++SUURPERHEKUUMEILIJAT++ viikolle 38!
Kommentit (61)
Ihanaa lisää plussia!!!!!Koskas la????
Onnea!!!!
leanna+5+sissi rv 14
Isotikrulle.
Meillä pesue lähtee nauttimaan ihanasta syysillasta grillin ääreen. Illan hämärtyessä ajattelimme laittaa muutaman lyhdyn palamaan. Kaivoin itkuhälyttimen yläkaapista; jospa sitä jaksaisi istuskella armaan puolisonsa kanssa hetkisen vielä ulkosalla, kun pikkuväki on mennyt untenmaille.
Hyvää viikonloppua kaikille
Siispä paljon onnea Isotikru, lupaavastihan tämä plussapino on alkanut kasvaa!
Meitähän on nyt jo monta odottajaa, toivottavasti saadaan edetä myös loppuun saakka.
Huushollin lattiat siivottu, loput jätän suosiolla huomiseen. Mies lähti illaksi palokunnan rientoihin taas kerran. Kuopus huusi kurkku suorana isän lahkeessa et haluaa mukaan. Arvatkaapa vaan olinko suosiollisella mielellä menossa hakemaan lasta ja heiluttamaan isälle bai bai...Tilanne kun on se, että nimenomaan kuopus näkee isäänsä todella vähän viikon aikana. Pari päivää menee niin, että ainoastaan ruokatunnit ja muinakin arkipäivinä kork. 2 tuntia illalla. Lauantaisin ei juuri ollenkaan kun mies lähes aina nukahtaa saunan jälkeen ja herää sitten kun olen laittanut väen nukkumaan. Sunnuntai jää jäljelle ja siitä suurin osa menee jossain muussa kuin lasten kanssa. No, taisipa alkaa isännän omatunto kolkuttamaan kun otti neidin mukaan, taitaa jäädä vähän lyhyemmäks palaveri tällä kertaa :) Heh, sanon minä.
Täällä myöskin jotenkin tosi väsynyt äiti. Mutta se ei kylläkään johdu raskaudesta. En tiedä, miksi on nyt muutamana iltana väsyttänyt ihan armottomasti jo n. kello 17 eteenpäin. Miehelle jo naureskelin, että turha on vauvasta haaveillakaan, jos ei jaksa edes illalla valvoa ja tehdä jotain asian eteen :) No, kummasti sitä välillä piristyy, kun lapset on nukahtaneet ja peiton alle kömpii ;) Mutta ihan tosissani olen ajatellut kirkasvalolampun hankkimista nyt syksyksi. Onkos kellään siitä kokemuksia?
Lapset alkaa täällä olla paranemaan päin. Kuopuksen silmät eivät enää rähmi ihan niin hillittömästi kuin eilen ja kolmonenkin on jo ulkoilu kunnossa.
ON: Mulla on siis se tilanne, että en tiedä edes ihan tarkalleen, mitä kp:ää tässä mennään. Sitä enempi vähempi vuotamista oli niin monta päivää, että en tiedä, mikä luetaan kp 1:ksi. Mutta kaipa sen aika näyttää. Mulla vaan on yleensä niin kovin selvät ovis oireet, mutta nyt en osaa oikein edes odottaa sitä. Ja jotenkin pelottaa, että tollanen nopea hormonaalisen ehkäisyn kokeilu pisti vain kaiken sekaisin :/ No, eipä auta siihenkään kuin aika. Ja itseään syyttäminen :)
Jep, nyt lähden hakemaan omppuja pihalta. Jos sitä jaksaisi vielä keitellä kattilallisen hilloa tänään.
Misti ja nelikko
Ihanaa, kun plussa-aalto jatkuu!!Koskas olisi tosiaan la?
Työviikko taas takana, ihana kun on perjantai. Rankka ja vähäuninen viikko takana, äsken torkuin hetken sohvalla.
