Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko alisuoriutumista, jos 19-vuotiaana on grillillä töissä noin vuoden tai pari?

Vierailija
31.12.2021 |

Stressaan, ja tuntuu kuin pitäisi lähteä korkeakouluihin ja kaikkea muuta, vaikken ole vielä välttämättä valmis.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on suoranainen ihme jos 19-vuotias on ylipäätänsä missään työssä.

Parasta olisi toki valmistua niin nuorena kuin mahdollista ja päästä heti "oman alan" hommiin mutta yksi vuosi hanttihommiakin on parempi kuin tämä nykyään normiksi muodostunut välivuosi jolloin vain loisitaan vanhempien nurkissa Netflixiä tuijottamassa ja juostaan kavereiden kanssa bilettämässä

Jos ei terve 19v nuori ole kunnolla töissä tai opiskele , niin siitä ei hyvää seuraa. Suomessa on nuorille valta valtavasti työpaikkoja, eikä kannata kuvitellakkaan ,että se työn teko mitään unelmaa olisi. Se on TYÖNTEKOA JA ITSENSÄ ELÄTTÄMISTÄ, - on nyt ja on ollu kautta aikojen. Ei se mitään pilviunelmaa ole , eikä koskaan ole ollutkaan.

Ilman rahaa ,kun ei elämässä pärjää.

Vierailija
22/29 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän sulla on hyvä hetki säästää rahaa tulevia opintoja tai asuntoa varten. Yritä laittaa palkastasi aina pieni siivu säästöön.

Ja jos ei opiskelupaikat aukea, niin avoimessa yliopistossa voi suoritella opintoja maksua vastaan. Nyt on paljon opintoja tarjolla etäopintoina. Niitä opintoja saa myöhemmin hyväksiluettua, jos pääset alalle opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Siellä vasta elämästä oppiikin.

Vierailija
24/29 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä työhän tuo on. Ja ehdit vielä opiskella vaikka mitä. Ja muista, pääministeriksi pääsee Suomessa suoraan Sokoksen kassalta.

Vierailija
25/29 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä enkä koulussa, enkä silti koe että olisin alisuoriutuja t 20v

Vierailija
26/29 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvit vamaan jonkun hejksin (henkilökohtaisenElämänJärjestämistäKoskeva-asiakirja) ja muutaman palaverin, koska alisiuriudut.

Vierailija
27/29 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin McDonaldsissa. Hyvä saada työkokemusta, siitä on pelkkää hyötyä jatkossa.  Työnantajat jatkossa näkee että tiedät miten työpaikalla ollaan. Moni nykynuori menee ekaan työpaikkaansa nirppistelemään ja kännykkää tuijottelemaan. 

Vierailija
28/29 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole vähän muiden aliarvioimista ? Mitä vikaa grillissä? 19- vuotias ehtii opiskelemaan, olemaan töissä ja sen jälkeen opiskelemaan vielä uudenkin ammatin. Ellei enemmänkin.

Vierailija
29/29 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin McDonaldsissa. Hyvä saada työkokemusta, siitä on pelkkää hyötyä jatkossa.  Työnantajat jatkossa näkee että tiedät miten työpaikalla ollaan. Moni nykynuori menee ekaan työpaikkaansa nirppistelemään ja kännykkää tuijottelemaan. 

Olen itse työpaikassa, jossa on laaja ikähaarukka ja valitettavasti moni nuori, joille tämä työ on ensimmäinen, ei tajua että töissä pitää oikeasti tehdä töitä eikä vain juoruta ja selata Instagramia. Tämä ei siis todellakaan kosketa jokaista nippanappa parikymppistä, ero reippaiden tyyppien ja kännykkää räpläävien kitisijöiden välillä vaan on huima!