++SUURPERHEKUUMEILIJAT++ viikolle 38!
Kommentit (61)
Odottelen täällä ruuan valmistumista, jauhelihakastiketta ja spagettia nam..
Kalaruokia meillä yleensä syödään pari kertaa kuukaudessa ja just tuollaista ns juustokalaa seitistä perunamuussin kera sekä kalakeittoa ja myöskin kalapuikkoja..
Aamiaisen syömisestä on kyselty ja aika paljon menee kaakao, voileipä, jugurttilinjalle, tosin viikollahan kuopukset syövät aamupalan päiväkodilla ja itse hörppää pari mukillista kahvia jos ennätän.
Viikonloppuisin aamulla jos heräilen paljon ennen muksuja niin keitän puuroksi riisi- tai mannapuuroa tai neljän viljan puuroa. Kaurapuuroa meillä ei taatusti syö kuin kakkonen joka kouluaamuinakin saattaa itselleen mikrossa puuro-annoksen laittaa.
Eilen olin isukin kanssa picnik-risteilyllä ihan kahdestaan juhlistamassa syntymäpäivääni ja mukavaahan tuo oli vaihteeksi, toki rahaa reissulla meni ihan liikkaa kun intouduin nameja ostamaan lapsille ja vähän baarikaapin sisältöä täydentämään..
Ei mutta nyt pitää mennä kattamaan pöytä ja väsäämään salaattia joka ei kelpaa kaikille muille paitsi esikoiselle,,,sitten hällekkin jos
lisää vihersalaattiin tonnikalaa purkillisen..
En muista mitä vielä oli gallupeissa kyselty palailen myöhemmin lukemaan....
Isotikru
Tiukkis täälläkin. Eli nukkumaan iltaysiltä. Tosin esikoinen vasta eskarissa.
Arkiaamuisin kaurapuuroa, marjoja, leipää ja maitoa. Viikonloppuisin yleensä manna- tai riisipuuroa.
Makaronilaatikko maistuu aina. Tällä hetkellä suosikkiruoka taitaa olla munakas, jossa on nakkeja ja maissia seassa. Kanarisotto maistuu myös. Kalat yleensä ite pyydettyjä. Mies perkaa ruodottamaksi, pyöräytys korppujauhoissa, rypsiöljyä pannuun, paisto ja vähän suolaa tietenki päälle.
Leannalle voimia! Toivottavasti saat apua jostain.
Levinia. Toivottavasti pääset pian kp1:n
Ope olen (terkkuja vaan mittumaarille ja ex-suurperhekuumeilija opemammalle ainakin), mutta ei oo työpaikkaa oottamassa.
Toivon mukaan joskus ehdin kirjoittaa enemmänkin. Mukavaa porukkaa täällä kyllä on :)
T@hti
Tää ilta oli ihan hulinaa.Kotona oltiin vasta 20 maissa,kun hain lapset mummolasta enkun kurssin jälkeen ja jäin hetkex vielä mummun kans juttelemaan.
Täällä vissiin tiukkiksista tiukin äitee. Klo 20.00 on nukkumaanmenoaika 6 ja 9v:llä,liki joka ilta myös 1v nukahtaa samaan aikaan,esikoispoju saa valvoa tunnin pidempään eli klo 21. asti.Sit alkaa iskän ja äidin yhteinen aika.Viikonloppuisin joustetaan jonkin verran,saa valvoa 22-22.30 asti.
Juups,eipä tässä kohta auta muutakuin kömpiä tuonne ukkelin viereen.Onnex isukki vie lapset aamulla kouluun,niin me saadaan taas viettää kuopuksen kans yhtä löysä ja mukava aamu kuin tänään....
Ruuasta:Meillä 6v tyttö on ruvennut kieltäytymään kokonaan jauhelihakeitosta,kokolihapihveistä ja perunamuussia tyttö ei halua enää nähdäkään....Jos se saisi päättää söis varmasti vain pelkkää campingia ja makaroonia....
