Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottaisitko siihen, että miehesi hoitaisi yksin uuden vuoden menun?

Vierailija
31.12.2021 |

Tulossa siis hänen kutsumiaan vieraita. Hänellä vapaata töistä (minulla ei) ja sanoin, että hän suunnittelee/ostaa/valmistaa tarjottavat ja siivoaa kodin. Sanoi, että asia kunnossa, ei ongelmaa. Luotan siihen ja toivon, että selviytyy kunnialla.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi pyydät häntä siivoamaan kodin, jos vieraat ovat hänen kutsumiaan? Saa kai mies itse päättää riittääkö talon puhtaus vieraille. Ja muutenkin miksi sinun pitää antaa ohjeita aikuiselle ihmisille, joka itse kutsuu vieraita? 

Kun vieläkin kodin sotkut pistetään naisen syyksi "Pirkko ei ollut edes siivonnut vaikka tiesi, että vieraita on tulossa". Siinä se syy.

Voi kyllä. Tarjottavat, sotku tms. on aina naisen vika! Jos oikeasti se mies pistää pöytään vaan nakit ja kaupan valmisperunasalaatin eikä mitään muuta, niin kyllä sitä ihmeteltäisiin juurikin, että eikö se Pirkko vähän parempaa tarjottavaa keksinyt...

Itsekin olen kohdannut tämän joskus. Etenkin miehen puolen sukulaisilta. Kyllä se on minun vikani, jos vessapöntössä on paskarantu, vaikka olisi miehen jäljiltä ja miehen siivousvuoro.

Siis ihan oikeasti jätätte paskarannut vessanpönttöön siivouspäivään asti? Meillä on aina puhdas vessa, koska sitä siivotaan sitä mukaa kun likaantuu. Ei jätetä paskarantuja pönttöön ja lavuaarikin on aina siisti. 

Vierailija
82/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oman mieheni luottaisin hoitavan homman. Toki me tehdään nämä jutut eri tavalla, eli minä suunnittelisin menua viikko etukäteen ja siivoaisin monta päivää, mieheni taas kävisi pari tuntia ennen kaupassa ja siivoaisi viimeisen tunnin hullun lailla. Meillä on vaan se ero, että minä puunaisin kaapin sisuksetkin, hän vaan lykkää asiat kaappiin ja laittaa oven perässä kiinni. Lopputulos on sama, vieraille ei näy ja siinä hetkessä sillä ei oo niin väliä 😅

Mutta saattaisin jossain välissä ehkä mainita että itsellä on pitänyt kiirettä ja mies on järjestänyt juhlat, jos itseä hämmentäisi jotkut valinnat ja pelkäisin ns. "Huonon emännän mainetta" (mitä ei toki nykypäivänä pitäisi ollakaan).

Joka tapauksessa olen ylipäätään opetellut päästämään irti täydellisyydentavoittelusta vieraiden kanssa. Ei se haittaa jos on vähän sotkuista. Niin on monesti muidenkin kotona, varsinkin lapsiperheellisten. Vessan haluan kyllä silti pitää suht siistinä, mutta sitä varten meillä on siellä pikasiivousliinoja, jotta tarpeen tullen voi nopsaa pyyhkäistä sen puhtaaksi ennen vieraita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei ikinä kutsu ketään illanviettoon, kun tietää itsekin ettei hänestä ole sellaista järjestämään. Okei joskus muinoin on ollut muutama miesten saunailta ja siellä tarjolla kaljaa ja makkaraa. En itsekään niin vieraista piittaa joten hyvä meille näin. Käydään mieluummin muilla kylässä ja viedään hyvät tuliaiset.

Kuulostaa karseelta, ettei koskaan kutsu ketään kotiinsa, mutta itse menee aina muille.

Siis onko tosiaan ihmisiä, joilla ei käy ketään koskaan kylässä?

Meillä käy mun sisko nyt koronan takia vain kerran vuodessa, ennen kävi 3-4 kertaa/v. Muita ei käy. Ei ole oikein tapana meidän kaveripiirissä enää. Nuorempana toki oli kotibileitä, nykyään ei enää jaksa. Miehen äiti ei käy, koska meille tuli kissa 4 vuotta sitten. Anoppi väittää olevansa allerginen, mutta luulen että hän on keksinyt koko jutun. 

Kavereita nähdään ravintoloissa tai muissa huveissa, mutta nyt korona-aikana vain soitellaan. Ja me emme siis itsekään käy missään kylässä. Mies käy joskus kaverin luona saunomassa ja kaljaa juomassa.

Vierailija
84/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi pyydät häntä siivoamaan kodin, jos vieraat ovat hänen kutsumiaan? Saa kai mies itse päättää riittääkö talon puhtaus vieraille. Ja muutenkin miksi sinun pitää antaa ohjeita aikuiselle ihmisille, joka itse kutsuu vieraita? 

Kun vieläkin kodin sotkut pistetään naisen syyksi "Pirkko ei ollut edes siivonnut vaikka tiesi, että vieraita on tulossa". Siinä se syy.

Hohhoijaa, kukaan ei ihan oikeasti kiinnitä huomiota tälläisiin asioihin.

Vessa pitää kyllä siivota kunnolla juuri ennen kuin vieraat tulevat. Muuten ei haittaa vaikka olisi vähän sotkuistakin. 

Miksi?

Koska likainen vessa on ällöttävä.

-eri

Likainen vessa? Miten harvoin te sitä vessaanne oikein siivoatte?

Kyllä vessan likaamiseen riittää yksi kuraperse. Ainakin työpaikalla olen huomannut. Pöntön renkaankin alla on sitä p a s k a a.

Vierailija
85/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessa pitää kyllä siivota kunnolla juuri ennen kuin vieraat tulevat. Muuten ei haittaa vaikka olisi vähän sotkuistakin. 

Miksi?

-eri

Kyllä vessan likaamiseen riittää yksi kuraperse. Ainakin työpaikalla olen huomannut. Pöntön renkaankin alla on sitä p a s k a a.

Meillä ei sellainen kauaa asuisi.

Vierailija
86/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä. Tarjottavat, sotku tms. on aina naisen vika! Jos oikeasti se mies pistää pöytään vaan nakit ja kaupan valmisperunasalaatin eikä mitään muuta, niin kyllä sitä ihmeteltäisiin juurikin, että eikö se Pirkko vähän parempaa tarjottavaa keksinyt...

Itsekin olen kohdannut tämän joskus. Etenkin miehen puolen sukulaisilta. Kyllä se on minun vikani, jos vessapöntössä on paskarantu, vaikka olisi miehen jäljiltä ja miehen siivousvuoro.

Paskarantu? Realy? Eikö se pyyhitä heti, kun niitä mahdollisesti tulee?

Kyllä minä putsaan heti. Mieheni ei aina, mutta tämä oli vain karkea esimerkki. Siellä pytyssä tosiaan voisi olla se paskarantu, jos minä en sinne katso ennen vieraiden tuloa. Ja jos en katso ja siellä on, niin vika on minun, kun anoppi vessaan menee ja kauhistelee miten kamalassa kunnossa vessa ja osoittaisi haukut minulle... Tämäkin nyt siis vain esimerkkiä, ei ole käynyt, mutta VOISI käydä.

Aikuisen ihmisen pitäisi jo osata laittaa tuollaiset asiat käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin, eikä ottaa itseensä.

Luulen, että aika monen luonteen päälle käy tämän tyyppiset asiat, eikä he anna miehen järjestää iltaa yksin.Tälläkin ketjun aloittajalla alkaa hermot jo kohta pettää ja kotona alkaa se siivoaminen, jne…

Mitäköhän ne miehen peräkammarin poika kaverit ajattelee, jos maton hapsut ei olekaan järjestyksessä? Nyt ap äkkiä kotiin.

Vierailija
87/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaisi omalla tavallaan, mutta ei se mikään imbesilli ole, ostais mitä ostais, siivois miten siivois, kokkais miten kokkais. Osaa kyllä kun annetaan vastuu ja vapaus hoitaa homma.

Vierailija
88/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

-eri

Toivottavasti puolisollesi ei koskaan tule suolistosairautta. Tai sinulle itsellesi.

Vierailija
89/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma.. minkälaisten miesten kanssa te oikein olette...

Mulla miehenä ei ollut jouluna minkäänlaista ongelmaa siivota naiseni asunto(etäsuhteessa), siistiä paikat, tehdä ruuat jne..

Itse tein etätöitä ja aatonaattona pidin liukumia. Naiseni oli iltavuorossa.

Siivosin(imurointi,tiskit jne), kävin kaupassa ja tein ruuat.

Ruokia oli:

Kinkku, poronkäristys, perunamuusi, laatikot, salaatti, riisipuuro, joululeipä, mitähän muuta vielä oli..

Laatikot oli tietty valmiita mutta muuten alusta asti.

sama tapahtuu tänään uudenvuoden aattona, lisänä on vielä se että hoidan naisystävän tyttöä kun hän on töissä.

Valitkaa miehenne paremmin, kyllä meitä hyviä miehiäkin on olemassa...

Vierailija
90/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä tehtiin eilen se ihan perinteinen viikkosiivous yhdessä ja ihan yhdessä käytiin kaupassakin sillä pitäähän meidän muutenkin syödä tämän viikonlopun aikana.

Vierailija
91/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

-eri

Toivottavasti puolisollesi ei koskaan tule suolistosairautta. Tai sinulle itsellesi.

Muuttuuko silloin samalla kädettömäksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme