Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuntosalilla huhkiminen ei vaikuta painoon yhtään mitenkään?

Vierailija
18.04.2015 |

Mitä mä oikein teen väärin?

Oon kohta puoli vuotta käynyt salilla josta kolmisen kuukautta noudattanut ohjelmaa. Ok, tiedän sen että lihakset kasvaa eikä vaikuta siltä osin painoon vähentävästi. Kun aloitin olin ollu sohvaperuna puolisen vuotta, kaikki lenkkeilykin oli jäänyt pois ja se alkoi ahdistamaan. Olen aina vieroksunut kuntosaleja, mutta nyt tähtimerkit oli kohdallaan ja aloitin ;). Kunto oli todella onneton aluksi, kevyimmät mahdolliset painot jne.

Nyt pystyn tekemään isommilla painoilla ja nautin siitä että olen pirteämpi ja jaksan töissäkin paremmin. Syön kohtuullisesti välillä herkutellen, mutta en ylenmäärin. Paino ei ole siis pudonnut yhtään koko aikana. Käyn 3 kertaa viikossa ja teen jonkin verran kotonakin vatsoja jne. Mutta ei siis niin mitään näkyvää muutosta ainakaan omasta mielestä. Käsissä on enemmän papua ja se näkyy ihan pikkasen tietyissä tilanteissa.

En ole asiasta stressannut kun ole pitänyt tärkeimpänä sitä että saan käytyä säännöllisesti ja pikku hiljaa sitten tuloksiakin, mutta eikö luulis jo näkyvän edes jotain??? Teenkö mä kaiken päin prinkkalaa jotenkin, en tiedä. Kuitenkin sarjat loppuun asti mitä vaaditaan ja joskus ylikin.

Vinkkejä kiitos!!!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio! Lihaskunto polttaa lopulta aika vähän kaloreita kuten liikunta yleensäkin. Paino ei putoa jos ei ole kalorivajetta, se on niin yksinkertaista matematiikkaa.

Vierailija
2/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonhallinnasta 80 % on ruokailua ja 20 % liikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa mittanauhalla tai mieti, tuntuvatko vaatteet väljemmiltä, mahtuuko esim. farkuista pienempi koko. Jos et ole pienentynyt senteistä, niin sitten kannattaa miettiä ruokavalio uusiksi. Salilla käynti ei ole mikään dieetti, eikä edes kuluta paljoa energiaa. Ruokavalio on tärkeämpi, jos on tarkoitus pudottaa painoa.

Vierailija
4/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lisännyt vähän ruokamääriä samalla, kun aloitit salilla käymisen? Paino ei laske, jos et syö vähemmän kuin kulutat.

Vierailija
5/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni en, pitää ilmeisesti ottaa ruokapäiväkirja käyttöön. Aamupalalla syön ruisleivän tai monivilja sämpylän ja teetä, joskus maustamatonta jugurttia marjojen kanssa. Lounaalla syön lautasellisen salaattia ja juon pari lasia vettä. Iltapäivällä sokeriton kahvi (sokerin olen saanut jätettyä pois) ja hedelmä. Illalla lämmin ruoka, joka on normaalia kotiruokaa salaatin kera. Lapsia on, enkä ole jaksanut itselleni erikseen vääntää ruokaa kun noikin 90% on terveellisiä. Ehkä annoskoko sitten on liian iso? Illalla teetä ja leipää tai hedelmää / smoothie. Syön muutoin 2-3 välein, muttatuo väli iltapäivän välipalasta lämpimään ruokaa venyy pisimmäksi, 4-5 tuntiin riippuen lasten harrastuksista ja monesta muusta. Vettä juon paljon päivän aikana. Ap

Vierailija
6/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaatteet tuntuu vähän väljemmiltä... ei paljoa mutta kuitenkin.. ap

Vierailija
7/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:49"]

Syön muutoin 2-3 välein, muttatuo väli iltapäivän välipalasta lämpimään ruokaa venyy pisimmäksi, 4-5 tuntiin riippuen lasten harrastuksista ja monesta muusta. Vettä juon paljon päivän aikana. Ap

[/quote]

Syöt 2-3 tunnin välein?! Se on ehdottomasti liikaa. Ei aikuisen ihmisen tarvitse koko ajan olla mussuttamassa jotain. Neljä kertaa ruokaa päivässä, se riittää. Parempi totuttaa elimistö ja suu siihen, ettei koko ajan ole jotain syömässä.

Vierailija
8/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda se vaaka. Käytä mittanauhaa. Läski muuttuu lihakseksi ja sehän on painavampaa kun läski. Tsemppiä.

Vierailija
9/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet sarjojen yli, teet liian pienillä painoilla.

Vierailija
10/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:49"]

Syön muutoin 2-3 välein, muttatuo väli iltapäivän välipalasta lämpimään ruokaa venyy pisimmäksi, 4-5 tuntiin riippuen lasten harrastuksista ja monesta muusta. Vettä juon paljon päivän aikana. Ap

[/quote]

Syöt 2-3 tunnin välein?! Se on ehdottomasti liikaa. Ei aikuisen ihmisen tarvitse koko ajan olla mussuttamassa jotain. Neljä kertaa ruokaa päivässä, se riittää. Parempi totuttaa elimistö ja suu siihen, ettei koko ajan ole jotain syömässä.
[/quote]
Miksi sitten toitotetaan tuota säännölistä 2-3 tunnin väliä monessa noissa laihdutusohjelmissa ja muissa jos se on huuhaata. Enkä tosiaan syö sitä rasvasta ruokaa tiuhaan vaan usein on hedelmä tai muu kevyt. Eli aamupala 9 aikaan, salaatti 11- 11: 30 aikaan, välipala 14 ja lämmin ruoka 17-18 ja iltapala 21. Kaipa sebsitten on liikaa.. Ap

Vierailija
11/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 19:02"]Unohda se vaaka. Käytä mittanauhaa. Läski muuttuu lihakseksi ja sehän on painavampaa kun läski. Tsemppiä.
[/quote]
Kiitos tsempeistä!!! Ap

Vierailija
12/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin juurikin syömällä 2-3 tunnin välein. Älkää tulko tänne pätemään ellette ole laihduttaneet. Onko proteiini-rasvasuhteet kunnossa ap?

Vierailija
13/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 19:04"]Jos teet sarjojen yli, teet liian pienillä painoilla.
[/quote][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 19:04"]Jos teet sarjojen yli, teet liian pienillä painoilla.
[/quote]
Eli jos tarttee tehdä 3x15 ja saan tehtyä vähintään sen tai vikalla kerralla väkisin 20 niin painoa liian vähän? Jos nostan painoja ja jää aina vajaaksi sarjat sekö on parempi? Olen todella ulkona näistä kun tämä on niin uutta joten kyselen varmaan tyhmiä. Sorry! Ap

Vierailija
14/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) kuntosaliharjoittelu kuluttaa todella vähän kaloreita. Ja näille(en tarkoita apta, varmaankaan) jotka tekevät maksimisarjaa minimipainoilla hilavitkuttimilla se kuluttaa about saman kun istuisi toimistotuolilla ja nostelisi jalkoja. 

b) Lihaksia on todella hidasta kasvattaa myös miehillä mutta myös naisilla. Voin lyödä vetoa että muutamaa sataa grammaa enempää et ole kolmessa kuukaudessa saanut. Jo muutama kilo vuodessa on erittäin kovan työn takana.

c) Todennäköinen syy, että painosi ei laske on se että syöt yksinkertaisesti liikaa. Vääriä ruokia. 

Eli laita se ruokavalio kuntoon ja oikeaan suhteeseen! :P Siitä se paino lähtee tippumaan. 

Vierailija
15/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 19:04"]Jos teet sarjojen yli, teet liian pienillä painoilla.
[/quote][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 19:04"]Jos teet sarjojen yli, teet liian pienillä painoilla.
[/quote]
Eli jos tarttee tehdä 3x15 ja saan tehtyä vähintään sen tai vikalla kerralla väkisin 20 niin painoa liian vähän? Jos nostan painoja ja jää aina vajaaksi sarjat sekö on parempi? Olen todella ulkona näistä kun tämä on niin uutta joten kyselen varmaan tyhmiä. Sorry! Ap
[/quote]
Kuulostaa, että teet liian kevyillä painoilla liikaa toistoja. Eli lisää painoja niin paljon, että viimeiset toistokerrat menevät juuri ja juuri. Toistojen määrää voisi myös minusta pudottaa esim. 3x10 kertaan.

Vierailija
16/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 19:07"]Laihduin juurikin syömällä 2-3 tunnin välein. Älkää tulko tänne pätemään ellette ole laihduttaneet. Onko proteiini-rasvasuhteet kunnossa ap?
[/quote]
Ilmeisesti ei. Olen ollutsellainen helposti innostuva ja hetimullekaikkitänne-tyyppi ja nyt olen tyytyväinen kun olen hitaasti mutta varmasti saamassa liikunnan iloa takaisin (lenkitkin taas alkavat maistua kun lumet sulaa ja keli paranee). Siksi olen tässä yrittänyt olla ajattelematta liikaa syömispuolta ettei tue liian montaa asiaa yhtäaikaa ja sitten menee plörinäksi kaikki. Nyt olen saanut säännöllisyyden tässä pysymään ja alan heräämään myöskin pikku hiljaa tähän syömispuoleen. Vinkkejä siinäkin kaivataan ja vielä enemmän... Ap

Vierailija
17/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 19:04"]Jos teet sarjojen yli, teet liian pienillä painoilla.
[/quote]
[/quote]
Kuulostaa, että teet liian kevyillä painoilla liikaa toistoja. Eli lisää painoja niin paljon, että viimeiset toistokerrat menevät juuri ja juuri. Toistojen määrää voisi myös minusta pudottaa esim. 3x10 kertaan.
[/quote]
Ok, voisinpa kokeilla näin päin, nostan painoja ja katson saanko siihen ohjelman alarajaan tehtyä,(ohjelmassa on 3x12-15 tai 10-15 monessa laitteessa, olen siksi yrittänyt pinnistää että saisin siihen 15, se ei usein ole helppoa kyllä sekään enkä ole aina onnistunutkaan). Ilmeisesti kun alkaa mennä yli 15 pitää nostaa painoja. Ap

Vierailija
18/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:49"]Tietääkseni en, pitää ilmeisesti ottaa ruokapäiväkirja käyttöön. Aamupalalla syön ruisleivän tai monivilja sämpylän ja teetä, joskus maustamatonta jugurttia marjojen kanssa. Lounaalla syön lautasellisen salaattia ja juon pari lasia vettä. Iltapäivällä sokeriton kahvi (sokerin olen saanut jätettyä pois) ja hedelmä. Illalla lämmin ruoka, joka on normaalia kotiruokaa salaatin kera. Lapsia on, enkä ole jaksanut itselleni erikseen vääntää ruokaa kun noikin 90% on terveellisiä. Ehkä annoskoko sitten on liian iso? Illalla teetä ja leipää tai hedelmää / smoothie. Syön muutoin 2-3 välein, muttatuo väli iltapäivän välipalasta lämpimään ruokaa venyy pisimmäksi, 4-5 tuntiin riippuen lasten harrastuksista ja monesta muusta. Vettä juon paljon päivän aikana. Ap
[/quote]

Mun on vaikea uskoa että tuolla ei laihdu. Et kai huijaa itseäsi, tai onko päivällisen annoskoko todella muhkea?

Vierailija
19/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 18:49"]Tietääkseni en, pitää ilmeisesti ottaa ruokapäiväkirja käyttöön. Aamupalalla syön ruisleivän tai monivilja sämpylän ja teetä, joskus maustamatonta jugurttia marjojen kanssa. Lounaalla syön lautasellisen salaattia ja juon pari lasia vettä. Iltapäivällä sokeriton kahvi (sokerin olen saanut jätettyä pois) ja hedelmä. Illalla lämmin ruoka, joka on normaalia kotiruokaa salaatin kera. Lapsia on, enkä ole jaksanut itselleni erikseen vääntää ruokaa kun noikin 90% on terveellisiä. Ehkä annoskoko sitten on liian iso? Illalla teetä ja leipää tai hedelmää / smoothie. Syön muutoin 2-3 välein, muttatuo väli iltapäivän välipalasta lämpimään ruokaa venyy pisimmäksi, 4-5 tuntiin riippuen lasten harrastuksista ja monesta muusta. Vettä juon paljon päivän aikana. Ap
[/quote]

Mun on vaikea uskoa että tuolla ei laihdu. Et kai huijaa itseäsi, tai onko päivällisen annoskoko todella muhkea?
[/quote]
Ai niin ja mikä on sulle salaatti? Mitä siihen tulee?

Vierailija
20/22 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti salaatissa on myös protskua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän