Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottaisitko siihen, että miehesi hoitaisi yksin uuden vuoden menun?

Vierailija
31.12.2021 |

Tulossa siis hänen kutsumiaan vieraita. Hänellä vapaata töistä (minulla ei) ja sanoin, että hän suunnittelee/ostaa/valmistaa tarjottavat ja siivoaa kodin. Sanoi, että asia kunnossa, ei ongelmaa. Luotan siihen ja toivon, että selviytyy kunnialla.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkien keittäminen ja perunasalaattirasian jääkaapista pöytään nostaminen saattaa olla liian vaativa case, jos on varustettu kiveksin. En tiedä, mutta luulen.

Vierailija
22/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mieheni on hyvä laittamaan ruokaa, tykkää siitä ja osaa myös suunnitella ruokia ilman reseptejä. Mä teen yleensä vain salaatin ja leivonnaiset ja mies osaa kyllä nekin. Älä holhoa aikuista ihmistä, joka haluaa tehdä homman. Mulla on myös pari aikuista poikaa ja molemmat kokkaavat itse. Nuorempi varsinkin kokeilee kaikenlaisia reseptejä. Viimeksi soittaessaan kehui että olipa haudutuspata hyvä ostos ja tulipa hyvä Burgundinpata siinä. Netistä on reseptin löytänyt. Hän on myös täällä meillä käydessään ilmoittanut että nyt syödään ruokaa X ja hän tekee sen. 

Illan kokoon saaminen vaatii muutakin kuin vain kokkaus taitoja. Muistaako mies nyt varmasti hinkata ne kaakelin saumat hammasharjalla ja asetella ne sohvatyynyt tismalleen oikeaan järjestykseen? Apua, ei kai vaatekaapin takanurkkaan jäänyt pölyä?

Omituisia juhlavalmisteluja telllä Onko teidän kavereilla tapana tarkastaa koti yksityiskohtaisesti ja teatraalisen äänekkäästi kommentoiden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottaisin. Toisaalta jos miehen kavereita, niin mitäpä asia mua kiinnostaa. Miehen kaverit käy meillä silloin tällöin saunomassa ja menu on useimmiten ollut kiuasmakkara, muutama tomaatti ja suolakurkkua... näyttää maistuvan. Sipsejä, suolapähkinöitä ja juomat lisäksi.

Mutta jos menu olisi sovittu yhdessä yhteisille ystäville, niin kyllä mun mies kaupassa kävisi ja ruuan valmistaisi.

Vierailija
24/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mieheni on hyvä laittamaan ruokaa, tykkää siitä ja osaa myös suunnitella ruokia ilman reseptejä. Mä teen yleensä vain salaatin ja leivonnaiset ja mies osaa kyllä nekin. Älä holhoa aikuista ihmistä, joka haluaa tehdä homman. Mulla on myös pari aikuista poikaa ja molemmat kokkaavat itse. Nuorempi varsinkin kokeilee kaikenlaisia reseptejä. Viimeksi soittaessaan kehui että olipa haudutuspata hyvä ostos ja tulipa hyvä Burgundinpata siinä. Netistä on reseptin löytänyt. Hän on myös täällä meillä käydessään ilmoittanut että nyt syödään ruokaa X ja hän tekee sen. 

Illan kokoon saaminen vaatii muutakin kuin vain kokkaus taitoja. Muistaako mies nyt varmasti hinkata ne kaakelin saumat hammasharjalla ja asetella ne sohvatyynyt tismalleen oikeaan järjestykseen? Apua, ei kai vaatekaapin takanurkkaan jäänyt pölyä?

Hammasharjalla? Ei kai kukaan niin suurpiirteisesti siivoa? Pumpulipuikolla ne saumat kuuluu siivota.

Vierailija
25/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit? Tämän on pakko olla provo. Ei kai aikuiselle ihmiselle tarvitse itsestään selvyyksistä sanoa?

Ikävä kyllä olen useammassa suhteessa joutunut kertomaan miehelle, että hän on itse vastuussa kutsumiensa vieraiden kestityksestä ja kodin siivoamisesta. Tosin muistutin ensimmäisen kerran vasta sen jälkeen, kun miehet eivät olleet ymmärtäneet itse näitä itsestäänselvyyksiä hoitaa.

Näin juuri. Jos ei sano, niin välttämättä mitään ei tapahdu ja ollaan jotenkin oletettu, että joku muu hoitaa...

Vierailija
26/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo kaikki hommat (siivous, ruuanlaitto) normaalisti menevät naisen ohjauksessa ja tekemänä, saattaisin olla huolissani.

Riippuu myös tasosta, jota illanvietolta odotetaan. Jos on tarkoitus syödä jotain cocktail-piirakoita ja juoda limppaa ja skumppaa, ei se nyt kummoista valmistelua vaadi. Meille voisi tulla vaikka yllärivieraita ja olisi tarjottavat valmiina ja riittävän siistiäkin.

Vierailija
27/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun mieheni ymmärtää sen, että jos tulee vieraita täytyy kodin olla siisti ja puhdas. Meillä on sama siisteyskäsitys.

Sama. Koti on aina puhdas ja siisti ettei tarvitse vieraita varten erikseen siivota.

Vierailija
28/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, hakee valmiit tarjottavat herkkutiskiltä ja mahdolliset kuoharit Alkosta.

Imurointi, hämärässä valossa ei mahdolliset pölyhiukkaset edes näy.

Runsaasti eläviä kynttilöitä esiin, pöydän kattaus voi jäädä ehkä jäädä rouvalle.

Onnistuuhan tuo,

Vierailija
29/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni osaa laittaa oikein hyvää ruokaa. Mutta voi sitä keittiön sotkua ! Kastiketta on liesituulettimessa asti, öljyroiskeita lattialla, kaikki pytyt ja pannut esillä.....

Vierailija
30/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ikinä kutsu ketään illanviettoon, kun tietää itsekin ettei hänestä ole sellaista järjestämään. Okei joskus muinoin on ollut muutama miesten saunailta ja siellä tarjolla kaljaa ja makkaraa. En itsekään niin vieraista piittaa joten hyvä meille näin. Käydään mieluummin muilla kylässä ja viedään hyvät tuliaiset.

Vierailija
31/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituisia juhlavalmisteluja telllä Onko teidän kavereilla tapana tarkastaa koti yksityiskohtaisesti ja teatraalisen äänekkäästi kommentoiden?

Tuohon  "siisteyteen" kylläkin kuuluu se, että läjätään lehdet olohuoneessa lehtikoriin, samon olohuoneen

venyvät kirjat ja cd:t hyllyihin, uudet tuikut kippoihin, huopa sohvan nojalle ja tyynyt ojennukseen sekä sohvalla että nojatuolleissa, kiva musiikki valmiiksi valittuna steroihin, sun muuta pientä.

Kuka nyt kesken juhlakauden rupeais mitään siivouksia tekemään, kun vasta on joulusiivoukset tehty,

Vierailija
32/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei ikinä kutsu ketään illanviettoon, kun tietää itsekin ettei hänestä ole sellaista järjestämään. Okei joskus muinoin on ollut muutama miesten saunailta ja siellä tarjolla kaljaa ja makkaraa. En itsekään niin vieraista piittaa joten hyvä meille näin. Käydään mieluummin muilla kylässä ja viedään hyvät tuliaiset.

Kuulostaa karseelta, ettei koskaan kutsu ketään kotiinsa, mutta itse menee aina muille.

Siis onko tosiaan ihmisiä, joilla ei käy ketään koskaan kylässä?

Vierailija
33/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit? Tämän on pakko olla provo. Ei kai aikuiselle ihmiselle tarvitse itsestään selvyyksistä sanoa?

Ikävä kyllä olen useammassa suhteessa joutunut kertomaan miehelle, että hän on itse vastuussa kutsumiensa vieraiden kestityksestä ja kodin siivoamisesta. Tosin muistutin ensimmäisen kerran vasta sen jälkeen, kun miehet eivät olleet ymmärtäneet itse näitä itsestäänselvyyksiä hoitaa.

Minulla kävi joskus aiemmassa suhteessa niin, että mies oli kutsunut vieraita ja kun vieraat tulivat, naureskeli vieraille, että rouva unohti laittaa tarjottavaa ja nurkan takana sähisi minulle raivoissaan, kuinka nolaan hänet. Oli hyvin, hyvin lyhyt suhde.

Ohis

Vierailija
34/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tarvitaan uuden vuoden menuun? Perunasalaattia ja nakkeja. Sekä aikuisille riittävästi etanolipitoista juotavaa.

Vierailija
35/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos hän pitää omat kutsut niin tietenkin järjestää ne alusta loppuun asti itse. Loppusiivousta ja tiskejä myöten.

Mikä kysymys tämä edes on??

Vierailija
36/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi joskus aiemmassa suhteessa niin, että mies oli kutsunut vieraita ja kun vieraat tulivat, naureskeli vieraille, että rouva unohti laittaa tarjottavaa ja nurkan takana sähisi minulle raivoissaan, kuinka nolaan hänet. Oli hyvin, hyvin lyhyt suhde.

Ohis

Kai kerroit vieraille asian todellisen laidan? Etkä vaan myhäillyt ja nolostellut, kuin se olisi muka ollut oikeasti sinun mokasi?

Vierailija
37/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuo kaikki hommat (siivous, ruuanlaitto) normaalisti menevät naisen ohjauksessa ja tekemänä, saattaisin olla huolissani.

Riippuu myös tasosta, jota illanvietolta odotetaan. Jos on tarkoitus syödä jotain cocktail-piirakoita ja juoda limppaa ja skumppaa, ei se nyt kummoista valmistelua vaadi. Meille voisi tulla vaikka yllärivieraita ja olisi tarjottavat valmiina ja riittävän siistiäkin.

"Naisen ohjaamana" tarkoittaa, että tekee perheen muut jäsenet kotityöt miten hyvin tahansa, nainen kokee oikeudekseen päsmäröidä ja ohjeistaa muita toimimaan naisen mielestä oikein, vaikka lopputulos tällöin onkin huonompi.

Vierailija
38/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa osaa nakit, perunasalaatit, kaljat ja loppuillan tiuhat hoitaa.

Vierailija
39/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuka tekee raskaat asian vaatimat tuntikausien metatyöt?

Vierailija
40/91 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni osaa lämmittää nakit ja ranskalaiset uunissa. Kavereita hänellä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän