Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö paljon eutanasia maksaa Dignitas klinikalla Sveitsissä?

Vierailija
31.12.2021 |

Reilu 10.000 frangia eli melkein sama euroissa. Tuo sisältää hautajaisjärjestelyt myös.

Kommentit (190)

Vierailija
1/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli päivän kurssiin 9 678,50 eur. Mutta entäs lennot päälle?

Vierailija
2/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Kannattaa toki pidemmän tähtäimen ollessa kyseessä huomioida inflaation aiheuttama hintojen nousu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, olipas tyhmä moka multa. Tähänhän tulee vaan menolippu XD

Vierailija
4/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai haluaisit että sinulle järjestettäisiin rahankeräys, että pääset toteuttamaan unelmasi, koska sinulla ei ole varaa? Ota yhteyttä kuntasi sosiaalipalveluihin, jos saisit sellaisen luoton.

Vierailija
5/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanteessa kannattaa mielestäni ottaa vähän epäedullisempaakin lainaa. Ihan pikavippi käy.

Vierailija
6/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sossun pitäisi tukea tätä ylevää hanketta?

Vierailija
7/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että joskus tulevaisuudessa on luonnollista, että ihminen saa kuolla valitsemanaan aikana sitten, kun itselle parhaalta tuntuu. Uskon, että siinä vaiheessa pidetään päinvastoin barbaarisena, että ihmisen täytyy kitua jossain sairaalasängyssä niin kauan kuin henki vielä vähänkin pihisee.

Itsevalittu lähtö sveitsiläisklinikoiden tapaan on ihmisarvoinen ja kaunis tapa toisin kuin kuoleminen esim. viiden vuoden sänkypotiluuden jälkeen hukkumiseen keuhkojen täytyttyä nesteellä tai muuta kamalaa.

Kidutusta tää nykymalli on.

Vierailija
8/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki luulee, että asiaan tarvitaan avustuksia?

Mä voisin hyvinkin säästää omistani rahaa päästäkseni jossain vanhuuden vaiheessa tänne kuolemaan tavalla, jonka olen itse valinnut.

En aio ikinä päätyä sairaalaan tekemään vuosikausia sitä kuolemaa. Näin kävi äidilleni.

Oli erittäin tuskallista hänelle ja traumatisoivaa meille läheisille.

Vierailija
9/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin hinnan, olen käynyt klinikan sivuilla. Onnekseni minulla myös on tuon verran ja enemmänkin varallisuutta. Oikean hetken päättäminen tulee olemaan vaikeampaa. Minulla on suuri riski sairastua Alzheimerin tautiin, ja ilmeisesti silloin ei enää pidetä oikeustoimikelpoisena ilmaisemaan omaa tahtoaan eutanasiasta. Pitäisi siis ymmärtää toimia ennen kuin sairastuu, mutta toistaiseksi haluaisin vielä elää.

Vierailija
10/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä vaihtoehto Ö itsellenikin.

Vierailija
11/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsikö sinne kaikki halukkaat asiakkaiksi vai millaisia kriteerejä siellä oli? Riittikö masentuneisuus siihen, että pääsisi eutanasia-asiakkaaksi vai pitikö olla joku terminaalivaiheen syöpä?

Vierailija
12/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan huojentavaa, että voisi olla humaanimpi tapa päästä pois, jos alkaa ahdistaa. Noita taitaa olla Sveitsin lisäksi muuallakin (oliko Alankomaissa?).

Vierailija
13/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kovat perustelut nuo tarvitsee?

Ymmärtääkseni nämäkään klinikat eivät kelpuuta pelkkää ilmoitusta siitä, että haluaa kuolla. Vai onko se heille ihan ok?

Mä ainakin haluaisin sitten vanhemmiten nauttia elämäni viimeisestä ulkomaanmatkasta ja sen päälle lähteä rauhallisesti. Mutta hankalaksi menee, jos siihen vaaditaankin jotain pitkiä sepustuksia kroonisesta masennuksesta tai lääkärintodistuksia parantumattomasta syövästä tai muuta sellaista. Mitenköhän toi mahtaa olla?

Vierailija
14/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut Zürichin lennot eivät paljoa maksa. Ja tuhkauurna tulee tarvittaessa rahtinakin.

Vierailija
15/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu ihan kotonakin, jos on käytössä yleisimpiä lääkkeitä joita vanhemmiten lähes jokainen joutuu käyttämään...niitähän saa 3 kk satsin kerralla. Ei tarvi kuin 1 liuska jonkin juoman kera ottaa, niin jo kohta nukkuu ikiuneen. Näin sen teen kun aika on, kun/jos joudun hoitolaitokseen

Jollen pääse saappaat jalassa omassa puutarhassa lähtemään, joka olisi paras vaihtoehto.

Vierailija
16/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä use case pikalainoille.

Vierailija
17/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että joskus tulevaisuudessa on luonnollista, että ihminen saa kuolla valitsemanaan aikana sitten, kun itselle parhaalta tuntuu. Uskon, että siinä vaiheessa pidetään päinvastoin barbaarisena, että ihmisen täytyy kitua jossain sairaalasängyssä niin kauan kuin henki vielä vähänkin pihisee.

Itsevalittu lähtö sveitsiläisklinikoiden tapaan on ihmisarvoinen ja kaunis tapa toisin kuin kuoleminen esim. viiden vuoden sänkypotiluuden jälkeen hukkumiseen keuhkojen täytyttyä nesteellä tai muuta kamalaa.

Miksi tuonpuoleiseen siirtymistä voi suorittaa itse? Se olisi ilmaista.

Vierailija
18/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuonpuoleiseen siirtymistä voi suorittaa itse? Se olisi ilmaista.

Sana putosi.

Ei voi*

Vierailija
19/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei minulle ole mikään vitsi, vaan totisinta totta. Jos 6 vuotta sitten sairastamani syöpä uusii, mietin pääni puhki mistä saan rahat eutanasiaan, koska Suomessa halutaan kiduttaa ihminen hengiltä. Sairasta. Oma syöpäni on sellainen, että siinä usein hitaasti kuolee ensin oksennettuaan taukoamatta viikkotolkulla ja laihduttuaan luurangoksi, kun suoli tukossa eikä pysty syömään.

T. Saattohoito-osaston sh

Vierailija
20/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omsn käden kautta tulisi halvemmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi