~Ihanat Ensikot Maanantaina 18.9~
Linkki viikonlopun turinoihin
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8360851&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (28)
ja toivottavasti positiivisempaa maanantain alkua muille (täällä unohdettiin kotiavaimet kotiin, juomapullo jumppakassista, parin minsan myöhästyminen töistä yms. tyypillistä maanantaisohellusta)!
Enkä käsitä näitä nettiongelmia, välillä pääsen ihan parissa sekunnissa näille sivuille ja sitten taas voi mennä pari viikkoa etten pääse koko päivän aikana kuin pari sivua eteenpäin näissä keskusteluissa, huooooh. No, tänään taas näytän pääsevän ihan hyvin.
Aika lailla pihalla olen jälleen kerran häppeningeistä Enska-pinossa. Ikägallup oli ollut: Jessica täyttää parin viikon päästä 31 (Killan kanssa ollaan näköjäs hyvinkin samanikäisiä). Vaakoja oli muistaakseni muutenkin paljon täällä Ensikoissa (muistan noista taannoisista syysmietteistä).
Piinistelijöille plussia ja kaikille mukavaa viikkoa nro 38!
Toivottaa
Jessis (kp 18/28-32)
Mulla on taas viikonlopun tarinat lukematta, siirryn seuraavaksi sinne.
Jessica: me mennäänkin melkein samoissa, mulla kp 17/33. Ovis taitaa olla vielä edessä päin tai sitten sitä ei tule tässä kierrossa ollenkaan. Ei oikein mitään oireita siihen suuntaan. Toivottavasti se nyt kuitenkin tulisi.
Ikägalluppiin: taidan olla vanhimpia enskoja sillä täytän loppuvuodesta 33 vuotta. Mulle heräsi tämä vauvakuume vasta pari vuotta sitten, siihen asti luulin että en haluaisi lapsia ollenkaan, siksi näin myöhään liikkeellä tämän asian kanssa. Toisaalta, kyllähän oli 4-kymppisetkin lapsia saa eli ei tässä nyt ihan kamalaa hätää vielä ole. Eikä mulla olisi nuorempana kyllä ollut sopivaa isä-ehdokastakaan lapsille. Nykyisen miehen kanssa ollaan oltu vasta muutama vuosi kimpassa.
Killa: Niin, on tämä paras paikka kuumeilla. En minäkään vielä osaa vaunuja sun muita ajatella. Kun nyt ihan ensiksi tulis raskaaksi.
Sara-Maria: missä olet?! Tulehan kertomaan kuulumisia!
ON: oon kipeenä ja pois töistä. Nyt on kp 15/28-30, mut tässä kierrossa on pupuiltu niin vähän, että tädille voi jo melkein soittaa, että täällä odotellaan...Ai niin, ikägaluppia oli. Minä olen 28-vuotias, alkuvuodesta syntynyt.
Nenna
Harmistus, että monella ensikolla on elämässä huolia. Voimia jokaiselle teistä. Taitaa syksyinen arki viedä voimia niin, että pukkaa sairautta, pahaa mieltä ja parisuhdehuolia matkalle. Toivottavasti tuulet kääntyy jokaisella parhain päin ja elämä alkaa hymyillä edes ihan vähäsen. Jaksamista!
Aftis: Toivottavasti pääset pian gynelle ja saat huoliisi ja kipuihisi huojennusta. Kurjaa että vauvakuumeen keskellä koetellaan näin.
Nuuttis: Mies tupsahtaa kotiin lokakuun ensimmäisellä viikolla. Ajelee Euroopan halki autolla, eikä matkareitti ole vielä ihan lukkoon lyöty, joten en tiedä, minä päivänä löytää tiensä perille. Toivottavasti ei aja ohi kuitenkaan ;) Kyllä se arki varmaan järjestyy sitten pikkuhiljaa omalle paikalleen. Välillä vaan mietityttää, kuinka vuoden kaukorakkaus on molempiin vaikuttanut, kun molemmat ovat saaneet nyt elää enemmän itselleen, kuin aiemmin. Onnellinen kuitenkin olen, että saan miehen taas kotiin saman peiton alle nukkumaan. ;)
Jessica: Kuulostaa ihanan kamalalta maanantailta sinun aamusi, toivottavasti iltaa kohden kohentuu fiilikset! Tsemppiä! ;)
IkäG: Kolmekymmentä tupsahti mittariin tänä vuonna. Olen muuten syntynyt keväällä, vaikka syksystä enemmän pidänkin.
Vielä ¿vaunuasiaa¿. Totta, että on vähän vaikeaa haaveilla vielä vaunuista sun muusta tässä vaiheessa. Parasta enskoissa on, että on tilaa keskustella monenlaisista asioista. Jos huvittaa, voi pistää pystyyn galluppia vaikka vaunuista tai pinnasängyistä. Ja kaikki mielipiteet on tervetulleita. Toisaalta saa tilittää gyne probleemista ja oviksista ja tädin vierailuista, silloin kun siltä tuntuu. Täältä saa mihin tahansa pohdintoihin vertaistukea.
Muskotti, peipposka ja nennaliina, kiva kuulla teistä jälleen! \o
Keiju, voimia tädin yllättäneelle. Olin ihan varma, että sä plussaat nyt!
nellamaija
[color=teal]Nyt kerkesin lukea viikonlopun jutut vähän tarkemmin. Olittepas kivan paljon jutustelleetkin! Hyvä hyvä :)
Tädin vihulainen oli yllättänyt aika monen! Ainakin Aqua, Emka, LB, Peppi, Keiju ja Afternoon olivat joutuneet hyökkäyksen kohteeksi. Pahoitteluja teille ja paljon positiivisia plussasäteitä nyt seuraavaan kiertoon!
Huolia taisi olla muutamalla myös parisuhteen puolella. Vaikeita asioita nuo aina ovat, mutta toivottavasti selviävät parhain päin ja yhteiselo olisi taas mukavaa.
Onneksi sentään oli se Saran plussauutinen piristämässä! =D Ootko Sara testaillut uudestaan? Täällä jännätään kovasti¿ Vaikka kyllähän se plussa kumminkin on plussa, vaikka haaleampanakin.
Aqua: Nuo ovistikut ei mulla ainakaan kyllä lisänneet stressiä, pikemminkin ehkä vähensivät sitä. Aikaisemmin mulla oli aina huoli että ollaankohan nyt pupuiltu oikeaan aikaan, ja ihan kierron viime päiville asti hermoilin että jos se ovis ei kuitenkaan vielä ole ollut ja pitäis pupuilla. Tietysti tuo on ihan yksilöllistä, mutta minä ainakin suosittelen kokeilemaan niitä!
Live: Minkälaisia outoja tuntemuksia sulla sitten on ollut? Toivotaan nyt sitä jalkapalloa sulle hääpäiväksi! ;)
Moi Peipposkallekin pitkästä aikaa! Häät voi tosiaan viedä vapaa-ajan aika tehokkaasti¿ Omista häistäkin on alle vuosi ja vielä on tuoreessa muistissa se parin viimeisen kuukauden kiire ja stressi. Vaikka mukavaa hommailuahan se on kuitenkin!
Hoyt: Vai ei tätiä näy! Meinaatko testailla uudestaan? Voishan se hyvin olla että kp 33 ei olis vielä mitään näkynyt¿
Nuutti: Kovasti plussapölyä sinne ja tädinkarkoitusloitsuja!
Ikägallup: 27 vuotta vielä hetken aikaa
).( Ei näy vielä tätiä ja paha olo tuntuu jatkuvan ja jopa pahentuvan. Tänä aamuna oli aika ällö olo eikä oikein ole ruokahalua. Vähän heikottaa ja pyörryttääkin. Ja maha tuntuu kyllä enemmän turvonneelta kuin viime kierrossa, vaikka silloinkin oli turvonnut olo. Jännittää ihan hirmuisesti enkä oikein saanut viime yönä edes unta kun pähkäilin tätä. Jotenkin nyt pelottaa tuo testaaminenkin¿ Taidan kumminkin jättää sen vielä ainakin keskiviikkoon tai torstaihin¿ Ovisplussa tuli kp 18, eli silloin kai pitäis jo näkyä jos on näkyäkseen. Nyt jos se eukko yllättää ja tämä onkin vaan joku mieto mahatauti tms, niin tämä enska kyllä repii pelihousut ja muutkin vaatteet! Sit ei oo kyllä kellään mukavaa!
Mutta koitan nyt olla miettimättä sitä (hyvä yritys, hah) ja toivottelen vielä kaikille oikein hyvää viikkoa ja onnistuneita oviksenhyödyntämisiä ja paljon plussia kaikkiin testeihin!
T: Meriheppa (kp31/31-38)
Liittyisin taas mukaan ensikoihin, jos sopii. Olin täällä pyörimässä joskus keväällä, suunnilleen helmikuusta toukokuuhun, mutta nyt ollaan oltu niin pitkällä matkalla etten ole kirjoitellut moneen kuukauteen mitään. Kirjoittelin aika vähän silloinkin, joten en tiedä muistaako kukaan minua, mutta minä muistan vielä ainakin Killan.
Meillä on yritystä takana siitä helmikuusta, mutta matkalla välttelimme vähän ovisaikoja. Kierrot oli kuitekin niin sekaisin, että en tiedä vältimmekö oviksia kuitenkaan. Tulee vaan pelko ivuloinko ollenkaan vielä pillereiden jälkeen. Nyt tänään on kp31, mutta kierto on vaihdellut 30 päivästä 45:n. Testasin jo kaksi päivää sitetn negan, aina liian aikaisin tulee testattua. Oireita ei ole oikeastaan, vain vähän päänsärkyä ja flunssaista oloa.
Viikko tais vierähtää kirjoittelematta. Ei oikein tahtonut voimat riittää tänne asti tuon suhdekriisin takia :( muttah, nyt on kriisi selätetty ja asiat puitu halki, poikki ja pinoon :)
Oon vähän ulkona vissiin jonkun aikaa näistä kuvioista, en jostain syystä pääse lukemaan viikonlopun turinoita. Yhteyksissä taas varmaan jotain häikkää.
Sara-mariako oli plussannut?? huisia!! :)
Jonkunlaista ikägalluppia oli myös. Täällä suunnitellaan kovasti jo synttäribileitä, lokakuun lapsi kun olen ja 22 tulee täyteen.
Vaunuista oli jutusteltu. Käyn aina haaveilemassa ja suunnittelemassa nettisivuilla noista vaunuista...huoh, kumpa pääsis jo ostamaan :)) Toivottavasti perheenlisäys tulisi sellaseen saumaan et olis edellisen vuoden mallit halvemmalla sitten kun niitä ostellaan, pääsis vähän halvemmalla :)) Vaikka eipä taida todellisuudessa vauvan syntymä ajankohta paljoa painaa, kunhan nyt helkutti edes joskus raskautuisi! oli sitten ajankohta milloin hyvänsä. Näin tossa kaupungilla yksissä lastenrattaissa rekkarin, hih oli kyl hauskan näkönen...
Muttah, jospa tämä palstailu lähtis nyt käyntiin taas. Koopeistä ei oikeen hajuakaan, lähiaikoina ovista ootellessa, kai :) No onneksi on sovinto pöllyyttelyä nyt tullut harrastettua urakalla...
Vilkutukset kaikille, muistan teitä paremmin heti kun pääsen taas mukaan :)
-apila
Pikaisesti tulin vaan moikkaamaan. Ohjelmaa on tälle päivälle vaikka mitä, rakas mies tulee kotiin reissusta ens yönä. Harmi vaan että olen yövuorossa mut huomenna aamulla pääsee kullan viereen köllimään. Tuntuu kyllä aika pitkältä.. =(
Halauksia kaikille tasapuolisesti, mukavaa alkavaa viikkoa =)
Pikaisesti tulin vaan moikkaamaan. Ohjelmaa on tälle päivälle vaikka mitä, rakas mies tulee kotiin reissusta ens yönä. Harmi vaan että olen yövuorossa mut huomenna aamulla pääsee kullan viereen köllimään. Tuntuu kyllä aika pitkältä.. =(
Halauksia kaikille tasapuolisesti, mukavaa alkavaa viikkoa =)
Ihanan lämmin päivä taas tänään, ainakin täällä etelässä :)
Kiirettä riittää töiden kanssa vielä muutaman viikon ajan ja sitten pitäis helpottaa. Olen taas pihalla kuin lumiukko näistä keskusteluista, mutta kylläpä minä saan itteni taas ajantasalle kun ehdin enemmän olemaan kotona.
