Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläimet kärsivät - Aika lopettaa rakettipelleily

Vierailija
31.12.2021 |

Mikä vamma saa aikuisen ihmisen nauttimaan täysin turhanpäiväisestä rakettien ja muiden paukkujen räjäyttelystä, varsinkin kun jokaisella on tiedossa kuinka suurta kärsimystä se lemmikeille ja eittämättä muillekin eläimille aiheuttaa? Esimerkki täysin turhasta touhusta joka pitäisi heti kieltää.

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ettei rahalle ole parempaa käyttöä kuin räiskiä myrkkyjä ilmaan hetken huumassa. Minkälainen ihminen saa kiksejä tuollaisesta, joku äkki vaurastunut juppi jolla on näyttämisen halua tai heitetään sukulaisilta saatuja lahjarahoja ilmaan. En lähipiiristäni tunne ketään joka olisi rahaa noihin syytänyt. 200 euroa meillä meni uuden vuoden herkkuihin, juomiin ja jotain löytöjä alennusmyynnistä tuli bongattua. 

Samalla lailla ne alelöydöt luontoa kuormittavat kuin ilotulitteetkin.  Onhan ne ilotulitukset kauniita.  Tuli juhlava ja iloinen olo, kun pitkästä aikaa näki raketteja jouluavajaisissa.

Ale tuotteet tuottavat pitkään iloa ja varsinkin silmän iloa eikä ole hetken myrkky ruiskaus taivaalle. Ledi valot antavat pitkään iloa pimeydessä 10 000h paloaikaa. Pimeinä syysiltoina jo tuottavat iloa. 

Vierailija
42/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkieläimet voidaan lopettaa, niistä ei ole mitään hyötyä, kun niitä ei yleensä edes syödä. Tuotantoeläimiä sen sijaan pitää vaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lemmikkieläimiä, mutta silti sallisin ihmisille sen, että kerran vuodessa saa paukutella oikein luvan kanssa. Aikaa voisi tosin vähän lyhentää, esim. 20-02 välillä. Tosin lapsia vartenhan raketteja usein hankitaan, joten aikaisempi aloitus ottaa myös pienemmät huomioon.

Ajan lyhentämisellä ei sinänsä ole merkitystä, kun pommeja paukutellaan kuitenkin jo pitkin viikkoa ja seuraavana päivänä myös. En nyt haluaisi kieltää kivaa leikkiä, mutta sitten jos ei osata leikkiä sääntöjen mukaan, niin sitten ei leikitä ollenkaan.

Vierailija
44/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan naapurin lapsiperheen paukuttelut ensi kesänä kun yrittävät nukuttaa nuorimmaista rattaissa ulkona. Voi olla, että minulle tulee aina silloin kova tarve kaasutella moottoripyörää pihallamme tai tehdä polttopuita moottorisahalla.

Taidan päräyttää jo huomenaamulla...

Vierailija
45/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorsat aivan paniikissa raketeista ja paukkeista.

Vierailija
46/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnutkin säikähtävät ja heräävät rakettien paukkeeseen. Katsoin kerran pönttökamerasta.

Vierailija
47/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin miesporukalla kuudella sadalla euroja raketteja. 

Vierailija
48/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin MIESLAPSIPORUKALLA kuudella sadalla euroja raketteja. 

Vierailija
49/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakettien ampuminen on rahan tuhlaamista, ympäristön roskaamista ja eläinten pelottelua. Puhumattakaan fyysisistä vahingoista, joita ihmiset ja eläimet kärsivät. Mitä jos lopetettaisiin tällainen typerä pelleily?

Vierailija
50/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ettei rahalle ole parempaa käyttöä kuin räiskiä myrkkyjä ilmaan hetken huumassa. Minkälainen ihminen saa kiksejä tuollaisesta, joku äkki vaurastunut juppi jolla on näyttämisen halua tai heitetään sukulaisilta saatuja lahjarahoja ilmaan. En lähipiiristäni tunne ketään joka olisi rahaa noihin syytänyt. 200 euroa meillä meni uuden vuoden herkkuihin, juomiin ja jotain löytöjä alennusmyynnistä tuli bongattua. 

Se, ettet sinä ymmärrä ei tarkoita etteikö joku toinen voisi ymmärtää. Sinun mielipiteesi ei ole yleinen totuus kuten ei minunkaan.

Vierailija
51/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kärsin siitä että naapurissa kuunnellaan iskelmää. Joku vanha mummo.

Bläkkis ei haittais mutta iskelmä.

Kielletään iskelmä koska ihmiset kärsii äänistä.

Vierailija
52/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakettien ampuminen on rahan tuhlaamista, ympäristön roskaamista ja eläinten pelottelua. Puhumattakaan fyysisistä vahingoista, joita ihmiset ja eläimet kärsivät. Mitä jos lopetettaisiin tällainen typerä pelleily?

Aivan kuten laite jolla tuon viestin kirjoitit (jollei se ole windows 95 aikainen)

Vierailija
53/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin... moni muukin asia maailmassa on tuolla opilla turhaa.

Mutta hei jos se on hauskaa ja siitä tulee iloa se ei ole turhaa! Eli ei muutako paukut taivaalle! Ammutaan ku pommerin sodassa!

Vierailija
54/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kärsin siitä että naapurissa kuunnellaan iskelmää. Joku vanha mummo.

Bläkkis ei haittais mutta iskelmä.

Kielletään iskelmä koska ihmiset kärsii äänistä.

Kielletään myös huutavat ja riehuvat lapset sekä veemäiset teinit koska ne häiritsee mua koska minäminäminä olen uniikki lumihiutale ja kaikki pitää mennä niinkun minä haluan!!

Vierailija
55/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain eläimet, myös aikuiset kärsii ja varsinkin lapset, jos on vielä herkkä uninen ja huonot äääneieristeet seinissä.

Vierailija
56/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minpä tykkään ja  mulla ei ole ainoatakaan eläintä, joka näistä säikkyisi. Luotan, että eläinten omistajat huolehtivat omistaan tarpeen mukaan. Ammutaan sallittuna aikana ja rahaa palaa - pieni ilo raketit on tämän kaiken paskan keskellä.

150e savuna ilmaan ei tunnu meidän budjetissa. Ja on sitä paitsi mun rahoja. Että vaikka en ampuisikaan ilmaan, niin en minä niitä teille raketittomille jakaisi kuitenkaan. 

-N40

Vierailija
57/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne eläimet siihen kuole jos yhden yön aikana paukkuu. Jossei nyt joku sydänvikainen lammas ole.

Vierailija
58/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta kissoilta ja koirilta henki pois, niiden elämillä ei ole mitään väliä!

Vierailija
59/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorsat aivan paniikissa raketeista ja paukkeista.

Suomi on kuule maailman sorsamyönteisin maa! Meillä on ollut Sorsa jopa pääministerinä!

Vierailija
60/181 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että ihmiset on itsekeskeisiä ääliöitä.