Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määrätäänkö Panacodia nykyään vähemmän kuin 10v sitten?

Vierailija
31.12.2021 |

Jossain vaiheessa huomasin ettei tätä kipulääkettä ole enää määrätty. Ennen taisi saada esim. hampaan poiston jälkeen

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, ettei toimi läheskään kaikilla.

Jos keho ei osaa syntetisoida kodeiinia eteenpäin lääke on yhtä tyhjän kanssa.

Sen takia on parempi antaa varmasti toimiva lääke.

Vierailija
2/12 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätään vähemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa enää yksityiseltä.

Vierailija
4/12 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan johdu toimimattomuudesta vaan siitä, että kodeiini on hyvin helposti riippuvuutta aiheuttava aine. Sen vuoksi sille reseptin saadessaan se paketin kokokin on pieni, alle 20tablettia.

Eli ap, kyllä, ja lääkärit juurikin n.10v sitten saivat asiasta ohjeistuksen, Suomeen ei haluta reseptilääkkeiden vuoksi lääkeriippuvaisia kuten USAssa jossa se on oikein epidemia.

Vierailija
5/12 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin perumaan ortopedisen leikkauksen. Toin eu-maasta jossa siihen ei tarvita reseptiä, 200kpl. Aina apteekin ohi kulkiessa hain 1-2 20kpl pakettia.

Vierailija
6/12 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin perumaan ortopedisen leikkauksen. Toin eu-maasta jossa siihen ei tarvita reseptiä, 200kpl. Aina apteekin ohi kulkiessa hain 1-2 20kpl pakettia.

Mikä maa?

Vierailija
7/12 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201711032200502096

4 oikeassa ja tuli mieleen tämä artikkeli asiasta, Google hienoa asia kaiveluissa.

Vierailija
8/12 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä maa?

Ajattelitko tehdä kodeiinin haku reissun?

Kuulutko kenties tuohon linkin 7-8%:n joille aiheuttaa voimakasta riippuvuutta?

Vierailija
9/12 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan johdu toimimattomuudesta vaan siitä, että kodeiini on hyvin helposti riippuvuutta aiheuttava aine. Sen vuoksi sille reseptin saadessaan se paketin kokokin on pieni, alle 20tablettia.

Eli ap, kyllä, ja lääkärit juurikin n.10v sitten saivat asiasta ohjeistuksen, Suomeen ei haluta reseptilääkkeiden vuoksi lääkeriippuvaisia kuten USAssa jossa se on oikein epidemia.

Minulle käsikirurgi määräsi panacodia suoralta käsin 100 tablettia käden vaikean murtuman takia. Oma kohtaisesti olen toista mieltä. Lääkärit kyllä kirjoittaneet panacodia vaikken itse ole sitä pyytänyt. Pari kertaa sen jälkeen kirjoittaneet 20 tablettia. Kipu oli murtuman jälkeen kova joten alkuun otin panacodia maksimi annoksen. Vatsa meni tosin kovalle. Heti kun kovin kipu helpotti niin jätin pois panacodin. Nyt menee käden kipuun venlafaxin 150mg Trileptal 2x 300mg ja Levomepromazine 12,5mg. Vaikea kiputila edelleen kädessä. Tapaturmasta 3,5 vuotta. Hoito jatkuu edelleen. Työtapaturma joten vakuutusyhtiö hoitaa.

Vierailija
10/12 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni määrätty sitä ennen kuin lääkärien ohjeistus siitä muuttui, aina silloin tällöin, esim.kuukautiskipuun, hampaan poiston jälkeen jne mutta minä en kuulu tuohon porukkaan vaikka toki huomasinkin lääkkeen tekevän aika höttöisen olon, ei kiva. Lisäksi se aiheutti ummetusta, siis vatsa meni aina hieman kovalle.

Vierailija
11/12 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä maa?

Espanja

Vierailija
12/12 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä maa?

Espanja

Milloinkohan tämä on tapahtunut? Viimeksi kun itse olin Espanjassa, sieltä ei meinannut saada edes parasetamolia kun apteekissa olivat niin tarkkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän