Vaali mainokset on ihan turhia teiden varressa,
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:21"]
ei niitä tule seurattua ajaessa?
[/quote] Jos ajan etelässä, mitä se minua kiinnostaa?
Pitää nimen mielessä, jos nimi on jo tuttu.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 01:46"]
Pitää nimen mielessä, jos nimi on jo tuttu.
[/quote]
Höpsis! Jos nimi on tuttu, niin kyllä sen muistaa, ei mulla ainakaan koskaan ole tullut kopissa sellaista että ei helkkari kuka se oli ketä mun piti äänestää, vaikka mulla on huono nimimuisti, siinä edessä on se iso lappu jossa lukee kaikkien nimet ja numerot. Joskus oon kyllä mennyt äänestämään niin että olen tiennyt vain puolueen jota äänestän, ja sitten kopissa arponut nimistä kenen numeron laitan.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 01:46"]Pitää nimen mielessä, jos nimi on jo tuttu.
[/quote]
Tämän olen itsekin nähnyt niiden tärkeimmäksi funktioksi. Jos esim kunnallispoliitikko on jo omassa kunnassaan tuttu ja pidetty ja maine on hieman jo saattanut levitä mutta ei vielä aivan niin ainoa mitä saattaa tarvita läpimenoon on se että tulee naapurikunnissakin huomatuksi sopivien äänestäjien taholta. Eipä sillä, ei ole omat potentiaaliset ehdokkaat niissä poseeranneet.
Mainonnan teoriat on tämän ketjun kirjoittajilla jäänyt ilmiselvästi lukematta.
Noh, oma mielipide on se ainoa oikea. Vai miten se menikään?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:27"]
Joo, pelkkää roskaamista. EN ole koskaan kuullut että joku äänestäisi sen takia jotain henkilöä, kun on nähnyt parin metrin välein jossain tienpientareella tökätyn kepin jonka nokassa on joku itse väsätty vaalimainos. Kuvitteleeko joku, että jos naama ja numero näkyy tarpeeksi paljon tienvarressa, että ihmiset jotenkin hypnotisoituu kirjoittamaan sen saman numeron myös äänestyskopissa lappuun?
[/quote]
Ihmiset eivät pääsääntöisesti kykene itse tiedostamaan vaalimainosten tehoa. Ne vaikuttavat alitajuntaamme. Mitä useammin näet ehdokkaan mainoksen, sitä turvallisemmalta tuntuu antaa ääni hänelle ja sitä todennäköisemmin joku ko. ehdokkaista palautuu mieliimme siellä äänestyspaikalla.
Tienvarsimainokset näkee valtava määrä ihmisiä. Käsittääkseni ne ovat tehokkainta mainontaa yhdessä tv-mainosten kanssa.
Joo varsinkin kun on niitä alle A4 -kokoisiakin. Melkein ajaa kolarin jos yrittää jäädä niitä tuijottaan..
Samaa mieltä. Ajat vittuuntunena ja väsyneenä joka aamu töihin ja samat tekopirteät naamat irvistävät teiden varsilla. Nämä ihmiset ovat uhan vihoviimeisia keitä äänestäisin kun olen jo nyt saanut heistä tarpeekseni. Sama kun on kylttejä jossa lukee "Orava 140" ei kuvaa, ei puoluetta, ei mitään. Kuka autoa ajaessaan katsoo että "katsos, siinäpä kyvykäs ehdokas äänestämpäs häntä!"??
[/quote] Ja tuuli kääntänyt lyttyyn.
Mä ainakin katson niitä ajaessani :) Tai lähinnä niitä isoimpia, jotkut pikkuiset jossain puskassa jää kyllä huomaamatta. Ja ottakaa huomioon, että liikenteessä on myös paljon ihmisiä jotka eivät aja, esim. julkisilla kulkevat, kävelijät jne.
Joo, pelkkää roskaamista. EN ole koskaan kuullut että joku äänestäisi sen takia jotain henkilöä, kun on nähnyt parin metrin välein jossain tienpientareella tökätyn kepin jonka nokassa on joku itse väsätty vaalimainos. Kuvitteleeko joku, että jos naama ja numero näkyy tarpeeksi paljon tienvarressa, että ihmiset jotenkin hypnotisoituu kirjoittamaan sen saman numeron myös äänestyskopissa lappuun?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:27"]Joo, pelkkää roskaamista. EN ole koskaan kuullut että joku äänestäisi sen takia jotain henkilöä, kun on nähnyt parin metrin välein jossain tienpientareella tökätyn kepin jonka nokassa on joku itse väsätty vaalimainos. Kuvitteleeko joku, että jos naama ja numero näkyy tarpeeksi paljon tienvarressa, että ihmiset jotenkin hypnotisoituu kirjoittamaan sen saman numeron myös äänestyskopissa lappuun?
[/quote]
Tähän vielä päälle se, että meillä päin nämä samat tienvarsinaamat jakavat jokaiseen ei mainoksia-laatikkoon lippulappujaan. Meillekin erään muikkelin mainoksia on tullut jo 3 ja joka aamu näen hänet työmatkalla, niin mennessä kuin tulessa. Vielä en ole hypnotisoitunut.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:27"]Joo, pelkkää roskaamista. EN ole koskaan kuullut että joku äänestäisi sen takia jotain henkilöä, kun on nähnyt parin metrin välein jossain tienpientareella tökätyn kepin jonka nokassa on joku itse väsätty vaalimainos. Kuvitteleeko joku, että jos naama ja numero näkyy tarpeeksi paljon tienvarressa, että ihmiset jotenkin hypnotisoituu kirjoittamaan sen saman numeron myös äänestyskopissa lappuun? [/quote] Tähän vielä päälle se, että meillä päin nämä samat tienvarsinaamat jakavat jokaiseen ei mainoksia-laatikkoon lippulappujaan. Meillekin erään muikkelin mainoksia on tullut jo 3 ja joka aamu näen hänet työmatkalla, niin mennessä kuin tulessa. Vielä en ole hypnotisoitunut.
[/quote]
Mutta aattele, mitä jos sä meet huomenna ihan huomaamattas äänestämään, ja siellä kopissa havahdut että oot kirjottanu sen muijan numeron siihen lappuun, vaikka et ees meinannu äänestää, etkä ainakaan sitä?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:27"]Joo, pelkkää roskaamista. EN ole koskaan kuullut että joku äänestäisi sen takia jotain henkilöä, kun on nähnyt parin metrin välein jossain tienpientareella tökätyn kepin jonka nokassa on joku itse väsätty vaalimainos. Kuvitteleeko joku, että jos naama ja numero näkyy tarpeeksi paljon tienvarressa, että ihmiset jotenkin hypnotisoituu kirjoittamaan sen saman numeron myös äänestyskopissa lappuun? [/quote] Tähän vielä päälle se, että meillä päin nämä samat tienvarsinaamat jakavat jokaiseen ei mainoksia-laatikkoon lippulappujaan. Meillekin erään muikkelin mainoksia on tullut jo 3 ja joka aamu näen hänet työmatkalla, niin mennessä kuin tulessa. Vielä en ole hypnotisoitunut.
[/quote]
Mutta aattele, mitä jos sä meet huomenna ihan huomaamattas äänestämään, ja siellä kopissa havahdut että oot kirjottanu sen muijan numeron siihen lappuun, vaikka et ees meinannu äänestää, etkä ainakaan sitä?
[/quote]
Sen näen huomenna. :D Toivotaan parasta!
Voi kumpa niitä kylttejä otetaan samalla innolla pois kuin laitettaan sinne. Vai jättääkö osa ehdokkaista kyltit jo valmiiksi seuraavia vaaleja varten?
[/quote] Meillä mies ajaa sataa ja tuhatta, seuraa siinä vauhdissa mainoksia???
13-vuotias tyttäreni seuraa vaalimainoksia ja kommentoi koko ajan, ketä voisi äänestää:-)
Tyttäreni on huomannut, että missään ei ole koskaan ollut äänestämäni ehdokkaan mainosta ja hän huomauttelee, että surkeaa menin äänestämään, kun ei edes mainoksia ole viitsinyt laittaa.
Tuleva äänestäjä hänkin.
Minua ei kiinnosta ne mainokset, tiedä ilman heitäkin ketä äänestän. Joutais poistaa kaupungin torin varresta ne pois.