***MARRASTEN ALKUVIIKKO***
Kommentit (48)
Kun taannoin kerroin noista talvipuvuista niin vinkkinä, että stadium myy jotain uutta hyvää talvipukua hinta noin 50 eur. En ole ite nähnyt vaan kuulin vain.
Gerdan karhunpoikaselle ja äidille paljon haleja ja jaksuja sairastelun kanssa. Mä sitten pelkään sitä päivää kun meihin iskee pöpöt.
Noemalta piti kysästä, et menikö tarjous läpi? Tommonen vanhempi omakotitalo on sitten ikuisuusprojekti mutta antoisa semmoinen. Meillä on ihmiset käynyt päivittelemässä kesän aikana että kuinka te nyt noin kauheesti teette ja remontoitte, mutta se on jännä juttu, et kun tekee itsellensä mieleistä, niin kyllä sitä vaan jaksaa. Tosin ei ikuisuutta, mutta vähän aikaa. Plääh! Totta puhuen olen jo aivan puhki kun toukokuun alusta on rempattu, ja nyt se remppa tuli tänne sisälle. Haaveissa oli saada valmista kun tyttö täyttää vuoden, mutta ei taida onnistua.
Ai niin Calzal hyvä vihilleastumispäivä :) Meijän tyttö syntyi 11.11. On sellainen päivämäärä että mieskin ehkä muistaa :)
Kauheesti olen tässä mielessäni teille kommentoinut mutta harvemmin kun tulee kirjoiteltua ni ei taho muistaa. Pikku-pupuselle kuitenkin tervetuloa. Ja Sapiinan painonpudotusprojektia luen kadehtien. Mä jos en sorru karkin ostoon niin sitten tulee tehtyä tota omenapiirakkaa....Siihen se homma sitten lopullisesti kaatuukin kun en pääse lenkille (ilman lapsia). Vauveli ei oikein nimittäin tykkää pitkään rattaissa istua.
Eikö muilla ole vielä ollut 10 kk neuvolaa, kun niin vähän tulee noita päivityksiä??? Aattelin vaan kun on jo yli syyskuun puoliväli.
Meillä tyty on nyt alkanut siirtelemään noita tavaroita. Tänään seisoi keittiön pöydän alla ja kun houkuttelin pois, niin tyynen rauhallisesti käpsytteli sieltä työntäen tuolia edessään. Ja kauhea virne naamalla. Nyt alkanut seisomaan silleen että huomaan ettei muutamaan sekuntiin välttämättä pidä mistään kiinni. Mutta voi voi on se kauheeta kun noita kolhuja vaan tulee. Eilenkin lensi sellaisen pehmeän rahin päältä otsalleen lattialle. Koko ajan kiipesi sinne, ja arvaahan sen mitä aina lopulta käy.
Eipä muuta, palaillaan!
Tiituliitu
Tyttö nukkuu jo kolmatta tuntia, joten nopeasti kirjotan jos kohta jo herää...tosin ei nukkunut aamupäikkäreitä kun meillä oli kaveri lapsensa kans kylässä niin sen takia nämä unet ovat pidemmät.
Meidän hääjuhlasta vielä sen verran että ei ne mitkään kovin suuret ole, 80 vierasta suurinpiirtein. Mutta siihen sisältyykin ne kaikkein tärkeimmät.
Meiltä ei 10kk päivityksiä valitettavasti tule, kun neuvolatäti oli kipeenä ja aika siirtyi melkein kk:lla eteenpäin!! Mä sit laitan 11kk mitat, vaikkei se sama asia olekaan...
Meil on tullu joku puurokammo. Kaikkia muita ruokia syödään tosi hyvin, jopa niitä 8kk soseita mutta omatekemää puuroa ei sitten millään...taidan kokeilla vaikka weetabixia välillä ja sit taas myöhemmin puuroa.
Kirkastuihan se päivä sittenkin, kunhan tyttö herää niin mennään koirien kanssa hetkeks pihalle touhuumaan ja sitten oiskin jo ruuanteko hetki!
Jesse herää varmaan ihan kohta toisilta päikkäreiltään joten kiiru kirjoittaa jos jotain haluaa sanoa. Tämä päivä on mennyt vauhdilla, aamupäivän satoi vettä ja leikittiin sisällä, hippa- ja piilosleikit on kova sana. :-) Citarireissulla meni pari tuntia kun Jesse viihtyi kerrankin hyvin ostoskärryissä. Talvilätsä ja -rukkaset saatiiin ostettua, talvikenkiä vasta vähän katselin. Vaikka kohta ne on pakko ihan oikeasti hankkiakin.
Meillä nukutaan kahdet päikkärit. Ensimmäiset jo aika aamusta, kun Jesselle tulee väsy jo pari tuntia yöunilta heräämisen jälkeen. Toiset sitten iltapäivällä. Yhteensä nukkuu päikkyjä keskimäärin 3h / päivä. Yksillä päiväunilla ei pärjäisi vielä millään eikä niin väliksikään. ;-)
Mammakalle tsempitykset osittaisen hoitovapaan kinuamiseen! Aina kannattaa yrittää. Varmasti ketuttaa jollei pomo ymmärrä olla " yhteistyöhaluinen" , mutta jää sekin kaikertamaan jollet käy asiasta juttelemassa. Ties vaikka saisit yllättyä iloisesti pomosi vastauksesta. Toivotaan ainakin niin. :-)
Pientä syysflunssaa pukkaa itsellä ja loput kommentit onkin nyt lukossa tuolla räkäisen pään sisällä. Voi kun en tartuttaisi Jesselle mitään. Ihmeen hyvin tuo poika onkin toistaiseksi pysynyt terveenä vaan kyllä kummastelen jos tältä nuhalta säästyy. Kun en ole malttanut olla pussailemattakaan tuota kultapupusta. Hyi mua.
Nyt heräsi hän...
Poika häärää tossa vieressä leluillansa, vaan eipä mee kauaa kun se tulee ja nostaa metelin kun touhaan jotain muuta ku hänen leikkejä :)
Kovasti on edelleen äitin perään siis... Epäilisin sen johtuvan hoitoon menosta!? Vaikka enhän mä ennenkää yksin pissalle päässy...
Rapuäiti: Koitan laittaa vielä tänään sulle postia. Eilen en ehtiny ja tänäänki on kiirusta, mut ehkä sitte pojan NukkuMaija-treffien aikaan pääsen.
CalZal: Onneksi olkoon rouvalle! Toivottavasti on hyvät " kekkerit" :) Lemmikkeinä meillä on 2 kissaa ja 2 rottaa, ihan sopiva " eläintarha" . Koiraa tekis mieli, mut se ei nyt todellakaa sovi tähä härdellii mukaa, ehkä myöhemmin!
Sapiina: Me ollaa maisteltu viilei ja jukurttii mut lopetettii ne sen nuhakuumeen aikana kun oli pieni massu aivan sekasin ja kakkaa tuli yli äyräitten monta kertaa päivässä :( Hoidossa kuulema syö samaa ruokaa kun muutkin ja aamupuuron mukana menee tavis maito...
Hildaliina: Kuinka moni meistä on naimisissa, sitä en muista mutta minä ainakin vaihduin neidistä rouvaksi viime uutena vuotena :)
Hertta: Miro ottaa yleensä kahdet päiksyt. Mut välil hoidosta tultua laitan vielä yksille pienille torkuille... Jos on siel huonosti nukkunu tai muute vaa vähän aikaa.
Tiituliitu ja Noema: Meil on rempattu vanhaa taloa nyt helmikuusta asti. Ostettiin tää ns. purkukuntoisena joten tekemistä riittää. Varsinki kun tehään kokonaa uudet kylppäri/sauna-tsydeemit. Ulkokuori saa odottaa ens vuoteen, sisätiloista on puolet valmiina. Asumaan pystyy mut jatkuvasti sais olla siivoomassa kun pölyä tulee aina jostain :( Kyl me täst silti viel selvitään! Kunhan muistetaan ottaa omaakin aikaa eikä ressata turhia. Sisulla siitä selviää (ja rakkaudella!)
Mutta se niistä tällä kertaa... Jätkä on hermostunu jotai sata kertaa ja isäntäki tulee kohta. Sit päästää valmiisee ruokapöytää mun äitin luo :P
Muksaa päivää ja ehkä palailen illemmal...
-Jonsku ja ressierkki lattianrajassa-
onpa ollut touhukas päivä. Johonkin meni vaan koko päivä ennenkun ehdin edes koneelle. Oltiin kylässä ja kaupungilla, ulkoiltiin ja häärättiin. Pikku äijä touhuaa tuolla vielä omiansa, mutta eiköhän tässä kohta ala äitin oma aika. Isäntä on töissä, niin telkka ja sohva on yksin MUN.
Kaksilla päiväunilla meilläkin mennään nykyään, ekat 11-12.30 (herääminen kasin nurkilla) ja tokat 16.30-17.30. Mutta esim. tänään oltiin liikkeessä, niin toiset unet oli vaan puolituntiset. Yhden kerran on vahingossa mennyt päivä yksillä unilla, mutta sillon oli ilta aika kitinää.
Sapiina: mekin ollaan maisteltu kaiken maailman maitotuotteita, tosin vielä vähäisiä määriä. Raejuusto ei maistu, jugurtti on pop ja maito maistuis, mutta sitä en oo vielä uskaltanu paljoa antaa. Niin ja rahka oli hyvää marjojen kanssa.
CalZal: Sait sitten minutkin häitä muistelemaan. Onnittelut täältäkin! Ja Noeman ystävän kommentista tuli mieleen oma hääkampaus, joka ei sit ollu yhtään mun mieleen, mutta en sitten kumminkaan taida sen takia ottaa sitä " ens kertaa" ... Kun kaikki muu meni kuitenkin mallilleen ja mieskin on hyvä ;) Ja koira meidänkin taloudesta löytyy. Mies haluis toista, mutta josko nyt ensin se toinen lapsi. Tuntuu, että tällä nykyisellä kokoonpanollakin tässä on jo aika paljon liikkuvia osia.
Noema: Onnea myös täältä toivottavasti toteutuneista talokaupoista! Me ollaan kans tutkittu tarjontaa aktiivisesti, mutta ei se oikea ole vielä kävellyt vastaan. Aivan eri silmällä kyllä kattelee kämppiä kun silloin viisi vuotta takaperin - mihin pistän vaunut, tossa on vaaralliset portaat, tohon sais hyvin hiekkalaatikon, tossa olis helppo pestä pylly, tosta sais toisen lastenhuoneen jne jne...
Voi koira... Nooa lussutti äsken tyytyväisenä tuttiansa (tai niin luulin...) oli jotenkin liian keskittyny siihen, niin kävin kurkkaamassa ja suussa oli koiran luunpätkä. Vierekkäin ne koiran kanssa siinä söivät luitansa. Että hei hei hygienia, turhaan tässä pulloja keittelisi, jos siis viitsisi keitellä ;) Ja sitten ei ruoka kelpaa?! Huomenaamulla tarjoillaan sitten puruluuta ja maitoa...
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin,
Pikku-pupunen ja Nooa
Talvikengistä oli puhetta, pitänee hankkia sellaiset seuraavaksi. Meille riittää varmastikin koko 21, täytyy testailla.
Päikkäreitä Onni nukkuu kahdet. Nukkui kolmet vielä kuukausi takaperin.
Paranemisia kaikille nuhanenille ja kuumeilijoille (ei vauvakuumeilijoille kuitenkaan).
Meidän tarjous on voimassa perjantaihin saakka, joten odotellaan. Meille kävi hienosti oman asunnon kanssa. Eilen illalla laitettiin kämppä myyntiin ja koko illan soi puhelin, aamulla sama jatkui. Yhdeltätoista aamulla tuli eka ostaja ja teki heti tarjouksen täydelle kauppasummalle! Eipä tarvinnut sitten sitä oman myyntiä jännittää ylimääräisiä :) Jos " unelmien talo" ei irtoa (mies ei meinaa nostaa tarjousta kovin paljoa, koska laitettavaa tosiaan on), niin meillä on marraskuun viimeiseen päivään saakka aikaa löytää uusi, ennen kuin meidän on poistuttava tästä. Jos ei löydy siihen mennessä, niin sitten mennään vuokralle ihmettelemään hetkeksi.
Kaikille rempan keskellä eläville tsempit! On se vaan ihanaa, kun jaksaa jonkin aikaa kitkuttaa, niin saa juuri sellaisen, kuin itse haluaa.
Mulla on menkat myöhässä pari päivää. Tosin eihän mulla ole ollut kuin yhdet vasta, mutta olivat ainakin ennen kellontarkat. Jännää. Ei olla mitenkään " yritetty" raskautua, mutta hieno yllätyshän se olisi. Koko ajan kyllä jomottelee, eli luultavasti ovat vain myöhässä.
Taas pitää rientää ja puolet jutuista jäi komentoimatta. No, olette kaikki ajatuksissani juttuinenne, vaikken aina ehdi/muista kommentoidakkaan.
Ai niin, hienoa Hilda, että herkkukana maistui. On nannaa.
Hjuvat illat ja eritoten yöt naikkosille toivottelee,
Noema
Enhän mä enää mitään muista mitä kukakin kysy, mut johonki yritän vastata...
Eli eläimistä, meillä on kultsu uros ja labbis narttu. Labbiksesta on tarkoitus tulla opaskoira, joten on vaan väliaikaisesti meillä...Kaikki on lainaan...tai jotain!;o)
Päiksyt, mä pakotin Sonskun oppii yksille unille! Se oli pakko se. Muuten iltanukkuminen meni pitkäks ja muutenkin. Ja meillä ku tätä väkkee on niin ihan neidin ehdoilla ei voida mennä. Rytmi on tämä:
klo 7-8 ylös
klo 12-15 tai 16 päiksyt
klo 20 yöunet
TSEMPPII kaikille kipeille, mekin käytiin tänään mutka lastenlääkäril, on nuhaa&yskää ollu Sonskulla ja muilla kakaroil NIIN kauan...Mittää vakavaa ei löytynyt, mut jotain troppia saatiin " evääks" .
Huomenna taasen keskimmäisen kerho ja itsellä hampilääkäri illalla,YÖKS!
Omasta ajasta:mä yritän käydä jumpalla väh 3¤viikko+ nyt oon ollu kahdesti kaverin luona eri kaupungissa YÖTÄ,aaaaaah! Saa nukkua yön rauhassa, maata sohvalla ja katsoa vaikka leffaa...Olis kiva nähdä miten mies hoitaa hommat, 3 lasta ja 2 koiraa..HEH HEH HEH HEEEE! Olenko epäluuloinen?? Meillä mies kyllä katsoo lapsia, jos haluan jumpalle tai muualle. Ja ihanaa niin. Aina ei muista häntä siitä kiittää tarpeeksi. Kaikilla kun ei jauhot oo yhtä hyvin pussissa. Itsekkin joskus yh:na olleena muistan sen jumituksen.
ONNEA naimisiin menijälle/menijöille, meille tuli juuri 1v täyteen. Meilläkin piti hääpäivä olla 11.11.2005,mutta kun la oli 25.11.2005 niin aikaistettiin häitä, 10.9.2005 meidät vihittiin. Mun vanhemmat on vihitty aikoinaan 11.11.78 ja liitto jatkuu edelleen!;o) Hyvä päivä siis!
Meillä ei kontata, eikä ryömitä edelleenkään, mutta ei mulle kiire! Kaks lasta juoksee ennestään jo niin lujaa!;o) Vanhin tyttö käveli 9kk iässä, joten siitäkin on kokemusta.
Nyt katsoo töllöä,
Hormoonihirviö ja nukkuvat lapset, 99, 03, 05
Juu 22 aattelin myös ukolle hommata. Pitäisikin ens viikolla ahkeraan kirppistä kiertää,ok kumpparit sieltä lauantaina löysinkin.
Perttu ottaa kahdet päikyt, aamusella puol kympin maissa ekat tunteroisen unet ja tässä iltapäivällä parin tunnin unet. Yöunille menee puol kasi ja aamulla seitsemän aikoihin valmiina uuteen päivään.
Muuten yönsä nukkuu hyvin, mutta joku kello kolmen kriisi sillä on. :)
Sillon aina mekkalaa pitää ja siittä pitää kyllä yrittää päästä eroon. Vieressä ei viihdy, eikä oikeen sylissäkään, niiin pitää vaan omaan sänkyyn uudestaaan ja uudestaan useemman kerran kumota.
Ja lopulta sinne pötkähtää ja nukkuma-asento on mahallaan ja pylly pystyssä. Ja yleensä jossain sängyn nurkassa tai poikittain.
rapuäiti, kiitos amalian ja koko katraasi kuvista =) Aika moiset unenlahjat on kyllä neidillä, yöunien perusteella.
Hyvin on tyttö kasvanut, meillä neuvola maanantaina.
Askelmittari ois kyllä kätsy vehje =) aika hurja on lukemasi.
Tulet varmaan ilman kehotusta noema kertomaan meille, kuinka unelmatalon kanssa kävi =) Peukutamma koko kööri!!!
Voi Onnin hienoa kävelytaitoa =) Perässä tullaan =)
Ja toivottavasti ei moinen rokko vaan tule! Hyi hui rokot pois!
Vesirokostakin oli turinaa, esikolla oli 2kk ikäisenä, serkkuporukka sen sairasti ja tarttuipa tyttöönkin. Mutta neuvolatätskyn mukaan voi sairastaa sen uudestaan, kun oli niin pieni. Näppyjä oli kyllä ihan kunnolla. Senpä näkee.
Pannukakun aattelin nopsaan turauttaa. Siskon katras tulee pariksi tunniksi hoitoon. Ei se kyllä ole ihan helppo homma järkätä kolmivuorotyötä, iltatyötä ja lapsia. Joten auttava käsi täyttyy aian välillä ojentaa.
Mutta mutta turinat seis ja hihat heilumaan.
Hilda ja jo nyt tyhjä kahvikupponen