Tiistai-iltana ekstrapitkän työpäivän jälkeen löysin illalla PUNKIN iholtani ja tuli paniikki. Ei saatu itse kokonaan pois, joten piti lähteä päivystykseen viettämään yötä...Nyt sitten olen antibioottikuurilla ja ompelet pikkuhousunrajalla. Töihin vaan seuraavana aamuna normaalisti ja loppuviikon olenkin ollut aivan töttöröö!! Ei sitä näköjään enää tästä nuorru, kun yhden yön valvominen aiheuttaa loppuviikolle kamalan univelan! Välillä sitä miettii, että haluaako ihan varmasti vielä vauvan ja ne kaikki katkonaiset yöt jne....Kyllä sitä kuitenkin haluaa, nyt kai on meilläkin jo virallinen yritys alkanut.
Eipä tässä kummempia, pikkumies huutaa sängyssä. Pitää mennä.
Viikonloppuja,
Suviruusu
Pää on ihan sekaisin vieläkin ja takana todella huonosti nukuttu yö, mutta ehkä se on hyvä alkaa jo harjoitella noita rikkinäisiä öitä,.,,,
Kuopukset nukkuivat kanssani ja sieltä tuli nyrkkiä ja potkua siihen malliin, että meinasin jo yöllä " häätää" neitokaiset omiin sänkyihinsä..
Isukki ja keskimmäinen neiti kavereineen lähti eilen illansuussa mökille ja minä mietin lähdenkö muun porukan kanssa tänään perässä ,koiruuden vien hoitoon kun hoitotäti laittoi viestin että on niin kova ikävä ja tahtoo meidän sessen sinne lellittäväksi...
Niin laskettua aikaa oli kyselty sehän olis jos kaikki hyvin menee 29.5 mutta luulen että kuten aiemminkin niin tuota aikaa ultrassa siirretään n. viikolla mutta siihen asti pidetään tuo päivä..
Mulla ajatukset pyörii vaan tulevan ympärillä ja jopa mietin että on ihanaa olla kotona kun kuopukset alkoittavat koulunsa syksyllä..ja kesä kotona ...tai siis monta jos olen kotona taas sen 3-v !!
Niinkuin näette olen edelleen ihan sekaisin...
Illalla sain imuroitua ja nyt on jo pesukoneet pyörimässä joten ihan laiskaksi en viitsi alkaa vaikka houkutus olisi suuri..
Tämän päivän projektina olisi käydä ostamassa kukkasipuleita ja istuttaa ne sitten tuonne takapihalle. Meillä olisi myös pihatalkoot mutta evvk en taida mennä sinne juoruja kuuntelemaan ja naapureiden kännäämistä katsomaan..yhden kerran olen täällä asuessa ( 2,5 v)
olen pihatalkoissa ollut ja kiitos riitti...
Nyt lopetan tällä erää ja menen lukemaan noita kuvastoja hmmm mitähän tilaisin...arvatkaapas ; - )
T. Isotikru
Selailin meidän esittely listaa ja huomasin että Kuramyyrä puuttuu?Onko tarkoituksella?
Ihan vaan huomio oli...
Ei uutta,ei ihmeellistä!
L+5+sissi rv14+
Eli nyt alkaa jo muakin arsyttaa siina maarin, etta paatin lopettaa talla puolella kirjoittelun ja varsinkin lukemisen kunnes mun tilanne selkiaa puolin tai toisin! Tallainen epatietoisuus ja odottelu menee liikaa hermoihin!!!
Eli ei tateja, ei oireita mihinkaan suuntaan... Hauskaa syksyn jatkoa ja palailen takaisin kun jotain tapahtuukin.
- karttyinen levinia-
kun oltiin tiputtu kakkossivulle. Osa pinosta vielä lukematta.
Onnea, Isotikru!
Levinialle tsemppiä! Toivottavasti et oo pitkään poissa.
Palailen
T@hti
Ensinnä Isotikrulle sylintäydeltä ONNEA plussasta!!!
Juuri tunti sitten töistä tulin ja nyt perhe vielä syö, sitten lähdetään kylään, joten pikaisesti tulin kurkkaamaan kuulumisia.
Leanna oli huomannut Kuramyyrän puuttumisen listalta. Kuramyyrä pyysi poistamaan itsensä esittelylistasta että ihan tarkoituksella on sieltä pois hänen tietonsa. Enempi syyt saa hän itse selittää jos haluaa.
Palailen paremmalla ajalla. Nyt täytyy rientää että ehtii itsekin syödä.
Medison+5
En lakkaa kirjoittelemasta mutta eipä muut sitten enää tee löydöksiään täältä=)
L
Hitsin tarkkasilmäinen olet Leanna. Olin ihan varma, että kukaan ei huomaa mun nimmarini poistuneen listasta.
Ei siihen poistopyyntöön liittynyt minkäänlaista dramatiikkaa.
Gyniksen mukaan lääketieteellistä estettä raskaaksitulemiseen ei ole. Hormoneja ei vielä tutkittu; tulinhan viidesti raskaaksi vuosina 03-04 (raskaudet 8-11 päättyivät alkuvaiheen keskenmenoon).
Me jatkamme tätä juttua kierto kerrallaan. Tämän kierron me olemme olleet hissun kissun; viisivuotiaalla on torstaina tutkimus, jonka tuloksen haluan tietää ennenkuin taas teemme päätöksen vauvaprojektin jatkosta.
Eli tässä hommassa edelleen taistelee tunteet järkeä vastaan.
Olisi niin ihana saada vielä olla raskaana, synnyttää ja hoitaa ihan pikkuista vauvaa. Mutta, mutta...
Siitä tunnistamisesta sitten. Mä olen niin totaalisen tavallinen tapaus, että mun juttuni eivät taatusti kiinnosta ketään; voisin periaatteessa kirjoittaa kaiken ihan omalla nimelläni. Mutta voin Leanna kuvitella, miten inhottavaa on, kun joku/jotkut kyttäävät juttuja ja levittävät ne sitten eteenpäin.
Puoliso kuuluu kotiutuneen saunasta. Hän lupasi nukuttaa pikkuiset; eli minä kömmin nukkumaan. Ihana mies.
Mä näköjään kirjoitan pätkissä tai muuten jää kirjoittamatta kokonaan.
Levinia. Vielä peukutan, että jos kuitenkin olisit raskaana. Jotenkin nyt kun pinoa taas selasin, tuli tosi elävästi mieleen ylilääkärin sanat mulle aikoinaan. Hän totesi hyvin tylysti, että " elimistössäsi on vikaa etkä voi tulla raskaaksi ennen kuin asialle tehdään jotain" . Ja määräsi terokuurin. Hoitaja onneksi huomasi sanoa, että jos kuukautiset ei silti ala, tee testi. Ja raskaanahan mä olin. Ilmankos oli " kumman näköistä" .
Leannalle kovasti voimia.
Harrastuksista. Meillä lapset on vielä niin pieniä, että tavallaan ei niin tarvis ollakaan. Mutta yu- kisoissa on tykätty käydä kesällä ja hiihtoksioissa talvella. Mies kävi kesällä esikoisen kanssa suunnistamassa. Pienten kanssa aloitin muskarin. Siinäpä on menoja kovinkin.
Kestovaippailija viittaa :) No, aloitin vasta kolmannen ollessa n. 1v ja tän neljännen kanssa ollaan oltu täyskestoilijoita alusta asti. Ja hyvä mieli on, kun homma on onnistunu näin hyvin. Vähän harmittaa, etten hoksannut aiemmin aloittaa. Ois saanu enemmän säästöä. Tosin meillä on kuivausrumpu, että se kyllä vie sähköä, vaikka onkin taloudellinen malli. Ja kaikki vauvat on ollu kovia pulauttelemaan, että pikkupyykkejä ja harsoja saa pyykätä joka tapauksessa.
Oon ajatellu kysyä tk:sta minkälainen systeemi täällä on tuon kierukan laiton kanssa. Kun mulla on yleensä kuukautiset alkanu vasta vauvan ollessa n. 1v. Mutta oon päässy siihen ajatukseen, että jos laittaisi pikapuoliin hormoonikierukan ja miettis sitte esim kolmen vuoden kuluttua asiaa uudestaan. Senhän voi ottaa pois milloin vain, jos mieli muuttuu. Ja jos sitte ei enää vauvaa tuu, niin se on sen ajan murhe. Nythän mä oon 33v ja lapsettomuustutkimuksissa olin tosiaan ennen esikoista ja gynellä kävin niissä mietteissä myös ennen kakkosta. Nyt kuitenki tuntuu, että kroppa, mies ja muukin väki tarvii vähän taukoa.
Tosin esikoinen on kyllä vähän väliä puhunu, etttä tuleekohan meille vielä viideskin lapsi ja syntyyköhän se 2008 ;)
Hyvää yötä!
T@hti ja lapset 00, 02, 04, ja 06 (2,5kk)
Täällä yksi kiukkupussi ilmoittautuu.... :/ En tiedä, mikä lienee, mutta tänään on kaikki asiat ottanut pannuun. Kuopuksen silmätulehdus on saanut jostain uutta puhtia ja äänikin on vetänyt ihan käheäksi hänellä. Isommat ovat koko ajan toistensa kimpussa ja meininki sen mukaista. Onneksi sain häädettyä heidät ulos riehumaan :)
Eilinen päivä meni kaupoilla käydessä. 9v aloittaa ensi ke sen jääkiekon ja mies on ihan tohkeissaan ostellut kaikki maailman varusteet valmiiksi. Oikeastaan se on aika ihanaa katseltavaa, kun toinen haluaa, että jo eka harjoituksissa on pojalla koko sotisopa päällä :) Toivottavasti poitsu jaksaa käydä tunnollisesti jäähallissa, ettei ole turhia ostoksia kaikki tyynni. Lattia- ja kattolistoja kävimme myös katselemassa ja wc-kalusteita. Joskus sitä miettii, että valmistuukohan tämä meidän talon remontti ikinä, mutta kaipa nämä ok-talon remppahommat on vähän niitä ikuisuusprojekteja myös.
ON: tiukat harjoitukset on ollut viime aikoina päällä :) Mutta en todellakaan osaa sanoa, onko ovista tässä kierrossa lainkaan. Välillä tuntuu jotain tuntemuksia, mutta ei sellaisia, joista olen oviksen tottunut bongaamaan. Ja sekös harmittaa :( Mutta sekin on niitä asioita, joihin ei itse voi vaikuttaa, pakko vain odottaa. Sitä paitsi, ehkä on vähän liikaa toivottu, että sitä heti ekasta kierrosta raskautuisi :) Vaikka niinkin meillä on kyllä käynyt pari kertaa.
No joo, nyt taas tuntuu, että verenpaineet alkaa olla normaalitasolla, eli voinen siirtyä taas perheen pariin :) Oikein aurinkoista sunnuntaita kaikille!
Misti + 4
Ensiksi t@htille:
Oon ajatellu kysyä tk:sta minkälainen systeemi täällä on tuon kierukan laiton kanssa. Kun mulla on yleensä kuukautiset alkanu vasta vauvan ollessa n. 1v. Mutta oon päässy siihen ajatukseen, että jos laittaisi pikapuoliin hormoonikierukan ja miettis sitte esim kolmen vuoden kuluttua asiaa uudestaan. Senhän voi ottaa pois milloin vain, jos mieli muuttuu. Ja jos sitte ei enää vauvaa tuu, niin se on sen ajan murhe.
Mulle gyne sanoi että voidaan laittaa heti jälkitarkastuksessa,ei tarvii menkkoja odottaa.Testillä suljetaan pois raskausmahdollisuus ja ultrataan myös.Voihan kierukan tosiaan ottaa aiemmin kun 5 vuoden päästä pois.Eihän kaikki pysty,kierukka ei sovi,sitä pitämään kovinkaan kauan tai sitten yksinkertaisesti vauvakuume nousee niin suurekis että poistetaan ennakkoon=)
Sitten täältä viittaa osittainen kestoilija.Ystävätär aikanaan tälle viitoselle ompeli kuoret joissa imuna puuvilla fleace(apua miten toi kirjoitetaan????Opettajat,help) ja hamppu.
Kotona käytetään mutta reissussa olen päättänyt tyytyä kertiksiin.Vauvan kanssa varmasti kestoilen myös kotona ja kertikset muualla.Välillä kun on olut sairautta tai muuta oon suosiolla laittanut kertiksiä kotonakin,muuten sitä pyykkiä on liiaksikin.
Joskus olen kuullut että kestoilla päästään vaipattomuuteen nopeammin mutta eipä pidä meidän jäbän kohdalla kutinsa.Mitään tietoa ei ole potalla käymisestä.No joo-kun potalle istutan hän ähisee ja puhisee ja saa kuin saakin lirkut aikaisesti mutta hetken kuluttua kuitenkin tekee suuremmat vaippaan tai,höh,lattialle...Häntä ei kakkainen tai märkä vaippa haittaa lainkaan.
Harrastuksia meillä on näin.
Esikko pelaa sählyä mimmiliigassa
kakkonen soittaa viulua oppilasorkesterissa ja tanssii balettia.
Kolmonen tanssii balettia ja
nelonen käy musiikkileikkikoulua.
Nelonen ja viitonen on mukana puistotoiminnassa aamupäivisin jos sitä voi harrastukseksi laskea.
Koko perhe laskettelemme(paitsi pienin,vielä)Se ilo jääkin minulta taas tänä talvena...
Kiitokset Medisonille=)
Onkos lisää plussia tuloillaan,vinkatkaa!!!!!????
Palaan taas kun keksin tai muistan järjellistä kirjoittelua!
L+5+sissi rv 14+
Niin olihan mulla vielä tämä.
Onko kellään ollut raskausdiabetestä suurperheellisistä?
Osaisko antaa ihan selkokielen ohjeet diettiin,mitä saa ja ei saa syödä.
Mulla neuvola vasta muutaman viikon kuluttua ja sinne ei saa helposti yhteyksiä,tosin en välittäisikään sinne " turhia" soitella ja juosta.
Ajattelin jos voisin aloittaa varmuudeksi jo nyt noudattaa dietti ohjeita!
L
Lähdin eilen puoliltäpäivin mökille loppukatraan kera kun isännältä kävi käsky tuoda jotain työkaluja sinne...
Olihan tuo ihan mukava sielläkin piipahtaa ja kerkisinpäs siellä virkata kummipojalle peitonkin, nyt kohta yhdistän ne isoäidin neliöt ja silitän sen, Ostin sellaista Nalle colour-lankaa missä on luonnonvalkoisen kera pari ruskean sävyä vuorottelemassa ja täytyy sanoa, että tulikin sievä.
En ole virkannut varmaan sitten ala-asteen mutta tuonvertainen näytti vielä onnistuvat ja nyt oikein innostuin ja virkkaanpas pari peittoa lisää, veljen muksulle ja ehkäpä omallekkin ??
Leanna minulla ei nyt tähän hätään ole niitä raskausdiabeteksen dietti-ohjeita mutta huomenna kaivan ne töissä esille ja kerron ,ellet saa tietoa jo aiemmin.
Nyt menen tekee sitä vauvapeittoa...
Isotikru joka edelleen sekaisin...
Leanna, minä olen saanut noudattaa dieettiohjeita. Olen nyttemmin heittänyt ne pois, mutta jotain muistan vielä. Eli viis ateriaa päivään pitäisi olla, että verensokeri pysyy tasaisena ja aterian kokojen täytyy olla kohtuullisia. Joka aterialle saa syödä kasvista ja vihannesta niin paljon kun haluaa ja kunnon aterioilla puolet lautasesta myös niitä, neljännes lihaa/kalaa/kanaa ja neljännes perunaa (1-2), riisiä tai pastaa. Tuoremehuja ei miel. ja jos makeita syö, niin se pitää suhteuttaa siihen ateriaan (ne sokerit) ja kokonaisuuteen. Ja sokerilliset keitot mielellään sokerittomiin. Niin ja aterialle tietty ne leivät ja maidot tai muut. Mutta tämä nyt, mitä muistan heti näin monen vuoden jälkeen....Isotikru kertokoon tarkemmin!!
Osittainen kestoilija täälläkin. Ekat nelisin kuukautta olen aina käyttänyt kestoja, sen jälkeen vähän fiiliksen mukaaan, vaihtelevasti. Tunnustan, nyt olen ollut tosi laiska...Mutta jos ja kun raskaudun vielä, niin taas käytetään.
Meidän lasten harrastukset on pienet; eskarilainen yritti viime vuonna käydä jumpassa, muttei tykännyt ja nyt ei ole sitten mitään tilalla. Tyttö aloitti juuri lastentanssin, jonka pitäisi johtaa lastenbalettiin.
Niin, ja omaa napaa. Tädit häädetty ja lupaava yritys aloitettu, joten ehkä toivottavasti pääsen piinailemaan minäkin kierron lopulla...
Nyt pitäisi ulos lähteä, koko päivä on taas kulunut sisällä, vaikka ilma on kuin morsian!
Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!
Suviruusu
Mä olen joskus jossain pinossa kironnut sitä kuinka pieni tämä maailma on, puhumattakaan Suomesta tai jostain sen osasta. Mä haluan kirjoittaa täällä nimettömänä, purkaa tunteitani tai vaikka jopa haukkua naapurin ilman, että joku tietää kohta tai kaupan kassalla kyselee, että mitenkäs sun närästys tai ukkos peräpukamat..?
Me asumme kohtuullisen pienellä paikkakunnalla ja olen sellaisessa työssä, että ihmiset " tuntee" mut vaik mä en tuntis ketään niistä. On tähän elämään mahtunu niin monenlaisia vaiheita, että niissä riittäis kylän juoruakoille ruotimista pitkäksi aikaa ;)
Uh, meille taitaa yrkkätauti rantautua- esikoinen oli sairastunu mummolassa. Mä olen kyllä niin hysteerinen, että kloriitti ja tolu haisee tässä huushollissa pari viikkoa. Melkein kaikki muut taudit siedän mut en millään oksentamista. Noi pienet kun ei tajua yhtään, että se tulee.. ja tulee päin seiniä, tapeteille, lakanoille.. taivas sitä pyykin määrää..
Ja täti on unohtanut aikataulunsa. Ja mä kun en meinannu edes muistaa koko asiaa ja aioin olla ajattelematta, niin ne ajatukset vaan karkaa. Mä olen kyllä satavarma, että hormonit ne temppuilee kun muuten ei tunnu mitenkään erikoiselta. Limaista valkovuotoa on vaikka mulle jakaa.. plääh.. ja ehkä hiiva..
Nyt kyllä menen Strong Medicinen pariin. Kohti ensi viikkoa naiset, moi moi.
Tänään on sellainen päivä etten kertakaikkiaan saa mitään aikaiseksi mutta siihen onkin SYY
Tein tänään kaksi raskaustestia ekaks Acon earlylla ja plussaa selkeästi näytti ja vielä varmistukseksi Rfsu.n testillä johon myös tuli kaks viivaa.. molemmissa testeissä ne viivat olivat selkeästi näkyvissä joskaan eivät ollet ihan kontrolliviivan vahvuisia..
Nyt on vielä yks käyttämätön Rfsu.n liuska ja sen teen maanantaina kun on virallisesti kp 35/35.
Mulla on noi kiertojen pituudet vaihdelleet siten että nyt kierukan poistamisen jälkeen olleet 35,36,33.29,31,35.
Oireina on ollut jatkuva öllötysolo (mitä luulin lieväksi vatsataudiksi kun muksuillakin oli),väsymys, aikaansaamattomuus,lämmöt koholla norm 35,6 nyt 36,3, rinnat oudon tuntuiset, mielialavaihtelut=lue raivoaminen ihan turhasta,karkinhimon puute sekä se ettei tee tupakkaa mieli..just ton jälkimmäisen takia kävin testin hakemassakin..
Oireita on kyllä ollut vaihtelevasti niinkuin muistatte niissäkin kierroissa kun täti sai mut kynsiinsä..
Mies on ihan sekaisin suunnittelee vaan kaikenlaista, ihankuin ei olis ennen tälläistä kokenutkaan vai unohtanutko lie jo kun edellisestä plussasta on jo 7-v !!
Nyt on ihan pakko ryhdistäytyä ja alkaa edes vähän siivoamaan hiekkaa on sisällä niin että vois jo veistoksia tehdä...
Palailen kunhan saan jotain tehdyksi...
Moikkis !!
Isotikru