Haluaisin lopettaa tupakoinnin
Vinkkejä miten lopettaa? Mitä oloja on odotettavissa? Muutokset kehossa tms? Milloin helpottaa?
Kommentit (34)
Ihan ekana sun pitää korjata tuota nöyristelevää asennetta eli ei enää mitään "minä haluaisin" vaan jatkossa ajatuksen pitää olla MINÄ HALUAN.
Minulla on tuossa vajaa aski ja se kun loppuu niin loppuu minulta myös tupakointi.
Vierailija kirjoitti:
Aski päivässä tekee 4500€ vuodessa. Mieti mitä muuta rahalla tekis..
Tämä ei auta lopettaessa. Maksimissaan tulee ajatus että se on vaan 4500e/vuosi.
Käyttäjä39263 kirjoitti:
Stumppaa tähän-kirja (easy way to stop smoking, Allen Carr) Enpä olisi itse uskonut, että kirjan avulla pystyisi lopettamaan, mutta niinpä vain kävi. Enkä todellakaan ole ainut. Kannattaa ostaa, maksaa vähemmän kuin kaksi askia tupakkia. Tai saa sen varmaan kirjastostakin lainattua.
Mulla ja mun serkulla tää auttoi tasan sen aikaa kun kirjaa luki. Pelkkiä itsestäänselvyyksiä täynnä koko opus. Mutta jos on hidas lukija niin halvaksi tulee siinä mielessä että parin päivän savuttomuudella säästää sen mitä kirja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ekana sun pitää korjata tuota nöyristelevää asennetta eli ei enää mitään "minä haluaisin" vaan jatkossa ajatuksen pitää olla MINÄ HALUAN.
Riittävän monen epäonnistuneen yrityksen jälkeen tämäkään ei toimi. Niinkuin ei mikään mukaan kyökkipsykologikikka Allen carrin kirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies lopetti kerrasta. 3vko oli kuulemma vaikeaa ja sitten helpotti.
Mä kaipaan edelleen vinkkejä. Mikään ei toimi, vaikka kuinka monta kertaa olen yrittänyt. Pisin pätkä ilman oli niillä nicoretten imujutuilla. Siis missä on se valkoinen holkki, mihin tulee nikotiinipatruuna.
Ja erityisen ärsyttävää on kun kaikki käy ihan kiusallaan painostamassa tupakalle ja puhtaasti vittuilemassa. Kukaan ei tsemppaa lopettajaa. Eli odotettavissa on runsaasti kanssaihmisistä johtuvaa ärsytystä.
Siis millainen ihminen painostaa tupakoimaan tai käy tahallaan kiusaamassa lopettajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittävän monen epäonnistuneen yrityksen jälkeen tämäkään ei toimi. Niinkuin ei mikään mukaan kyökkipsykologikikka Allen carrin kirjasta.
No sitten sun on varmasti vaan pakko uhriutua ja polttaa loppuikäsi, koska minkäs sinä omille tavoillesi mahdat kun olet vaan pelkkä matkustaja omassa elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä voi päätellä, että sisimmässäsi et halua lopettaa, vaan tiedostat tupakoinnin olevan esimerkiksi kallista ja haitallista terveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten sun on varmasti vaan pakko uhriutua ja polttaa loppuikäsi, koska minkäs sinä omille tavoillesi mahdat kun olet vaan pelkkä matkustaja omassa elämässäsi.
Kannustava asenne sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä voi päätellä, että sisimmässäsi et halua lopettaa, vaan tiedostat tupakoinnin olevan esimerkiksi kallista ja haitallista terveydelle.
No mutta näitähän ihmiset käskee käyttämään motivoitumisen välineenä (myös Allen Carr). Eli niidenhän pitäisi ihan itsekseen kaikkien tupakoimattomien ihmisten mukaan riittää. Ja haluaisin lopettaa, en pysty. Toimin sylkykuppina kaikille teille hyville ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaan edelleen vinkkejä. Mikään ei toimi, vaikka kuinka monta kertaa olen yrittänyt. Pisin pätkä ilman oli niillä nicoretten imujutuilla. Siis missä on se valkoinen holkki, mihin tulee nikotiinipatruuna.
Ja erityisen ärsyttävää on kun kaikki käy ihan kiusallaan painostamassa tupakalle ja puhtaasti vittuilemassa. Kukaan ei tsemppaa lopettajaa. Eli odotettavissa on runsaasti kanssaihmisistä johtuvaa ärsytystä.Siis millainen ihminen painostaa tupakoimaan tai käy tahallaan kiusaamassa lopettajaa?
Mulla ainakin aivan kaikki. Paheni vaan joka lopettamiskerralla
Ja siis sekä polttavat että ei polttavat. Jatkuvaa "et onnistu" ja "miksi yrität". Ja "ei se yks haittaa". Ihan tauotta. Kaverit naljaili kun olin kylässä että miksen mene ulos, kun sinne on se kurkkupurkki viety ihan mua varten, töissä käytiin työhuoneen ovella, skypen kautta koko ajan. Parhaat laittoi tupakoinnin lopettamismeemejä whatsappissa.
Onnistuin vasta kun tuli etätyöpakko koronan takia eikä tarvinnut nähdä ketään missään.
En tiedä miksi tupakoijille kiukutellaan, mutta sitten käytös on tuollaista kun joku yrittää lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja erityisen ärsyttävää on kun kaikki käy ihan kiusallaan painostamassa tupakalle ja puhtaasti vittuilemassa. Kukaan ei tsemppaa lopettajaa. Eli odotettavissa on runsaasti kanssaihmisistä johtuvaa ärsytystä.Siis millainen ihminen painostaa tupakoimaan tai käy tahallaan kiusaamassa lopettajaa?
Mulla ainakin aivan kaikki. Paheni vaan joka lopettamiskerralla
Ja siis sekä polttavat että ei polttavat. Jatkuvaa "et onnistu" ja "miksi yrität". Ja "ei se yks haittaa". Ihan tauotta. Kaverit naljaili kun olin kylässä että miksen mene ulos, kun sinne on se kurkkupurkki viety ihan mua varten, töissä käytiin työhuoneen ovella, skypen kautta koko ajan. Parhaat laittoi tupakoinnin lopettamismeemejä whatsappissa.Onnistuin vasta kun tuli etätyöpakko koronan takia eikä tarvinnut nähdä ketään missään.
En tiedä miksi tupakoijille kiukutellaan, mutta sitten käytös on tuollaista kun joku yrittää lopettaa.
Mulla sama kokemus. Ei tämä negatiivinen kansa halua että kukaan onnistuu missään.
Up. Kiinnostaisi lukea lisää vinkkejä. Nyt alkaa päivä 9 ilman ja tiukkaa on välillä.
Tuo on totta. Itselle olisi tuon päätöksen jälkeen ollut vaikeampaa polttaa kuin olla polttamatta. Tai itseasiassa se olisi ollut ihan mahdotonta, koska pelkkä ajatuskin röökistä kuvotti.
Se on aika pelottavaakin miten vahva voima sitä voikaan itsestä löytyä ja vielä niin yllättäenkin, koska mitenkään en ollut ainakaan vakavissaan ollut edes ajatellut röökinpolton lopettamista. Tai voihan se olla, että alitajunta oli asian prosessoinut ihan tietämättä.
No oli niin tai näin mutta tuo päätös oli ihan paras ikinä. Ja niin kuvottavalta rööki tätä nykyä haiseekin, että olen aikalailla 100varma etten ikinä tule edes repsahtamaan saati sitten polttamaan säännölliseti.