Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Plussasin juuri, olen 41-vuotias

Vierailija
19.04.2015 |

Ei oo totta :) Meillä on 11-vuotias hoidoilla alkuunsaatu lapsi ja nyt olen sitten ns. vahinkoraskaana ihan "luomusti" kun meidän ei niitä lapsia pitänyt saada. Kauhun ja onnensekaiset tunteet tässä nyt päällä...

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Itse sain myös viimoisen 42 v. Eikä kukaan ole kysynyt, olenko mummu vai äiti. Monet 70 v nykyään urheilevat ja matkustelevat ja ovat täysin terveitä. Jotkut ysikymppiset asuvat itsekseen ja käyvät kaupassa, laittavat ruokansa ja siivoavat kotinsa. Lapsi pitääkin sopivasti aktiivisena. Ja tosiaan viisikymppinenkin voi pitää itsestään huolta ja pukeutua tyylikkäästi, niin ei tarvi koulukavereitten edessä hävetä. Itse asiassa talous usein tuossa vaiheessa niin hyvällä tolalla, että lasta taitavat köyhien opintovelkaisten nuorten vanhempien lapset jopa kadehtia.

Vierailija
42/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tiedä päivistään, joten sen varaan ei kannata laskea. Mun isä oli 22-vuotias kun synnyin, mutta niin vain kuoli 50 vuotiaana aivoverenvuotoon. On rikkaus, että ihmiset saa lapsia eri ikäisinä. Onneksi olkoon ap♡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nämä lapselliset teiniäidit huutelevat katkerana kun oma nuoruus meni vahingon vuoksi paskavaippoja vaihdellessa. Itsellä meni nuoruus mukavasti opiskellessa ja nauttiessa elämästä. Sitten saimme lapsia 37 vuotiaana ja näin jälkikäteen oli oikea päätös olla hankkimatta lapsia liian nuorena. Toisaalta jos haluaa jäädä kotipaikkakunnalleen eikä väliä mitä työtä tekee tms. niin sittenhän lapsia voi hankkia vaikka rippikoulusta päästessään.

Vierailija
44/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 03:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 01:37"]Ei oo totta :) Meillä on 11-vuotias hoidoilla alkuunsaatu lapsi ja nyt olen sitten ns. vahinkoraskaana ihan "luomusti" kun meidän ei niitä lapsia pitänyt saada. Kauhun ja onnensekaiset tunteet tässä nyt päällä... [/quote] Hyi vittu miten vanha saamaan lapsia ja oliko mies vielä vanhempi. Mummo ja pappavanhemmat. Voi lapsi raukkaa.

[/quote]

kuules möhö. Paljon riippuu siitä miten se vanhempi pitä itsestään huolta. Ei kaikki ole iästä kiinni. toki nuorena jaksaa valvoa paremmin...ja jotkut jaksaa juosta baarissa...ei sekään ole iästä kiinni...vaik olis lapsia.

onnea aapee!

Vierailija
45/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kouluttamattomat ja vaikean lapsuuden/nuoruuden eläneet hankkivat lapsia nuorina. Se sitten kostautuu myöhemmin työttömättömyytenä ja sosiaalisina ongelmina. Tämä on puhdas fakta!

Vierailija
46/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Itse olen nyt 39v ja viimeisilläni raskaana. Mun äiti sai mun nuorimman veljen, kun oli 42v (seitkytluvulla ihan ennenkuulumatonta). Tsemppiä, kyllä se siitä.

Vierailija
47/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee lasta. Oma äitini sai minut 41-vuotiaana ja nyt olen 37 ja äiti kohta 80-v vanhus. Siinä on vahdittavaa kun pienessä lapsessa ja jatkuvasti odottaa että koska sattuu jotain. Olen piilotellut vanhaa äitiäni koko ikäni ja me ollaan oltu todella eri aaltopituudella koko elämäni. Itse en lapsia tee enää yli 35-vuotiaana.

Vierailija
48/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 02:35"]Itse olen jo mummona 1.7v lle ja syksyllä tulee kaksi kullan nuppua mummolle lisää. Itse 50v en kauaa jaksa enään sitä metakkaa vaikka iloista se onki. Kiva kun vauva tulee ja myös menee :)
[/quote]
Hah. Mä oon 41-vuotias vauvan äiti ja jaksan metakkaa mainiosti. Toisten lasten, edes sukulaisten, metakkaa en ole jaksanut ikinä. Edes parikymppisenä.

Vierailija
49/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen paljon jo hieman vanhempia "mummoäitejä" (en itse ajattele niin, mulle se on ihan normaalia). Naapurin mummot ovat saaneet nuorimmaisensa 39- ja 43-vuotiaana. Täältä kylältä tunnen yhden naisen, joka oli 48-vuotias, kun kuopuksensa syntyi! Ja mun äidin työkaverin täti oli kuulkaas 55. Mun äitikin oli 38 saadessaan pikkuveljeni.

Vierailija
50/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinkin voi käydä että luomuylläri vanhana vaikkei olisi hedelmällinen ja lapset saatu nuorempana hoidoilla. Itsellä 2 lasta ivf-hoidolla 28-vuotiaana. Kun ikää tulee yli 30v, niin kyllä ehkäisyn hommaan kaiken varalta. Ei huvita huomata sitten 40-vuotiaana että nyt se tärppi kävi luomusti.

Vierailija
51/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea lapsesta, ei 41-v ole mitenkään liian vanha pienen äidiksi.;))

Vierailija
52/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Mitäpä väliä sillä on, mitä täällä ollaan mieltä, mutta mitä mieltä miehes on?

Entä minkä ikäinen miehesi on?

Vierailija
53/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 01:40"]Tiedät mitä pitää tehdä. Ei mummoikäisenä lapsia.
[/quote]
Onko 41-vuotias mielestäsi mummoikäinen??? Jos suvussa säännönmukaisesti saadaan lapsia 20 vuotta täyttäneenä tai alle, voi 41-vuotias olla mummo. Minä sain esikoiseni 28-vuotiaana (eli aika nuorena) ja hän on 41-vuotispäivänäni 13...

Vierailija
54/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksanut ihan jokaista kommenttia lukea (läheskään), mutta oma äitini sai minut 40-vuotiaana. En edes lapsena ajatellut/ymmärtänyt että siinä olisi jotain ihmeellistä, eikä kukaan koskaan minua kiusannut/huomauttanut sitä minulle. Ja kyllä äitini oli todella hyvä äiti, eikä hyvä äitiys riipu iästä, vaan luonteesta yms. Itse tulin äidiksi 20-vuotiaana, enkä huomaa paljon eroa minun tai äitini kasvatustavoissa /jaksamisessa. Paljon onnea ap äitiydestä!

Vierailija
55/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:48"]Haluaako nelikymppiset niitä lapsenlapsia. Eivät todellakaan. Sehän on hirveä kriisi tulla mummoksi silloin ;)
[/quote]
En minä kyllä odottele lapsenlapsia vielä pitkään aikaan! Ehkä joskus 50 vuotta ylittäneenä.. ;-)
T. N40

Vierailija
56/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeitä nuo mummoäiti-huutelijat. Nelikymppinenhän on nainen parhaassa iässä. Onnea ap! :)

Vierailija
57/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin varmasti nyt 40-vuotiaana tasapainoisempi ja parempi pienten lasten äiti kuin silloin nuorena, kun en ollut tottunut toisista huolehtimiseen ja vastuunkantoon. Nyt osaisin nauttia pikkulapsiajasta ja tietäisin miten lyhyt se on. En toki suunnittele enää vauvoja, kun katraani on vihdoin saatu onnistuneesti koululaisiksi. Mutta jos tulisi yllätysraskaus, ottaisin siitä ilon irti.
T. Nelikymppinen

Vierailija
58/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 03:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 02:39"]11. vielä... 41v synnyttäisin toki lapsen vielä.  Se on taivaan lahja, ei lapset todellakaan ole itsestään selvyys. [/quote] Kai sillä lapsellakin on oikeus, nuorempiin vanhempiin kuin isovanhempi-ikäsiin...

[/quote]

Eli olet sitä mieltä, että aloittajan pitää synnyttää lapsia ja antaa adoptioon? No mielipide tuokin...

Vierailija
59/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea! Itse oon 42-v ja voisin vielä iltatähden haluta :) älä välitä noista kateellisista negatiivisten vastausten viljelijöistä. On niitä vahnempiakin lapsia saanut ja hyvin mennyt.

Vierailija
60/64 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani sai juuri 43-vuotiaana toisen lapsensa. Ensimmäisenkin sai vasta 40-vuotiaana. Ihan sama mitä muut ajattelevat, elämä pitää elää niin kuin itsestä parhaalta tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi