Luottaisitko siihen, että miehesi hoitaisi yksin uuden vuoden menun?
Tulossa siis hänen kutsumiaan vieraita. Hänellä vapaata töistä (minulla ei) ja sanoin, että hän suunnittelee/ostaa/valmistaa tarjottavat ja siivoaa kodin. Sanoi, että asia kunnossa, ei ongelmaa. Luotan siihen ja toivon, että selviytyy kunnialla.
Kommentit (91)
Varmasti selviäisi, mutta sen ei tarvitse. Meillä on parisuhde jossa tehdään rintarinnan asioita ja kun asumme yhdessä kummankaan ei tarvitse suoriutua yksin. Meillä ei ole mitään sun ja mun ystäviä tai sukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti selviäisi, mutta sen ei tarvitse. Meillä on parisuhde jossa tehdään rintarinnan asioita ja kun asumme yhdessä kummankaan ei tarvitse suoriutua yksin. Meillä ei ole mitään sun ja mun ystäviä tai sukulaisia.
Jos toinen on töissä ja toinen vapaalla, niin kyllä se vapaalla oleva ottaa päävastuun kaikesta. Etenkin, jos on vielä kutsunut vieraat ja ilmoittanut vaan toiselle, että "hei, kutsuin meille vieraita uudeksi vuodeksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen on töissä ja toinen vapaalla, niin kyllä se vapaalla oleva ottaa päävastuun kaikesta. Etenkin, jos on vielä kutsunut vieraat ja ilmoittanut vaan toiselle, että "hei, kutsuin meille vieraita uudeksi vuodeksi".
Meidän parisuhteessa kumpikaan ei toimisi noin vaan yhdessä puhuttaisiin tilanne läpi ensin.
Näin miehenä huolestuisin enemmän jos vaimo alkaisi väsätä vierailijoille yhtään mitään - keittää pastankin aina vauvoille sopivaksi mössöksi "kun se on hyvää niin", edes pippuria ei saa käyttää kun "liian voimakasta", vain suola käy. Ketsuppia toki!
Itse puolestaan tykkään tehdä ravintolatason annoksia täydellisesti kokattuna, ehkä kokkikavereilla on ollut vaikutusta asenteeseen sitä kohtaan mitä syö :-)
Kiitos tästä keskustelusta. Voin heittäytyä töiden jälkeen sohvalle odottamaan valmiiseen pöytään pääsyä, kun vaimo kutsui lapsensa meille. Ja vaimo saa tänä vuonna ampua raketit ja minä vain katsella ikkunasta tai mennä nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä keskustelusta. Voin heittäytyä töiden jälkeen sohvalle odottamaan valmiiseen pöytään pääsyä, kun vaimo kutsui lapsensa meille. Ja vaimo saa tänä vuonna ampua raketit ja minä vain katsella ikkunasta tai mennä nukkumaan.
Niin, vaimosi on olettanut, että sinä ammut raketit kuten aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö sinä vaimon lasta vieraana? Eiköhän hän ole vaimon lapsi, perheenjäsen, ei vieras. Jos sinä et välitä vaimon lapsesta etkä halua tarjota hänelle mukavaa uuttavuotta, niin varmasti saisit jatkossa tehdä ihan yksin miten tykkäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottaisin. Kalliiksi se vain tulisi, kun ostaisi kaiken palvelutiskeiltä. Siksi minä hoidan ruokapuolen.
Miehet on tässä asiassa fiksumpia. He ei tee suurta numeroa jostain illan istujaisista. Naiselle edelleen se oman egon jatke, joiden avulla päteä kun ei ole muita saavutuksia elämässä kuin se Instagram elämä?
Täällä oli joskus lasten synttärikeskustelu, johon yksi mies kommentoi, että vieraille riittää tarjoomuksiksi Mehukatti-mehu ja keksipaketti. Ilmeisesti sama menu kelpaa myös uudenvuodenjuhliin. Itse en ilkeäisi tarjota noin köykäistä sapuskaa vieraille, jotka olen kutsunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, vaimosi on olettanut, että sinä ammut raketit kuten aina ennenkin.
Olen aina ennen yhtäläisesti toivottanut lapset tervetulleiksi, mutta nyt olen koko viikon ollut flunssa ja toivoin, että saisin levätä.
Mun mies on hyvä siivoamaan ja osaisi kaupasta hakea juomat ja naposteltavat. Pizzat se varmaan tilaisi, koska ei ole mikään taitava kokki. Eihän siinä mitään, pizzat sopii hyvin illanistujaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs, hakee valmiit tarjottavat herkkutiskiltä ja mahdolliset kuoharit Alkosta.
Imurointi, hämärässä valossa ei mahdolliset pölyhiukkaset edes näy.
Runsaasti eläviä kynttilöitä esiin, pöydän kattaus voi jäädä ehkä jäädä rouvalle.
Onnistuuhan tuo,
Kai sinä nyt astiat osaat laittaa pöytään ja sitten likaiset tiskikoneeseen?
Vierailija kirjoitti:
Jos miehen ystäviä niin toki saisi hoitaa asian itse.
Jos olisin itse vapaalla niin toki auttaisin.Jos olisi yhteisiä ystäviä niin en kutsuisi heitä jos itse olin töissä enkä ehtisi asioita järjestää.
Miksei mies voisi järjestää tarjoilua yhteisille ystäville?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on hyvä siivoamaan ja osaisi kaupasta hakea juomat ja naposteltavat. Pizzat se varmaan tilaisi, koska ei ole mikään taitava kokki. Eihän siinä mitään, pizzat sopii hyvin illanistujaisiin.
Pizzat on aina parempia kuin keskinkertaisilla taidoilla kyhätyt ravintola tasoiset annokset.
Siis miksi pyydät häntä siivoamaan kodin, jos vieraat ovat hänen kutsumiaan? Saa kai mies itse päättää riittääkö talon puhtaus vieraille. Ja muutenkin miksi sinun pitää antaa ohjeita aikuiselle ihmisille, joka itse kutsuu vieraita?
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi pyydät häntä siivoamaan kodin, jos vieraat ovat hänen kutsumiaan? Saa kai mies itse päättää riittääkö talon puhtaus vieraille. Ja muutenkin miksi sinun pitää antaa ohjeita aikuiselle ihmisille, joka itse kutsuu vieraita?
Kun vieläkin kodin sotkut pistetään naisen syyksi "Pirkko ei ollut edes siivonnut vaikka tiesi, että vieraita on tulossa". Siinä se syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehen ystäviä niin toki saisi hoitaa asian itse.
Jos olisin itse vapaalla niin toki auttaisin.Jos olisi yhteisiä ystäviä niin en kutsuisi heitä jos itse olin töissä enkä ehtisi asioita järjestää.
Miksei mies voisi järjestää tarjoilua yhteisille ystäville?
No minä ainakin haluaisin osallistua järjestämään tarjoiluja, jos omiakin kavereita tulossa. Yhdessä valmistettaisiin kaikille sopiva illallinen.
Eri
Nakkeja, perunasalaattia ja sipsiä.
Eiköhän tuo osaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vieläkin kodin sotkut pistetään naisen syyksi "Pirkko ei ollut edes siivonnut vaikka tiesi, että vieraita on tulossa". Siinä se syy.
Hohhoijaa, kukaan ei ihan oikeasti kiinnitä huomiota tälläisiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole miehen vika, jos naisella on heikko itsetunto.
Mies, tai sitten ne jäävät tekemättä, jos mies on luvannut hoitaa kaiken.
Metatyöhän on nimenomaan tuo kaikki valmistelu. Tekee kauppalistan, vaihtaa puhtaat pyyhkeet vessaan jne. Jopa se kauppakäynti on sellainen, mikä täytyy tehdä, ruuat eivät vaan ilmesty itsestään kaappiin.
Sitten tulee näitä "hehheh, rouva ei ole valmistellutkaan teidän tuloanne mitenkään"-tilanteita.