanut rokotettu hoitaja jatkaa töissä koronatartunnasta huolimatta.
Onko sinulle ok, että koronaa sairastava hoitaja hoitaa riskiryhmäläisiä nyt ihan hallituksen luvalla? Mihin se riskiryhmien suojelu nyt hävisi?
T. Sh
Ja negatiivisilla testeillä pelaamalla saa vihdoin sen osa-aikaisen mitä ei ennen ole myönnetty. Kerran viikossa nega testi ja saa tehdä töitä kolme vuorokautta. Loput voi olla vaan, että en ole töihin soveltuva.
Täällähän minä, kotona. Ensi viikolla aloitan alkuperäistä ammattiani vaataavassa työssä, hei hei hoitoala. Meiltä myös toinen hoitaja otti lopputilin, itselläni sopivasti määräaikainen työsopimus päättyi.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän minä, kotona. Ensi viikolla aloitan alkuperäistä ammattiani vaataavassa työssä, hei hei hoitoala. Meiltä myös toinen hoitaja otti lopputilin, itselläni sopivasti määräaikainen työsopimus päättyi.
Ja olen rokotettu, kyse onkin siitä että pakolla aletaan rokottaa. Niin kovat oireet piikki aiheutti että ei kiitos enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt positiivisen testituloksen saanut rokotettu hoitaja jatkaa töissä koronatartunnasta huolimatta.
Onko sinulle ok, että koronaa sairastava hoitaja hoitaa riskiryhmäläisiä nyt ihan hallituksen luvalla? Mihin se riskiryhmien suojelu nyt hävisi?
T. Sh
No eikä joudu. Positiivisen testituloksen saanut hoitaja on kotona eristyksessä.
Eipä ole. Rokotettua, positiivisen testituloksen saanutta ei aseteta karanteeniin, eikä eristykseen. Voitte uskoa mitä tahdotte, mutta minä sairaanhoitajana tiedän miten asia menee oikeassa elämässä.
Juuri tämän vuoksi rokotepakko tuli, tällä turvataan hoitohenkilökunnan riittävyys. Ja tietysti myös pestään likavesi puhtaaksi, kun rokotetun tartuttama tauti ei voi johtaa oikeustoimiin.
T. Sh (rokotettu 2 kertaa, enkä enempää ota)
Asia on juurikin näin.
Hassua muuten, että omaiset saavat vierailla ilman maskia (maski on kasvoilla just niin kauan kun hoitajia on näkösällä) potilaiden luona. Kukaan ei kysele heidän rokotteitaan? He eivät ole tartuttajia missään olosuhteissa?
Minusta ylimielistä nauraa asialle tai vittuilla. Jokainen meistä joka hoitoalalla töitä tekee tai on tehnyt tietää, että ei olis varaa menettää edes sitä yhtä työkaveria. Paikkoja ei ole siis nykyiselläkään täytetty, vajaalla mennään koko ajan, sijaisia ei saa, työpaikkailmoituksiin tulee 0 hakemusta. Ihan jatkuvasti joku irtisanoutuu jo ihan siksi ettei vaan jaksa alaa, ihan taatusti jos tulee rokotuspakko niin osa irtisanoutuu tai ainakin siirtyy tehtäviin joissa rokotusta ei vaadita. Eli entistä vähemmän tunkua esim. vanhustenhoitoon.
Naurattaa joo ihan helvetisti.
T. Rokotettu hoitaja
Kyllä on tullut jo hoitajien irtisanoutumisia. Kotipaikkani lehti kertoi täällä Kaakkois-Suomessa. Törkeää hallitukselta.
Työnantaja ei ole vielä kysynyt mitään rokotteista, hiljaista on vielä ollut. Mutta eiköhän sitä kohta kysytä ja vaaditaan todistus työterveydestä. Tämän vuoksi oletettavasti työterveys otettiin mukaan rokotetalkoisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tullut jo hoitajien irtisanoutumisia. Kotipaikkani lehti kertoi täällä Kaakkois-Suomessa. Törkeää hallitukselta.
3 lähihoitajaa joiden sopimus oli muutenkin katkolla.
Rokotepakon ymmärtäisin jos kyseessä olisi rokote, joka estäisi tartuttamasta.
Tällä ajetaan sisään rokotetta kaikille työpaikoille. Lakiehdotus on jo työelämän koronapassille, joka taputellaan helmikuussa hyväksytysti läpi.
Ei tämä jää vain SOTE alalle. Vaikka moni on tätä halunnut, muttei ole ollut kuitenkaan itse valmis näin järeään toimintaan saadakseen tehdä työtään. Palkanmaksun keskeytys ilman työttömyysturvaa tulee koskemaan kaikkia.
Nyt taputatte vielä käsiä, mutta keväällä ette enää riemuitse, kun pakkorokotus tulee koskemaan myös sinua.
Vierailija kirjoitti:
Tällä ajetaan sisään rokotetta kaikille työpaikoille. Lakiehdotus on jo työelämän koronapassille, joka taputellaan helmikuussa hyväksytysti läpi.
Ei tämä jää vain SOTE alalle. Vaikka moni on tätä halunnut, muttei ole ollut kuitenkaan itse valmis näin järeään toimintaan saadakseen tehdä työtään. Palkanmaksun keskeytys ilman työttömyysturvaa tulee koskemaan kaikkia.
Nyt taputatte vielä käsiä, mutta keväällä ette enää riemuitse, kun pakkorokotus tulee koskemaan myös sinua.
Rokote estää sairastumasta vakavasti. Suurin osa lähäreistä on ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja ei ole vielä kysynyt mitään rokotteista, hiljaista on vielä ollut. Mutta eiköhän sitä kohta kysytä ja vaaditaan todistus työterveydestä. Tämän vuoksi oletettavasti työterveys otettiin mukaan rokotetalkoisiin.
P.aska siirretään yksityisellepuolelle hoidettavaksi ja julkisella puolella hoidetaan lampaat👌.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
STM:n mukaan rokottamattomia on 32 000 ja 1. annoksen saaneita 56 000. Tähän päälle ne rokotetut hoitajat ja lääkärit, jotka aikovat irisanoutua.
Tietenkään vaikutus ei vielä täysin näy, sillä irtisanomisaika (1-2kk) ei ole päättynyt. Kuitenkin jo osa on saanut irtisanoutunut esim. koeajan vuoksi.
Mm. persujen entinen Ossi Tiihonen kertoo Twitterissä Meilahden sairaalan olevan kriisissä, sillä sieltä on jo lähtenyt henkilöstöä eikä sijaisia saada. Potilasturvallisuus on vaarantunut. Meilahdessa on ollut kriisi jo ennen tätäkin, mm. se kuukauden takainen sähkökatkos oli osana sitä.
Miksi hoitajat eivät ottaneet toista rokotetta?
Tähän haluaisin vastauksen?
Mitäköhän veikkaat? Nämä hoitajat näkevät eturintamalla sen, minkälaisia haittoja rokotteista voi tulla, kuinka kukaan ei ota haitoista vastuuta ja kuinka rokotteet eivät edes auta tarpeeksi. Lisäksi on tehty tutkimuksia siitä, kuinka korona leviää potilaiden keskuudessa, ei hoitajilta potilaille.
Pakkorokotuksille ei siis ole perusteita, niin kuin ei ikinä olekaan. Lääketieteessä jokaisella tulisi olla kehon itsemääräämisoikeus, se on hoidon yksi kulmakivistä ja nyt tätä rikotaan.
Hoitajia on aliarvostettu jo vuosia, ja koko ajam vaaditaan enemmän. Mikään ei alalla kuitenkaan muutu.
Niin kuin sanoin, osalla on rokotteet. Itsekin olen tuplarokotettu, mutta otin rokotteet terveyden, en perusoikeuksieni takia.
Minä en ole nähnyt minkäänlaisia rokotehaittoja työssäni. Olen töissä osastolla, jossa on paljon iäkkäitä ja sydänpotilaita. Ei ole mitään lisääntynyttä piikkiä missään rytmihäiriöissä ja nuorten sydänoireissa. Paskapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sh
No eikä joudu. Positiivisen testituloksen saanut hoitaja on kotona eristyksessä.
Eipä ole. Rokotettua, positiivisen testituloksen saanutta ei aseteta karanteeniin, eikä eristykseen. Voitte uskoa mitä tahdotte, mutta minä sairaanhoitajana tiedän miten asia menee oikeassa elämässä.
Juuri tämän vuoksi rokotepakko tuli, tällä turvataan hoitohenkilökunnan riittävyys. Ja tietysti myös pestään likavesi puhtaaksi, kun rokotetun tartuttama tauti ei voi johtaa oikeustoimiin.
Asia on juurikin näin.
Hassua muuten, että omaiset saavat vierailla ilman maskia (maski on kasvoilla just niin kauan kun hoitajia on näkösällä) potilaiden luona. Kukaan ei kysele heidän rokotteitaan? He eivät ole tartuttajia missään olosuhteissa?
Totta! Päivittäin joudumme huomauttamaan omaisia asiasta, että nyt ollaan sairaalassa ja täällä pidetään maskia koko vierailun ajan. Miten ihmisten on niin vaikea ymmärtää tätä.
HUS kielto jo vierailut sairaalassa kaikilta muilta paitsi lasten läheisiltä, synnyttäjiltä ja saattohoitopotilailta. Kyllä tämä välinpitämätön toiminta vierailujen aikana on huomattu laajana ilmiönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote estää sairastumasta vakavasti. Suurin osa lähäreistä on ylipainoisia.
Mutta ei estä tartuttamasta. Rokotepakon tarkoitus oli suojata potilaita. Jokin tässä yhtälössä ei nyt toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sh
Asia on juurikin näin.
Totta! Päivittäin joudumme huomauttamaan omaisia asiasta, että nyt ollaan sairaalassa ja täällä pidetään maskia koko vierailun ajan. Miten ihmisten on niin vaikea ymmärtää tätä.
HUS kielto jo vierailut sairaalassa kaikilta muilta paitsi lasten läheisiltä, synnyttäjiltä ja saattohoitopotilailta. Kyllä tämä välinpitämätön toiminta vierailujen aikana on huomattu laajana ilmiönä.
Koronapassi on lisännyt vain tätä välipitämätöntä käytöstä.
Vajaalla miehityksellä jo nyt pyöritetään kokonaista sairaalaa. Hoitajapula on huutava. Potilaspaikkoja ja kokonaisia osastoja joudutaan sulkemaan. Potilasturvallisuus varaaraantuu päivittäin.
Meillä ei ole enää varaa menettää yhtään hoitajaa. Tuo on totta, että vapaisiin paikkoihin tulee jo nyt 0 hakemusta.
Olen jo niin väsynyt tekemään monen ihmisen työn. Kohta en jaksa enää tehdä vastoin omia eettisiä arvoja. Potilaan tulisi saada turvallista ja laadukasta hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä kovempikin luu taipuu kun vaihtoehtona on ruojkajono. Mutta eipä noita tainnut todellisuudessa muutamaa äänekästä nettiöyhöä enempää olla. Ja nekään eivät edes tainneet työskennellä ko. alalla.
Kannattaa miettiä, mitä laukoo. Joillakin on oikea lääketieteellinen syy, ettei voi ottaa rokotteita. Turhaa teidän tietämättömien on täällä Vauvalla ulista. Tarkistakaa ensin faktat.
Minulla on tuttuja kaksi nuorta kolmikymppistä naista jotka eivät voi ottaa koronarokotetta tukosten takia. Se tuntuu kohtuuttomalta, kun uhkana on työn menetys tai oma mahdollinen kuolema. Miettikää sitä ennen kuin uhoilette.
Tuo kuulostaa siltä että ovat itse päättäneet, ettei rokotus käy.
Pfizerissa kun ei ole todettu tukosriskin kasvua ja Astrassakin liittyy trombosytomiaan, vitt:iin ja sinustromboosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Sh
Hämmästyttävää miten joka maassa toimitaan samalla lailla...
Niinpä. Suomi on seurannut perässä muuta maailmaa koko ajan ja nyt ei tahdota uskoa, että näin todella toimitaan jo. Eihän näistä uutisoida (vielä), ja näin sairaanhoitajana pitää totuudesta vaieta. Tämä käytäntö tuntuu itsestäkin hölmöläisen toiminnalta, mutta minkäs teet.
Ahaa, koko maailman poliittiset johtajat ja korkeat terveysviranomaiset ovat hölmöläisiä, mutta suomalainen lähäri se tietää ja tajuaa kaiken. 🤦♂️
Kyllä se vaan hölmöltä kuulostaa että positiivisena saa mennä töihin.
Niin kuulostaa jos joku työpaikka toimii noin. Itse olen lähihoitaja ja meillä ei saa tulla positiivisena töihin.
Kyllä se vaan hölmöltä kuulostaa että positiivisena saa mennä töihin.