Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>>>>UUSI VIIKKO KÄYNTIIN SYYMAMMAT>>>>

18.09.2006 |

Ja tässä viikonlopun vähän totuttua lyhyempi pino:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8360426&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihana lukea viikonlopun pinon lopusta Aaviksen hyvistä fiiliksistä. Ja siitä, että Motille on löytynyt banaani!!! Yöllä heräsin jostain syystä kolmen aikaan nukuttuani tuohon mennessäjo 5h sikeästi kuin pieni porsas, aloin taas miettiä syysväkeä. Tuli Kerppukin mieleen. Lähinnä se, että välillä ihan ihmetyttää kuinka hyvin nyt Sassalle on alkanut löytyä sopivaa suuhun pantavaa kun joskus tilanne vaikutti niin vaikealta. Että vaikka siellä syvällä suossa joskus on allergisen lapsen kanssa, sieltä voi päästä poiskin näköjään.

Meillä meni viikonloppu ihan kivasti vaikka lauantaina aamupäivästä näytti ihan joltain muulta. Huomasin, mitä itse ehkä kaipaan viikonlopuilta eniten. (ja mitä mies ei tietysti tajua jos en sano, tosin tällä kertaa homma sujui vaikken puhunut asiasta). Eli siis mulle ainakin toisinaan riittää se näennäinen vapaa lapsesta, eli että saan vaikka siivota tai tehdä muita kotihommia rauhassa ja mies huolehtii Onnin. Usein onkin niin, että viikonloppuisin isi on ehdottoman pop eikä äitiä edes niin kaivata. Sitten kun olen saanut päivän siivota, jaksaa taas vaikka iltasella vähän ulkoilla Onnin kanssa ja silleen. Muutoinhan otan omaa aikaa 3-5 kertaa viikossa käymällä urheilemassa.

Kuten eilenkin, kun flunssa näytti olevan menossa pois ennen kuin edes tuli kunnolla. Mutta heti kun tulin salilta, alkoi nenää kutittaa ja nyt on nuha. Pöh ja pah, sanon minä.

Nyt pitää alkaa suoriutua. Herätty ollaan jo puoli 7 taas yllättäin. Pihalle olis tarkoitus ehtiä ennen kuin kaveri tulee.

T-P ja rusinoita naposteleva Onni 1v11,5kk

Vierailija
2/13 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viikonloppu meni taustaillessa, vaikka ihan kotosalla olinkin. Sain sentäs tehtyä sen verran, että tyhjentelin kaappeja tulevaa kirpparia varten. Tein samalla " surutyötä" lajitellessani pieni bodyja ja potkareita pois. Ei enää koskaan meille...sniif. Ja viime yö vain vahvistaa tätä ajatusta. T siis taasen kipeä, niin tukkoinen ja räkäinen. Yöllä taas kuumetta, paljonko lie ollutkaan, en mitannut koska olin ennen nukkumaan menoa antannut sekä panadolia että pronaxenia. Olin siis T:n vieressä alkuyön tunne kolmeen asti (torkuin ehkä pikku pätkän sinä aikana), sitten nousi Neiti syömään ja samalla teimme miehen kanssa vaihdon. Mies oli loppuyön T:n vieressä ja minä kuuntelin Neitin ähinöitä. Noh, nukuin sitten 4-6.30. Sitten oli luonnollisestikin jo aika nousta ylös... Onneksi tänään on se T:n lääkäriaika. Saavat ruveta kyllä miettimään, mikä mättää, kun jatkuvasti on herra kipeä.

Harmaata on. Niin ulkona kuin " pään sisälläkin" . Ei jaksa. Väsymystä vai syysmasennusta?

Kivaa, että Motille on löytynyt hyvin sopivia ruokajuttuja. Toivottavasti Nöösälläkin sujuu jo paremmin.

Pikkujoulut Tampereella olisi nastaa, mutta kuten totesinkin, on ihan sama onko juhlat etelässä vai pohjoisessa, yhtä pitkä matka täältä korvesta on ja yhtä paljon se maksaa. Ja kun ei ole rahaa, ei voi tehdä mitään hauskaakaan...

