Miten pääsee röllykkämahasta eroon?
Kahden peräkkäisen raskauden jäljiltä mahani on pysyvästi pömpöttävä (lisäksi napa pullottaa ja on raskausarpia, mutta ne ovat oma juttunsa). Olen tässä parin kuukauden ajan tehnyt vatsalihasliikkeitä noin 120 kpl joka toinen päivä. Aluksi huomasi pientä napakoitumista, mutta edelleen vatsa on sivulta katsoen voimakkaasti kaarella/pömpöttävä sen sijaan, että se olisi melkein suorassa linjassa. Minulla se vatsalihasten välinen kalvo oli ilmeisesti revennyt tai venynyt, mutta se on hivenen kohentunut nyt, kun viimeisimmästä synnytyksestä on kulunut vähän päälle vuosi. Mietin tässä, että mitäköhän vielä pitäisi tehdä, että vatsani muuttuisi ns. normaalimman näköiseksi. Olen kohta ihan epätoivoinen, sillä olen muuten palautunut synnytyksistä, mutta mahani on hirveän näköinen. :/ En olisi ainakaan vielä menossa plastiikkakirurgille, sillä suunnitteilla olisi vielä kolmas lapsi. Jelppiä ja ideoita tarvitaan!
Kommentit (10)
SellaInen idea, että lopetat välittömästi "röllykkämaha" -sanan käytön.
VIHAAN SITÄ SANAA!
Hyi helvetti mikä sana, RÖLLYKKÄ. Pahinta on se, että sitä ihan oikeasti käytetään paljon ja usein -.-
Ruokavaliolla voi saada pömpötystä vähentymään. Jos sulla on ylimääräisiä kiloja, niiden laihduttaminen yleensä auttaa. Mutta monelle äidille jää sellainen roikkuva vatsa, josta ei meinaa päästä eroon kotikonstein.
Röllykkä on paras mahdollinen sana kuvaamaan tuon kaltaista mahaa. Teetkö erilaisia vatsalihasliikkeitä? Syviä ja vinojakin?
http://www.healthberry.fi/erkaantuneet-vatsalihakset-aiheuttavat-pomppovatsan/#sthash.6wEngVRT.dpbs
Tuolta löytyy hyviä vinkkejä asian tiimoilta. :)
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:40"]
SellaInen idea, että lopetat välittömästi "röllykkämaha" -sanan käytön.
VIHAAN SITÄ SANAA!
[/quote]
Joo. Tosiaan tässä tilanteessa kyseinen sana kuvaa asiaintilaa kaikkein parhaiten, sillä maha on veltto ja pömpöttävä kontrastina ihan normikiinteähkölle kropalle. T. ap
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 20:34"]
http://www.healthberry.fi/erkaantuneet-vatsalihakset-aiheuttavat-pomppovatsan/#sthash.6wEngVRT.dpbs
Tuolta löytyy hyviä vinkkejä asian tiimoilta. :)
[/quote]
Kiitoksia! :) t. ap
Treenaa lantionpohjalihaksia. Ja pilates