Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö paljon eutanasia maksaa Dignitas klinikalla Sveitsissä?

Vierailija
31.12.2021 |

Reilu 10.000 frangia eli melkein sama euroissa. Tuo sisältää hautajaisjärjestelyt myös.

Kommentit (190)

Vierailija
21/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei minulle ole mikään vitsi, vaan totisinta totta. Jos 6 vuotta sitten sairastamani syöpä uusii, mietin pääni puhki mistä saan rahat eutanasiaan, koska Suomessa halutaan kiduttaa ihminen hengiltä. Sairasta. Oma syöpäni on sellainen, että siinä usein hitaasti kuolee ensin oksennettuaan taukoamatta viikkotolkulla ja laihduttuaan luurangoksi, kun suoli tukossa eikä pysty syömään.

T. Saattohoito-osaston sh

Noin 10 000 euroa säästöön, niin sillä saa sen kustannettua, ilmeisesti tosiaan hautajaiskulut sisältyvät, mikä on iso juttu sinänsä.

Vierailija
22/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei minulle ole mikään vitsi, vaan totisinta totta. Jos 6 vuotta sitten sairastamani syöpä uusii, mietin pääni puhki mistä saan rahat eutanasiaan, koska Suomessa halutaan kiduttaa ihminen hengiltä. Sairasta. Oma syöpäni on sellainen, että siinä usein hitaasti kuolee ensin oksennettuaan taukoamatta viikkotolkulla ja laihduttuaan luurangoksi, kun suoli tukossa eikä pysty syömään.

T. Saattohoito-osaston sh

Kai sairaanhoitajat tietää lääkkeet joilla onnistuu ja joihin ei tarvitse edes reseptiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin hinnan, olen käynyt klinikan sivuilla. Onnekseni minulla myös on tuon verran ja enemmänkin varallisuutta. Oikean hetken päättäminen tulee olemaan vaikeampaa. Minulla on suuri riski sairastua Alzheimerin tautiin, ja ilmeisesti silloin ei enää pidetä oikeustoimikelpoisena ilmaisemaan omaa tahtoaan eutanasiasta. Pitäisi siis ymmärtää toimia ennen kuin sairastuu, mutta toistaiseksi haluaisin vielä elää.

Muistisairausdiagnoosin ja oikeustoimikelvottomuuden väliin jää usein aivan väljä aikaikkuna ❤️

Vierailija
24/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omsn käden kautta tulisi halvemmaksi.

Hautajaiskulutkin on monesti noin 1000-2000 euroa ja tuo on ilmeisesti aika humaani tapa päästä pois. Itse pidän tuota vaihtoehtona. Samalla tulee kiinnostava reissukin päälle.

Vierailija
25/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan, että enemmän kuin köysi Suomessa.

Vierailija
26/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota eutanasia vippi, vuoden loppuun asti alennetuilla koroilla. Ota nyt, Ota Ota.

Vierailija
27/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onnistuu ihan kotonakin, jos on käytössä yleisimpiä lääkkeitä joita vanhemmiten lähes jokainen joutuu käyttämään...niitähän saa 3 kk satsin kerralla. Ei tarvi kuin 1 liuska jonkin juoman kera ottaa, niin jo kohta nukkuu ikiuneen. Näin sen teen kun aika on, kun/jos joudun hoitolaitokseen

Jollen pääse saappaat jalassa omassa puutarhassa lähtemään, joka olisi paras vaihtoehto.

En suosittele kotikonstia. Tiedän liian monta henkiinjäänyttä eikä dialyysi vaikuta mukavalta.

Sveitsistä saa tilattua avun tähänkin. Google auttaa.

Vierailija
28/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että joskus tulevaisuudessa on luonnollista, että ihminen saa kuolla valitsemanaan aikana sitten, kun itselle parhaalta tuntuu. Uskon, että siinä vaiheessa pidetään päinvastoin barbaarisena, että ihmisen täytyy kitua jossain sairaalasängyssä niin kauan kuin henki vielä vähänkin pihisee.

Itsevalittu lähtö sveitsiläisklinikoiden tapaan on ihmisarvoinen ja kaunis tapa toisin kuin kuoleminen esim. viiden vuoden sänkypotiluuden jälkeen hukkumiseen keuhkojen täytyttyä nesteellä tai muuta kamalaa.

Kidutusta tää nykymalli on.

Miksi tuonpuoleiseen siirtymistä voi suorittaa itse? Se olisi ilmaista.

Mä haluaisinkiin tehdä näin, mutta missään ei ole tarpeeksi selkeitä ohjeita. Tossa olikin jo hyvä vinkki, että ihan niillä normi vanhuksen lääkkeillä mutta mä ainakin tarvitsisin vielä täsmällisemmän neuvon. On iso riski, että ottaa väärää lääkettä tai liian vähän ja sitten jääkin henkiin mutta esim. menettäneenä jonkun näön tai halvaantuneena tai jotain. En haluaisi jäädä mihinkään välitilaan vaan lähteä siististi ja varmasti. Siksi siis itse pohdin tätä Sveitsi-vaihtoehtoa.

Vierailija
29/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää, ei sellaiska lääkkeitä joilla hengen itseltään saa, saa ilman reseptiä eikä terminaalivaiheessa voi töistäkään varastaa, lisäksi se olisi hyvin vaikeaakin. Toki osaan kipupumppua käyttää ja luultavasti lukot ohittaa ja annostella sitä kautta yliannoksen, vaan eipä sekään varma keino ole. Pumpussa on montaa muutakin ainetta kuin morfiinia.

Vierailija
30/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kovat perustelut nuo tarvitsee?

Ymmärtääkseni nämäkään klinikat eivät kelpuuta pelkkää ilmoitusta siitä, että haluaa kuolla. Vai onko se heille ihan ok?

Mä ainakin haluaisin sitten vanhemmiten nauttia elämäni viimeisestä ulkomaanmatkasta ja sen päälle lähteä rauhallisesti. Mutta hankalaksi menee, jos siihen vaaditaankin jotain pitkiä sepustuksia kroonisesta masennuksesta tai lääkärintodistuksia parantumattomasta syövästä tai muuta sellaista. Mitenköhän toi mahtaa olla?

Pitää olla kuolemaan johtava sairaus, suuresti elämänlaatua heikentävä vamma tai kestämätön kiputila, johon ei ole saatavilla lievitystä. Lisäksi pitää toimittaa virkatodistus, lääkärintodistuksia, itse kirjoitettu selostus omasta elämästä ja syistä miksi haluaa eutanasian, mahdollisesti pitää keskustella psykiatrin kanssa yms. Eli aika monimutkaista tuollakin on.

Vierailija
31/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joskus tulevaisuudessa on Suomessakin kuolon-klinikoita, joihin voi kuka tahansa itsemurhaa hautova mennä kuolemaan siististi ja kivuttomasti. Siellä saisi hyvän aterian ja hemmotteluhoidon päätteeksi nukahtaa ikiuneen anestesialääkärin valvonnassa kukkasten tuoksuessa ja lempimusiikin soidessa kauniisti ja kodikkaasti kalustetussa huoneessa. Voisi myös samalla tilata, suunnitella ja maksaa omat hautajaiset ja ilmoittaa ketä sinne kutsutaan.

Vierailija
32/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä siis tosiaankaan millään parasetamoleilla lähde tuskaisan maksatuhon kautta itseäni tappamaan.

T. Se sh

Vierailija
33/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustaja Mäkynen (ps) voisi olla halukas sponssaamaan.

Vierailija
34/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai haluaisit että sinulle järjestettäisiin rahankeräys, että pääset toteuttamaan unelmasi, koska sinulla ei ole varaa? Ota yhteyttä kuntasi sosiaalipalveluihin, jos saisit sellaisen luoton.

Totta jos ei ole perijöitä eikä osuutta esim jakamattomassa kuolinpesässä joka siis menee jakoon jotta perilliset saa velan maksettua. Tai kuten itse tein että maksoin velat ja kp jaettiin kun pappakin oli kuollut.

Vierailija
35/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siis jättää ainakin yksi torrakko kaappiin, ettei tarvi rahan vähyyden takia kärvistellä. Poliisille kun soittaa ennen suoritusta, niin ei tarvi sukulaisten löytää ylläriä.

Vierailija
36/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että joskus tulevaisuudessa on luonnollista, että ihminen saa kuolla valitsemanaan aikana sitten, kun itselle parhaalta tuntuu. Uskon, että siinä vaiheessa pidetään päinvastoin barbaarisena, että ihmisen täytyy kitua jossain sairaalasängyssä niin kauan kuin henki vielä vähänkin pihisee.

Itsevalittu lähtö sveitsiläisklinikoiden tapaan on ihmisarvoinen ja kaunis tapa toisin kuin kuoleminen esim. viiden vuoden sänkypotiluuden jälkeen hukkumiseen keuhkojen täytyttyä nesteellä tai muuta kamalaa.

Mä haluaisinkiin tehdä näin, mutta missään ei ole tarpeeksi selkeitä ohjeita. Tossa olikin jo hyvä vinkki, että ihan niillä normi vanhuksen lääkkeillä mutta mä ainakin tarvitsisin vielä täsmällisemmän neuvon. On iso riski, että ottaa väärää lääkettä tai liian vähän ja sitten jääkin henkiin mutta esim. menettäneenä jonkun näön tai halvaantuneena tai jotain. En haluaisi jäädä mihinkään välitilaan vaan lähteä siististi ja varmasti. Siksi siis itse pohdin tätä Sveitsi-vaihtoehtoa.

Suomi on täynnä järviä. Suomen järvissä menehtyy helposti hypotermiaan. Kokeile sitä.

Vierailija
37/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joskus tulevaisuudessa on Suomessakin kuolon-klinikoita, joihin voi kuka tahansa itsemurhaa hautova mennä kuolemaan siististi ja kivuttomasti. Siellä saisi hyvän aterian ja hemmotteluhoidon päätteeksi nukahtaa ikiuneen anestesialääkärin valvonnassa kukkasten tuoksuessa ja lempimusiikin soidessa kauniisti ja kodikkaasti kalustetussa huoneessa. Voisi myös samalla tilata, suunnitella ja maksaa omat hautajaiset ja ilmoittaa ketä sinne kutsutaan.

Tämä on varmasti tulossa.

Tiesittekö että jenkkilässä yleisin kuolinsyy on its ari?

Lähde? Minä veikkaisin sydänsairauksia yleisimmäksi kuolinsyyksi Yhdysvalloissa.

Vierailija
38/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on täynnä järviä. Suomen järvissä menehtyy helposti hypotermiaan. Kokeile sitä.

Pääsisiköhän taksilla järven rantaan tarpeeksi lähelle? Nythän puhutaan tosi sairaan tai tosi vanhan elikkäs raihnaisen ihmisen lähdöstä. Sinänsä kai hypotermia ei ehkä ole niin paha lähtö kuin luulisi. Olen lukenut, että siinä tulee päinvastoin hyvin lämmin olotila, kun aivot tulkitsevat äärimmäisen kylmyyden päinvastoin. Siksi moni hypotermiaan kuoleva heittää vaatteetkin pois päältään.

Vierailija
39/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsisiköhän taksilla järven rantaan tarpeeksi lähelle? Nythän puhutaan tosi sairaan tai tosi vanhan elikkäs raihnaisen ihmisen lähdöstä. Sinänsä kai hypotermia ei ehkä ole niin paha lähtö kuin luulisi. Olen lukenut, että siinä tulee päinvastoin hyvin lämmin olotila, kun aivot tulkitsevat äärimmäisen kylmyyden päinvastoin. Siksi moni hypotermiaan kuoleva heittää vaatteetkin pois päältään.

Kannustan sinua kokeilemaan. Maailma on täynnä ihmisiä. Emme lopu kesken.

Vierailija
40/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmasti tulossa.

Tiesittekö että jenkkilässä yleisin kuolinsyy on its ari?

No ei ole.

On 10. yleisin syy. COVID-19 kiilasi edelle. Yleisimmät kuolinsyyt ovat edellen sydänsairaudet ja syöpä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi