Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua miten pärjätä ma-to 4€

Vierailija
18.04.2015 |

Otsikossa siis kysymys miten saan ruokittua 4henkeä 5€ ensi viikon perjantaihin asti? Saako esim seurakunnalta hätäapua? Tämä on siis poikkeustilanne. Tuli suuria kuluja yhtäkkiä ja viime kuukaudet ollut muutenkin tiukkaa joten kaikki säästöt käytetty. Perheessä on yksi vilja allergikko joten makaroonit puurot ei onnistu. Kaikki mitä vaan olen keksinyt olen laittanut myyntiin facekirppikselle ja toriin. Vinkkejä?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 20:56"]

Pitää koittaa tuonne seurakunnalle soitella maanantaina. Riisipuuroa olen tehnyt veteen kun maitoa olen ostanut vaan juotavaksi. Laktoositon maito on niin kallista ettei sitä ole voinut laittaa edes riisipuuroon tässä kuussa. Luottokorttia ei ole. Pakastimessa ei ole enään kun marjoja. Marjakeittoja ja kiisseleitä on tehty paljon. Jauhot yms kuivaruoka alkaa olla loppu koko kuu menty niin pienellä. Leipäjonoja koitin googlettaa mutta monessa paikkaa vaativat toimeentulotuki päätöstä mitä meillä ei ole kun siihen ei olla oikeutettuja. Itse voin elää vaikka pelkällä riisillä mutta lapset ei. Mikähän perus kodintavara menisi helposti kaupaksi nettikirppiksillä? Jos jostain saisi edes kympin tai pari niin helpottaisi kummasti. Ostaisin perunaa ja muita juureksia, gluteiinittomia jauhoja ja tavallisia jauhoja sekä jauhelihaa. Eli mitään iso ja ihmeellistä ei tarvita jos vaan vaipat riittää jos ei riitä ollaan pississä. Onko muita paikkoja kun seurakunta? Ja kiitos jo vastanneille.

[/quote]

Ainakaan Hurstin jonoissa ei varmaan kysellä mitään? Missäpäin asut? Voin koittaa selvittää kans.

Vierailija
22/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 20:55"]Missä päin asut ? Voin ostaa kassillisen ruokaa.
[/quote]

Keski-uudellamaalla järvenpäässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 20:53"]Ja mä stressaan, miten riittää 70 euroa kolmelle perjantaihin asti... Mulla ehkä sit meneekin hyvin.
[/quote]
Meillä on 80e 2 henkilölle melkein kolmeksi viikoksi, ei kauheasti stressaa, pysytään kyllä elossa.

Vierailija
24/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 20:59"]

Asun siis keski-uudellamaalla ja parista kympistä auttaisin vaikka pihan haravoinnissa tai muussa tuollaisessa. Voiskos noita tarjota vaikka netissä. Voin myös kutoa vaikka villasukat/

[/quote]

Mä ostan kahdet sukat! 

Vierailija
25/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 20:56"]

Pitää koittaa tuonne seurakunnalle soitella maanantaina. Riisipuuroa olen tehnyt veteen kun maitoa olen ostanut vaan juotavaksi. Laktoositon maito on niin kallista ettei sitä ole voinut laittaa edes riisipuuroon tässä kuussa. Luottokorttia ei ole. Pakastimessa ei ole enään kun marjoja. Marjakeittoja ja kiisseleitä on tehty paljon. Jauhot yms kuivaruoka alkaa olla loppu koko kuu menty niin pienellä. Leipäjonoja koitin googlettaa mutta monessa paikkaa vaativat toimeentulotuki päätöstä mitä meillä ei ole kun siihen ei olla oikeutettuja. Itse voin elää vaikka pelkällä riisillä mutta lapset ei. Mikähän perus kodintavara menisi helposti kaupaksi nettikirppiksillä? Jos jostain saisi edes kympin tai pari niin helpottaisi kummasti. Ostaisin perunaa ja muita juureksia, gluteiinittomia jauhoja ja tavallisia jauhoja sekä jauhelihaa. Eli mitään iso ja ihmeellistä ei tarvita jos vaan vaipat riittää jos ei riitä ollaan pississä. Onko muita paikkoja kun seurakunta? Ja kiitos jo vastanneille.

[/quote]

Ainakaan Hurstin jonoissa ei varmaan kysellä mitään? Missäpäin asut? Voin koittaa selvittää kans.
[/quote]

Pitäis vissiin lähteä hesaan asti mutta sekin maksaa ja rahaa siihen ei ole.

Vierailija
26/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän tapauksessanne voisi saada toimeentulotukea kiireellisenä?

Vierailija
27/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viisasteluhan ei mitään auta, mutta miten jollain perheellisellä ei ole mitään varastoja kaapeissa? En tarkoita että pitäisi olla säilykkeitä niin paljon että selviää ydinsodasta, mutta sen verran meilläkin on esim.makaronia, soijarouhetta, hernekeittoa jne että pärjätään pari päivää jos vaikka ollaan kipeänä eikä päästä kauppaan.

Vierailija
28/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Apua miten pärjätä ma-to 4€"

Huonosti veikkaisin!

Vierailija
30/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 20:53"]Ja mä stressaan, miten riittää 70 euroa kolmelle perjantaihin asti... Mulla ehkä sit meneekin hyvin.
[/quote]
Meillä on 80e 2 henkilölle melkein kolmeksi viikoksi, ei kauheasti stressaa, pysytään kyllä elossa.
[/quote]

Huomattavasti enemmän kuin 5€ lähes viikoksi.

Vierailija
31/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mun mies kertoi vierestä että Järvenpään seurakunta, diakoniatyö antaa ruokaseteleitä tällaisessa hätätilanteessa. Soita sinne heti maanantaina. Googlaa järvenpää seurakunta diakonia vastaanotot ja soita siltä sivulta löytyvään numeroon,

Vierailija
32/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:03"]Eikö teidän tapauksessanne voisi saada toimeentulotukea kiireellisenä?
[/quote]

Ne käsittelyajat .....

Vierailija
33/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä torin vanhoja vaatteita pakettina myytäväksi. Saa kaappiin tilaa ja kun myy useamman vaatteen paketissa halvalla hinnalla se houkuttelee nopeaan ostoon :)

Vierailija
34/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys, Järvenpään Salem-seurakunta jakaa myös ruoka-apua. Tiistaisin klo 11.30.

Vierailija
35/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:03"]Eikö teidän tapauksessanne voisi saada toimeentulotukea kiireellisenä? [/quote] Ne käsittelyajat .....

[/quote]

Kiireellisessä tapauksessa päätös tulee viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Vierailija
36/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:03"]

Mun viisasteluhan ei mitään auta, mutta miten jollain perheellisellä ei ole mitään varastoja kaapeissa? En tarkoita että pitäisi olla säilykkeitä niin paljon että selviää ydinsodasta, mutta sen verran meilläkin on esim.makaronia, soijarouhetta, hernekeittoa jne että pärjätään pari päivää jos vaikka ollaan kipeänä eikä päästä kauppaan.

[/quote]

Ihan turha tulla tänne. Hän kertoi juuri että kaapit on jo syöty tyhjiksi. Laita vaan soijarouhees bussiin ja kohti Järvenpäätä.

Vierailija
37/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:03"]Mun viisasteluhan ei mitään auta, mutta miten jollain perheellisellä ei ole mitään varastoja kaapeissa? En tarkoita että pitäisi olla säilykkeitä niin paljon että selviää ydinsodasta, mutta sen verran meilläkin on esim.makaronia, soijarouhetta, hernekeittoa jne että pärjätään pari päivää jos vaikka ollaan kipeänä eikä päästä kauppaan.
[/quote]

Silmiä häikäisee tuo sädekehän kirkkaus.

Vierailija
38/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sunnuntaina enää vaalitelttoja missään ruokatarjoilun kanssa?

Vierailija
39/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:03"]Mun viisasteluhan ei mitään auta, mutta miten jollain perheellisellä ei ole mitään varastoja kaapeissa? En tarkoita että pitäisi olla säilykkeitä niin paljon että selviää ydinsodasta, mutta sen verran meilläkin on esim.makaronia, soijarouhetta, hernekeittoa jne että pärjätään pari päivää jos vaikka ollaan kipeänä eikä päästä kauppaan.
[/quote]

Samaa.mietin

Ap.mites jos joku sairastuu ja tarvitsee lääkkeitä?

Vierailija
40/65 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 20:59"]

Asun siis keski-uudellamaalla ja parista kympistä auttaisin vaikka pihan haravoinnissa tai muussa tuollaisessa. Voiskos noita tarjota vaikka netissä. Voin myös kutoa vaikka villasukat/

[/quote]

Mä ostan kahdet sukat! 
[/quote]

Olet ihana ihminen. Lankaa on varastossa vielä eli jos tosiaan haluat sukat laita mailia rakastan.villasukkia@gmail.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan