*~*~*Enskattaret Maanantaina*~*~*
Tässä vielä linkki viikonlopun keskusteluihin:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8360939&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (44)
Niin, EZZIE Ihana kuulla, että voit huokaista helpotuksesta noiden rytmihäiriöiden suhteen. Mulla on muuten kans aina aamuisin sormet superturvonneet ja tunnottomat, ja nimettömät jumittaa eli ne saattaa jäädä koukkuun... Onneks kohta pitäis helpottaa...
G: Mies on koulutus- ja laatupäällikkö ja puhelin sillä pirisee koko ajan. Työ vie aika paljon aikaa ja " uhrautumista" , mutta toisaalta antaakin paljon ja pitää leivän syrjässä kiinni. =) Mies on meidän perheessä se kunnianhimoisempi tyyppi, itse en niinkään välitä uran luomisesta. Hän on näköjään vähän poikkeus miesten joukossa kun on ollut melkein joka neuvolassa mukana, ja tietysti ultrissa, valmennuksissa sun muissa. Ei ole koskaan kokenut neuvolaa tylsänä, kun jo pelkästään vauvan sydänäänien kuuntelu on niin kivaa. Tosin paljon on varmasti kiinni myöskin neuvolantädistä, meillä tätsy ottaa miehen tosi hyvin huomioon (miehen verenpainetta mitataan ja muuta kivaa). =)
Jaahas laitetaas nyt tää viesti myös eetteriin, täytynee lähteä suihkuun kun olemus on enempi ja vähempi räjähtynyt. Vastahan tässä pari tuntia on oltu hereillä...
Palaillaan!
Karssuli ja vauveli rv 39+4
Juuh, tässä TAAS muutaman päivän kärsiny niin pahasta ummetuksesta et vois itkee.. Äsken vihdoin vähän tyhjeni suoli. Anteeks ku kerroin,mut tää on niin inhottavaa,suoraan sanottuna perseestä. Maha on aina tosi kipee,kun on ummetus pahimmillaan. Arka vatsa ja vihloo ja sattuu:( Ja heti ku pääs käymää vessas ni helpotti vähäsen. Nyt mä lopetan kyl kaiken epäterveellisen syömisen ja alan syömään terveellisemmin, ni ehkä masuki voi sit paremmin..
Galluppeja oli...
Mun mies on paperiprosessinhoitaja, eli paperimies.
Ja ei oo päässy kertaakaan mukaan neuvolaan, kun aina ollu töissä. Ja ultraan ei päässy, koska töistä ei suostunu antamaan sitä päivää vapaaksi. Se kyl otti päähän, mut onneks sielt sai ne kuvat mukaan.
Lävistyksiä on ja tatskoja yksi. Mulla on siis kulmassa, navassa ja kielessä lävistykset. Nenässäkin oli,mut sen otin pois jo vuos pari sitten.. No nyt jouduin sit navasta ottaa pois, tai otin varmuuden vuoks,ettei vaan repeä tms. Laitan kyllä uuden sit jossain vaiheessa. Ja kulmakorun otin 14 vuotiaana ja nyt otin senki sit samalla pois.. Haikein mielin. Heh. Mut aattelin, ettei vauva sitä repäse tai mitään, kun tiiän, et lapset on aina kauheen kiinnostuneita siitä.
Juu,se siitä..
Olikohan vielä jotain galluppia..?!
Ulla-maij ja pepsis, täällä ihan täpinnöissäni odottelen kuulumisia:)
Nealla oli huonompia uutisia. Toivottavasti ne lomautukset ei jatku kauempaa:(
sirulle piti sanoa,et mullakin alko noihin aikoihin jo olemaan maha tiellä. Eikä mulla ees oo mikään kauheen iso maha, ni mietin et mitäköhän sit loppuvaiheessa. Kumarrellessa sattuu mahaan ja kenkiäki vaikee laittaa jalkaan. Oon ehkä vähä siis jäykistyny:D Normaalisti notkea, nyt en.