Mukavaa työ- ja kotiviikkoa kaikille tasapuolisesti. Ja onnea kaikille tällä viikolla synttäreitään viettäville naperoille!

Mimmu ja lapset x3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti moi!!

nyt puistoon.

iltapäivällä uudestaa!

r

Vierailija
4/13 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua miten hiljaista! Mäkin taustailin viikonlopun. Appuvanhemmat lähti eilen laivalle ja tulevat tiistaina meille vielä yhdeksi yöksi. Ihan noloa, miten epäsosiaalinen ja pahantuulinen olin heidän vierailunsa aikana... Nyt on hieman seesteisempi olo, mutta kamalaa, kun koko ajan sama olo, kuin PMS-monsterilla, kaikki ärsyttää, ahdistaa ja makeaa menis kilokaupalla. Erona vaan se, et tää olotila on aika pysyvä...

Väsymys on kauhea ja mun pitää vaan alkaa menemään ajoissa nukkumaan. Eilen olin jo ysin jälkeen pedissä ja en ihme kyllä herännyt Lintsin ilotulitukseen. Mies oli sitä katellut ikkunasta ja pauke oli kuulemma ollut taas järkyttävä ja kestänyt kauan, ihmetteli et mä ja Nekku vaan jatkettiin unia. Nukuin VÄHÄN paremmin, mutta aamuyöllä taas tunnin välein vessaan. Lisäksi nenä on tukossa, nukuttava suu auki ja heräsin taas useita kertoja karmaisevaan tunteeseen, kun kieli oli kuivunut kiinni kitalakeen, enkä edes pystyny nielaisemaan..

Mimmulle siis paljon voimia! On kamalaa, kun ei saa nukuttua! Toivottavasti T paranee pian ja selviää syy sairasteluille. Haleja!

TP, ihanan paljon sulla omaa aikaa viikossa! Mä yritän kerran viikossa yksin jossain käydä.. Jos voisin lenkkeillä, niin kävelyllä kyllä kävisin, siitä haaveilen! Kamalaa kun huono kunto ja ei supisteluilta kykene liikkumaan.

Aavis, aivan ihanaa että oot paremmalla mielellä ja että Motti voi syödä banaania. Muistan tunteen, kun kyyneleet silmissä katselin Neaa, joka sai syödä, kun allergiat alkoi hellittää!

Jatu, huhuu missä oot?

Tänään mennään varmaan Selloon. Porakone pitäs ostaa miehelle, vanha epäkunnossa ja kenkäkaappi pitäs saada kiinnitettyä eteiseen. Ja Nealla vois talvikenkiä jo katella. Tajusin, et joululahjatkin ois ostettava tällä kertaa oikeasti ajoissa, kun marras-joulukuussa siihen tuskin kykenen. Ei kyllä nappaa yhtään..

G:Ostatteko jotkut välikausikengät? Jos niin millaset? Ja mitkä talvikengät? Mä ajattelin käydä kattomassa K-kengästä jotain uusia vedenpitäviä talvikenkiä, merkkiä ei muista, mut tän kuun tarjouksessa siellä.

Nean uhmailu jatkuu. Aika hyvin ennakoimalla pystyy tiettyjen tilanteiden huutoa välttämään. Kaikkein rasittavinta on veltoksi heittäytyminen ja se, et minnekään ei suostu kävelemään sovinnolla ja karkailee. Koko ajan pitää keksiä jotain niksejä, et saa liikkettä tyttöön. On kurjaa tän supistelevan mahan kanssa kannella..

Tein äsken kasvis-jauhelihakastiketta, johon laitoin ruokakerman lisäksi jotain uuttaa pippuri-paprika maustesysteemiä, mitä siis voi dipata tai laittaa ruokiin. No ei ois kannattanu kaikkea sitä maustejuttua laittaa, suu meinas palaa. Mies on varmaan innoissaan, mut Nekulle ei voi antaa ja ei varmaan huomenna appivanhemmillekaan. Hölmö minä. No, teen varmaan sitten täytettyjä kesäkurpitsoita (nam!), kun äitini laittoi appivanhempien mukana isot kasat syksyn antimia, perunaa, kurpistaa, kurkkua, porkkanaa, mehuja ja jääkaappi ratkeaa liitoksistaan...

