Ketä äänestämällä voi ajaa miesten tasa-arvoa?
Onko Suomessa yhtään ehdokasta (mistä tahansa vaalipiiristä) jonka agendana on miesten tasa-arvon parantaminen? Yritin googletella, mutta en löytänyt.
Kommentit (12)
kaikki ajavat miesten asioita. Siksi sitä ei erikseen mainita. Se on itsestään selvyys.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:01"]
kaikki ajavat miesten asioita. Siksi sitä ei erikseen mainita. Se on itsestään selvyys.
[/quote]
Kovin harva ehdokas ajaa esimerkiksi tasa-arvoista asevelvollisuutta. Tai miesten aseman parantamista huoltajuuskiistoissa. Tai vaatii puuttumaan miehiin kohdistuvaan seksismiin. Tai penää kovempia rangaistuksia perättömiin raiskausilmoituksiin. Tai vaatii viranomaisia kampanjoimaan miehiin kohdistuvaa väkivaltaa vastaan. Vielä harvempi ehdokas (liekö kukaan, sen haluaisin tietää) ajaa kaikkia edellämainittuja.
ap
En tiedä ketkä ajavat miesten etuja, mutta tänne on listattu ne ehdokkaat, joita sinun ei ainakaan kannata äänestää:
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:13"]
[/quote]
Kovin harva ehdokas ajaa esimerkiksi tasa-arvoista asevelvollisuutta. Tai miesten aseman parantamista huoltajuuskiistoissa. Tai vaatii puuttumaan miehiin kohdistuvaan seksismiin. Tai penää kovempia rangaistuksia perättömiin raiskausilmoituksiin. Tai vaatii viranomaisia kampanjoimaan miehiin kohdistuvaa väkivaltaa vastaan. Vielä harvempi ehdokas (liekö kukaan, sen haluaisin tietää) ajaa kaikkia edellämainittuja.
ap
[/quote]
Minun mielestäni noita asioita pitäisi kyllä ajaa. Olen nimittäin näin naisenakin kiinnittänyt huomiota. Mutta miesten puolelta ei yksinkertaisesti näytä löytyvän kiinnostusta ajamaan asiaa paitsi radikaaleja, kuten Laasanen(ei tosin taida olla vaaleissa), jotka eivät saa suuren yleisön suosiota, koska ovat hyvin mustavalkoisia näkemyksissään.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:31"]
[/quote]
ap
[/quote]
Minun mielestäni noita asioita pitäisi kyllä ajaa. Olen nimittäin näin naisenakin kiinnittänyt huomiota. Mutta miesten puolelta ei yksinkertaisesti näytä löytyvän kiinnostusta ajamaan asiaa paitsi radikaaleja, kuten Laasanen(ei tosin taida olla vaaleissa), jotka eivät saa suuren yleisön suosiota, koska ovat hyvin mustavalkoisia näkemyksissään.
[/quote]
Niin, mielestäsi miesasiamiehet ovat naisten vihaajia, tätähän ajat takaa?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:42"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Niin, mielestäsi miesasiamiehet ovat naisten vihaajia, tätähän ajat takaa?
[/quote]
Liian usein he ovat antaneet kuvan että asia on näin tai vähintään epäsuorasti vihjanneet että miesten asema on naisten vika. Mitään asiaa ei korjata osoittelemalla sormella syyllisiä tai jakamalla miehet ja naiset eri leireihin, jotka ovat sodassa. Uskon että miesasiamiehissä on myös fiksujakin, mutta he hukkuvat samanlaisten radikalistien alle kuten feministien joukossa olevien naisten oikeuksien ylipuolustajille, joista näemmä on liikaakin kokemusta, kun feminismikään ei enää tarkoita mitä se alunperin oli.
Ainakin vihreät ajavat perhevapaiden tasapuolista jakamista, sehän edistäisi miesten asemaa huoltajuuskysymyksissä.
[/quote]
Niin, ehkäpä "kiinnostuksen" puuttuminen johtuu asenneilmapiiristä. Moni mies varmaan haluaisi puuttua näihin ongelmiin, mutta pelkää (ihan aiheesta) saavansa osakseen naureskelua, vähättelyä ja solvaamista. Jotkut miehet ja varsinkin naiset voivat jopa leimata sovinistiksi tai naisvihaajaksi. Siksi tavallaan ymmärrän miksi tunnetut miespoliitikot eivät ota näitä asioita esiin. Liian "radikaalia". Mutta väittäisin netin keskustelupalstoja seuranneena (sen verran kun niistä voi vetää johtopäätöksiä), että miesten tasa-arvopolitiikalle olisi tilausta. Jos joku edustava ehdokas ilmoittaisi ykkösagendaksi miesten tasa-arvon, veikkaan että hän saisi yllättävän paljon ääniä. Vaikka julkisesti miehet eivät haluaisikaan ilmoittautua miesasiamiehiksi, suljetussa äänestyksessä moni ottaisi kantaa.
ap
Ote vihreiden vaaliohjelmasta:
"Taistellaan naisten alhaisempia tuloja, miesten syrjäytymistä, sukupuoltaan korjaavien pakkosterilointia ja muita sukupuolittuneita ongelmia vastaan"
https://www.vihreat.fi/asiat/vihrea-politiikka/teemat/koyhyys#Eriarvoisuus historiaan
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:50"]
Ainakin vihreät ajavat perhevapaiden tasapuolista jakamista, sehän edistäisi miesten asemaa huoltajuuskysymyksissä.
[/quote]
Joo, olen kanssa huomannut että Vihreillä on miesten asemaan liittyviä kannanottoja. Jopa Vihreät Naiset ovat todenneet, että miehille pakollinen asevelvollisuus on merkittävä tasa-arvo-ongelma.
Myös perussuomalaisten Juho Eerola on vaatinut vieraannuttamisen kriminalisointia huoltajuuskiistoissa. Vieraannuttamisen uhreina ovat pääasiassa isät, joten sekin edistäisi miesten asemaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 17:50"]Ainakin vihreät ajavat perhevapaiden tasapuolista jakamista, sehän edistäisi miesten asemaa huoltajuuskysymyksissä.
[/quote]
Ne voi jo nyt jakaa tasapuolisesti. Vihreät ajaa sitä että ne jaetaan pakolla tasapuolisesti, eli niistä ei saa päättää itse.
Olisit ruvennut itse ehdokkaaksi.