Verta virtsassa.. Mistä voi johtua?
Mulla on nyt muutaman kuukauden ajan ollut veri yhdellä plussalla virtsanäytteessä. Mitään muuta toimenpidettä ei oo tehty, kun aina vaan uusi näyte ja taas uus.. ja aina sitä verta siinä on.
Kommentit (4)
usein verta virtsaan. Tai muu krooninen virtsatieinfektio yleensäkin. Jos sattuu olemaan kuivat limakalvot niin virtsaputken suu voi " nirhautua" . Jos on kuukautiset tai välivuotoja, voi olla verta. Tai sitten toki rakkosyöpäkin on mahdollinen. Yleisimmin syynä on kuitenkin krooninen infektio.
Kokeile seuraavan kerran ennen näytteen ottoa pidättäytyä seksistä 3 vrk ajan, vessakäynnillä pyyhkimisen sijaan huuhtoa alapää suihkulla ja taputella varovasti kuivaksi ja käyttää 7 vrk ennen näytteenottoa maitohappobakteerikapseleita emätttimeen viikon kuuri. Jos näistä toimista huolimatta virtsassa on edelleen verta, nosta mekkala ja vaadi lisätutkimuksia.
kun se ei suurene siitä. En minä mitään tiedä. Jos näkyvää verta, niin tähystys virtsarakkoon.
joka kerta verta virtsassa, kun katsottiin. Joitain testejä tehtiin mutta sitten asia jätettiin sikseen.
Aiheesta on tehty tutkimuskin terkan mukaan; tulos oli jotakin sinnepäin, että toisilla verta vaan on, eikä se korreloi minkään muun kanssa. Tiedä häntä, muita oireita minulla ei ole ollut ja lapsetkin terveitä!
Oletko raskaana? Onko tutkittu muuta kuin verta virtsasta, esim. krea-arvoa, joka mittaa munuaisten toimintaa? Raskaana ollessa munuaiset joutuvat kovemmalle työlle. Voi johtua myös virtsatietulehduksesta (mutta kai siitä olisi muutakin oiretta jo kerinnyt tulla). Onko verta ihan silminnähtävästi?
Vierailija: