Plussasin juuri, olen 41-vuotias
Ei oo totta :) Meillä on 11-vuotias hoidoilla alkuunsaatu lapsi ja nyt olen sitten ns. vahinkoraskaana ihan "luomusti" kun meidän ei niitä lapsia pitänyt saada. Kauhun ja onnensekaiset tunteet tässä nyt päällä...
Kommentit (64)
Hyi helvetti noita mummovanhempia.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 01:37"]Ei oo totta :) Meillä on 11-vuotias hoidoilla alkuunsaatu lapsi ja nyt olen sitten ns. vahinkoraskaana ihan "luomusti" kun meidän ei niitä lapsia pitänyt saada. Kauhun ja onnensekaiset tunteet tässä nyt päällä...
[/quote]
Öklöä.
T. 45
40 vuotiaat vanhemmat ne vasta hankalat teinille on. Kaikkine ikäkriiseineen ja avioeroineen.
Ai tää on näitä tulevia mummoäitejä :D
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:19"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:17"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:22"]Miten niin mummoikäisenä?? Itse olen aloittamassa lapsettomuushoidot ja olen 39. Klinikalla tekevät hoitoja kunnes nainen on 46 vuotias. Onkohan palstan kävijöiden keski-ikä 20?? Vallan hyvin aikaa tehdä vauvoja vielä tässä iässä mikäli niin tahtoo. Itse aloitan toisen kierroksen. On jo 4 lähes aikuista lasta. Lapsettomuushoidot koska kauan sitten tehnyt sterilisaation tyhmyyksissä.
[/quote]
No ei ole. Olen 44 ja täysin tuota mieltä, että joku vastuu vanhemmuudellakin. Ja oikeus lapsella saada aikuiset vanhemmat, ei vanhuksia. Täällä nämä vanhukset lisääntyy! Miettikää nyt hyvät itsekeskeiset ihmiset sitä lasta. Olette yli 50 ja lapsi on vasta lapsi (10). Siis OLETTE NORMAALIN mummon IKÄISIÄ. Sitten yli 60, kun se on nuori. Entä kun kun se on 25, oletteko enään edes hengissä.
Itse en olisi ollut valmis luopumaan vanhemmistani 20-30v enkä vieläkään yli 40.
[/quote]
[/quote]
Niinpä niin. Onko hengissä mutta ikä ja vaivat painavat. Ei ole reilua nuorelle kun joutuu pian saattamaan vanhemmat hautaan tai murehtimaan vanhuutta ja heidän vaivoja. Juuri silloin kun pitäisi olla nuori ja tulla/mennä ilman tällaisia murheita vielä kymmeniin vuosiin!!
En ymmärrä ettei nämä vanhat (40) synnyttäjät mieti nenäänsä pidemmälle. Vaikka oletti jo keski-ikäisiä. Tuossa iässä jo pikkuhiljaa odotellaan jo lapsenlapsia eikä synnytetä.
Terv. 42v
Voi voi lapsi parkoja. Kiva koulun juhlissa...äiti vastaa mummoa ja isä...sitä pappaa. Noloa. Kuullaan varmasti monet kerrat isovanhemmiksi.
Lain pitäis kieltää 40v--> lisääntyminen
Haluaako nelikymppiset niitä lapsenlapsia. Eivät todellakaan. Sehän on hirveä kriisi tulla mummoksi silloin ;)
Te huutelijat, jos nykyään esikoinen saadaan vasta reilusti päälle 3-kymppisenä ja teidän mielestä 41-v. on jo liian vanga, niin eipä siihen montaa vuotta jää aikaa perustaa perhettä. Pitäiskö kaikki kakrut puskea maailmaan peräkkäisinä vuosina, jottei tulisi teiltä sanomista?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 02:35"]Itse olen jo mummona 1.7v lle ja syksyllä tulee kaksi kullan nuppua mummolle lisää. Itse 50v en kauaa jaksa enään sitä metakkaa vaikka iloista se onki. Kiva kun vauva tulee ja myös menee :)
[/quote]
Mun äiti 65v ja on aina jaksanu kastenlastensa kanssa (neljä alle 5v), ottaa myös kerralla heitä hoitoon vaikka yksi heistä.on erityislapsi. Sinä varmaan väsyit myös nuorena omien lasten kanssa jos nytkin, ei se iästä ole kiinni vaan vahvuudesta ja tarmokkuudesta.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:43"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:19"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:17"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:22"]Miten niin mummoikäisenä?? Itse olen aloittamassa lapsettomuushoidot ja olen 39. Klinikalla tekevät hoitoja kunnes nainen on 46 vuotias. Onkohan palstan kävijöiden keski-ikä 20?? Vallan hyvin aikaa tehdä vauvoja vielä tässä iässä mikäli niin tahtoo. Itse aloitan toisen kierroksen. On jo 4 lähes aikuista lasta. Lapsettomuushoidot koska kauan sitten tehnyt sterilisaation tyhmyyksissä.
[/quote]
No ei ole. Olen 44 ja täysin tuota mieltä, että joku vastuu vanhemmuudellakin. Ja oikeus lapsella saada aikuiset vanhemmat, ei vanhuksia. Täällä nämä vanhukset lisääntyy! Miettikää nyt hyvät itsekeskeiset ihmiset sitä lasta. Olette yli 50 ja lapsi on vasta lapsi (10). Siis OLETTE NORMAALIN mummon IKÄISIÄ. Sitten yli 60, kun se on nuori. Entä kun kun se on 25, oletteko enään edes hengissä.
Itse en olisi ollut valmis luopumaan vanhemmistani 20-30v enkä vieläkään yli 40.
[/quote]
[/quote]
Niinpä niin. Onko hengissä mutta ikä ja vaivat painavat. Ei ole reilua nuorelle kun joutuu pian saattamaan vanhemmat hautaan tai murehtimaan vanhuutta ja heidän vaivoja. Juuri silloin kun pitäisi olla nuori ja tulla/mennä ilman tällaisia murheita vielä kymmeniin vuosiin!!
En ymmärrä ettei nämä vanhat (40) synnyttäjät mieti nenäänsä pidemmälle. Vaikka oletti jo keski-ikäisiä. Tuossa iässä jo pikkuhiljaa odotellaan jo lapsenlapsia eikä synnytetä.
Terv. 42v
[/quote]
Kouluttamattomat odotteleekin lapsenlapsia, koulutetut eivät todellakaan halua, että omansakaan lisääntyvät holtittomasti teini-iässä ilman koulutusta :)
Kyllä ne oikeat mummot on 60 - 70 vuotiaita. 60 vuotias ei ole vielä eläkeiässäkään. Siinä on vähän hankala vielä mummoolla, kun työt kutsuu, mutta 64-vuotias ehkä on jo eläkkeellä. Sitten ehtii ja saa noukkia rusinat pullista.
Onnittelut! Alkushokki muuttuu vielä iloksi!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 02:35"]
Itse olen jo mummona 1.7v lle ja syksyllä tulee kaksi kullan nuppua mummolle lisää. Itse 50v en kauaa jaksa enään sitä metakkaa vaikka iloista se onki. Kiva kun vauva tulee ja myös menee :)
[/quote]
Olet ilmeisesti aika huonokuntoinen ? Et kai vielä ole palvelutalossa?
Itsekin tulin äidiksi vielä 41 veenä, ihan parasta!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:17"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:22"]Miten niin mummoikäisenä?? Itse olen aloittamassa lapsettomuushoidot ja olen 39. Klinikalla tekevät hoitoja kunnes nainen on 46 vuotias. Onkohan palstan kävijöiden keski-ikä 20?? Vallan hyvin aikaa tehdä vauvoja vielä tässä iässä mikäli niin tahtoo. Itse aloitan toisen kierroksen. On jo 4 lähes aikuista lasta. Lapsettomuushoidot koska kauan sitten tehnyt sterilisaation tyhmyyksissä.
[/quote]
No ei ole. Olen 44 ja täysin tuota mieltä, että joku vastuu vanhemmuudellakin. Ja oikeus lapsella saada aikuiset vanhemmat, ei vanhuksia. Täällä nämä vanhukset lisääntyy! Miettikää nyt hyvät itsekeskeiset ihmiset sitä lasta. Olette yli 50 ja lapsi on vasta lapsi (10). Siis okette normaslun mummon ikäiduä. Sitten yli 60, kun se on nuori. Entä kun kun se on 25, oletteko enään edes hengissä.
[/quote]
Mä menetin äitini alle 30-vuotiaana, kun äiti oli 59. Jonkun "mummoäiti" voi olla paljon kauemmin lapsensa elämässä!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:17"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:22"]Miten niin mummoikäisenä?? Itse olen aloittamassa lapsettomuushoidot ja olen 39. Klinikalla tekevät hoitoja kunnes nainen on 46 vuotias. Onkohan palstan kävijöiden keski-ikä 20?? Vallan hyvin aikaa tehdä vauvoja vielä tässä iässä mikäli niin tahtoo. Itse aloitan toisen kierroksen. On jo 4 lähes aikuista lasta. Lapsettomuushoidot koska kauan sitten tehnyt sterilisaation tyhmyyksissä. [/quote] No ei ole. Olen 44 ja täysin tuota mieltä, että joku vastuu vanhemmuudellakin. Ja oikeus lapsella saada aikuiset vanhemmat, ei vanhuksia. Täällä nämä vanhukset lisääntyy! Miettikää nyt hyvät itsekeskeiset ihmiset sitä lasta. Olette yli 50 ja lapsi on vasta lapsi (10). Siis OLETTE NORMAALIN mummon IKÄISIÄ. Sitten yli 60, kun se on nuori. Entä kun kun se on 25, oletteko enään edes hengissä. Itse en olisi ollut valmis luopumaan vanhemmistani 20-30v enkä vieläkään yli 40. [/quote]
[/quote]
Ei se nuoruus ole mikään tae että elää vanhaksi. On sairaudet, onnettomuudet, alkoholismi. Minusta jo elämää nähnyt ihminen on henkiseti valovuosien päässä nuoriin hermostuneisiin, mulle kaikki heti vanhempiin nähden. Enää ei ole kiire minnekkään ja vanhemmuudesta osaa nauttia erilailla, eikä tarvi suunnitella tulevaisuutta, kun se on jo tässä ja nyt. Ihan vaan tiedoksi näille vielä henkisesti kehittymättömille.
Nyt oikeesti. Eikö täällä ole ihmisillä mitään käytöstapoja.
Onnea ap! :)
Ei kai 40 ole vielä vanha mut 10 ja 20 vuoden päästä on. Ja silloin lapsi on vasta pieni tai nuori aikuinen. Yäks jos itsellänikin ollut 20 jonkun 60 mummon ikäiset vanhemmat ja 30 taas yli 70 vanhukset. Tuon ikäiset kuuluu olla isovanhemmat eikä äiti ja isä.
Tuttuilla on ollut juuri tuollaiset vanhukset vanhempina ja olivat siitä katkeria. Onhan se vähän eri olla 30v vanhempi kuin 50 tai 60v.