Omaa napaa kun tuijotellaan niin tilanne on tämä: kp44/41?. Viime viikon kärsin ihan hirveestä pahoinvoinnista, muita oireita ei ole. Hormooninäppyä on tullut rintaan ja selkään niin paljon, ettei minulla kyllä koskaan ole ollut näin paljon näppyjä!! Ja minä sentään olen nuorempana kärsinyt aknesta...niin ja näytin lääkärille näitä näppyjä (kun kävin tämän pahoinvoinnin takia) niin se vain totesi: " voi, sinä olet niin nuori, että teillähän näitä näppyjä riittää.." Ajattelin sitte, että kai se on ihan normaalia olla näppylöitä täynnä. Lääkäri myös totesi, että minun historialla ei ajattele raskauden mahdollisuutta...mutta enpäs nyt sitten tiedä. Testata en oikein uskaltaisi, kun sitten negasta tulee niin paha mieli...nämä kierrot on muutenkin niin pitkiä ja odotus on tuskaa! Mutta pakko kai tässä on testata kun ei tätiä näy ja päiviä alkaa olemaan jo aika paljon...Mahaa on nippaillut tänään oikein urakalla ja aamulla olin todella kipeä, ajattelin siis, että odottelen vielä tämän päivän tätiä. Mitä luulette, uskaltaisinko tehdä aconin testin iltapissasta?
Nonni. Töiden pariin takaisin.
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
*greetas*
Olipas hyvä pino tullu viikonlopun aikana. :) Ollu kyllä tosi hiljasta, mut heti ku vähän joku huhuili niin kaikki tuli piiloistaan ees moikkaamaan. Kiva tietää että kaikki on vielä elossa. :)
Meriheppa: Tervetuloo takas reissusta, toivottavasti oli kivaa. :) Noi sun oireet kuulostaa tosi lupaavilta. Mullakin on ollu maha kipee ja oon ollu tosi pahalla ja itkusella päällä (saattaa kyllä johtua siitäkin että lopetin polttamisen). Inhottavaa menkkamaista kipuu koko aika, ärsyttää ku ei tiiä mitä on, toivotaan että molemmilla ois jotain kiinnittymiskipuja tai vastaavaa ;) *bd*
Nuutti: Toivotaan että toi oireettomuus tarkottaa hyvää! :) *bd*
Jessica: Maanataihan on tunnetusti se viikon onhottavin päivä, mutta eiköhän se siitä vielä hyväks käänny. :)
Brooke: Eihän toi nyt mikään paha ikä ole, se täydellisten naisten tyyppihän alko vasta oottaa ensimmäistä lastaan ja se on jo 44, että eihän sitä mikään tulipalokiire vielä ole. :)
Nennaliina: Tota flunssaa on nyt tosi paljon liikenteessa, koitahan pysyy peiton alla niin paranet nopee. :)
Nellamaija: Tehän ootte pitkään ollu erillään, varmaan tosi ihana saada oma kulta takasin kotiin. Pieni ikävä teke välillä ihan hyvää, niin toivotaan että tollanen isompi tekee paljon hyvää sitten. :)
Maitikka: Voihan olla että testasit liian aikasin. Jos tätiä ei näy niin uutta testiä vaan kehiin. :) Toi päänsärky ja flunssan oireethan saattaa olla kanssa raskausoireita.
Apila: Tosi hienoa että ootte saanu asiat selvitettyä! :) Mäki oon käyny kattelee millasta ratas-tarjontaa on, mutta siihen se on jäänykki, kun ei oo vielä tarvetta.
Hermione: Kiva etä säkin saat ukon kotiin. :)
Omassa navassa ei mitään muuta kun noita kipuiluja edelleen. Tekis jo mieli testata kun tuolla ois jo 2 testii valmiina.
Syksyistä maanantain jatkoa kaikille enskoille ¿Anitah kp29/43
Tänään on ollut vähän liman tapaista havaittavista ja mahaan koskee oikealle puolelle. Viime kierrossa vasemmalle puolelle koski ja samana päivänä tikkukin vahvisti oviksen. Silloin ei vaan sitten valitettavasti pupuiltu ollenkaan. Tänään kyllä täytyy yrittää jaksaa!
Viikonlopun keskustelunaiheeseen piti kommentoida, että ei mua (kuten ei kai useimpia muitakaan) vielä tässä vaiheessa kiinnosta keskustella vaunuista tai vauvan tarvikkeista. En edes ole katsellut vaunuja sun muita sillä silmällä, että edes tietäisin millaiset haluan, ja toiseksi olen sen verran taikauskoinen että kuvittelen tuottavan huonoa onnea jos hankkii tavaroita valmiiksi. Kun hevoseni sai varsan, en ostanut sille yhtään mitään etukäteen vaan vasta sitten kun se oli syntynyt, menin ostamaan pienen punaisen riimun. No, vauvalle tietysti täytyy hankkia jotain tavaroita jo ennakkoon, mutta odottaisin kyllä siihen asti että raskaus on jo vähän pitemmällä ja keskenmenon vaara ohi.
Mutta jos joku haluaa täällä keskustella tavaroista, niin ei mua yhtään haittaa! Itse kuitenkin ajattelin osallistua sellaisiin keskusteluihin vasta tuolla odotuspuolella, jos sinne joskus pääsen.
Muutamilla kuulosti olevan parisuhteessa kriisiä meneillään. Tsemppiä kaikille ja toivottavasti saatte asiat järjestykseen!
heipähei pitkästä aikaa!
En ole o-puolelle vielä kirjautunut - on ollut asunnonmyyntikiireitä ja kaikennäköistä hässäkkää. Ja mielipahaakin yllin kyllin, en tiedä, onko oma napa niin herkkä, mutta miehen kanssa on ollut kovin riitaisaa. Sen mielestä koko odotuksesta ei tarvitsisi nyt puhua vaan odotella sinne 12 viikon tietämille, kun aikoo sitten kertoa äidilleen ym. No, onhan tässä monta stressitekijää päällekkäin - mies on vaihtamassa työpaikkaa, kuukauden sisällä pitää löytää uusi iso koti...ja mua vaan itkettää!! Ja samalla tuntuu, että olen ihan yksin ajatusteni kanssa...
Ylihuomenna ultra, toivottavasti siellä näkyy sykkivä sydän. Miehen mielestä ultra on ihan turha tässä vaiheessa - " antaa luonnon hoitaa" - ja tämä nyyttihän on saanut alkunsa avitetusti, joten se siitä luonnosta!!!!!
Vilkutuksia ja haleja kovasti kaikille tutuille; Killalle, Naksulle, Oonalle, Jessikselle, Aftikselle ja muille! Ootte ihania!!
-mooli, rv 6+5
ISO HEI kaikille pitkästä aikaa. En ole tainnut kirjotella ainakaan kuukauteen ja juttuja oon lukenut aina sillon tällön, mutta viikkoon en ole teidän kuulumisia ehtinyt lukee yhtään, joten ei ole pienintäkään hajua, mitä täälä on tapahtunut.
Nyt kesän jälkeen on ollut niin kauhee kiirus, ettei ole konetta iltasin jaksanut edes avata. Nyt kun siis oon ollut 3 viikkoo töissä työttömyysajan jälkeen, niin iltasin on ihan poikki ja lisäksi stressiä aiheuttaa parin viikon päästä tapahtuva muutto, kun pitäs ehtii pakata tavaroita.
Oon tosin ihan tietoisestikin pitänyt pieni muotoista palstailutaukoa, kun toi yrityksen vuosipäiväkin oli tossa ja se ahdisti.
ON lyhyesti: kp28/28 menossa, tuhruttelee jo ihan mukavasti, joten huomiseen mennessä on kp1 eli taas vaihteeksi täti on änkeemässä kylään. Marraskuun lääkäriä tässä odotellaan kuumeisesti, jos sillon sais vihdoinkin järeemmät aseet käyttöönsä.
Yhden gallupin tossa pongasin, kun pikaisesti tän päivän pinon luin eli tässä vastaus ikägalluppiin: ens viikolla tulee 27 vuotta täyteen.
Kaikille paljon plussasäteitä!
Kathy =)
[color=6959CD][b]Mooli-rakas[/b]: kiva kuulla susta! :) Kurja kuulla, että miehen kanssa on ollut erimielisyyttä, mutta koita ajatella positiivisesti tuo ahdistuksesi: Eikös raskausaikana ole jotenkin tavallista herkemmillä?! Kun nyt kestät 9kk, niin tulos on mitä parhain! :) En edelleenkään halua sua häätää o-puolelle, mutta ne varmaan siellä ymmärtäisi sun tuntemuksia paremmin kuin minä joka voin vain teoriassa näitä miettiä ja surra sun puolesta. Vitsit kun haluaisin kyllä voida asettua sun asemaan oikein tosissaan! Mä teen parhaani, että pääsen pian sun perään! :) (((lohtuhalaus))) vielä! Muista tulla kertomaan ultrakuulumiset sitten! Ja sano sille ukollesi, että lopettaa tuon höpäjämisen ultran turhuudesta. Mä olisin jo valmis varaamaan itelleni aikaa alkuraskauden ultraan, mutta ehkä ei ihan vielä kannata. ;)
[b]Jessis[/b]: outoa toimitaa sun yhteydellä! :O Tosi kurjaa! Muistutas mua vielä noista teidän tutkimuksista; mitä nyt seuraavaksi olikaan edessä? *nolona kun ei muista* Onko sulla muuten koskaan mitään kriisiä ton iän suhteen? Mua joskus ahdistaa olla näin " vanha" ! :D
[b]Brooke[/b]: joo tosiaan vaikka ahdistaa niin eihän tää ole vielä ikä eikä mikään! Mulla on yksi tuttu, joka sai esikoisensa 44-vuotiaana ja nyt yksi nelikymppinen odottaa " iltatähteä" ja kummatkin ihan luomusti! :) JOten kyllä me vielä hyvin ehditään! Kunhan vaan kaadat se ukkosi petiin tänään! ;)
[b]Nella[/b]: joo hyvä, toivottavasti mies ei ajele ohi! :D
[b]Heppa[/b]: lupaavaa, lupaavaa! Nyt vaan otat sen plussan testiin! *bd*
[b]Maitikka[/b]: jo vain mäkin muistan sut! :) Täällä mä valitettavasti notkun edelleen, kun ei ole matkalippua annettu o-puolen junaan! Tervetuloa vaan takas! Missäs reissasittekaan? Onpas sullakin kurjat kierrot. Itsellä ne alkoi vähän tasoittua vuosi pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta edelleen vaihtelee 28-41. Mä kylläkin tutkitusti ovuloin ainakin joskus. Jos oot jossain vaiheessa menossa gynelle, niin kannattaa varmaan samalla sitä pyytää ultraamaan munasarjat, että näkyykö munasoluja.
[b]Apila[/b]: kiva että asiat on taas järjestyksessä! :)
[b]Greetas[/b]: no olipa kivat kommentit lääkäriltä! Toivotaan, että näpyt liittyisi positiiviseen tulokseen... *bd*
[b]Oma napa[/b]: lämmöt jo toisena aamuna koholla ja hentoa kipuilua rinnoissa, joten ovis sitten oli jo, ei vaan tietoa koska. Kummallista kyllä, niin " kuivakausi" ei ole alkanut enkä mitään limojakaan huomannut. No en mä niitä oikeastaan ymmärräkään kunnolla, joten jätän sen ihmettelemisen. Kp on 21/28-41.
[color=EE30A7][b]Plussasäteitä vielä tasapuolisesti kaikille Ensioille, erityisesti piinailijoille!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++[/b]
[color=6959CD]Killa
Hienoa, että alkaa pinot taas pitenemään :) Mukava kuulla kaikkien kuulumisia - tää on kuitenkin ainoa seura, jossa tuntuu ihan yhtä " selväjärkiseltä" kuin muutkin!
Voi moolia ja pahaa mieltä :( Tsemppiä kovasti sinne!
Olen muuten itsekin miettinyt, että pitäisikö mennä siihen alkuraskauden ultraan yksityiselle. En kyllä oikein tiedä asiasta mitään, eli koska sen voisi jo saada ja kuinkahan kallista se on. Onko muilla enskoilla tietoa.
Täällä näytti olevan ikäkysely meneillään. Itse täytän tässä ihan juuri kohta 24 :) Äiti sai samassa iässä minut, että jospa tässä olisi nyt sitten jokin maaginen yhteys ja plussaisin vielä muutaman kuukauden sisään ;)
Ja vaunujuttua kanssa. Itse en tosiaankaan ole ehtinyt vielä tutustumaan vaunuasioihin tms. Kummityttöni äiti, paras ystäväni, kuitenkin aina ajoittain kyselee, että laittaako mua (ja mun vauvaa) varten sivuun heidän tavaroitaan. Eli periaatteessa mulla kai nyt on jo kaikenlaista :) Itse olen enemmän kiinnostunut tällä hetkellä äitiysvaatteista... Jotenkin tekisi mieli jo kamalasti ostaa niitä, vaikka ei ole vielä edes raskaana. Kai se tuntuu jotenkin vähemmän huonoa onnea tuovalta kuin ne vauvan vaatteet.
Ja sen Odotus-lehden menin nyt tilaamaan... Että on sitten edes jotain mitä odottaa ;)
).( olin havaitsevinani oviksen kp 15 ja sen jälkeen on ollut sellaista ajoittaista vihlovaa kipua alavatsassa... Jos se nyt oli ovis, niin tädin pitäisi kaahata paikalle loppuviikosta. Mutta eihän näistä koskaan tiedä. Miehellä kuitenkin synttärit sunnuntaina, joten sinä aamuna taidan testata ekan kerran, jollei ole tänttähäärää kuulunut. Ihme kipuilujen lisäksi on ollut semmosta tyhjän vatsan pahaaoloa päivittäin. Voihan se olla, että mulla muuten vaan on koko ajan nälkä ;) Yritän olla liikoja ajattelematta. Ihan niin kuin se olis kovin helppoa!
Plussasäteitä ja piristystä alkavalle viikolle kaikille enskoille!
Pikaviestin laitan eli:Poika syntyi käynnistyksellä 12.9 klo 22.46
Paino 3150g ja pituus 52cm.Aivan ihastuttava tummatukkainen pien mies!!!! ;)Synnytys oli raju mutta suht nopea,tarkempi selostus myöhemmin,mutta sanotaan että käynnistyi kyllä todella rajusti sitten,supistuksissa ei ollu väliä enää ollenkaan ja aukesin esim. 7cm:n 1½h!Huh!Sain spinaali,parakervikaali ja pudendaalipuudutuksen.Poika vedettiin imukupilla ulos kun sydänäänet laski pitkäks aikaa,sai solisluun murtuman ja vietiin teholle lisähappea saamaan.Korjaantui onneks nopeesti.
Voikaa hyvin!
-Pepsi ja Villipylly 6pv
Ensiksi moi kaikille! Sullapas on jännät paikat mheppa! Plussaltahan tuo tosin hiukan kuulostaa... Onnea testailuun!
On: äh ja pöh! Taas on mielikuvitus saanut vallan, ja alkaa toivo plussasta heräämään. Piina taitaa olla aina melko väistämätön, kun tänne tulee hengailemaan. Noh, sanotaan se nyt ääneen: toivottavasti tämä tissikipuilu ja lämmön nousu olisi nyt " sitä" ! Noh, eipä sitä tiedä...
Saataiskohan talla viikolla lisaa lussia???
Miten Merihepalla??? Eihan tati ole tullut kylaan eihan???
ON on oireeton, perjantaina pitais tadin tulla kylaan, ja en osaa uskoa etta jattais tulematta. Ei oo oireen oireetta, vaikka yritin kovasti jotain kehitella:)
Nella: Milloin sun mies tulee Suomeen? Ihan varmasti arki lahtee liikkeelle hyvin! Me ollaan vietetty useampaan otteeseen kuukausia nakematta toisiamme, mutta on sita aina selvitty arjesta, vaikka valilla vahan outoa olikin. Kylla sita puhumalla aina selvis etta kuitenkin oli hirveempa olla erossa kuin yhdessa;)
Viettakaahan hassunhauska maanantai!
Plussapolya Ameriikan-malliin puhalteleva Nuuttis