Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nuoret eläkeläiset

Vierailija
19.04.2015 |

Miten kestätte kaiken sen halveksunnan mitä muilta ihmisiltä tulee, kun ette nuoresta iästänne voi olla mukana työelämässä? Itselle hankala asia. Haluaisin olla työssä, mutta olen liian sairas. Olen 25-v ja eläkkeellä mt-syistä.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
62/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:04"]Minulla on ikää vähän yli 40-vuotta, 20 siitä olen tehnyt työtä. Nyt ms-tauti on muuttumassa niin pahaksi että eläke alkaa olla ainoa järkevä vaihtoehto. Kuuluuko minun nyt hävetä, että olen loinen?
[/quote]
Minä olen samassa jamassa. Hävetäänkö yhdessä?
[/quote]

Kaikkea hyvää teille molemmille. <3 Älkää kuunnelko jos jotku idiootit urputtavat. Sitä kun ei suurin osa tunnu tajuavan et sattumankauppaa se pitkälti on sairastuuko johonkin vai ei/ tapahtuuko elämässä jotain muuta radikaalia. Ei ne ole aina omia valintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:40"] [quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:23"] [quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:02"]Itsellä täysin sama tilanne kun ap:lla. Hävettää, mutta onneksi muistan että ne ketkä tuomitsee tämän takia, ovat sellaisia ihmisiä joita en elämääni tarvitse. Läheiset ymmärtävät. [/quote]Minä en todellaakaan ymmärrä. Olette yhteiskunnan pahimpia loisia. Onneksi suomella menee niin huonosti, että joudutte kohta kerjäämään tai menemään töihin [/quote] Ai loisia? Itse olen eläkkeellä aivoverenvuodon takia. Kärsin mm. vaikeista muistihäiriöistä, toiminnanohjauksen ongelmista, toinen puoleni on osittain halvaantunut jne. Haluaisin kovasti työelämään, miutta se ei ole mahdollista. Millä perusteella olen loinen? [/quote] No onhan tuo kirjaimellisesti totta. Loinen ei pärjää itsenäiisesti vaan käyttää toista elävää olentoa hyväkseen, että pysyy hengissä, saa ravintonsa siltä. Näin ollen vauvat ja lapset ovat loisia. Ja työttömät jne. Esim. kasvitieteessä loinen on ihan virallinen termi.  Älkää ottako itseenne, jos joku sanoo loiseksi. Ei se ole halventava termi, jos niin ei sitä ota. [/quote] Eihän me työssä käyvätkään yksin pärjätä. Tarvitaan yhteiskuntaa mm. rakentamaan ja ylläpitämään tieverkostoa, että päästään sinne töihin. Tarvitsemme työnantajaa työllistämään ja maksamaan palkat. Työnantaja tarvitsee meitä, mutta myös asiakkaita. Ja niitä asiakkaita me työntekijätkin tarvitaan. En lähtisi ketään loiseksi haukkumaan. Jokainen osallistuu yhteiskunnan toimintaan omilla resursseillaan. Joillakin resurssit ovat niin heikot että heistä on pidettävä huolta.

[/quote]

Voi pyhä yksinkertaisuus. Työssä käydään juuri siksi, että sillä kustannetaan oma elanto ja yhteiskunnan rakenteet. Eläkkeellä oleva ei enää itse tuota tarvitsemaansa, niin kuin eivät lapsetkaan. He, samoin kuin työttömät, ovat huollettavia. Ja ennen muinoin 'loinen' oli myös ihan virallinen termi sellaiselle henkilölle, joka eli toisen siivellä esim. maalaistalossa, jossa saattoi tehdä jotain työtäkin mihin pystyi. 

Lopettakaa jo tuo haukkuminen nimityksen perusteella, en minäkään hauku sanalla "työläinen". He sentään kustantavat elämäni, ovat tehneet sen jo yli 20 v.  Kun itse tuntee oman arvonsa, sitä ei voi kukaan viedä millään nimityksillä.

Vierailija
64/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites on haukkujat, ottaisitteko sairaan ihmisen töihin jota saatte opastaa ja neuvoa ettei verorahat mene hukkaan? Vois olla aika hankalaa! Joko nää on provoja tai sit on oikeesti olemassa ihan hirveitä ihmisiä ja mieleltään sairaita työssäkäyviä. En itse ole mt-eläkkeellä vaan työssäkäyvä ja ihmettelen itekkin joskus noita eläkkeitä. Mut osa täällä kerrotuista jutuista on sellasia et ihan oikeesti, ottaisitteko omiin töihinne nää turhat "loishenkilöt"? Ette varmasti niit jotka saa aivoverenvuotoja ja potee muistihäiriöitä.

On vaan niin älyttömän kiva asia haukkua muita koska itsellä on oikeesti paha olla. Ettekö kyllästy koskaan tohon verorahoista räksyttämiseen ja ihmisten syyllistämiseen? Toivottavasti valitatte myös sossupummi somaleista, vai eikö niin että he ovat ihan eri asia?

Vierailija
65/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saa perhe-eläkettä.... Ei liity asiaan anteeksi.

