~^~^~3-kuumeilijat~^~^~ viikko 18
Maanantaita! Aloitanpa uuden viikon, kun ei vielä näkyny...
Viime viikon keskustelut tässä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=46&m=12965768&p=1&tmo…
[b]Käykää laittamassa/päivittämässä tietojanne esittelypinoon [/b]
Kommentit (28)
Mulla on nyt tänään ja huomenna vapaat, niin suunnittelin vähän tekeväni pihahommia (tässä meidän rivarin pikku pihalla...). Nyt kuitenkin satoi viime yönä, niin on ihan märkää. Pitää keksiä jotain muuta pikku puhdetta!
Eilen olin tosi tyytyväinen itseeni. Iltapäivällä kävin 10km kävelylenkin! Oli tosi lämmin ja tuli kivasti hiki. Sitten illalla hemmottelin itseäni ja tein kasvohoidon sekä liottelin jalkoja lämpimässä vedessä ja sitten rasvailin... Oli aivan ihana mennä puhtaana ja raukeana illalla nukkumaan!
).( Mulla on jo oletetusta oviksesta 9 tai 10 päivää... Yritän nyt olla piinailematta, ettei tarvis korkealta tipahtaa, jos se nega tulee vappuna testiin tai täti kurvaa paikalle!
Olis kyllä jo aika pitkästä aikaa saada tähänkin pinoon uusia plussia!!!
Mimmi75, kp.31/??
Ilmoittaudun. Ei kuulu mitään kolmosrintamalla, paitsi että kierto on ollut tasan tarkkaa 30-33 päivää ja viime kierto 20 päivää!!! Hemmetti! Nyt sitten olisi taas se kp 20, mutta ei onneksi sentään mitään kuulu/tunnu. Tosin vahva epäilys, että olisi tuo kierto nytkin alle 30 päivää. En usko tärpänneen, kun eihän tuossa " sopivana" aikana mitään jaksanut, kun on sairastellut 3 viikkoa ja lääkekuurinkin jo sain ja söin -kuumeräkis ja joku nielutulehdus nääs.
Vähän tämä kolmostouhu tuntuu " tekemiseltä" , eikä oikein jaksais ja ei ehdi onneksi asiaa miettiäkään, kun on paljon pihapuuhaa ym. Jotenkin olen jo ajatellut, että olkoon tärppäämättä, jos ei halua tärpätä! Esikoista tehdessä meni tosiaan melkein vuosi, mutta oli kaksi alkuraskauden keskenmenoa, toinen tuli heti, kun annettiin tulla, niin eihän tätä jaksaisi odottaa ja " tehdä" .
Joku kirjoitteli saaneensa buranaa (ts. ibuprofeiinia) menkkakipuihin. Minä lopetin esikoiselta ibuprofeiinin syönnin (jouduin migreenin takia syömään), koska luin, että voi heikentää alkion kiinnittymistä tms. ja sen takia tulla alkuraskauden keskenmenoja. Varsinkin kun oli ne kaksi keskenmenoa ollut, niin enpä viitsinyt ottaa riskejä. Panadolilla on onneksi pärjännyt nykyään.
Mutta siis, tällä hetkellä ei nyt niin jaksa ajatella kolmosasioita ja siksi ei tule oikein kirjoiteltuakaan. Kai se joskus tärppää -tai sitten ei. Ja ehkä tässä tosiaan voi kohta ihan yrittääkin, kun tuo ukkokultakin on taas kotosalla viikot -tai siis töissä, mutta edes Suomessa!
Huomenta vaan! :)
Taas on kurrku kipeä ja päätä jomottaa... Kylläpäs tästä oikein kierre tuli. :( Junnukin on nuhassa.
Tällä viikolla tulee prolaktiinikokeen tulokset.
Omaan napaan ei mitään uutta: ovista vaan tässä odottelen. Nyt kp 6.
Täytyy yrittää aloittaa puuhailut tässä kierrossa vähän myöhemmin. Jos vaikka tähtäisi kp 14 (silloin just mun synttärit).
Tuli tosi omanapaista tekstiä... Mutta en ehdi nyyt muuta kun pienet riehuu tuolla.
Hyvää viikon alkua! =)
Kp 6/26-30, yk 9
Eilen sitten otin miehen kanssa puheeksi tän vauvajutun....hän sanoi,ettei halua enempää...tytöt on jo isoja ja elämä helpottuu koko ajan ja saadaan omaa aikaa jne.......hirmuinen riita tuli ja minä itkin aivan tajuttomasti. Olen tajuttoman pettynyt, mies vaan ei tajua miten tärkeä asia vauva olisi mulle. No, meille ei siis tule enempää lapsia.....tää on karu todellisuus ja se mun täytyy jotenkin vaan sulattaa.
LÄhden nyt kuumeilemasta täältä. Toivon kaikille paljon plussatuulia ja toivottavasti te saatte kolmannen pienokaisen jossain vaiheessa.
Unelma08 (jonka unelma todellakin on loppuiäksi tuhottu)
Olen pahoillani... Voihan miehesi mielikin vielä muuttua!
Itselläni on ollut myös vahva tunne, että haluan vielä sen kolmannen lapsen. Aluksi mieheni oli sitä mieltä, että nämä kaksi saa riittää, mikä tietysti masensi. Silloin kuitenkin ajattelin, että tämä parisuhde on minulle tärkeämpi kuin vauva. Mieheni on sen verran itsepäinen luonteeltaan, etten olisi mitenkään häntä voinut pakottaa vauvan hankintaan. Ja jos olisin esim. salaa jättänyt ehkäisyn, olisi se varmasti ollut parisuhteemme loppu. Kuitenkin, kun minulle tuli kuukautishäiriöitä ja kierukka päätettiin poistaa, niin yhteistuumin päätettiin, että ei oteta mitään uutta ehkäisyä. Nyt mieheni kuumeilee melkein yhtä paljon kuin minäkin!
Huomenna pitäisi sitten kuukautisten alkaa ja toivonkin että jos ovat alkaakseen niin alkavat, että pysyy kierto säännöllisenä. Enemmän viittaa vaan " oireet" kuukautisiin. Valkovuotoa on aika reilusti. Luin kyllä tuolta kutrit. net kuukautiskierrosta ja siinä oli että ennen kuukautisia on kuiva kausi. Minulla on kyllä aina märkää =)Toisaalta se onkin hyvä kun sitten valmiiksi pitää pikkuhousun suojaa.
Vaikka olen aivan varma että kuukautiset alkavat niin kyllähän se silti vähän jännittää. Eilen illalla yritin epätoivoissani tehdä ovulaatiotestin mutta se oli puhdas nega. Olen alkanut jopa tuohon uskomaan että siinä näkyisi raskaus. Kieltämättä se hetkeksi masensi. Sitten otin jo sen linjan etten edes kolmatta halua kun nyt pääsee niin " helpolla=) Sellasta pakko tsemppaamista itselleen ettei putoa niin korkealta ja sitten taas se plussa olisi aivan mahtavaa.
Pitää mennä noita vanhoja ketjuja etsimään, että vastasiko joku kysymykseeni kuukautiskierrosta... Nyt kun yksikin päivä on tärkeä jos siis ovulaationi on 14 päivää ennen kuukautisia. Ensi kierrosta tähdätään sitten yhteen onnistuneeseen yhdyntään ovulaation aikaan. Ajattelin greippimehua ostaa ja ovulaatiotestejä on ainakin muutama.
Voi Unelma08... Iso hali ja rutistus! Älä nyt kuitenkaan heitä vielä kirvestä kaivoon... Hali.
Ihanaa kun on lämmin ulkona! Mahtavaa, sain perjantain vapaaksi töistä! Jospa saisin haravaoitua ja muutenkin pihaa laitettua...
On: Pikkuhiljaa alkaa piinaviikko meikäläisellä. Ihme kuumia aaltoja edelleen, ja välillä meinaan paleltua aivan täysin... ihmeellistä? Onko jollain muulla ollu vastaavaa? Tätä on jatkunu noin viikon verran. Eilen mulla tuli tosi huono olo kun olin ulkona, siis okse tuli suuhun ainakin 10 kertaa... No, taitaa olla toiveajattelua. Rinnat ei oo ollu kovin kipeet, ehkä " turvoksissa" niinku minä lähes kokonaan.
Jatkan piinailua ja ihmettelyä!!!
Hauskaa Vappua kaikille!!!! (en taida ehtiä koneelle...)
mp73, yk 18, kp 24/30
unelmia: harmi että miehesi tyrmäsi haaveesi. Itse pelkään samaa, siksi en uskalla miehelleni asiasta puhua!
Zemppiä piinailijoille. Haluaisin olla samassa tilanteessa. Toivottavasti minunkin aikani koittaa.
Nyt nautiskelen auringon paisteesta, kahdesta prinsessastani. Pienempikin (4vee) ajelee ilman apupyöriä. Vastahan he opettelivat kävelemään. Miten se aika rientäänkään!
Unelma08, voi itku! :( Kuten muutkin jo sanoneet, ehkä miehesi siitä vielä leppyy ja pehmenee, ei kannata kirvestä täysin kaivoon heittää. Mutta uskon, että raskasta pitää yllä toiveita. Jaksamista, toivotaan, että vielä joskus pääset kuumeilemaan.
Minulla on ollut hieman teknisiä vaikeuksia päästä tänne sivuille, mutta nyt onnistui. Mielialat on taas menneet edestakaisin. Tänään alkoi vihdoin menkat eli yk 1 lähti käyntiin. Eilen kun menkoista oli jo viitteitä, pupu tuli totaalisesti pöksyyn ja ajattelin, että ei hemmetissä enää ikinä lisää lapsia, aivan hullua. Ja tänä aamuna kun heräsin, niin oli taas niin vauvamyönteinen olo, että... Tunnen itseni aivan idiootiksi, miten voi mielialat vaihdella tällä tavalla?!
Mp73: Sinullahan oireet kuulostavat hyviltä! Pidän peukkuja!
Täällä lähinnä menkkaoireita, eli ketkuttaa. Pidin pienen huutokonsertin koko perheelle, kun keräilin koko illan vaatteita ym. pitkin huushollia. Mesosin, että tästälähin jokainen laittaa kaiken paikalleen jne. jne.... Hohhoijaa, itseäkin jo hävettää.
Nyt väskää ja aamulla aikanen herätys, joten poistun takavasemmalle. Glada vappen, leidit!
Hilpsu
Ehdinpäs vielä piipahtamaan tänne ennen töihin lähtöä =)
On se kumma kun aina loppukierrosta tänne raahautuu useammin ?!?
Mitenkäs aiotte vappua juhlistaa? Onko kovatkin suunnitelmat?
Ainakin iiiihhhaanaa auringonpaistetta ja lämpöä on luvattu =)
Me varmaan ei erityisesti juhlita, kun eteisen remppa kaipaa viimeistelyä ja olis kiva saada valmiiksi ennen kesää. Kaapistot saatiin viime vkolla ja niiden kasaukseen menee varmaankin pari päivää, ainakin. Onneksi saatiin mieheni kanssa perjantai vapaaksi. Haravointiakin riittää ja kukkapenkkien putsaamista. Että näin taitaa meidän vappu mennä...
Josko uskaltaisi kuohuviinitkin hörpätä... Vai kantsisko ensin tehä testi? Kp:t on kyllä vielä aika vähäiset, että näyttäs suuntaan taikka toiseen?!
Enpä osaa sanoa onko nämä oikeita oireita, ennen ei kyllä oo tällasta ollu. Siis näitä hemmetin kuumuus/palelu-kohtauksia...
Enivei, Glada Vappen kolmosille!!!!
mp73, yk 18, kp 25/30
Soitin äsken prolaktiinikokeen tulokseset labrasta. Se on vähän yläkanttiin: 568, kun normaali on 500. Ei kai tässä täydy lääkkeitä alkaa syömään? Lääkäri ei ollut nyt paikalla, joten menee tiistaihin jolloin voi kysyä että mitä tehdään.
Vapun vietosta: Ihan kotona ollaan. Simaa ostin kaupasta. Muuta alkomahoolia en aio ottaa. Ja tippaleipiä ostin myös. Itse en jaksa alkaa niitä väsäämään.
WAPPUA!! :))
Kp 8/26-30, yk 9
Ja tietenkin niitä PLUSSIA kaikille ;o)!! Teidän on parempi kaikkien olla syksyllä kotiloissa, kun tulen takaisin palstalle ;o) ;o) ;o).. -
Minä ajattelin pitää (joka vuotisen) nettitaukoni jälleen; nauttia vain kesästä - ja irtaantua ihan täysin tästä virtuaalimaailmasta, (teitä tulee kyllä silti ikävä!).
