nuoret eläkeläiset
Miten kestätte kaiken sen halveksunnan mitä muilta ihmisiltä tulee, kun ette nuoresta iästänne voi olla mukana työelämässä? Itselle hankala asia. Haluaisin olla työssä, mutta olen liian sairas. Olen 25-v ja eläkkeellä mt-syistä.
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:03"]
Vittu nyt maksatte. Aah, tekee hyvää. Paha saa palkkansa ja yhteiskunta joutuu vastuuseen selkänsä kääntämisestä vuosia sitten ::DDD
[/quote]
En kyllä yhtään ihmettele miksi olet mt-syistä eläkkeellä. Vittu mitä porukkaa :D
[/quote]
Sinulla ei taida juuri olla koulutusta. Eikä ymmärrystä eikä järkeä, valitettavasti ei sitä maalaisjärkeäkään :)
Miten pärjäsit aikoinaan matikassa, entä ymmärrätkö syy-seuraussuhteita??
Et :D
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:04"]Harva sairaus oikeasti tekee työkyvyttömäksi.
Se on vaan sitä kun jäädään kotio ja oireilu pahenee sillä tavoin.
Sitten onkin helppo vinkua lääkärille kun on niin vaikeaa.
[/quote]
Älä jaksa. Jos et ole nuori ja 100% terve, ei kukaan ota töihin, näin se nykyään menee. Korkeintaan jotain palkkatukipätkiä tai työkokeiluja voi saada.
Jee onpa kiva maata laakereilla. Nyt on mun vuoro, yhteiskunta makasi laakereilla aikanaan lapsuudessani, kun olisin apua tarvinnut.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:07"]Jee onpa kiva maata laakereilla. Nyt on mun vuoro, yhteiskunta makasi laakereilla aikanaan lapsuudessani, kun olisin apua tarvinnut.
[/quote]
Juu. Ja tuo numero 23 kirjoittaja maksaa! :D
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:07"]Jee onpa kiva maata laakereilla. Nyt on mun vuoro, yhteiskunta makasi laakereilla aikanaan lapsuudessani, kun olisin apua tarvinnut.
[/quote]
Juu. Ja tuo numero 23 kirjoittaja maksaa! :D
[/quote]
JEEEEE :)
Kyllähän siitä halveksuntaa saa osakseen. Mä hyvänä päivänä voin tuen kanssa kävellä ja huonona ei oysy edes kahvikuppi kädessä. Tee siinä sitten töitä...
Miten nämä tuomitsevat pellet kuvittelee et Eerikastakin olisi tullut tuottava yhteiskunnan jäsen, kun ei saanut apua!?
Mutta ei saanut ja tällä kertaa valitettavasti lähti henki.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:31"]Miten nämä tuomitsevat pellet kuvittelee et Eerikastakin olisi tullut tuottava yhteiskunnan jäsen, kun ei saanut apua!?
Mutta ei saanut ja tällä kertaa valitettavasti lähti henki.
[/quote]
Kai nuo kuvittelee, kun järki ei pelaa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:52"]
Ähäskutti veronmaksajille. Olisiko ollut halvempi auttaa jo aikanaan ja tehdä ennaltaehkäisevää työtä. Eikä korjata myöhemmin erittäin vaikeaksi menneitä ongelmia.
[/quote]
Ja me veronmaksajatko sen päätimme. Ihan kettumaisuuttamme ajattelimme, että "nämä eurot eivät kyllä mene sen kaltoinkohdellun lapsen auttamiseen".
Tuo mt-eläkeläisyys on kyllä varmasti vaikea asia. Minullakin on paniikkihäiriötä ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa, muta pystyn silti käymään töissä, ja meitä on monia muitakin. Sitä on siis varmasti vaikea ymmärtää, miten joku voi joutua noista syistä eläkkeelle... En siis missään nimessä tuomitse, ei ole kivaa ei, mutta on vaikea kuvitella sitä tilannetta jossa esim. paniikkihäiriö on niin paha että se estäisi työnteon. Ja tällä tarkoitan sitä, että saan kyllä paniikkikohtauksia, mutta en pysty edes kuvittelemaan mitä se voisi pahimmillaan olla.
Pointti on siis siinä, että ei kai niitä mt-ongelmia voi ymmärtää ilman että on itse kokenut. Tai etenkään jos kokee niitä lievempinä, esim minä paniikkikohtauksieni kanssa. Joo, niitä tulee, tärisen, meinaan oksentaa, pumppu hakkaa ja luulen kuolevani, mutta ohi se menee.
En siis missään nimessä tuomitse nuoria mt-eläkeläisiä, tarkoitin vain että terveen ja "lievempiä oireita" kokevan voi olla vaikea sitä ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:04"]
Harva sairaus oikeasti tekee työkyvyttömäksi. Se on vaan sitä kun jäädään kotio ja oireilu pahenee sillä tavoin. Sitten onkin helppo vinkua lääkärille kun on niin vaikeaa.
[/quote]
Pakko-oireinen häiriö kyllä tekee. Elämä pelkkää tarkastamista ja laskemista.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 13:52"]
Ähäskutti veronmaksajille. Olisiko ollut halvempi auttaa jo aikanaan ja tehdä ennaltaehkäisevää työtä. Eikä korjata myöhemmin erittäin vaikeaksi menneitä ongelmia.
[/quote]
No niinpä. Oisko oikeasti vähän halvempaa ja helpompaa puuttua siihen kiusaamiseen tai edes tukea kiusattua kuin aina vaan polkea ja hylkiä. No, siinäpä sitten kustantavat mun elatukseni.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:07"]
Jee onpa kiva maata laakereilla. Nyt on mun vuoro, yhteiskunta makasi laakereilla aikanaan lapsuudessani, kun olisin apua tarvinnut.
[/quote]
Mikä mielenvikainen ajatus tämä on että yhteiskunta olisi jotain "velkaa" ihmisille? Millaisia ne ongelmat ovat mihin puuttumalla olisi voitu estää nuoren eläkkeelle pääseminen? Ihan kaikkea ei voi eikä pidä tehdä ihmisten puolesta, ja Suomessa huonoistakin lähtökohdista ponnistava saa ilmaisen koulutuksen, koululaisena ilmaisen terveydenhuollon, päivittäisen lämpimän aterian jne.
[/quote]
Ilmaista psykoterapiaa voisi tarjota. Kela tukee vain kolme vuotta, ja siis TUKEE ei maksa kokonaan.
Siis kertokaapa te haukkujat, miten minä pystyn tekemään työtä, kun teen suurimman osan päivästä pakko-oireita ja tekisin niitä myös työpaikalla jos sinne edes pääsisin. Luultavasti en pääsisi, sillä en pääse joka päivä ulos asunnostanu. Kädet olen pessyt verille. Asunnosta lähteminen vie monta tuntia aikaa ja aina en pääse ollenkaan ulos. Työpaikalla saattaisin saada niin kovan ahdistuskohtauksen, että repisin hiuksiani ja huutaisin ja menisin sekavaan tilaan. Näin on käynyt monesti kotona tai kaupungilla. Minulle jouduttaisiin tilaamaan ambulanssi töihin viikottain. Tulkaapa vain terveet kokeilemaan miltä tuntuu elää pakko-oireisena.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 22:51"]
Mikä mielenvikainen ajatus tämä on että yhteiskunta olisi jotain "velkaa" ihmisille? Millaisia ne ongelmat ovat mihin puuttumalla olisi voitu estää nuoren eläkkeelle pääseminen? Ihan kaikkea ei voi eikä pidä tehdä ihmisten puolesta
[/quote]
Tää kirjoittaja on osaltaan oikeassa. Se mitä mä olisi tarvinnut olis ollu rajat muiden pentujen mellastukselle, se että minut olis otettu huomioon. Kiusaamisen ei ois tarvinnu antaa levitä joka paikkaan siinä mitassa että nyt mä en enää taida selvitä siitä. Olen kyllä yrittäny mutta en jaksa uskoa.
Minulla on ikää vähän yli 40-vuotta, 20 siitä olen tehnyt työtä. Nyt ms-tauti on muuttumassa niin pahaksi että eläke alkaa olla ainoa järkevä vaihtoehto. Kuuluuko minun nyt hävetä, että olen loinen?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:03"] Vittu nyt maksatte. Aah, tekee hyvää. Paha saa palkkansa ja yhteiskunta joutuu vastuuseen selkänsä kääntämisestä vuosia sitten ::DDD [/quote] En kyllä yhtään ihmettele miksi olet mt-syistä eläkkeellä. Vittu mitä porukkaa :D [/quote] Sinulla ei taida juuri olla koulutusta. Eikä ymmärrystä eikä järkeä, valitettavasti ei sitä maalaisjärkeäkään :) Miten pärjäsit aikoinaan matikassa, entä ymmärrätkö syy-seuraussuhteita?? Et :D
[/quote]
Pahoittelen, kaikkia noita löytyy.
Mutta kun tää koko ketju täyttyy sinun mukamas eri henkilöinä kirjoittamista spämmäilyviesteistä (tunnistaa aika helposti hymiöistä ja välimerkkien raiskauksesta), niin kyllähän se huokuu aika kauas ettei mielenterveys ole siellä päässä ihan kunnossa. Yhteiskunta ei ole vastuussa sinun ongelmistasi.
[/quote]
Mikä mielenvikainen ajatus tämä on että yhteiskunta olisi jotain "velkaa" ihmisille? Millaisia ne ongelmat ovat mihin puuttumalla olisi voitu estää nuoren eläkkeelle pääseminen? Ihan kaikkea ei voi eikä pidä tehdä ihmisten puolesta, ja Suomessa huonoistakin lähtökohdista ponnistava saa ilmaisen koulutuksen, koululaisena ilmaisen terveydenhuollon, päivittäisen lämpimän aterian jne.
[/quote]
[/quote]
Näin vaaline kunniaksi lisätään vielä että olen aina ollut puna-vihreä.
-40
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:03"]
Vittu nyt maksatte. Aah, tekee hyvää. Paha saa palkkansa ja yhteiskunta joutuu vastuuseen selkänsä kääntämisestä vuosia sitten ::DDD
[/quote]
En kyllä yhtään ihmettele miksi olet mt-syistä eläkkeellä. Vittu mitä porukkaa :D
[/quote]
Katso historiaa, jolloin nämä olivat lapsia eikä apua näkynyt vaikka perhe on varmasti oireillut. Miksi pitää mennä kantapään kautta ja antaa ongelmien kasaantua??
Mistä päättelin minun olevan nuori eläkeläinen.
Johtotehtävissä oleva 35v :)