Eläimet kärsivät - Aika lopettaa rakettipelleily
Mikä vamma saa aikuisen ihmisen nauttimaan täysin turhanpäiväisestä rakettien ja muiden paukkujen räjäyttelystä, varsinkin kun jokaisella on tiedossa kuinka suurta kärsimystä se lemmikeille ja eittämättä muillekin eläimille aiheuttaa? Esimerkki täysin turhasta touhusta joka pitäisi heti kieltää.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Sehän on just suurinta hupia paukutella tykäreitä ja kuunnella kun naapuruston rakit alkaa sekoilemaan😀
Olet siis psykopaatti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan naapurin lapsiperheen paukuttelut ensi kesänä kun yrittävät nukuttaa nuorimmaista rattaissa ulkona. Voi olla, että minulle tulee aina silloin kova tarve kaasutella moottoripyörää pihallamme tai tehdä polttopuita moottorisahalla.
Hyvä, että kuitenkin alkeellisella tasolla ymmärrät muidenkin kokevan tässä yhteiskunnassa asioita, joista on heille tärkeille asioille todellista haittaa.
Minä puolestani odottelen, että milloin se sun koirasi saa ensimmäisen esitäytetyn veroehdotuksena ja alkaa osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen.
Aika moni koiranomistaja maksaa palkkaa eläinlääkäreille, koirankoluttajille ja tarvikevalmistajille. Nuo ihmiset saavat elätettyä perheensä koiranomistajien taskuista tulevista rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Ammun oikein megajytkyjä, jos siltä tuntuu bentso- ja viinapäissäni. Jos koirasi saa slaagin tai panikoi ahdistuksessaan, se ei minua kiinnosta. Hyvää uutta vuotta.
Minä saan itse slaagin.
T. sotaveteraani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan naapurin lapsiperheen paukuttelut ensi kesänä kun yrittävät nukuttaa nuorimmaista rattaissa ulkona. Voi olla, että minulle tulee aina silloin kova tarve kaasutella moottoripyörää pihallamme tai tehdä polttopuita moottorisahalla.
Hyvä, että kuitenkin alkeellisella tasolla ymmärrät muidenkin kokevan tässä yhteiskunnassa asioita, joista on heille tärkeille asioille todellista haittaa.
Minä puolestani odottelen, että milloin se sun koirasi saa ensimmäisen esitäytetyn veroehdotuksena ja alkaa osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseen.
Aika moni koiranomistaja maksaa palkkaa eläinlääkäreille, koirankoluttajille ja tarvikevalmistajille. Nuo ihmiset saavat elätettyä perheensä koiranomistajien taskuista tulevista rahoista.
Mitäpä se tähän kuuluu? Kyllä me perheenä käytetään palveluja. Mun lapseni sitten aikanaan pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä (jos sitä on enää edes olemassa). Yrittävät ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä se tähän kuuluu? Kyllä me perheenä käytetään palveluja. Mun lapseni sitten aikanaan pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä (jos sitä on enää edes olemassa). Yrittävät ainakin.
Ja aika paljon eettisemmin vieläpä käytetään rahaa. Ei antibioottikuureja turhalle luontokappaleelle, vaan rahaa harrastuksiin. Ja joo, voi olla, että lapsi käyttää jokusen antibioottikuurin kyllä, mutta lapsi on jatkuvuuden kannalta välttämätön. Koirasi on sen kannalta pelkkä uhka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne eläimet mitään hirveesti kärsi. Ihan höpöhöpöä. Meiän koirat on vähän ihmeissään paukkeesta ei muuta.kissa ei välitä lainkaan
Kissa onkin tyhmä eläin.
Koiranomistaja vaikuttaisi tässä nyt siltä kaikkein tyhmimmältä lajilta.
Tarkoitatko, että tuo koira on fiksuin elävä tuossa kissa ja koira taloudessa?
Vierailija kirjoitti:
Ammun oikein megajytkyjä, jos siltä tuntuu bentso- ja viinapäissäni. Jos koirasi saa slaagin tai panikoi ahdistuksessaan, se ei minua kiinnosta. Hyvää uutta vuotta.
Oletko useinkin heräillyt putkasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne eläimet mitään hirveesti kärsi. Ihan höpöhöpöä. Meiän koirat on vähän ihmeissään paukkeesta ei muuta.kissa ei välitä lainkaan
Kissa onkin tyhmä eläin.
Koiranomistaja vaikuttaisi tässä nyt siltä kaikkein tyhmimmältä lajilta.
Tarkoitatko, että tuo koira on fiksuin elävä tuossa kissa ja koira taloudessa?
Sulla taitaa olla koira?
Kannatan ap:n ajatusta koska metsän eläimet kärsivät.
Lemmikkieläimiä ei pitäisi ottaa muutenkaan. Täälläkin, kerros- ja rivitaloalueella, joka toisella on koira tai kissa siinä ahtaassa asunnossa täyttämässä omia itsekkäitä tarpeita.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö joku eläimiä ulkona tulitusten aikana.
Ne äänet kuuluvat ihan selvästi sisälle asti.
Jos ilotulitteita on pakko ampua, sen voisi hoitaa keskustan toreilla. Näin villieläimet eivät ainakaan häiriintyisi niin paljon. Kun joku vielä keksisi äänettömät paukut.
tammelassa kahden kansallis puiston kunnassa piti pauke lopettaa jo 2v sitten mutta kunnan johtaja ja k market kielsivät hankkeen paukku vapaasta kunnasta??????
Paukuttakaa pois, mutta ei krs-talon välittömässä läheisyydessä- eilen meinasin saada pazkahalvauksen jostain harjoituspommista (näistä halvimmista mitkä juuri pitäisi kieltää.) savut vaan nousi parvekkeelleni ja jokunen kipinäkin näkyi. Olin menossa jo antamaan palautetta, mutta tekijä oli jo hiippaillut karkuun tietysti.
Muistan miten ennen vanhaan raketit mentiin todella ampumaan jonnekin metsäaukioille kauas asutuksesta, mutta kun tuohon pihalle on niin kiva mennä ja tulla heti sitten takas kotiin ryyppäämään. Minä kestän jotenkin vielä tämän, mutta kissaa käy sääli. Vielä ei ole saanut hepulia, mutta ootas vaan pari tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Heh... kävin juuri eilen ostamassa parilla sadalla paukkuja.
Olisit ostanut mielummin parilla sadalla hernekeittoa. Olisit päässyt paukuttelemaan luonnollisesti hajun kera😂
Vierailija kirjoitti:
Rakettien ampuminen on rahan tuhlaamista, ympäristön roskaamista ja eläinten pelottelua. Puhumattakaan fyysisistä vahingoista, joita ihmiset ja eläimet kärsivät. Mitä jos lopetettaisiin tällainen typerä pelleily?
Koiran tai lemmikin omistaminenhan on sitä vähiten ympäristön roskaamista ja saastuttamista?
Yksi maailman turhimmista hommista.
Itse olen samaa mieltä, että naapurin rakista on haittaa 247/7 360 niin aion kyllä nauttia täydestä sydämestäni rakettien ampumisesta kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin lähteä koiran kanssa ulos vielä kun ei kukaan paukuttele.
Ootte onnekkaita. Täällä Helsingin puolella on paukuteltu jo monta päivää. En ymmärrä miksi niitä aletaan myymään niin aikaisin. Aina sama juttu ennen ja jälkeen uudenvuoden aaton useampi pvä pauketta.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti suuri osa ihmisistä on niin debiilejä, etteivät he muutenkaan ymmärrä sitä miksi jostain asiasta seuraa jotain, tai miksi ei kannattaisi jotain tyhmää perinnettä jatkaa. Eiköhän täälläkin kohta joku enskapetteri huuda miten aina on rakettiva paakautettu.
Vähän sama kuin että suuri osa ihmisistä ei ymmärrä, että lemmikkieläinten raahaaminen kahviloihin, kauppoihin ja muihin yleisiin/julkisiin tiloihin on tyhmää. Eiköhän tähänkin kohta joku pirjomarketta huuda, miten eläimelläkin on oikeus päästä kahvilaan, vaikka allergiset siitä kärsivät kovasti.
Voin tehdä diilin: jos lakkaatte ajamasta allergikkoja ahtaalle ja lopetatte lemmikkien rahtaamisen julkisiin sisätiloihin, kahviloihin ja vastaaviin paikkoihin, joissa allergisillakin pitäisi olla oikeus asioida huoletta, hoidan tuon ilotulitusasian.
Terveisin,
kansanedustaja
Tulee näistä koiran omistajista mieleen nämä seuraavat tapaukset.
1: Muutetaan ensin saastuttavan ja kovaäänisen tehtaan naapuriin ja valitetaan sen jälkeen, kun naapurissa on saastuttava ja kovaääninen tehdas ja tehtaillaan valituksia ja lopettamis määräyksiä.
2: Muutetaan jonkun moottoriradan (cartting) lähelle joka ollut pystyssä jo 40 vuotta ja sitten sen jälkeen valitetaa kunnalle/kaupungille, kun sieltä tulee melua.
3: Ostetaan/hommataan koira ja valitetaan sitten, kun se koira pelkääkin raketteja.