Vierailija
66/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

amerikassa on varaa ja vauhtia rikollinenkin voi olla lapsensa sairauskuluja pakosta ryöstävä duunari

Vierailija
67/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, että länkyttäjät tahtovat meidät hullut hoitamaan lapsiaan tai ohjaamaan sitä lentokonetta jossa istuvat.

Vierailija
68/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:02"]Itsellä täysin sama tilanne kun ap:lla. Hävettää, mutta onneksi muistan että ne ketkä tuomitsee tämän takia, ovat sellaisia ihmisiä joita en elämääni tarvitse. Läheiset ymmärtävät. [/quote]Minä en todellaakaan ymmärrä. Olette yhteiskunnan pahimpia loisia. Onneksi suomella menee niin huonosti, että joudutte kohta kerjäämään tai menemään töihin

[/quote]

Ai loisia? Itse olen eläkkeellä aivoverenvuodon takia. Kärsin mm. vaikeista muistihäiriöistä, toiminnanohjauksen ongelmista, toinen puoleni on osittain halvaantunut jne. Haluaisin kovasti työelämään, miutta se ei ole mahdollista. Millä perusteella olen loinen?

[/quote]

No onhan tuo kirjaimellisesti totta. Loinen ei pärjää itsenäiisesti vaan käyttää toista elävää olentoa hyväkseen, että pysyy hengissä, saa ravintonsa siltä. Näin ollen vauvat ja lapset ovat loisia. Ja työttömät jne. Esim. kasvitieteessä loinen on ihan virallinen termi.  Älkää ottako itseenne, jos joku sanoo loiseksi. Ei se ole halventava termi, jos niin ei sitä ota.
[/quote]
Eihän me työssä käyvätkään yksin pärjätä. Tarvitaan yhteiskuntaa mm. rakentamaan ja ylläpitämään tieverkostoa, että päästään sinne töihin. Tarvitsemme työnantajaa työllistämään ja maksamaan palkat. Työnantaja tarvitsee meitä, mutta myös asiakkaita. Ja niitä asiakkaita me työntekijätkin tarvitaan.
En lähtisi ketään loiseksi haukkumaan. Jokainen osallistuu yhteiskunnan toimintaan omilla resursseillaan. Joillakin resurssit ovat niin heikot että heistä on pidettävä huolta.

Vierailija
69/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mollaa nuoria eläkeläisiä..mutta kun mielenterveysongelmatkin usein periytyvät, alttius siis niin miksi ihmeessä niin moni pääsairas hankkii lapsia jos toinen tai molemmat vanhemmista on mielenterveydeltään sairas? Sitä en voi tajuta, kannattaisi hieman ajatella ensin mutta onkohan niin etteivät osaa ajatella mitä se vaikuttaa lapsiin. Ja miksi ottaa jo valmiiksi pääsairas puoliso kun terveitäkin löytyy?

Vierailija
70/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 23:04"]Minulla on ikää vähän yli 40-vuotta, 20 siitä olen tehnyt työtä. Nyt ms-tauti on muuttumassa niin pahaksi että eläke alkaa olla ainoa järkevä vaihtoehto. Kuuluuko minun nyt hävetä, että olen loinen?
[/quote]
Minä olen samassa jamassa. Hävetäänkö yhdessä?

Vierailija
71/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mollaa nuoria eläkeläisiä..mutta kun mielenterveysongelmatkin usein periytyvät, alttius siis niin miksi ihmeessä niin moni pääsairas hankkii lapsia jos toinen tai molemmat vanhemmista on mielenterveydeltään sairas? Sitä en voi tajuta, kannattaisi hieman ajatella ensin mutta onkohan niin etteivät osaa ajatella mitä se vaikuttaa lapsiin. Ja miksi ottaa jo valmiiksi pääsairas puoliso kun terveitäkin löytyy?

[/quote]

Mielenterveysongelmat voivat puhjeta myös lasten saamisen jälkeen...

Vierailija
72/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ÖÖHH? Ai miksi ottaa pääsairas puoliso? Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että esim minä, joka olen pakko-oireisen häiriön takia eläkkeellä, en saisi seurustella? Olen muutakin kuin sairauteni vaikka se onkin iso osa minuutta. Kaikki eivät onneksi ole yhtä pinnallisia ja ilkeitä kuin sinä ja minulla on ihana mies elämässäni.

Vierailija
73/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
74/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suomalaiset työkyvyttömät on vaa luusereita ja tuhlaa verorahoja mut tottakai lisää vaan somaleita kinuumaan lastenvaunuja sossusta ja elämään mun veroilla koska olen suvaitsevainen :)

Vierailija
75/76 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori eläkeläinen eikä lapsuudessani ollut kerrassaan mitään vikaa. Psyykkiset ongelmani johtuvat pitkälti perintötekijöistä. Ihmetyttää ihmiset, jotka haluavat jopa tappaa meidät heikommat. Missä kivikaudella te elätte? Ja kyllä se itsemurha päässä usein pyörii, osittain juuri teidänlaistenne takia. Usko ihmiskuntaan mennyt jo eikä se ainakaan edesauta paranemista kun avun hakeminenkin hävettää.

Vierailija
76/76 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi