Miksi kuntosalilla huhkiminen ei vaikuta painoon yhtään mitenkään?
Mitä mä oikein teen väärin?
Oon kohta puoli vuotta käynyt salilla josta kolmisen kuukautta noudattanut ohjelmaa. Ok, tiedän sen että lihakset kasvaa eikä vaikuta siltä osin painoon vähentävästi. Kun aloitin olin ollu sohvaperuna puolisen vuotta, kaikki lenkkeilykin oli jäänyt pois ja se alkoi ahdistamaan. Olen aina vieroksunut kuntosaleja, mutta nyt tähtimerkit oli kohdallaan ja aloitin ;). Kunto oli todella onneton aluksi, kevyimmät mahdolliset painot jne.
Nyt pystyn tekemään isommilla painoilla ja nautin siitä että olen pirteämpi ja jaksan töissäkin paremmin. Syön kohtuullisesti välillä herkutellen, mutta en ylenmäärin. Paino ei ole siis pudonnut yhtään koko aikana. Käyn 3 kertaa viikossa ja teen jonkin verran kotonakin vatsoja jne. Mutta ei siis niin mitään näkyvää muutosta ainakaan omasta mielestä. Käsissä on enemmän papua ja se näkyy ihan pikkasen tietyissä tilanteissa.
En ole asiasta stressannut kun ole pitänyt tärkeimpänä sitä että saan käytyä säännöllisesti ja pikku hiljaa sitten tuloksiakin, mutta eikö luulis jo näkyvän edes jotain??? Teenkö mä kaiken päin prinkkalaa jotenkin, en tiedä. Kuitenkin sarjat loppuun asti mitä vaaditaan ja joskus ylikin.
Vinkkejä kiitos!!!
Kommentit (22)
Paino muuttuu syömisen mukana, ei juuri liikkumisen.
Toki harjoittelu kuluttaa marginaalisesti ja lihasmassan lisääntyminen suhteessa hukkapainoon kuluttaa myös, mutta tämä on aivan marginaalista.
Jos syöt kuin ennenkin, pysyy painosi siis ennallaan.
Liikunta lisää ruokahalua ainakin mulla. En ole koskaan laihtunut liikkumalla, vaan aina on pitänyt laihduttaa ravintoon keskittymällä.
Salilla edistymisen huomaa lähinnä painojen kasvusta, ei vaa'asta. Peilistä ehkä näkyy parempi ryhti ja vähemmän nuutunut naama.