Ja sit viel voileipäkakusta oli sillon yks päivä puhetta. Mä sain viime to niin hyvää voileipäkakkua,kun oltiin synttäreillä. Siis voi nams! Se oli niiiin hyvää:)
Heidilläkö alkaa äippäloma? Jei. Mukavaa viimistä työpäivää:)
Nyt lähen suihkuun.. Heipodei.
lara ja mötkö 27+6
Synnytysvalmennus on ens viikolla:) Ja sinne pääsee mieskin mukaan. Jei.
Eli jääkiekosta. Tapparaa kannustetaan, silloin tällöin mies käy peleissä. Lähinnä teksti-tv:ltä seuraillaan tilannetta ja pirun Tappara hävinnyt jo molemmat pelinsä. Mutta lohdutusta toi se, että Ilves hävisi Kalpalle :D Kalpaa myös kannustan, jos se pelaa jotain muuta kuin Tapparaa vastaan!
Ja sitten miehen osallistuminen neuvolakäynteihin. Meillä mies on ollut mukana kaikilla lääkärikäynneillä (mitähän niitä nyt on kertynyt?? 9kertaa?) ja muutamalla ihan tavallisella käynnillä. Meillä myöskin terveydenhoitaja yrittänyt mieheltäkin kysellä " tuntemuksia" ... Myös perhevalmennukset ja synnytysvalmennukset on yhdessä kuljettu ja mies kuunnellut siellä yllättävänkin aktiivisesti :)
MiaMik rv 38+5
Nea, kommentoin nyt vähän jälkijunassa tuota äp-raha-asiaa. Mulla alkaa äitiysloma 30.10., ja tulot katsotaan ajalta 1.4. - 30.9. Eli jää siihen kuukausi väliä, jolta ei katsota tuloja. Joten vaikka Kelalta sanotaan että " ihan ä-loman alkamiseen saakka" , näköjään myös joustoa saa. Jos sulla on se lomautus vasta marraskuussa, tuskin vaikuttaa äp-rahaan (jos siis 30.11. meinaat aloittaa äp-rahan noston).
Laskeskelin juuri, että bruttona pitäisi tulla vajaa kolmekymppiä päivässä - lähes tuplasti sen, mitä minimi! :) Se on meidän taloudessa iso juttu, koska tuo vasta otettu asuntolaina painaa päälle kuitenkin myös äitiysloman aikana...
Pää tyhjeni taas ihan täysin. Viime yö meni ihan harakoille, ja nyt väsyttää. Muhku herätti mut klo 02.47 potkimalla virtsarakkoon niin kauan, että oli pakko mennä pissille. Kai sillä raukalla oli ahdasta siellä... Sitten en saanutkaan enää unta, ja puoli neljän aikaan mies päätti vuorostaan herätä käymään vessassa. Joskus neljän jälkeen sain unta uudestaan (kun Muhku vihdoin rauhottui vähän), ja eikös mies päättänytkin herätä seitsemältä, " kun ei enää nukuttanut" !! Mä oon muutenkin tosi herkkäuninen, ja kun tuo 120cm sänkykin alkaa käydä ahtaaksi miehen pyöriskellessä unissaan... Grr.
Kun pääsen kuuden-seiskan välissä kotiin, menen kyllä iltaunille siihen asti, että Täydelliset naiset alkaa :)
Kandi & muhku 25+4
Heidillä tokavikapäivä töissä JEE! Ja Ykkösope nauttii ekasta sellaisesta..Ope tulehan kertoo synnärivalmennuksesta, kun olet siellä käynyt :)
Essen vauvan rytmihäiriöt olivatkin varmaan vaan " rytmiä veressä" , tiedä mikä jammaaja sieltä maailmaan tulee :)
Möröttimellä oli neuvolassa kaikki hyvin! taidan muuten kokeilla tota " tallennus" vinkkiäsi :))
Laraleille toivotan parempaa oloa, jos vaikka lähtisi tukokset liikkeelle...ei varmaan kuitenkaan Kodin putkimiestä voi suositella :)
Poppis, voileipäkakusta on vaikee saada " syötävän näköinen" . Mut sun mies kuulosti aika syötävältä ;))
Ihanaa ku miehes oli tuntenut liikkeet!!
Nealle toivon, ettei lomatus vaikuttaisi sun ä-tuloihin!
jaaha....työ kuttuu :)
Mykis
Hurjasti tekstiä ootte saanu aikaan jo tän päivän aikana!
Nealle oli tullu huonoja uutisia työrintamalta :( Jaksamisia!
Sirulle samoja neuvoja peräpukamien suhteen ku Heidin antoi! Eli Bepanthenia kehiin, juot paljon ja syöt luumuja ja muuta kuitupitoista ruokaa.
Amylla kiva sunnuntaipäivä miehen kans :) Meki aina joskus harrastetaan sitä, että lähetään ajeleen johonki suuntaan katteleen maisemia. Tosin nyt en enää jaksa istua auton kyydissä juuri ollenkaan.
Opelle ja Heidille hyvää lomaa!
Ninca reippaasti vaan Amyn seuraajaks! Amy varmaan opastaa sut alkuun!
Hyvä, että Ezzien vauvan rytmihäiriöt lieventyny!
Mörötin, arvaa vaan kuinka paljo mua nolotti ku viimeks oli paino noussu 1,2kg viikossa! Huhhuh, normaalisti on tullut jotain 300-500g/vko.
Ja omaa napaa: Viikonloppu oli oikein kiva! Lähettiin lauantaina miehen kans Tampereelle ostoksille. Aluks ei löydetty mistään mitään, ja sitten yhtäkkiä löytykin kamalasti kaikkee. Lindexiltä löyty vauvalle pari pukua ja kevyttoppis, oikein ihania kaikki :) Nyt kyllä ei voi enää ostaa mitään, ku joka paikka pursuaa vauvan vaatteita. Tosin, vois kyllä vähän karsia noita tyttömäisimpiä pois. Nii, ja sit tosiaan käytiin vielä syömässä ravintolassa päivän pätteeks. Kummasti sitä vielä jaksoi moooontaaa tuntia shoppailla!
Mua on alkanu vähä toi synnytys jännittään ja pelottaan. Oon tähän asti ollu innoissani ja odottanu malttamattomana lokakuuta. Nyt tuntuu, että en haluakaan synnyttää. Eilen mulla kai tuli jotain limatulppaa... Useaan otteeseen eilisen aikana tuli semmonen ruskehtava limaklöntti housuun. YÄK. Ja illalla supisteli vietävästi! Nyt yritän olla sillee rauhassa, ettei poika vaan vielä tule pois. Mut miestä rupes ainaki jännittään kamalasti, se anto mulle tälle päivälle tehtäväks pakata sairaalakassi :)
Jees, taidanki tästä mennä nyt suunnitteleen ainaki sen kassin pakkaamista... Syksyistä maanantaita kaikille enskoille!
-Larsku 36+1
Noh niin kävin lukeen viikonlopun pinon, meni siinäki jo niin kauan aikaa etten kehannut sitten kaikkea kahlata läpi mitä en ole lukemaan päässy moneen viikkoon. Meilllä on varmaan tässä netti yhteydessä joku vika, avaa vain etusivuja mut ei sitten päästä siitä eteenpäin, ärsyttävää. Tätä samaa se teki keväälläkin. Toivottavasti nyt alkais pelittään..
Gallupeista 1. Kolme tatuointia löytyy, lävistyksiä ei muualla kuin korvissa.
2. Mies on ammatiltaan sähköasentaja
3. Minulla mies päässyt tulemaan vain molempiin ultriin mukaan, neuvola ajat aina olleet hänen työaikaan, ja hänellä työmatkaa kun on jonkun verran.
Ompa muuten aika monta jotka on lähellä h-hetkeä, viikkoja mukavasti koossa monella.
Karssuli: varmaan sinä kerkiät nyytin haku reissulle ensin, minusta kun tuntuu että tämä vauveli tahtoo olla yliajan. :-)
Pitää lähtiä valumaan neuvolaa kohti..
-Annika rv39+4
Kyllä sinä olet ihana ihminen, jos otat päivityksen hoitaaksesi! =) Värit on oikeesti tosi helppo laittaa. Tässä linkki, mistä löytyy värikarttaa: http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/colornames.htm ja värit saa toimimaan, että tekstin alkuun laittaa [ color = värin nimi ]teksti, minkä haluat, tähän väliin ihan normaalisti[ / color] Noista hakasulkujen välissä olevista teksteistä sitten vaan kaikki välilyönnit pois. Lisää neuvoja saat tuolta saitista sanottua -osiosta. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tt.asp?appid=56 Ja tosiaan, siinä pohjassa, mitä päivitellään, on valmiina nuo värikoodit. Pidät vaan sitä tallennettuna word-tiedostona, niin aikas pitkälle pääsee ihan copy-pastella. Laita mulle vaikka s-postia, niin pistän pohjan tulemaan sulle paluupostissa. Mun osoite on La_My1975@hotmail.com
Sellaista piti vielä sanoa, että kyllä tulee ihan kalliiks, kun ei mun ä-pakkaus suostu tulemaan. Pyörähdin äsken cittarissa ja haksahdin lohduttamaan itseäni neljällä bodylla ja kolmilla puolipotkareilla, kun ei pakkausta kuulu... No, onneks siellä oli mammuttimarkkinat tai jotkut menossa ja nuo ostokset oli Naperon ja Tutan vaatteita ja hintaa 3,95 tai 5,95 kpl. Eli ei onneks oikeesti ihan mahdottomia maksaneet ja tarpeeseen tulevat. Kantsii varmaan muuallakin käydä kurkkaamassa, josko ois samoja tarjouksia.
Opelle onnea ekasta äippälomapäivästä! Meikäläisellä alkaa torstaina...
ja kaikille vielä vilkutuksia!!!!
-Amy taas... =)
Täällä ilmoittautuu myös yksi töistä
vapautunut¿ reilu viikko olis ollu
vielä töitä jäljellä ni lääkäri totes
mulla keuhkoputkentulehduksen
ja pisti mut saikulle loppuajaks
ennenku varsinainen äippäloma
alkaa. Jee jee! Tulehduksesta
huolimatta olo pääosin ihan hyvä,
sitte ku se yskänpuuska tulee ni ei
kyl meinaa tulla loppua, mut meinasin
tossa kohta kokeilla höyryhengitystä
josko se vähä helpottas¿ en saanu
nimittäin mitään yskänlääkettä vaan
pelkästään antibioottikuurin. Kyllä
ne on siellä meidän työmaalla
oikeesti ihan pississä ku jäinki jo pois
mut ei oo onneks mun ongelma :-)
Mut se siitä aiheesta. Nyt yritän olla
enemmän mukana täs palstailussa ku
oon kotona, ihan oikeesti!
Galluppeja oli taas ollu: mul on ollu
kulmaläväri mut se tulehtu niin pahasti
et jouduin ottaa pois. Napalävärin oisin
halunnu mut mies väitti et se raapii?!?
Hmm¿ No ehkä vielä joskus jos tästä
mahasta saa vielä suht kiinteen ;-)
Amy ja Aurora, ollaanpas me
tietoliikenneinssien puolisot kovia
lisääntymään, mäkin oon siis sellanen :-)
Ja mulla mies on ollu ultrissa
mukana mut ei neuvolassa, en oo
nähny meidän neuvolassa ikinä
ketään miehiä ni en oo sitte omaanikaan
sinne vieny¿ Valmennuksiin ja
synnytykseen se on kyllä lähdössä
mukaan! Eka valmennus ois jo
ylihuomenna!
Osse, mekin ollaan käyty Ikean
reissulla Kirkkonummella
kääntymässä :-D Nyt tonne Vantaan
Ikeaan löydetään jo helpommin ;-)
Kävin sieltä miehen systerin kanssa
hakemassa pinnasängyn ja hoitopöydän
ja kaikkea muuta pientä kesälomalla.
Laralei, mä kärsin kans ihan kauheesta
ummetuksesta et ymmärrän hyvin sun
tuskan. Välillä joutuu oikeesti
huutamaan ääneen vessassa käydessään!
Mullakin tänään toimi joten nyt on hyvä
olla :-D (hyi mitä kakkajuttuja¿)
Millos sulla on synnärille tutustuminen?
Ettei vaan oltas samaan aikaan ku on
sama synnäri?!? Tai emmä tiedä kuin
usein niitä tutustumisia järkätään¿
Nyt oon tainnu tarinoida tälle päivälle
ihan tarpeeks¿ Täytyy vissiin lähtee
käymään kaupassa jos sitä vaikka tekis
ruuan ku mies tulee töistä. Sithän se
taas lähtee raksalle, ehkä mä näin
sairaslomalaisena jätän väliin ;-) Meillä
alkaa olee ulkokuori talosta valmis,
sisähommiin pitäs päästä ihan pian!
Ens kesänä jos pääsis muuttaa¿
Mutta nyt heipat kaikille ja kivaa tätä
viikkoa!
JoJo + Viivi rv 34+0!!
Terkkuja lomalaiselta,
Ihan ekaksi, mä en millään jaksanu kahlata kaikkia pinoja viime viikolta läpi, luin silleen noinainaan läpi.
mieleen jäi vain ja ainoastaan poppiksen otsis.
Nea: saat lasketuttaa äippärahan 1/2 vuoden tulojen perusteella vain jos ne ovat nousseet 20 % vuoden 2004 tuloista joitten mukaan tällä hetkellä äippäraha lasketaan.
Yritin itsekkin tuota 1/2 vuotta mutta ei ne kelpuuttaneet meitin hienoja laskelmia mokomat !!!!!!
Viime viikko meni tosiaan lomaillessa ja leikkiessä 5 vuotiaan kanssa sekä rempatessa sitä halvatun vessaa.........mäkun luulin että se olis helppo ja nopea homma, mutta ei tietenkään.
Neuvolalääkärikin oli torstaina, kaikki oli kunnossa paikat kiinni ja kohdunsuu sen maagisen 3 cm.
veriarvot oli nousseet 126-138 joten ei tartte sitä ( kakkakuralla ) rautaa syödä.
painoa oli tullu 400g/viikko kaiken kaikkiaan noin 7 kg yhteensä.
sf mitta oli 24, joten keskikäyrällä mennään.
Lauantaina kävin tuhlaamassa ja ajeltiin missymom:in kauppaan ja ostin itselleni farkut nyt on ihunaa kun ei tartte niitä ainasia läppäfarkkuja pitää.
Antakkee anteeksi me myself and I viestini, kommentoin lisää illalla kun ukkokin lähtee työmatkalle koko viikoksi, eikä mulla ole mitään muutakaan tekemistä illalla
HALITUKSIA kaikille
AA ja miss möhis 27+2 ( apua kohtahan se jo syntyy )
Pississä protskut yhdellä plussalla.
Verenpaine 107/73.
Painoa tullut 700g/vko (yht. 8,9kg).
Turvotusta ei ole ollut yhtään tämän raskauden aikana.
Sf-mitta 31,5cm.
Vaavi edelleen raivotarjonnassa.
Syke 150-155.
Seuraava aika onkin sitten ensi viikon keskiviikkona 40+0 ja jos ei vaavi ole siihen mennessä tajunnut ulos tulla, niin lähete lähtee äippäpolille ja sieltä sitten tulee kutsua :)
MiaMik rv 38+5
hih, mun äippäpakkauksen pitäisi kahden viikon sisällä olla kotona. ;) kohta tietty amy sanoo et hänellekin tullut jo ilmoitus aikaa sitten, mut ei vaan pakkausta kuulu... mäkin kyllä viime viikolla sittarista ostin pari bodya. nyt ostin villalankoja kun oli 7 veljeksen langat 3 rullaa/10 euroa. on vielä toi ekakin nuttu kesken, mut ehkä mulla tässä syksyllä on aikaa kudoskella. taas tuli vaan ostettua valkoinen, harmaa ja sininen lanka = ai miten niin poikaolo?
miesgalluppia: minun mies on tietotekniikan di ja tuolla meidän kotikaupungin kaima-firmassa (nokialla) työskentelee. ja minä kyllä olen se hoitsu, tosin " vaan" lähihoitaja. ja ettei kliseet lopu niin me ollaan tavattu hoitsubileissä (mistäpä muualta teekkari seuraa etsis?) oli mukana neuvolassa kun eka kerta kuunneltiin sydänääniä, ja kai on ollut toisenkin kerran. ultrissa on ollut mukana kans.
sirulla tais pukamat puskee? ei kiva nimim. kohtalotoveri
jahas, oon vallan jäänyt koukkuun päivien viemään. tai se tulee sopivasti silleen kun on töistä päässyt että sitä voi möllöttää, ja sit jos nukahtaa kesken niin aina vaan parempi. eli taidan tästä taas mennä päikkäreitä kokeileen.
tikru ja simppis 25+3
Viikonloppu on taas oltu palsta pimennossa, kun oltiin veljeni häissä savossa. Kivat juhlat oli ja itse tehty mekko sai kehuja. :)
Viime viikon neuvola kuulumisia:
Painonmuutos: 800g
RR: 132/84
Pissa: puhdas
Sf: 28
Sydän: +
Liikkeet: ++
Tarjonnan kohdalla lukee jotain mistä ei saa selvää...
Labraan viety pissanäyte oli puhdas, ja sokerirasituksessa vaan paastoarvo oli just siinä rajalla, eli 4,8. 1h oli 6,2 ja 2h 7,0.
Galluppeja: 1) yksi tatuointi löytyy yläselästä ja yksi lävistys on kielessä. Kulmassa oli, mutta ei kestänyt. Korvissa on yhteensä 8, yksi on vielä lisäksi ummessa.
2) Mieheni on rakennusmies, vaikkei saanut käytyä amiskaa loppuun, hyvin riittää töitä. :)
4) mies on ollut tähän asti ainoastaan rakenneultrassa, neuvolat aina huonoon aikaan eikä siellä minusta mitään niin tärkeää ole. Synnynysvalmennukseen lähtee mukaan ja myös synnytykseen.
Kauhuissani luin äitini neuvolakorttia ajalta jolloin odotti minua. Olen kolmas lapsi, ja meistä kaikkein isoin. Äidillä ollut kyljet hellinä ja synnytys käynnistetty etuajassa, etten vaan olisi mennyt yliajalle. Syntymäpaino ollut huimat 4,6kg.. :D Ja äiti painanut raskauden alussa 63kg, lopussa 84kg..
En taaskaan osaa kommentoida mitään...
bejpi ja öttiäinen 27+1
Meinasin just tänään kysellä,et mitäköhän sinne kuuluu,mut unohdin sen sit kuitenki.. osaat lukee ilmeisest mun ajatuksii:D
En viel tiedä milloin on se synnärille tutustuminen,mut ei tod.näk viel vähään aikaan.. Voi olla,et kerkeet mennä ennen minuu.. Oispa ollu kiva jos ois samaan aikaan:)
Mykerinos: haha. Juu. voishan sitä kodinputkimiestä kokeilla, kun tuntuu ettei mikään muukaan auta:D
Mä tääl ahdistun noist koulujutuista. En päässy yhtä tenttiä läpi, minkä olin jättäny kevääl kokonaan tekemättä.. Enkä tiiä milloin sen voi uusia. Voi olla et vast tammikuussa,enkä oo silloin läsnä koulussa, niin ei saa ilmeisest käydä suorittamassa yhtään mitään. Plaah. No oma moka,mitäs en lukenu.. Mut oli niin epäkiinnostava se aihe. Nyt alko onneks ammattiopinnot,ni tuntuu olevan mielenkiintosempaa.. On vaan nyt syksyllä pakko päästä kaikki kurssit läpi,ettei joudu tukia makselemaan takasin.. Ku otan vielä marraskuulta tuet, vaikka äippäloma alkaakin jo 6.11, mut pakko sillon viel suorittaa yks kurssi.. Ja muuten ei tulis mistään rahaa marraskuussa.
juu. Nyt pakko alkaa taas miettimään noita koulutehtäviä.äshpöshpäsh.
Pikaviestin laitan eli:Poika syntyi käynnistyksellä 12.9 klo 22.46
Paino 3150g ja pituus 52cm.Aivan ihastuttava tummatukkainen pien mies!!!! ;)Synnytys oli raju mutta suht nopea,tarkempi selostus myöhemmin,mutta sanotaan että käynnistyi kyllä todella rajusti sitten,supistuksissa ei ollu väliä enää ollenkaan ja aukesin esim. 7cm:n 1½h!Huh!Sain spinaali,parakervikaali ja pudendaalipuudutuksen.Poika vedettiin imukupilla ulos kun sydänäänet laski pitkäks aikaa,sai solisluun murtuman ja vietiin teholle lisähappea saamaan.Korjaantui onneks nopeesti.
Voikaa hyvin!
-Pepsi ja Villipylly 6pv
[color=104E8B] Pikainen visiitti... Pakko oli tulla onnittelemaan Pepsiä!!! Hirmupaljon onnea pikkuprinssistä! Ihania nämä vauvauutiset:)!!! [/color]
[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 14+0 (Jee!! Taas uusi viikko!) ~ ♥ ~ [/color]
Onneksi oletta jo kotiutunut ja kaikki hyvin =)
Siitä se vauvantuoksuinen arki alkaa.
Jaksamisia =)
Lisa & kiljuva Veeti 4kk
Ihanaa että tulit kertomaan uutiset - pidempiä kertomuksia sit joskus kun ehdit ja jaksat :)
Luin äsken pikaisesti läpi päivän kuulumiset, eilisen jätin suosiolla väliin. Oon ihan väsy kun tulin vasta kotiin, mutta galluppiin sen verran että mies on ekonomi eli täysin eri aloilla ollaan eikä ymmärretä toistemme töistä yhtikäs mitään. Ja molemmilla ollut ennen seurustelua kauheat ennakkoluulot toisen alaa kohtaan :) Never say never! Ultrissa käytiin yhdessä ja ekassa neuvolassa, mutta nyt kun ollaan vähän aikaa eri maissa niin käyn yksikseni rakenneultrassa ja parissa neuvolassa. Kunhan mies kotiutuu, saa tulla mun puolesta pariin neuvolaan, mutta joka kerta en näe tarpeelliseksi. Katsotaan nyt, mitä tuumii.
Eilen oli raskas mutta kiva muuttopäivä. Olin tosi väsy, mut sit kun sormet syyhys purkaa laatikoita, en tietty malttanut huilia... Jotenkin oli kauhean haikea olo koko ajan, kun mies ei ollut siellä. Huomasin olevani tavallista vaisumpi ja vähän ärtyisä muita (=sukulaisia) kohtaan.
Tänään oli neuvola, ja säikähdin vähän kun vauva on kuulemma reilusti pieni viikkoihin nähden?! Eli mennään siellä ihan alakäyrällä tai jopa sen alapuolella. Hmm. Voi tietysti mennä mittavirheen tai ties minkä piikkiin (tai vaan yksinkertaisesti olla pieni vauva), mut kaiken maailman istukkavikojen mahdollisuuttakin se terkkari väläytteli...onneksi huomenna on ultra!! Hemoglobiini oli edelleen laskenut, rautatabujen popsimisesta huolimatta. Noh, tuo ei ollut yllätys - oireitakin on. Se hemppa oli nyt 103, ja terkka sanoi että jos laskee alle sadan, aletaan tutkimaan. Nyt pitää syödä kaks tabua per päivä, ja tietty rautapitoista sapuskaa. Painoa oli tullut about 200gr/vko, mutta vieläkin ollaan vähän lähtöpainon alapuolella. Mutta noususuunnassa nyt siis kumminkin!
Lasketun ajan se terkka siirsi siihen, mikä se alkuraskauden ultran mukaan olisi, eli 12.2.. Mun puolesta tuo sopii oikein hyvin, äitiyslomaa silmällä pitäen... Mistä tulikin mieleeni Nea, jonka kuulumiset sai mullakin niskakarvat pystyyn. Hui. Ymmärrän, että olet vähän kauhuissasi. Mua jännittää kans edelleen, että tuo ulkomailla asustelu vielä jotenkin kostautuu...vaikka oon kyllä selvittänyt että ei pitäis vaikuttaa. Mutta kun Kelasta ei koskaan tiedä...
Nyt lepäämään, blah kun väsyttää....
Makkara rv19+0
Samaa aion kommentoida kuin MiaMikin elikkä kun haet äippärahaa vikan 6kk:n tulojen mukaan niin se aika on äippäloman alkamispäivästä 6 kk taaksepäin eli ennen sitä ei voi hakea...tai siis aiemmalta ajalta :( Näin ainakin täällä oli, kun itse sitä hain ja työkaveri joutui tekemään kaiken uusiksi, kun oli hakenut aiemmalta ajalta.
Ei muuta tällä kertaa!!
T. Je_Ni 38+1