Muutenkin ajattelen, että on helpompi näin - tulen takaisin vasta sitten, kun pääsemme kuumeilemaan ja yrittämään vauvaa kunnolla; eli toivottavasti syksyllä =o).
Nyt nautitaan kesästä!
Voikaa hyvin, ja pian me taas nähdään =o)!
EE *kesäfiiliksissä*
Näin se sitten heitti heti kierto kun alkoi liikaan jännittämään ja odottamaan. Testit näyttää negaa. Olen niitä jo pari ehtinyt tekemään =)
Vappua ei tee sen enemmin mieli juhlia, että ihan kotosalla olen lasten kanssa. Miehen sentään päästin kaverin mökille ;)
Turvottaa, väsyttää, kohdunnapukka/nipukka vielä ylhäällä mutta ehkä hiukan avonainen.
Ei auta muu kuin odotella....tuskastuttavaa
33/32
Me ollaan ihan täällä kotona vappu. Ollaan syöty herkkuja ja vietetty perheen kanssa yhdessä vain aikaa. Ostin itselleni yhden siiderin, jonka ajattelin juoda lasten nukkumaan menon jälkeen (ellen sammu heti sohvalle...). Muksut on räjäytelleet ilmapalloja ihan urakalla ja serpentiinin silppua on joka paikassa!
Alunperin suunnittelin testaavani vappupäivänä, mutta en tiedä uskallanko... Sen verran monta kiertoa ja monta negaa takana. Nyt ei oikeastaan mitään " isompia" oireita puoleen eikä toiseen. Tuntuu, että taas joudun pettymään! Muutenkin nyt vähän masentaa, kun meillähän molemmat lapset on saaneet alkunsa tosi helposti (toisesta ja ekasta yk:sta) enkä voinu kuvitella, että tässä " projektissa" menis nyt näin kauaa... Silloin kun alettiin yrittää, niin ajattelin kuinka ihana olis saada vauva alkukesään! Nyt se alkukesä on jo käsillä eikä mitään ole tapahtunu...
Mimmi75, kp.34/??, dpo 12 tai 13 (ehkä... mahdollisesti... en tiedä!), yritystä elokuusta -07
Oltiin just kavereilla syömässä ja iltaa viettämässä ja lapset olikin ihan puhki ja nukahtivat äskön. Huomenna grillailemaan toisille kavereille, siinä meidän vappu, eli mukavaa on ollut:) Torille tuskin tulee lähdettyä, tuntuu ettei moinen humu ja rihkama jaksa kiinnostaa.
ON: ovispäien pitäis olla käsillä, mut mitään tuntemuksia ei ole. Tuntuu, että raskautumista ei ole tiedossa, en tiedä miksi. Sitten yksi tuttu vielä ennusti kädestä (sekä mun että miehen) että meillä tulee olemaan kaksi lasta tyttö ja poika. Great, toivottavasi oli väärässä...!!! Tää ennustus siis tuli mieleen ja on tehty esikon jälkeen, masentavaa...
Yritetään kyllä, mutta nyt tuntuu että olen taikauskoinen, eikä tärppiä enää taida ikinä tulla. En tiedä mistä moinen masennus iski. Toivon niin vielä yhtä tuhisijaa ja siis mahdollisimman pikaisesti kuten te muutkin!!
Hyvät on fiilikset muuten, en tiedä miksi tämä vauvajuttu nyt meinaa masentaa.
Hyvää vappua nyt kuitenkin:)
äiti04ja07, yk3
Uskalsin, vaikka arvoin vielä aamulla, mitä teen... Tein testin kotitestin herkällä, ja tulos oli selvä viivanpaikka, muttei siinä kyllä väriä ollu... En tiedä, onko ovis ollu myöhemmin tässä kierrossa, enkö ole ovuloinu ollenkaan vai eikö ole tärpänny. Oireita ei kyllä ole puoleen eikä toiseen... Toivottavasti tämä kierto ei veny ihan sairaan pitkäksi! Nyt odotan tätiä, että pääsis taas uuteen kiertoon ja syömään tupla-annoksella clomeja. Jospa se isompi annos antais vähän potkua!
Mimmi75, kp35/??, dpo?? (ei mitään hajua, luulin että 13 tai 14...), yritystä elokuusta -07
Sait sentään viivanpaikan ;) minä kun en saa testiin yhtään mitään =( Tänä aamuna taas testin tein ja negaa näytti. Pitäishän se jo näkyä kun yhdyntä oli joskus 19 päivää sitten.
Kohdunnipukka edelleen ylhäällä ja nyt ehkä hieman enemmän kiinni kun aikaisemmin mutten ole kovin ahkerasti sen käyttäytymistä seurannut niin vaikea verrata.
kp 34/32 jostain laskurista laskin niin se sanoi että kiertoni olisi 31 päivää mutta sitten laski että seuraavien kuukautisten alkamispäivä olisi 30.4. Mikä omien laskujeni mukaan olisi jo kiertopäivä 33. Viimeiset kuukautiset ovat alkaneet 29.3 aamulla =)
Vaikka alkaa olla jo viimeiset hetket sitä toivotella. Meillä vappu sujunut todella rauhallisesti oman perheen kesken, tänään käytiin vähän keskustassa pyörimässä ja vappupallot lapsille noutamassa. Sitten saunottiin ja syötiin, nyt lapset jo sängyissään... Ja sinne joudan minäkin kohta. Minä olen jostain syystä ollut tolkuttoman väsynyt pari päivää, luultavasti liian ankarasta punttistreenistä ja vähästä nukkumisesta johtuen.
EmmaElisabeth, harmi että poistut kesätauolle, mutta toisaalta ymmärrän. Täällä käynti todella kasvattaa kuumetta. Mutta syksyllä nähdään! Ja kesällä varmaan tulee vierailtua muutenkin harvemmin, mutta vielä pari kuukautta roikun täällä kyllä aika tiiviisti.
Joku valitteli kierron heittämistä, sama riivaa täällä. Luulin jo pari päivää sitten, että menkat ja yk 1 alkoi, mutta kattia kanssa. Aamuisin tulee vähän tuhrua, verensekaista limaa ja sitten ei mitään. Voi pöh! Minulla taitaa olla vaihdevuodet, välillä on kuuma ja välillä kylmä, nukuttaa ja menkat hukassa... Raskaana en ole, se on varma, kun yritystä ei ole vielä edes aloitettu. Taitaa mennä jännityksen piikkiin täälläkin. Mutta nyt on se pupupöksy poistunut eli innolla odotan yritystä, kun nyt sinne asti vain pääsisi.
Äiti04ja07:lle ovistsemppiä, ei kannata ennustajiin uskoa, varmasti sieltä se kolmas teille putkahtaa!
Ja tsemppiä piinailijoille, olisikin jo plussan paikka tässä pinossa!
Hilpsu
Taas sitä ollaan räkätaudissa... Eilen vääntäydyin ulos ja grillaamaan, mutta nyt en jaksa lasten kanssa ulos mennä. Kaikesta huolimatta petipuuhissa oltu pari kertaa vapun aikana, mutta taitaa olla vielä aikaista oviksen suhteen, mutta on ainakin harjoiteltu. ;-) Jos alkuviikosta ois jo tämä tauti lähtenyt.
Täällä on kirjoitetttu siitä kun kierto venyy tai kp:t heittelee. Minulla ainakin on sillä tavalla, että kun stressaa, niin kierto pitenee. Mutta voi tietty johtu muistakin syistä. Äh, nyt pää on niin jumissa tän flunssan takia, että menen lepäämään.
Tsemppiä!! =)
Kp 10/26-30, yk 9
omasta esittelystä
En halua listaan vielä kun se tuntuu liian todelliselta että kuumeilen..yritän toisaalta taistella kuumetta vastaan. Lapset jotka ovat kotona nahistelemassa ovat prinsessoja ja ikää on 5.5vee ja 4vee. Itse 25vee.
Uusi viikko, vappu tulossa. Mitenhän viikon saisi kulumaan, olen nimittäin lasten kanssa kotona.. Pitäisi osata nauttia tästä ajasta kun ei ole kiire mihinkään.