Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei-suurten ikäluokkien edustaja: Et kai vain äänestä itseäsi vanhempaa?

Vierailija
19.04.2015 |

He ajavat vain oman ikäluokkansa etuja ja heitä on joka tapauksessa enemmistö. Jos olet suurten ikäluokkien edustajia nuorempi, ei ole mitään järkeä äänestää suurten ikäluokkien edustajaa!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on totta ja pätee puolueesta riippumatta. On turha odottaa että viisikymppiset poliitikot saisivat aikaan omalle ikäluokalleen haitallisia päätöksiä, kuten sen kipeästi kaivatun eläkekaton. Eduskuntaan kaivataan lisää nuorempia päättäjiä.

Vierailija
2/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin suunnilleen samanikäistä, jolla on samanikäinen teini kuin minulla ja nuoria aikuisia lapsia loput.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin itseäni 10 v nuorempaa. Tosin pelkään, että nillä äänillä menee läpi alueen viisikympinen ääniharava, mmuta  pitää edes yrittää.

Vierailija
4/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän itseni ikäistä vihreää.

Vierailija
5/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on muuten hyvänä esimerkkinä tasa-arvoinen avioliittolaki. Kun  sitä käsiteltiin lakivaliokunnassa, kaikki vuoden 1967 jälkeen syntyneet kannattivat. Jokainen sitä vanhempi vastusti. Täysin puolueesta riippumatta.

Vierailija
6/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä avaus. Toinen ongelma on, että nuoret käyvät ylipäänsä laiskasti äänestämässä. Ymmärrän tämän siitä näkökulmasta, että politiikkatentit ja muu uutisointi keskittyy edelleen vain ja ainoastaan suurien ikäluokkien näkökulmasta olennaisiin kysymyksiin, joista jauhaminen voi olla nuoremmille äärimmäisen vieraannuttavaa ja vastenmielistä. Muutosta asiaan kuitenkin saa vain olemalla aktiivinen ärsyyntymisestä huolimatta ja äänestämällä eduskuntaan niin paljon nuoria, että seuraavissa vaaleissa esillä on sitten jo nuoriakin kiinnostavia aiheita.

Vierailija
7/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:27"]

tämä on totta ja pätee puolueesta riippumatta. On turha odottaa että viisikymppiset poliitikot saisivat aikaan omalle ikäluokalleen haitallisia päätöksiä, kuten sen kipeästi kaivatun eläkekaton. Eduskuntaan kaivataan lisää nuorempia päättäjiä.

[/quote]

Viiskymppiset ei ole suurta ikäluokkaa

Vierailija
8/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, , mut suuret ikäluokat ei oo nykyään viisikymppisiä, vaan seittenkymppisiä. Me 60-luvun loppupuolella syntyneet ollaan aika pieni ikäluokka.

Vierailija
9/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20, joten pakosta tuli äänestettyä itseäni vanhempaa, en kuitenkaan mitään eläkeiän porteilla kolkuttelevaa patua.

Vierailija
10/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen ja ehdokkaani on alle 25, sillä tämä maa jätetään nuorille ja heillä on oltava sananvaltaa esimerkiksi siihen, voiko heidän maksettavakseen ottaa loputtomasti velkaa.

Vierailija
11/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:45"]

Olen viisikymppinen ja ehdokkaani on alle 25, sillä tämä maa jätetään nuorille ja heillä on oltava sananvaltaa esimerkiksi siihen, voiko heidän maksettavakseen ottaa loputtomasti velkaa.

[/quote]

Hienoa! Minun vanhempani kysyivät minulta nuoria ehdokassuosituksia, kun eivät osanneet itse arvioida mikä nuorten kannalta olisi hyväksi. He ajattelevat samoin kuin sinäkin. Onneksi on teidän kaltaisianne epäitsekkäitäkin ihmisiä olemassa!

Vierailija
12/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän joko 4 tai 9 vuotta vanhempaa kuin itse olen, äitini äänesti itseään noin 15 vuotta nuorempaa eli toista näistä mitä itse mietin :)

Vierailija
13/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 45 v ja suunnilleen samanikäistä äänestin. Eläkeikäisten mafia ajaa vain omaa etuaan kun pääsivät säästötalkoista kuin koira veräjästä. Näitä elättejä tässä maksellaan hautaan saakka ja tuskin itse jaksan eläkeikään saakka töiss

Vierailija
14/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan hirveän monta 18-vuotiasta ehdokasta eduskuntavaaleissa ei ole, joten äänestin 27-vuotiasta :D

Vierailija
15/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:45"]

[/quote]

Täältä kans yli viiskymppiseltä lähti ääni alle kolmekymppiselle.

Vierailija
16/16 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt viimeisetkin äänestämään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä