Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylisuojeleva vanhemmat hoplopissa:D

Vierailija
18.04.2015 |

Haluaisin kertoa teille, että ei se lapsi kuole jos yrittää kiivetä johonkin tai laskee vähän isommasta mäestä. Siis JOS lapsi haluaa. Sen sijaan olisi hyvä, jos rohkaisisitte lastamme yrittämään. Ja jos lapsenne saa vähän osumaa toisesta lapsesta eikä reagoi siihen mitenkään (ala itkeä tms), häntä el sattunut. Joten anna lapsesi jatkaa rauhassa äläkä mene hössöttämään että eihän rakas sattunut. Olen puhunut.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toimii myös muualla, ei pelkästään hoplopissa

Vierailija
2/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on muutenkin vähän surkuhupaisaa, kun vanhempi juoksee 5 cm etäisyydellä lapsestaan koko ajan ja lapsi viipottaa vapaasti ihan minne vaan vanhempi perässään. Todistinpa kerran tällaisen viipottajan marssia tielle pysäyttämään autoja ja vanhempi ei uskalla omaan lapseensa koskea vaan lässyttää vaan, että kulta, annetaanko autojen mennä ja lapsi tietysti oli sitä mieltä, että ei, kun hänen, maailman valtijaan, pitää nyt tässä seistä ihan tasan niin kauan kuin huvittaa. Ja siinäpä sitten seisoi.

Maailma ei kaadu, vaikka se lapsi kokisi jotain sellaista, mitä ei halua. Turvallisissa paikoissa, kuten leikkikentillä ja hoplopeissa se lapsi voi mennä vapaasti ja kokeilla asioita mutta autoteillä ei. Siellä lapsi napataan vaikka kainaloon, jos ei muuten nätisti ohjaudu pois tieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuotahan näkee tosi vähän. Paljon enemmän näkee sitä, että tymppintynyt vanhempi jättää  (pienen) lapsensa yksin sinne kiipeilemään, kaipaa kännykän kätöseen ja katsoo netflixiä. Lapset tarvitsevat aikuisen valvontaa sielläkin. Se ylihuolehtiva sentään vuorovaikuttaa lapsensa kanssa, toisin kuin se joka ei edes tiedä, missä päin hoploppia lapsi milloinkin on, kenen kanssa ja mitä tekemässä.

Vierailija
4/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:51"]No tuotahan näkee tosi vähän. Paljon enemmän näkee sitä, että tymppintynyt vanhempi jättää  (pienen) lapsensa yksin sinne kiipeilemään, kaipaa kännykän kätöseen ja katsoo netflixiä. Lapset tarvitsevat aikuisen valvontaa sielläkin. Se ylihuolehtiva sentään vuorovaikuttaa lapsensa kanssa, toisin kuin se joka ei edes tiedä, missä päin hoploppia lapsi milloinkin on, kenen kanssa ja mitä tekemässä.
[/quote]

Samaa mieltä. Jessicat ja Nico-Peccat laskee päälle ja kappas vaan kun oikeasti sattuu nämä lapsoset ovat suu pyöreenä ja eivät osaa sanoa anteeksi.

Vierailija
5/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:51"]No tuotahan näkee tosi vähän. Paljon enemmän näkee sitä, että tymppintynyt vanhempi jättää  (pienen) lapsensa yksin sinne kiipeilemään, kaipaa kännykän kätöseen ja katsoo netflixiä. Lapset tarvitsevat aikuisen valvontaa sielläkin. Se ylihuolehtiva sentään vuorovaikuttaa lapsensa kanssa, toisin kuin se joka ei edes tiedä, missä päin hoploppia lapsi milloinkin on, kenen kanssa ja mitä tekemässä.
[/quote]

Samaa mieltä. Jessicat ja Nico-Peccat laskee päälle ja kappas vaan kun oikeasti sattuu nämä lapsoset ovat suu pyöreenä ja eivät osaa sanoa anteeksi.
[/quote]

Niin ja missä vanhemmat. Räpläävät kännykän kanssa ja vuorovaikuttavat mieluummin koneen kanssa kuin oman lapsen.

Vierailija
6/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä seuraan perässä kun laps kiipeilee siellä :D käy ihan kuntoilusta

Vierailija
7/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:51"]

No tuotahan näkee tosi vähän. Paljon enemmän näkee sitä, että tymppintynyt vanhempi jättää  (pienen) lapsensa yksin sinne kiipeilemään, kaipaa kännykän kätöseen ja katsoo netflixiä. Lapset tarvitsevat aikuisen valvontaa sielläkin. Se ylihuolehtiva sentään vuorovaikuttaa lapsensa kanssa, toisin kuin se joka ei edes tiedä, missä päin hoploppia lapsi milloinkin on, kenen kanssa ja mitä tekemässä.

[/quote] Kai sen nyt riittää että vanhempi on paikalla ja välillä vilkaisee mitä lapsi puuhaa. Ei kai niitä koko aikaa tarvi tuijottaa. Ja mikä vuorovaikutus? Kyllä lapsetkin välillä haluavat leikkiä keskenään, ilman että vanhempi vahtii haukkana tekemisiä.

Vierailija
8/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:51"]

[/quote] Kai sen nyt riittää että vanhempi on paikalla ja välillä vilkaisee mitä lapsi puuhaa. Ei kai niitä koko aikaa tarvi tuijottaa. Ja mikä vuorovaikutus? Kyllä lapsetkin välillä haluavat leikkiä keskenään, ilman että vanhempi vahtii haukkana tekemisiä.
[/quote]
Ja sitte käy näitä tapauksia, joissa lapsi livahtaa omille teilleen ja käy hassusti....

Vierailija
9/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on ne vähän isommat kakarat jotka tahallaan kiusaavat pienempiä. liian monta kertaa joku 4-5v on tullut pienten puolelle ja alkanut nakkelemaan mun alle kaksivuotiasta leluilla päin naamaa yms. Itse joutuu ojentamaan kun näiden omat vanhemmat istuskelevat ties missä keskenään juoruamassa.

Vierailija
10/36 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:51"]

[/quote] Juuri näin!

Vierailija
11/36 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1v ja 2v ja todellakin seuraan mukana, mikä on varmasti ihan ymmärrettävää :) Ja itse olen myös sitä mieltä että pahimpia on nämä jotka antaa lapsensa mellastaa miten sattuu. Ymmärrän jos lapsi osaa perus käytöstavat ja reilut pelisäännöt siellä hoplopissa mutta ikävä kyllä paljon on niitä jotka ei osaa ja sekoilee menemään, monesti omat lapset meinaa jäädä sitten jalkoihin :/ Jos lapsi on huonokäytöksinen tai niin nuori ettei osaa vielä käyttäytyä ja ottaa muita huomioon omatoimisesti niin minusta on ihan itsestäänselvyys että se vanhempi menee siellä mukana! Ja jos lapsi ei kuuntele ja vanhempi ei pysy perässä niin viedään lapsi pois. -N24

Vierailija
12/36 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:01"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:01"]Paljon leikkipuistoissa aikaa viettäneenä näkee näitä "kädettömiä" vanhempia paljon. Useimmiten ovat yli 30-vuotiaina esikoisen saaneita, syytä tähän en tiedä. Yleisimmät kategoriat: - "Lapselle tulee paha mieli". Oli tilanne mikä tahansa ja käyttäytyi lapsi miten tyhmästi tahansa, niin lastahan ei kerta kaikkiaan voi torua tai napata kainaloon ja viedä pois tilanteesta. Lapselle ei saa aiheuttaa mitään pahaa mieltä. Koskee ensisijaisesti lapsen omaa vanhempaa, mutta myös kaikkia muita aikuisia ja lapsia. Mitään pahaa mieltä tai pettymystä ei pidä joutua kokemaan. Lopputulos on yleensä se, että sekä lapsi että vanhempi ovat vähän väliä itkun partaalla ja molemmat ovat jatkuvasti kireitä ja epävarmoja. - "Mun lapsi haluaa". Lapsi saa kaiken mitä haluaa, oli tilannetajua tai ei tai toive realistinen tai ei. Omalle lapselle vaaditaan kaikkea mitä aikuinen keksii vaatia ja lisäksi vaaditaan kaikkea sitäkin, mitä lapsi itse keksii haluta. Yleensä aikuinen keksii omasta päästään ihan turhia juttuja ja tuottaa ylimääräistä vaivaa muille ihmisille. Lapsi taas osaa haluta kaikkea mahdollista mitä näkee. Pahimmillaan vanhempi vaatii yhtä asiaa ja lapsi huutaa toista. Jos vanhempi ei saa tahtoaan läpi, laitetaan närkästynyt kertomus Facebookkiin. Jos lapsi ei saa tahtoaan läpi (esim. jonkun toisen aikuisen toimesta), lapsi palkitaan vuolaasti. Lopputuloksena on vanhempi, joka ei ymmärrä mitä hänen lapsensa oikeasti haluaa tai tarvitsee ja lapsi joka ei tiedä mitä on ihan turha vaatia ja loppujen lopuksi vaatii varmuuden vuoksi kaikkea, eikä ehdi keskittyä olemaan tyytyväisenä siihen mitä hänellä jo on. [/quote] Itse olen nähnyt saman ilmiön, mutta nuorissa äideissä. Vaikuttavat välinpitämättömiltö, lapset juoksee kaupoissa missä sattuu ja huutelevat törkeyksiä tai yrittää vahingoittaa pienempiä. Yhdelläkään omanikäiselläni tuntemallani äidillä.ei kyllä lapsi rilo sääntöjä ilman seurauksia ja ekani sain 33v. [/quote] Mistä tiedät näiden äitien iät? Jotkut saattaa näyttää nuorilta vaikka oliskin 35v

[/quote] Jotkut saattaa näyttää vanhoilta vaikka ovatkin kaksikymppisiä.

Vierailija
13/36 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:01"]Paljon leikkipuistoissa aikaa viettäneenä näkee näitä "kädettömiä" vanhempia paljon. Useimmiten ovat yli 30-vuotiaina esikoisen saaneita, syytä tähän en tiedä. Yleisimmät kategoriat:

- "Lapselle tulee paha mieli". Oli tilanne mikä tahansa ja käyttäytyi lapsi miten tyhmästi tahansa, niin lastahan ei kerta kaikkiaan voi torua tai napata kainaloon ja viedä pois tilanteesta. Lapselle ei saa aiheuttaa mitään pahaa mieltä. Koskee ensisijaisesti lapsen omaa vanhempaa, mutta myös kaikkia muita aikuisia ja lapsia. Mitään pahaa mieltä tai pettymystä ei pidä joutua kokemaan. Lopputulos on yleensä se, että sekä lapsi että vanhempi ovat vähän väliä itkun partaalla ja molemmat ovat jatkuvasti kireitä ja epävarmoja.

- "Mun lapsi haluaa". Lapsi saa kaiken mitä haluaa, oli tilannetajua tai ei tai toive realistinen tai ei. Omalle lapselle vaaditaan kaikkea mitä aikuinen keksii vaatia ja lisäksi vaaditaan kaikkea sitäkin, mitä lapsi itse keksii haluta. Yleensä aikuinen keksii omasta päästään ihan turhia juttuja ja tuottaa ylimääräistä vaivaa muille ihmisille. Lapsi taas osaa haluta kaikkea mahdollista mitä näkee. Pahimmillaan vanhempi vaatii yhtä asiaa ja lapsi huutaa toista. Jos vanhempi ei saa tahtoaan läpi, laitetaan närkästynyt kertomus Facebookkiin. Jos lapsi ei saa tahtoaan läpi (esim. jonkun toisen aikuisen toimesta), lapsi palkitaan vuolaasti. Lopputuloksena on vanhempi, joka ei ymmärrä mitä hänen lapsensa oikeasti haluaa tai tarvitsee ja lapsi joka ei tiedä mitä on ihan turha vaatia ja loppujen lopuksi vaatii varmuuden vuoksi kaikkea, eikä ehdi keskittyä olemaan tyytyväisenä siihen mitä hänellä jo on.
[/quote]
Itse olen nähnyt saman ilmiön, mutta nuorissa äideissä. Vaikuttavat välinpitämättömiltö, lapset juoksee kaupoissa missä sattuu ja huutelevat törkeyksiä tai yrittää vahingoittaa pienempiä. Yhdelläkään omanikäiselläni tuntemallani äidillä.ei kyllä lapsi rilo sääntöjä ilman seurauksia ja ekani sain 33v.

Vierailija
14/36 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seuraan lastani hoplopissa ihan jo senkin takia ettei se katoa. Ja siellähän kun katsot 2sek muualle niin et kyllä enää omaa nico peccaasi löydä.

Vierailija
15/36 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:11"]Mä seuraan lastani hoplopissa ihan jo senkin takia ettei se katoa. Ja siellähän kun katsot 2sek muualle niin et kyllä enää omaa nico peccaasi löydä.
[/quote]
Saa sellaisia tageja joilla näkee älypuhelimesta, missä lapsi on. Metsästyskoirakäyttöön on myös tutkapantoja jotka voivat lähettää myös ääntä ja videokuvaaa.

Vierailija
16/36 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aikanaan paljon laivoilla ja lasten leikkipaikass seurasin touhuja. Silloin ei ollut kännyköitä. Nykyään näkee vanhempia jo paikoissa kännyä räpläämässä. Toisen lapsia voi ojentaa tarvittaessa.

Vierailija
17/36 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni näkövammainen. Se ei vauhtia hiljennä, mutta puutteellisen syvyysnäön ja muunkin näön takia pakko mennä 4v:n perässä ja sanoa varo yläällä jokin ja edessä rappunen. Hyvää treeniä näkövammaiselle hop lop on, mutta tarvitsee avustajan mukaan.

Vierailija
18/36 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:40"]Minun lapseni näkövammainen. Se ei vauhtia hiljennä, mutta puutteellisen syvyysnäön ja muunkin näön takia pakko mennä 4v:n perässä ja sanoa varo yläällä jokin ja edessä rappunen. Hyvää treeniä näkövammaiselle hop lop on, mutta tarvitsee avustajan mukaan.
[/quote]
Ja lapsesta ei muuten päällepäin huomaa että on näkövammainen

Vierailija
19/36 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:27"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:11"]Mä seuraan lastani hoplopissa ihan jo senkin takia ettei se katoa. Ja siellähän kun katsot 2sek muualle niin et kyllä enää omaa nico peccaasi löydä. [/quote] Saa sellaisia tageja joilla näkee älypuhelimesta, missä lapsi on. Metsästyskoirakäyttöön on myös tutkapantoja jotka voivat lähettää myös ääntä ja videokuvaaa.

Nii elikkä punanen gps-paikannin panta kaulaan ja menoks,mamma kattoo sillä välin netflixiä i padilla ja puhuu puhelimeen i phone 10:llä ja meikkaa samalla...ja ainiin vilkaisee välillä älyälypuhelimesta missä siiri-Marika ja nikoPetteri menee :D

[/quote]

Vierailija
20/36 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on luonnostaan likkumisen riemu, mutta onhan näissä leikkipaikoissa aina niitä aikuisia, jotka kapuavat kaikkiin sokkeloihin ja ovat heti käymässä  vieraan lapsenkurkkuun kiinni, jos vieras lapsi vähän tönäisee omaa kullanmurua. Sitten on valitettavasti näitä, jotka tuovat isoja esiteinejä mellastamaan taaperoiden sekaan ja itse istuvat netissä kahviossa:(Meillä pieni saaa kiipeillä vapaasti, mutta voi jäädä alakynteen, koska puhe on vielä niin epäselvää, niin tarvitsee minua välillä tulkiksi kanssakäymiseen muiden lasten kanssa.Usein kyllä liikkuu isomman sisaruksen kanssa aika rohkeasti ja on taitava kiipeilijä.Uskon, ettei lapsen vanhemman iällä ole mitään tekemistä sen kanssa, että onko lapsella rajoja vai ei ja osaako lastaan kieltää.Tuolla 30-vuotiaana esikoisen saaneilla mennään yhtä metsään kuin 20-vuotiaana esikoisen saaneilla ja kovasti rytisee...;)