Onko alisuoriutumista, jos 19-vuotiaana on grillillä töissä noin vuoden tai pari?
Stressaan, ja tuntuu kuin pitäisi lähteä korkeakouluihin ja kaikkea muuta, vaikken ole vielä välttämättä valmis.
Kommentit (29)
Nythän sulla on hyvä hetki säästää rahaa tulevia opintoja tai asuntoa varten. Yritä laittaa palkastasi aina pieni siivu säästöön.
Ja jos ei opiskelupaikat aukea, niin avoimessa yliopistossa voi suoritella opintoja maksua vastaan. Nyt on paljon opintoja tarjolla etäopintoina. Niitä opintoja saa myöhemmin hyväksiluettua, jos pääset alalle opiskelemaan.
Ei ollenkaan. Siellä vasta elämästä oppiikin.
Hyvä työhän tuo on. Ja ehdit vielä opiskella vaikka mitä. Ja muista, pääministeriksi pääsee Suomessa suoraan Sokoksen kassalta.
En käy töissä enkä koulussa, enkä silti koe että olisin alisuoriutuja t 20v
Tarvit vamaan jonkun hejksin (henkilökohtaisenElämänJärjestämistäKoskeva-asiakirja) ja muutaman palaverin, koska alisiuriudut.
Itse olin McDonaldsissa. Hyvä saada työkokemusta, siitä on pelkkää hyötyä jatkossa. Työnantajat jatkossa näkee että tiedät miten työpaikalla ollaan. Moni nykynuori menee ekaan työpaikkaansa nirppistelemään ja kännykkää tuijottelemaan.
Eikö tuo ole vähän muiden aliarvioimista ? Mitä vikaa grillissä? 19- vuotias ehtii opiskelemaan, olemaan töissä ja sen jälkeen opiskelemaan vielä uudenkin ammatin. Ellei enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin McDonaldsissa. Hyvä saada työkokemusta, siitä on pelkkää hyötyä jatkossa. Työnantajat jatkossa näkee että tiedät miten työpaikalla ollaan. Moni nykynuori menee ekaan työpaikkaansa nirppistelemään ja kännykkää tuijottelemaan.
Olen itse työpaikassa, jossa on laaja ikähaarukka ja valitettavasti moni nuori, joille tämä työ on ensimmäinen, ei tajua että töissä pitää oikeasti tehdä töitä eikä vain juoruta ja selata Instagramia. Tämä ei siis todellakaan kosketa jokaista nippanappa parikymppistä, ero reippaiden tyyppien ja kännykkää räpläävien kitisijöiden välillä vaan on huima!
Jos ei terve 19v nuori ole kunnolla töissä tai opiskele , niin siitä ei hyvää seuraa. Suomessa on nuorille valta valtavasti työpaikkoja, eikä kannata kuvitellakkaan ,että se työn teko mitään unelmaa olisi. Se on TYÖNTEKOA JA ITSENSÄ ELÄTTÄMISTÄ, - on nyt ja on ollu kautta aikojen. Ei se mitään pilviunelmaa ole , eikä koskaan ole ollutkaan.
Ilman rahaa ,kun ei elämässä pärjää.