Nekutti on nykyisin kiinnostunut myös numeroista ja luettelee kymmeneen asti, välillä sekoilee kuitenkin pahasti laskuissa! :) Ja kyselee, että mitä missäkin lukee. Utelias ja tiedonjanoinen. Kirjasto kutsuu taas vaihtamaan varastot uusiksi, et äidin pää ei räjähdä samoihin satuihin.. Onneks nykyään leikkii myös itsekseen enemmän, nukkeleikit ykkösenä.

Mut nyt taidan vielä syödä jotain ja sit sohvalle. Mieli tekis puuhastella ja keittää vaikka vispipuuroa, mut selkä huutaa kostoa jo sen takia, et poikkesin rutiinista ja tein ruuan puistoilun jälkeen, enkä heti levännyt..pakko siis levätä. Äitiyspakkaus tulee kai tällä viikolla ja pääsen pikku vaatteita pesemään js silittämään, lipastokin on nyt koottuna jo makkarissa. Oisko kellään ylimääräistä hoitotasoa lipaston päälle??

Jaksamisia kaikille ja hyvää mieltä!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv31+2

Vierailija
5/13 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin askartelemaan. Leikkelen ja päällystän vanhoja Mauri Kunnaksen kalentereita Sinille kun tykkkää niin niitä kuvia katsella. Jaksaisikohan hän katsella niitä, unta odotellessaan, seinästä sänkynsä vierestä.. Minä katselin Disneyn taulua pienenä, muistan sen. Siinä oli paljon touhua ja temmellystä ja pieniä yksityiskohtia. :-)

Onnittelut Motille ja koko perheelle nam-nam soijamaidosta ja banaanista! Kivaa kun Mottikin nauttii syömisestä!

Mimmu, harmi ettet pääse. Täytyi oikein esittelyistä tarkistaa että missä oikein asustitkaan. Jep, kovin kaukana. :-/

Nyt taas askertelemaan, kun inspistä riittää!

T@hti, missä olitte reissussa?

Lila75

Vierailija
6/13 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa ihan tämä viikko, niin pitkiä päiviä tiedossa :-( Onneksi pari lyhyempääkin, mutta niistäkään ei osaa iloita, kun kammoaa noita pitkiä. Kääk, nyt koitan ajatella iloisemmin!!!

Ihanaa lukea Motin banaaninsyömistä! Ajatella, että toinen on kuukausia himoinnut banskua ja nyt se sitten onnistuu *peukut ristissä*

Minusta on mielenkiintoista lukea alpi-asioita, vaikkei paljoa pysty auttamaan. Oma maitoallergia on muistona taustalla ja Typyn maidonjuonti takkuaa edelleen. Juuri eilen teki mieli ärähtää miehelle, kun se ahdisteli kysymyksellä, että saako Typy tarpeeksi kaikkia ravintoaineita ym. kun jää maitotuotteet niin vähille. Eipä tuo aikaisemmin ole asian hyväksi mitään yrittänyt tehdä, joten miksi nyt yhtäkkiä kyselee...

Pikaböö - nyt paluu työn pariin...

Keilin

Vierailija
7/13 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

böö!

Kone ollut auki viimeksi perjantaiaamuna, kaikki pinot siitä saakka lukematta. Viikonloppuna oli 2v-synttärit ja hulinaa. Avasin vasta äsken koneen ja ekaks sähköpostin ja ajattelin vaan äkkiä kurkata mailit ennekun luen pinot, mutta siellä oli 69 lukematonta viestiä!!!!!! Mun tunti meni siinä, ja poika heräs päiväunilta jo, ja ne pinot edelleen lukematta....

Palaan illemmalla, olen linjoilla taas tämän viikon.

äitikuu, joka palstailee vain viikolla....

Vierailija
8/13 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHanaa Aavis lukea teiltä hyviä kuulumisia :-)

Eilen oli puuhapäivä!Aamulla jumppaa,nyt onki jalat ja pehva kipeenä-äsken vähä venyttelin.Sitte laitettii parveketta kuntoo:uus verho,kesäkukkia pois,pesin parvekelasit ja olkkarin ikkunat-enää meiän makkari ja pojan ikkuna!!!Mies laitto viel pojan pyörän kuntoo,rangas ollu hajalla reilun viikon!Kyllä oli illalla hyvä mieli :-)

Tänää oltii typyn jumpassa.Meni vähä päikit myöhäseks ku kaveri tuli asukastalolle ku jumppa loppu,piti jäädä höpöttää ja viel kauppaa mennä..Seppälässäki kävin.Siel on sukat ja alusvaatteet ota3maksa2 ni hain sellasia...Pakko niitä sukkia valmiiks ostaa!

G:Typy käyttää nyt muumi-kävelykenkiä.Lenkkarit on sit kylmemmille ilmoille.Kaapissa olis elefanttenin coret koko 26...mutta mutta..muumit koko24,menee just..lenkkarit 25 on reilu malli.Saa nähä joudunko ostaa talvikengät typylle.Tai pakkohan se on toiset ostaamut meniskö nuo 26 miten...Sitä k-kengän tarjousta kattelin minäki,ku poika ainaki tarvii....Kengät on niiiiiin kalliita!!!!

Huomenna pojan neuvola.Siel rokotetaa..Aamulla sillekerroin siitä et ehtii sulatella.Eka meinas et ei pistetä mut kerroin sit et miksi ni valitsee sitten piikit miellummin ku taudit.Saa nähä miten huomen menee..

Täytyy neitiä huhuilla hereille et ehitää tarhalle..

jatu

Vierailija
9/13 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinot pikapikaluettu. Jotaikin jäi mieleen...

meilläkin mies naureskelee tälle palstailulle, mutta kun vakuutan että täältä saa oikeita neuvojakin hankaliin kysymyksiin antaa olla. ja tietää että haluan seuraa päivisin, joten ei jaksa aina naljailla. Välillä kutsuu mua " surffaritipuksi" ... :)

kenkä g: nyt käytössä tavalliset nahkaiset (?) kävelykengät (23-24?) prismasta, en muista merkkiä. talveksi ostin jo kuomat (25). Lisänä on sitten vuorettomat saappaat, joihin sit mahtuu tarvittaessa villasukka.

Numerot kiinnostaa kovasti meidänkin poitsua, laskee ääneen " yksi kaksi kolme" tai sit sanoo " kolme, kaksi, kolme, viisi" , miten milloinkin.

Punaviiniä himoitsen minäkin,leannan ja muiden seurana! Vaikka muuten onkin mukavaa olla raskaana, lasillinen punkkua iltaisin tai ruuan kanssa olisi kyllä mukava saada... *huoh* Muuten ei alkoholia tee edes mieli, mutta tunnustan välillä melkein laskevani päiviä että saisin viiniä taas maistaa....Kesällä himoitsin kylmää valkkaria, nyt syksyllä täyteläistä punaviiniä.... Imetysaikanakana ei tietysti voi paljon maistella, mutta ensi kesänä jo varmaan yösyötöt jää ainakin pois ja saan hyvällä omallatunnolla maistaa joskus... *huoh*

Lilan kommentti anopista - tai oikeastaan sen puuttumisesta nauratti :)

Anopin vielä omaaville, kyllä mäkin tunnustan vähän panikoivani aina tarjottavien kanssa kun anoppi tulee käymään, se kun on itse ravintola-alan ihminen ja osaa tehdä kaikkea, mä taas en.... nyt olen vähän päässyt tästä miellyttämisen tarpeesta onneksi eroonkin jo.

Enkelille toivon, että synnytyksen jälkeinen masennus ei iske tälläkertaa. Täältä ainakin saa tulea ja ymmärrystä, onneksi. Mutta ehkä toisen kanssa on tosiaan erilaista kun tietää mitä odottaa, tavallaan. Tai ei tiedä mutta tavallaan tietää....

Mimmulle parempia öitä!!!

T-P:lle paranemista!

Ankkis, ihanaa kun nautit töistä! Tuollaista tekstiä on kiva lukeakin!!

Meillä oli tosiaan 2-päiväiset 2-vuotisjuhlat ja talo täynnä vieraita koko viikonlopun. Mukavat juhlat oli, kaikki meni hyvin ja poitsu sai kivoja lahjoja. Kirjoja, villasukkia, rakennustyökaluja (saha, kypärä, pora jne) , brion junaradan yms. Itse ei olla vielä mitään varsinaista lahjaa pojalle ostettu, no mä ostin talvihaalarin ja kengät ja lastenhuoneeseen jotain sisustusjuttuja mutta " varsinaista" lahjaa ajateltiin miettiä sitten kun nähdään ensin mitä saa muilta lahjaksi. Eipä tuo nyt mitään varsinaisesti tarvitse, mutta jos jotain hankitaan niin yksi hyvä juttu voisi olla uusi Teletappi DVD. Alkaa jo äitiäkin kyllästyttää tuo ainoa.... " ...Jossakin kaukana on pikkuinen mäki, ja siellä asuu teletappiväki..."

Huomenna mulla on oma neuvolalääkäri, katsotaan kohdunsuun tilanne. Pitäkää peukkuja että kaikki kunnossa. Haluisin kovasti vielä uimaan.

Jääkaapissa herkut huutaa mun nimeä... miten vastustaa kiusausta kun tarjolla olis kakkua, piirakkaa, pullaa, keksiä ja vaikka mitä, ja ellen mä syöä ne menee roskiin.... tai voishan osan pakastaa, mutta jos vielä yhden palan kakkua haen ennen sitä...

nyt menen jorisemasta turhia. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

äitikuu

Vierailija
10/13 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli Idan korvakontrolli, siitä on kohta vuosi ku tuubit laitettiin. Kesällä ei toiseen korvaan nähnyt ollenkaan kun vaikkua oli niin paljon, niin sitä yritettiin nyt taas katsoa et onko putki paikoillaan jne. Oltiin miehen kans molemmat mukana mut ei siitä silti tullu mitään. Ensin lääkäri oli 35min myöhässä!!!! ja meidän aika oli 8.55 et mitenköhän paljon on sit iltapäivällä myöhässä? Lääkäri on sellanen onneton nuori mies, ei sano sanaakaan lapselle tms. Idalle jäi edelliskerrasta kammo, ja väkisin yritettiin pitää Idaa paikallaan et sais korvan putsattua... No ei onnistunu, Ida karju täyttä kurkkua ja rimpuili. Ens viikolla mennään uudestaan, sitä ennen täytyy laittaa Remo-waxia kolmena iltana vaikka siinä onkin se vaara et putki menee tukkoon. Josko se vaikku sitten tulis pois, tällä hetkellä se peittää puolet korvakäytävästä (tai jotain sellasta).

Iltapäivällä ku hain Idan päiväkodista niin Ida vaan hokee et korva pipi, setä kattoi, ida itki.

Kenkäg: Idalla on nyt käytössä lenkkarit ja sit hieman kylmemmille ilmoille on nahkaiset kävelykengät. Kumpparit tietty lisäksi. Talveksi on odottamassa Vikingin goret ja oikein kylmiä säitä varten Tepsut.

Aika jännä ku Idan kengänkoko on nyt 24, niin vaikka nuo Vikingit on 26 niin niissä pohjan pituus ei ole kuin aavistuksen isompi kuin noissa lenkkareissa, jotka nyt on käytössä.

Meillä kans Ida jaksaa luetella numeroita mut enemmän tykkää väreistä. Leikkii legoilla tai helmitaululla ja luettelee aina palikoiden/pallojen värit. Valkoinen on vähän outo Idan mielestä mut muut menee oikeen.

Mimmulle parempia öitä toivon taas kerran!

Ihanaa että Motti saa syödä banaania!

Eilen järjesteltiin vähän tätä asuntoa uusiksi, siirrettiin tietokone pois meidän makuuhuoneesta. Petsasin hoitopöydänkin jo, siitä tuli hieno! Ihan niin ku se ei olis kelvannu sellasena ku se oli, kun se on kuitenkin Idalle uutena hankittu :) meidän makuuhuoneeseen ei vaan millään mahdu pinnasänkyä ym. Tahdon pois tästä asunnosta!!!!!

Äitikuu: toivottavasti lääkärissä kaikki hyvin. Täällä Turussahan ei uudelleensynnyttäjillä ole sitä keskiraskauden lääkäriä ollenkaan mut pe ku olin ultrassa ni lääkäri katto samalla kohdunsuun. Kaikki oli 0onneksi hyvin

Ida kaipaa seuraa...

Petra, Ida ja " vauva" 26+3

Vierailija
11/13 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomeralle: Kurjaa kun Idalla niin huonoja kokemuksia korvien katsomisesta. Meillä oli rauhallinen omalääkäri -> viimeksi lääkäri katsoi Een korvat niin että poika istui yksin tuolilla ja minä hääräsin vauvan kanssa ja hyvin meni. Nyt oli toinen putki jo irti viime syksynä laitettiin. Removaxista piti sanomani vielä että huuhtelevatko sitten korvat siellä kun mun mielestä sitä ei saa korvaan jättää.

Kenkät: Eellä nyt lenkkarit nro27 ja talveksi saman kokoiset reimatecit. ja tietysti kumisaappaat.

Kasvukivuista vaivaako muita? monena yönä olen joutunut lääkettä antamaan kun niin lujaa on poikaa sattunut. kerran ei pystynyt jalalle edes astumaan!

nuo kipu itkut yhdistettynä Aan loppumattomaan nälkään syö noin 4 kertaa yössä ja miehen reissu hommiin aiheuttavat äidille väsymystä ja hermojen kiristymistä. Eli parempia unia kaikille huonosti nukkuville toivotan.

Viini asiaan vielä itse olen nyt imetys aikana hyvällä omalla tunnolla aina joskus juonut yhden siiderin. Alkoholiahan on yhtä paljon maidossa kuin veressäkin eli ei sinänsä ole vaarallista lapsella vaikka olis 2 promillen humalassa.

Mari ja Ee 2v ja Aa 2kk

Vierailija
12/13 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari-81: joo, huuhtelevat sitten korvan, tai saa nähdä miten sekään tulee onnistumaan. meillä aikaisemmat lääkärit (julkisella puolella nekin) on olleet tosi ihania, eikä Ida ennen kesäkuista lääkärivisiittiä oo pelänny korvien katsomista. Nyt sai jopa 2v. neuvolassa itkukohtauksen ku piti päänympärys mitata...

Joo, ei muuta tällä kertaa taaskaan...

Vierailija
13/13 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-päiviä viettelen, kun mies on matkoilla. Aamulla pieni uninen tyttö pissasi kahdelle matolle ja vielä illalla huomasin lattiallakin läntin. Olin pessyt pyllyn ja autoin esikoista pottahommissa ja sillä aikaa jo lorisi. Ois pitänyt iskeä heti potalle, jos ois tullutkin pissa sinne. Päiväkodissa oli tänään pissannut pottaan 2 kertaa!

Anoppi vei esikoisen muskariin illalla ja saatiin olla pienen kanssa kotona vähän aikaa. Mutta aikamoista menoa tuntuu välillä olevan. Ei paljoa voi tulla koneelle istumaan. Nyt ovat syömässä iltapalaa jo näin aikaisin, kun alkoi tuntua viisaalta ratkaisulta. Kohta suihkuun.

Kauppaan pitäis ehtiä ja järkätä vielä keskiviikoksi pienemmät synttärikekkerit. Mies ei edes ole vielä silloin kotona, mutten viitsi siirtää.

T: Ynis