9v poika taas inhoaa kanaa ja 12v ei taas voi sietää kalaa.! vuotiaalle kelpaa likipitäen kaikki.Oon ottanut kuitenkin sen linjan,et eri ruokia en laittele joka päivä ei ole ihan niin mieluista ruokaa ja jos jättää syömättä menee seuraava karkkipäivä tms. vähemmän mukavaa,joka yleensä houkuttaa sitkeimmänkin ruuastakieltäytyjän syömään kunnialla loppuun.
Nyt öitä kaikille.
Lumina ja lapset
Uusi aamu, sama ongelma! Eli ei tateja, gynelle menen kymmenen nurkilla ja katsotaan mita kummaa tama kp 50 nyt sitten on?
Eipa naissa paivissa niin kummallista ole tapahtunutkaan, tuota vierastani pitais tanaan hiukan kaupungilla pyoritella. Joten illan suuhun jos viela ehtisin...
etta lekurin kanssa juteltiin ja kaski vaan odotella viela vkl yli! Jollei ens ke mennessa tule niin sitten uusille tropeille!
Levinia: missäs vaiheessa sait ne oliko ne teropiikit? Oletko se jälkeen tehnyt raskaustestin?
teroista, etta kymmenen paivaa sitten sain viime piikin, ja niita kun otin kerran pv kolmen pv ajan niin nyt on sitten 13pv kun olin gynella, jolloin ultrattiin ettei raskautta ollut! Ja ' naki' viela tadit tulevaksi, joten ' jumissa' jossain ovat. Kaski nyt karsivallisesti odotella viikonlopun yli ja sitten keskiviikkona ultrataan uudelleen jollei sitten vielakaan olis alkaneet! Eli raskauden ' riski' on tosi pieni mun tapauksessa. En usko ultrankaan niin vaarin nayttaneen...
Joten pakko tassa on vaan karsivallisyytta lisattava!?! huh, ei niin helppo homma meikalaiselle...
Kamppa kun on ainakin supersiisti, siivooja just pakkailee laukkuaan, pitais kayda maksamassa sille. Kivaa kun ei tikkua ristiin tarvii tanaan tehda! Noh kylla ma ruuan tein.
Negajuttu on taas alkava migreeni, toivottavasti nyt laantuis, taidan kayda hetkeks pitkalleni...
Heipat nyt taas!
levinia: Kuinka tarkkaan ultralla voi nähdä, että kuukautiset on tuloillaan? Mun käsittääkseni, ilmeisesti kohdun limakalvon paksuuden perusteella voivat katsoa, että jos limakalvo on tarpeeksi paksu niin todennäköisesti vuotaa kohta pois. Toisaalta jos esim. olisi vaikka juuri kiinnittymässä tai hedelmöittynyt munasolu silloin kun gynellä kävit tai vaikka jo kiinnittynyt niin limakalvohan voisi olla ollut jo paksu, mutta raskauttahan ei silloin näkyisi. Voisihan se ehkä olla mahdollista ja ihan käypä selitys, että kuukautiset eivät teroista huolimatta ole vielä alkaneet.
Siis en halua olla millään tavalla ilkeä, mutta kun tuli vaan mieleen, että voisiko kuitenkin olla raskaus mahdollista, kun joskus nämä raskausjutut voivat olla tosi kummallisia ja ihmeitäkin sattuu.
Koulusta kotiuduttu ja nyt pieni hetki täällä ennen läksyjen tekoa :)
Meillä kolmonen on edelleen kuumeessa :( Ja kuopus taitaa seurata perässä. Kuumetta ei kuopuksella vielä onneksi ole, mutta eilis illasta lähtien on toinen silmä vähän rähminyt ja punoittanut. Kohta on varmaan tippojen haku reissu edessä. Molemmat vetävät juuri nyt tirsoja ja isommat ovat ulkona, joten missäpä muualla minä olisin kuin täällä :)
Vähän taas kysymystä pukkaa... Eli minkä verran ja mitä teillä lapset harrastavat? Me kun viime vuonna vaihdoimme paikkakuntaa, niin sen jälkeen on lapsilla vähän ollut harrastukset hakusessa. Viime talven esikoinen kävi cheerleadereissa, mutta se lopahti keväällä. Pojat kävivät vaihtelevalla innostuksella painissa, mutta sekään ei enää tänä syksynä innostanut. Kuopus ei vielä harrastele mitään. Nyt olisi kolmasluokkalaisen tarkoitus jatkaa jääkiekkoa, joka vanhalla pikkakunnalla alkoi lähinnä luistelukoulun merkeissä ja nuorempikin pojista haluaa olla luistimilla. 6-vuotiaille ei vain täällä ole oikein mitään seuratoimintaa vielä. Tuo 12v ei oikein ole löytänyt mieleistään toimintaa :/ Koiran kanssa tykkää nyt kovasti puuhastella (ostimme muutama viikko sitten aikuisen tiibetinspanielin), joten josko sitä kautta löytyisi jotakin. Minä kun olen niin huono lapsia mihinkään patistamaan, jos eivät itse halua mennä.
ON: Eilen loppui vihdoin se vuoto ja meilläkin päästään nyt sitten siihen mukavampaan vaiheeseen :) Vaikka meininki yritetäänkin pitää pitkälti tulee-jos-on-tullakseen linjalla, niin vaikeahan sitä on olla asiasta innostumatta. Mutta hiljaa hyvä tulee, luulisin :)
Jeps, nyt on pakko yrittää keskittyä niihin koulutehtäviin. Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
Ja levinia: minä yhdyn wintergirlin ajatukseen. Mitäs jos kuitenkin... Pidetään peukkuja :)
Misti ja nelikko
Vähän on meikää näkynyt taas täällä, kun mies ominut autokuumeisena koko netin iltaisin... Nyt yritän muutaman sanasen naputtaa, ennen kuin hän ehtii tänne taas tila-autoja/pikkubusseja etsiskelemään.. (KAMALAN kalliita ovat vaan kaikki, plääh!)
G: Meillä nukkumaan klo 20-20.30. Ennen mentiin jopa jopa aikaisemmin, kun isosiskot olivat pienempiä. Ja viikonloppuisin kun 4v. ei nuku päikkäreitä, hänet saisi yöpuulle jo vaikka klo 19, on tosi väsy.
Ja aamupaloista, meillä viikonloppuisin tee-voileipä -linja, lisukkeena muroja/mysliä/hedelmiä ruokakaapin tilanteen ja neitien nälän mukaan, viikolla lapset syövät aamupalan hoitopaikkoissaan, mikä helpottaa aamurumbaa ihanasti.
Ei kummempaa,
Mittumaari
kiitokset vaan tsemppauksista, mutta en millaan voi uskoa tuohon mahdollisuuteen vaikka kiva yllari olisikin...
Ultratessa kun sanoi etten ovuloinu,siis munarakkula ei auennut ja verihyytyma olikin jo sen kokonen kohdussa etta kuukautiset olivat aluillaan?! Ei siis nahnyt mitaan kiinnittymaisillaankaan olevaa...
Tulevat sitten kun tulevat! Paata sarkee oikein vietavasti tanaankin jo heti aamusta. Ja selka kukkii, muttei muita tatijuttuja..
Ainakin kesakuisille on kai sanottava hyvastit; ja nyt alan sitten miettia etta pitaisiko sita kahden kuukauden kumitauon tassa vaiheessa! Kun nuo heina ja elokuut ovat kaikkien raskaimmat kesakuukaudet olla viimeisimmillaan; eli yritettaisiin sitten myohemmin.. Nyt taas kaikki alkaa vaikeutua, mulla on valilla ollu jo jopa taman haaveilun lopettamisen ajatuksia, ja antaa periksi ettei meille ole viidetta tarkoitettu, josko sita menis sitten toihin niin ei olis aikaa haaveilla lapsista! Onhan naissa neljassakin ihan tarpeeks rahanmenoa ja harmaita hiuksia kun viela kasvavat! elikka tallaista tana aamuna!?
Minäkin Levinia vielä miettisin raskauden mahdollisuutta ja ihan varmuudeksi testaisin.
Kun aloin odottaa neljättä kävin gynellä,ihan perustarkistus kun itse en oikeastaan vielä tiennyt odottavani.Olin ollut kovissa vatsakivuissa.Jälkeen päin laskettuna viikkoja olisi ollut jotain 4.Lääkäri erittäin epämielyttävästi tokaisi että täällähän on huonon näköistä,eikä mikään hyvin.Liian paksu limakalvo ja hyytymiäkin muka näkyi.Lähetti sairaalan polille tarkistamaan asiaa jossa sitten todettiin että ihan normaali raskaus on alkanut.vaikka viikon ja hieman ylikin sen toteamiseen meni mutta kuitenkin.Eka yksityislääkäri uhkaili endometrioosilla ja kohdunulkopuolisella ja ties millä.Mutta ihan normaali raskaus ja nomaalissa paikassa.
Omaan napaan ei uutta.Tänään taas parempi päivä ja elämä voittaa vaikka yh olenkin,ainakin lähes=)
Kummasti niitä voimia arjen pyörittämiseen jostain löytyy...
Leanna jne
Ei sais valittaa, mut voi veljet tätä väsymystilaa. Kaks työpäivää takana, siel menee ihan kivasti ja jaksan, mut kotiin kun tulee ja uusi työpäivä odottaa täällä niin hohhoijaa...
Muksuilla alkavat ensimmäiset koerumbat ja kun kumpikaan ei mielellään lue, niin töitäpä teettää. Kolmasluokkalaisella pojalla tuo tekstin ymmärrys ja oma tuottaminen ei tahdo sujua, niin aika kauhulla odotan kokeita. Nyt kun oppiminen tapahtuu lukemalla, on kivinen tie edessäpäin. Opettaja olikin muutamien kanssa aloittanut " viidakkoryhmän" , jossa kirjoittamisen ja lukemisen taitoja pyritään kohentamaan henkilökohtaisten tavoitteiden mukaisesti.
Väki siirtyi taas paloasemalle, joten kahdestaan ollaan kuopuksen kanssa. Nyt neiti ilmestyi viereen ja sanoo, että mun on nälkä. Ruokapöydästä noustiin reilu puol tuntia sitten, mutta kun ei kelvannut. Saapi luvan odotella ihan rauhassa iltapuuroon asti. Olen alkanut ottaa neidin kans sitä linjaa, että jos ei ruoka kelpaa, on seuraavaan ateriaan asti odotettava. Mitään mielitekoja siinä välissä ei toteutella.
Ajattelin uteliaisuuttani kysellä, onko joukossa kestovaippailijoita? Meillä ei ole ainuttakaan käytetty, en ole halunnut lisätöitä kun niitä tuntuu muutenkin olevan. Siinä mielessä hiukan humoristista, että nyt Vaaka-yhdistyksen toiminnassa ompelen kestovaippoja muitten käyttöön. Edelleenkään en aio siirtyä niiden käyttöön itse.
Kiva kuulla Leanna että helpottaa. Kyllähän sitä voimia sitten löytyy kun on pakko, mutta pyydä vain rohkeasti apua ja muistahan levätä aina kun on mahdollista. Siivota kerkiää sitten myöhemminkin kun mieskin on taas kunnossa. Tai jos vaikka siivoojan saisit?
Aloitin oikein täydellisen pyykkirumban tänään. Pistin pesueen peittoja ja tyynyjä pesukoneesta läpi ja sitten kuivausrumpuun. Eipä sillä, huomenna täytyy jatkaa. Täytyy myöntää että varmaan liian harvoin pistän peittoja pesuun, nyt vaan innostuin oikein kunnon siivoukseen.
ON: kp23/28 eikä oikeastaan mitään oiretta vaikka kuinka miettisi. Ei niin että niitä kauheesti etsinkään just sen takia kun tiedän että ei hirveesti ole toiveitakaan (mutta jospa kuiteskin). Ei palele (mulla on ennemminkin hiki päällä koko ajan), ei öklötä eikä mitään, plääh. Tosin katseet on jo suunnattu sinne joulukuulle ja onpa tässä muutamat pirskeetkin tiedossa joten..
Meidän muksut, siis isot, ovat innostuneet pyöräilemään. Tänään lähtivät 4H-kerhoon pyörillä. Matkaa meiltä sinne tulee 8km. Pysähtyvät sitten matkalla kyläkauppaan vähän namiostoksille, liekö siinä syy pyöräilyintoon. Onneksi ei ole iltaisin vielä pimeä niin hyvin voivat mennä. On mulla kyllä lapsille sellaiset heijastavat liivit joita sitten pimeän aikaan käyttävät jos tulevat esim. kaverilta pimeällä.
Eipä muuta tänään. Nyt ajattelin hetkeksi istahtaa sohvalle ja lukea vaikka uutta seiskaa vähän aikaa.
Medison
Juu, siis kävin tuolla odotuspuolella taas lueskelemassa ja kuume sen kun nousee :) Pinnasängyt ja potkarit ja vaikka mitkä vauvavermeet siellä teksteissä vaan vilisee ja mä haluun vauvan! Että se siitä rauhallisesti ottamisesta :) Miten tää vauvakuume aina sitten viekin ihan täysin mennessään? Vaikka luulis, että jo osais ottaa edes vähän iisimmin. Mutta toisaalta, mä olen kyllä niitä ihmisiä, jotka muistaa raskauden kestonkin aina päivälleen, vaikka kyseessä olis kuinka mones raskaus :)
Hetki sitten tulin kuopuksen kanssa terveyskeskuksesta hakemasta droppia silmätulehdukseen :( Hänellä ei onneksi ole kuumetta, mutta nuha, yskä ja nyt nuo silmät sitten rähmivät ihan kasakaupalla. Ja 6v on edelleen eskarista kotona, mutta tänään onneksi jo kuumeettomalla päivällä. Kaipa se sitten tauti iskee minulle vkonloppuna, kun luvassa olisi kaunista ilmaa ja ulkoilua.
Mutta nyt lopetan lyhyeen ja menen katsomaan tuota Nataschan haastattelua, joka jäi viimeksi katsomatta.
Illan jatkoja kaikille!
Misti
Täällä minä koneella notkun aamukaffetta juoden. Kuopukset vietiin koiruuden kanssa kävellen eskariin ja nyt jämähdin tähän koneelle..
Eilen neidit saivat ensimmäistä kertaa tulla esikoulusta itsekseen kotiin ja hyvin meni. Matkaa on varmaan kilometri ja sekin pääasiassa pellon keskellä kulkevaa kevyenliikenteen väylää. Ai että olivat ylpeitä eskarilaisia kun ihan ITE tulivat kotiin..
Tänään pitäis alkaa siivoamaan mutta olen edelleen niin veto veks tästä lentsusta että saa nähdä miten saan tartuttua toimeen..tai sitten laitan illansuussa isot siivous talkoot pystyyn ja ite toimin työnjohtajana ; - )..
Omaa (.) sen verran, että kp 32/max 35 joten odottelen ihqu ihanaa tättärää viikonloppuna visiteeraamaan, parempi tietty kun pysyis poissa mutta en elättele toiveita jotta en sitten putois kovaa ja korkeelta...
selkää särkee jo sen verran, että tiiän tätin olevan matkalla..
