Oikeestiko jotkut käyttää pikkuhousunsuojia?
Ei multa ainakaan valu tavaraa alapäästä niin, että joutuisin kokoajan kulkea vaippa housuissa. Raskaana nyt saattoi joskus vähän valahtaa, mutta ei mitenkään niin, että olisin nähnyt tarpeelliseksi ostaa noin turhanpäiväisiä härpäkkeitä. Miks joku niitä käyttää? Eikö oo vaan helpompaa vaihtaa alkkarit kerran tai jos oikeen valuu niin vaikka kaks kertaa päivässä?
Kommentit (19)
Et sitten jaksanu etsiä vanhoja ketjuja aiheesta..
Mä käytin kyllä raskaana ollessa kestositeitä ja -pikkuhousunsuojia, koska mulla meni alkkarit todella märiksi, eikä esim. yleisissä vessoissa ole kovin helppo vaihtaa alkkareita ison mahan kanssa. Kertakäyttöpikkuhousunsuojia käytin jälkivuodon ollessa lopuillaan. Mutta normaalitilanteessa valkovuodon takia en käyttäisi.
Käytän niitä kuukautissuojana, koska nykyään minulla on niukat menkat. Joskus harvoin lisäksi tamponeja, mutta tykkään eniten ohuista pikkuhousunsuojista, jotka eivät hiosta, ole liian pitkiä tai ylipäätään tunnu miltään.
Täytyy kyllä sanoa, että käytin teininä phs:ia monta vuotta lähes koko ajan runsaan valkovuodon takia ja luulin, että kaikki muutkin käyttää.
1) Virtsaa karkailee hieman esim. yskiessä. Tulisi läpi housuista ilman suojaa.
2) Valkovuoto on ajoittain runsasta. Pikkuhousunsuoja tuntuu kuivalle toisin kuin märät pikkarit
3) Menkat alkaa milloin sattuu. Pikkuhousunsuojan kanssa on varma olo vaikka olisi vaaleat housut.
4) En todellakaan viitsi kuljetella päivän aikana käsilaukussa muutamaa paria likaisia alkkareita. Käytetyn pikkuhousunsuojan voi heittää roskiin.
Käytän työpäivän aikana pikkuhousunsuoja on helpompi vaihtaa tarpeen vaatiessa kuivaan, kun pikkarit kesken päivän.
Taas tää aihe. Kyllä, jotkut käyttää ihan oikeasti pikkuhousunsuojia.
Miks täällä pyörii aina näitä samoja aiheita? :D
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:02"]
Käytän työpäivän aikana pikkuhousunsuoja on helpompi vaihtaa tarpeen vaatiessa kuivaan, kun pikkarit kesken päivän.
[/quote]
No eihän niitä tartte vaihtaa. Miehet tykkää puolukka-jutuista.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:21"]
Ei multa ainakaan valu tavaraa alapäästä niin, että joutuisin kokoajan kulkea vaippa housuissa. Raskaana nyt saattoi joskus vähän valahtaa, mutta ei mitenkään niin, että olisin nähnyt tarpeelliseksi ostaa noin turhanpäiväisiä härpäkkeitä. Miks joku niitä käyttää? Eikö oo vaan helpompaa vaihtaa alkkarit kerran tai jos oikeen valuu niin vaikka kaks kertaa päivässä?
[/quote]
Ihanko tosissasi kysyt? :) :) Siis ei mulla ainakaan kuukautiset ala yhtäkkiä kuin sormia napsauttaen vaan pikkuhiljaa pari päivää on veristä tiputteluvuotoa, sit noin 7 päivää tarvitsen varsinaisia terveyssiteitä jonka jälkeen siirryn taas pariks päiväksi pikkuhousunsuojiin. Ja aika naurettavalta tuntuis tuo että kulkea verisissä pikkareissa työpaikalla ja ihmistenilmoilla... pieni pikkuhoudunsuoja on mukavampi ja huomaamattomampi jos vaan niitä pystyy käyttään.
[/quote]
mulla tulee veristä vuotoa 2 kertaa kuukaudessa, vaesinaiset menkag ja sit ovulastion yhteydessä pienempää vuotoa. Ois ällöä kulkea verisissä alkkareissa niinku jossain kehitysmaassa...
Hyi sua .kyllä käytän niitä joka päivä ja vaihdan pari kertaa työn aikana ja vaihdan pikkareita aina joka päivä myös ja mulla ei mitään vuotoa ihan normaali nainen olen.pesen vedellä aamulla ja yöllä ,saipulla joka toinen päivä
Niin jos ei sulla niin ei kellään muullakaan tietysti :) Mulla on kierron puolivälissä sen verran paljon valkovuotoa että pakko käyttää pikkuhousunsuojia. Ihan märät alkkarit on ikävän tuntuiset, enkä niitä voi kokoajan olla vaihtamassakaan.
[/quote]
heitetäänpä toisinpäin, mikä kompleksi sulla on pikkuhousunsuojia kohtaan? Pelkäätkö että joku kuvittelee et sulla olis virtsankarkailua vai mikä siinä on niin vaikeaa?
Loppuraskauden aikana laitoin aina kun lähdin ihmisten ilmoille. oli jotenki siistimpi olo.. kaameeta valkovuotoa. :/
Muuten pidä muulloin.
No mulla on ainakin ihan ovulaatiovuotoa eli runsas (normaalia) valkovuoto silloin ja en halua päällishousujen kastuvan. Suhteen alkuvaiheessa oli niin kuumaa, että piti miehen läsnäollessa muutenkin olla suoja pöksyssä :P kaipa normaali ihminen kostuu. Kosteuksissa on eroja. Mä pidän ihan terveenä sitä, että limakalvot ovat kosteat ja toimivat. Eipä tarvitse liukkareita.
Ei kun ihan leikisti niitä vaan käytetään. Kuka nyt oikeesti. Helvetti, taas tuota sinun äimistelyäsi.
Nii kukahan niitä mahtaa huvikseen käyttää, ei varmasti kukaan hauduta pilluaan suojilla jos ei oo pakko mutta kun ihmiset on erilaisia!
Mun äiti kans jostain syystä vastustaa mun pikkuhousunsuojien käyttöä. Ihmettelee miksi en vain vaihda pikkareita tarpeeksi usein.
No kyllähän se on inhottavaa kulkea verisissä pikkareissa ja pikkarit menevät nopeammin pilalle, kun ei niitä veritahroja saa kunnolla pois alushousuista.
Käytän kuukautisten alussa ja/tai lopussa.