Nyt on pakko ryhdistäytyä ja mennä tekee edes jotain pientä siivousta kun kaikkialla meillä näyttää olevan kaaos...
Palailen taas päivän päälle....
Isotikru
Perjantai taas jo. Viikot menee tosi nopeasti. Huomenna taas työpäivä tiedossa. Itse asiassa mä kyllä suorastaan odotan sitä:)
Meidän koululaisilla alkoi sitten liikuntatunnilla suunnistus. Tai siis esikoisella on suunnistusta ja luulen että pienemmät vielä pelaavat pesistä. Mutta kun esikko ei voi sietää suunnistusta. Pitkin hampain otti saappaat mukaan liikuntaa varten. Saapi nähdä millä mielellä neiti tulee kotiin iltapäivällä.
Tänään mulla onkin reissupäivä tiedossa. Ei paljon kerkiä siivoamaan, *voi harmi*. Tunnin päästä haetaan nelonen kerhosta ja sitten lähdetään koiran kanssa käymään eläinlääkärillä näyttämässä tassuja vielä. Sitten kotiin tuomaan koira ja haetaan kolmonen reissuun mukaan ja lähdetään kyläilemään. Ihan kiva lähteä kaffettelemaan, mutta oisin mielelläni jättänyt tuon eläinlääkärireissun väliin.
Misti, vauvakuume vie täysillä mukana heti ensi oireesta lähtien:) Siihen ei kauheasti vastaan voi laittaa, tai en mä ainakaan. Ei auta järkeily eikä mikään, vaan kun se vauvan kaipuu iskee niin se on tosi täysivaltaista.
Mitäs Levinialle kuuluu? Uskaltaakohan edes kysyä että onko tätiä näkyvissä? Mitäs jos kuiteskin tekisit sen testin vai onko sulla yleensä niin vahvat oireet että tiedät ettei raskaus ole mahdollista nyt?
Nyt täytyy laittaa kämppää kuntoon ennen kuin lähdetään reissun päälle.
Medison
Mistyn lapsille pikaista paranemista!
Ja kyselit harrastuksista:Meil kaikil muilla lapsilla on 1 harrastus,vanhimmalla eli 12v:llä on 2 harrastusta.
Levinia:kunpa menkat alkaisi ja päänsärky hellittäis!Täällä ihan samoja ajatuksia,et pidettäis taukoa(vaik toisaalta ois ihanaa yrittääkin heti),sillä mä oisin niin mielellään ensi kesänä rakentamassa Sallan mökkiä ja sit haluisin olla apuna meidän teollisuushallin rakennuksessakin jotenkin.
Toisaalta,jos ikäero olisi pidempi,ois vaikeampi liikkua,pienemmällä ikäerolla vois käyttää esim. kantoliinaa ja rattaita.
Varsinainen syy,miks alkoi epäilyttämään onko ajankohta vauvalle oikea on se,että käytiin eilen katsomassa 4 päivän ikäistä vauvaa ja meidän taapero olikin jo nyt(1v 1kk) tosi mustasukkainen,kun pidettiin vauvaa sylissä.Läpsi minua ja isäänsä kun pidettiin vauvaa sylissä.
Ja sit taas se puoltais ajankohdan oikeutta,et kun mul oli tarkoitus aloittaa työt nyt lokakuussa ja meille molemmille,isille sekä mulle on kova pala viedä tyttö perh.päiv hoitoon,niin jos yritettäis vauvaa kohtapuolin,tytön ei tarvitsis olla kauaa vieraalla hoidossa ja ehtisin olla kuitenkin sen aikaa töissä,et saisin entistä paremman äitiyspäivärahan...ja toisaalta,kun viimeksikään raskaus ei alkanut tosiaan tuosta vaan(keskenmennyt siis)tekisi toisaalta tosiaan mieli aloittaa yritys jo nyt...
Rahallisesti pärjättäis kyllä vaikka vauva tulis jo piankin,ainut et auto menis vaihtoon,tai sit pitäs ajaa 2:lla autolla...
No aika näyttää mihin ratkaisuun päädytään...
Lumina
Kylläpäs nämä päivät kuluu sukkelaan.. On jo perjantai.
Omaa (.) Nyt kp 30/28-30 ja tänään sit löytyi ikäänkuin ovislimat pöksyistä..(kivaa lukemista teille muille, sorry..) siis täti on myöhässä ja kovin olis Iso-O:kin jälkijunassa. Hmm.. se voi olla ihan normaalia kun imetän vielä.. Olisko hormonit vielä ihan sekaisin.? Tosin säännöllisinä ovat tulleet 28p kierrolla nyt muutaman kuukauden. Olisiko joku viisaampi? Mul on ollu synnytysten jälkeen 5 vk jälkivuotoa, sit viikko taukoa ja sit alkanu säännölliset kuukautiset. Tosi kivaa!
Meillä isommat harrastaa urheilua vähän joka muodossa. Kolmonen ei ole päässyt edes muskariin.
Olis tiedossa vähän hiljaisempi viikonloppu : kaksi vanhinta saa pääsevät mummolaan. Menevät tänään ja tulevat sunnuntaina. Oikeasti mulla hermo lepää. Niiden kans on sellaista vääntöä nykyisin, että oksat pois.
Esikoinen vinkuu, että mulla ei oo mitään tekemistä. Mitä voin tehdä? Ei varmaan pleikkaakaan saa pelata. -Minä sanon, että pelaa vähän aikaa. En mä kun ei meillä ole mitään hyviä pelejä.
Ja sama juttu ruoan kans. Mulla on nälkä, onko välipalaa. -No ota jotain, ruoka on myöhemmin. En mä kun meillä ei ole mitään hyvää syömistä... AARGHH!! Mitä siihen sitten sanoo? Joku päivä pukkaan ne kellariin.. Älkää kertoko kelleen ;)
Ja päivästä toiseen sama tyhjänaikainen tinka jatkuu ja jatkuu..
Nyt on juniorilla tissintuska, poistumme paikalta..
Tässä pieni kevennys, vaikka kyllähän nämä jutut meille jo ovat tuttuja :)
Vauvakuume
JOS VAUVAKUUME ISKEE ON HAIKARAN TULOON SYYTÄ VARAUTUA HUOLELLISESTI
1.
NAINEN: Harjoittele äitiyttä pukeutumalla aamutakkiin, jonka vyön alle tunget papusäkin. Pidä säkkiä vatsaa vasten seuraavat yhdeksän kuukautta. Yhdeksän kuukauden kuluttua poista 10% herneistä.
MIES: Harjoittele isyyttä poikkeamalla apteekkiin. Kumoa lompakkosi sisältö tiskille ja pyydä farmaseuttia käymään siihen käsiksi. Siirry sitten lähikauppaan ja järjestä niin, että palkkasi maksetaan suoraan myymäläketjun pääkonttoriin.
2.
Jotta osaisit varautua tuleviin öihin, kävele ympäri olohuonetta viidestä iltapäivällä kymmeneen illalla kantaen märkää kassia, jolla on painoa kolmesta ja puolesta kilosta viiteen ja puoleen kiloon. Iltakymmeneltä laita kassi pois, aseta kello herättämään puolilta öin ja mene nukkumaan. Herää kahdeltatoista ja kävele märän kassin kanssa ympäri olohuonetta yhteen saakka aamuyöllä. Laita herätyskello soimaan kolmelta. Koska et saa unta, nouse ylös kahden aikoihin aamulla ja juo jotakin. Varttia vailla kolme mene takaisin sänkyyn. Nouse ylös, kun kello pärähtää soimaan kolmelta. Lauleskele lauluja pimeässä neljään saakka. Laita kello soimaan viideltä. Nouse ylös. Tee aamiaista. Jatka samaa rataa seuraavat viisi vuotta. Näytä iloiselta.
3.
Koverra meloni ontoksi ja tee sen kylkeen noin golfpallon kokoinen reikä. Ripusta meloni roikkumaan narunpätkästä kattoon ja laita se heilumaan edestakaisin. Ota kulhollinen puuroa ja yritä lusikoida sitä heiluvaan meloniin matkien samalla lentokonetta. Jatka kunnes olet käyttänyt puolet puurosta. Kaada loput syliisi. Olet nyt valmis syöttämään yksivuotiasta lasta. Harjoitellaksesi leikki-ikäisiä varten hiero banaania sohvaan ja hilloa ikkunaverhoihin. Piilota kalapuikko stereoiden taakse ja jätä se sinne muutamaksi kuukaudeksi.
4.
Pienten lasten pukeminen ei ole niin helppoa kuin luulisi. Aloita hankkimalla mustekala ja verkkokassi. Yritä tunkea mustekala kassiin niin, että kaikki sen lonkerot pysyvät kassin sisällä. Aikaa voit käyttää koko aamupäivän.
5.
Heitä haaveet urheiluautosta ja osta tilava perheauto. Äläkä luule, että se odottelee sinua pihatiellä moitteettoman puhtaana ja kiiltävänä. Perheautot eivät näytä sellaisilta. Osta siis suklaajäätelöä ja laita se hanskalokeroon. Jätä jäätelö sinne. Tunge cd-soittimeen kymmenen markan kolikko. Murenna takapenkille jättipakkaus suklaakeksejä. Viimeistele auto juoksuttamalla haravaa pitkin kumpaakin kylkeä.
6.
Valmistaudu uloslähtöön. Odota vessan oven takana puoli tuntia. Mene ulos etuovesta. Palaa takaisin sisälle. Mene taas ulos ja kävele jonkin matkaa tielle päin. Käänny takaisin talolle. Kävele taas tielle päin. Maleksi tietä pitkin hyvin hitaasti viiden minuutin ajan. Pysähdy matkan varrella tutkimaan perusteellisesti jokaista tupakan tumppia, purukumia, likaista nenäliinaa ja kuollutta hyönteistä. Palaa omia jälkiäsi takaisin. Kilju ääneen, että kärsivällisyytesi alkaa olla lopussa, kunnes naapurit ilmestyvät tuijottamaan sinua. Olet nyt valmis viemään pikkulapsen kävelylle.
7.
Poikkea kauppaan ja ota mukaasi jotakin, mikä muistuttaa mahdollisimman paljon alle kouluikäistä lasta; vuohi käy hyvin. Mikäli aiot hankkia enemmän kuin yhden lapsen, ota mukaasi useampi vuohi. Tee viikon ostokset päästämättä vuohia hetkeksikään silmistäsi. Maksa kaikesta, mitä vuohet syövät ja tuhoavat.
8.
Opettele ulkoa kaikkien pokemonien, teletappien ja prätkähiirten nimet. Kun huomaat laulavasi muumien tunnussäveltä suihkussa, sinusta on tullut kelpo äiti tai isä.
9.
Toista kaikki sanomasi ainakin viiteen kertaan.
10.
Ennen kuin lopulta ryhdyt hankkimaan lapsia, etsi käsiisi pariskunta, joilla on jo lapsia. Arvostele ääneen heidän kasvatusmetodejaan, lyhyttä pinnaansa ja sitä, miten huonoja he ovat asettamaan rajoja kurittomille ja huonotapaisille lapsilleen. Neuvo, miten he voisivat korjata lastensa unirytmiä, tehostaa pottaharjoittelua ja parantaa villikkojensa pöytätapoja. Nauti täysin rinnoin, sillä tämä on viimeinen kerta elämässäsi, kun tiedät kaiken.