Voisitko asua NÄIIIIN maalla?
Kommentit (46)
Tuossahan tuo risteys.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:51"]
Mitä enemmän landella, sen parempi. Stadi alkoi riittämään, muutin maalle, enkä ole koskaan ollut näin onnellinen. Mulla on karitsoja ja kaikkea:)
[/quote]
Eihän siellä voi tehdä mitään, kaikkiin paikkoihin ei saa edes kunnollista nettiyhteyttä ja ne ovat sikakalliita. Mitä teet siellä, tuijotat peltoa?
[/quote]
No esimerkiksi hoidan noita lampaita, kalastan ja poltan pilveä, lenkkeilen, maastopyöräilen, pelaan lätkää, juon viinaa naapurin isännän kanssa, bongaan lintuja, lemmiskelen vaimoani, kasvatan lapsia, käyn töissä..... Onhan siinä jo tekemistä. Jos haluan ravintolaan ja ulos syömään yms. lähden tapaamaan kavereita kaupunkiin.
En missään tapauksessa. Pienin paikkakunta, jossa voisin kuvitella asuvani, on Tampere.
Täällähän mä maalla, lapset nukkumassa ja mies töissä. Mistään ei kuuluu pihaustakaan ja voi miten nautin hiljaisuudesta.
Itse voisin ja ehkä jossain kohtaa elämää muutankin, mutta en lasten kanssa. Kaverit ja harrastukset ovat tärkeitä ainakin meidän muksuille ja suurin osa runsaasta kaveriporukasta asuu kävelymatkan päässä.
Mitä enemmän landella, sen parempi. Stadi alkoi riittämään, muutin maalle, enkä ole koskaan ollut näin onnellinen. Mulla on karitsoja ja kaikkea:)
[/quote]
Eihän siellä voi tehdä mitään, kaikkiin paikkoihin ei saa edes kunnollista nettiyhteyttä ja ne ovat sikakalliita. Mitä teet siellä, tuijotat peltoa?
[/quote]
Meille maalle 50 km turusta SSP veti koko kylälle valokuituverkon. Nopeuksia saa 1000/100 asti. 100/50 liittymä maksaa kolmekymppiä/kk. Liittymän veto maksoi 2500 eur. Monet kaupunkilaistuttavat helsingissä kiroaa kun kunnollisia nopeuksia ei saa edes rahalla.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:04"]
Täällähän mä maalla, lapset nukkumassa ja mies töissä. Mistään ei kuuluu pihaustakaan ja voi miten nautin hiljaisuudesta.
[/quote]
Sama täällä keskisuuressa kaupungissa kilometrin päässä keskustasta.
Hyi saatana! EN voisi!
Joku vitun junttipaikkakunta persuineen ja keskustalaisineen = YYYYYYYYYYÖÖÖÖÖÖÖÖKKKKKKKKKKKK!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:08"]
[/quote]
[/quote]
Meille maalle 50 km turusta SSP veti koko kylälle valokuituverkon. Nopeuksia saa 1000/100 asti. 100/50 liittymä maksaa kolmekymppiä/kk. Liittymän veto maksoi 2500 eur. Monet kaupunkilaistuttavat helsingissä kiroaa kun kunnollisia nopeuksia ei saa edes rahalla.
[/quote]
Meille ei saa kuin hitaan mokkula-yhteyden, mutta enpä enempää kaipaakkaan. Tämä turhanpäiväinen kirjoittelu onnistuu juuri ja juuri, uutiset tulee luettua ja siinäpä ne mun netin käytöt. Mihin tarvitsisin nopeampaa?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:04"]
[/quote]
Tää on kyllä maalla asuessa niin ihanaa!
Toihan vaikuttaa aika ihanteelliselta asuinkulmalta. Tampereen kokoinen kaupunki noin lähellä, jos kaupunkia tulee toisinaan ikävä.
Kunpa olisikin mahdollisuus asua ihanat kesät maalla ja synkät talvet täällä vähän lähempänä kavereita.
En varmasti. Tarkoittaisi itse lumen luontia ja talon rassaamista, kahta autoa perheeseen, lasten kaverit kaukana, jne. Ei minun juttuni.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:25"]
En varmasti. Tarkoittaisi itse lumen luontia ja talon rassaamista, kahta autoa perheeseen, lasten kaverit kaukana, jne. Ei minun juttuni.
[/quote]
Ei se kermaperseille sovikkaan.
Asun todellakin melkein tuollaisessa ympäristössä ja silti Turku - Tampere - Helsinkin-kolmion sisällä. On rauhallista, talot edullisia ja tontit isoja. On luonnossa liikkumisen mahdollisuus (sienestys, marjastus, kalastus yms.) Ja kaupunkiin sitten tarvittaessa kumminkin lyhyt matka.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:25"]
[/quote]
Ei se kermaperseille sovikkaan.
[/quote]
En ole kermaperse, tuollaiset asiat eivät vain kiinnosta minua. Lähden mieluummin kesäksi etelään kuin hoidan taloa ja puutarhaa. Kaksi autoa rasittaa ympäristöä uskomattoman paljon. Ei kiinnosta herätä luomaan lumia pihalta tai autosta. Kaupungissa asuessa ei ole huolia, hyppään bussiin 20m päästä ovelta, joka menee 5min välein ja lähden töihin. :) tästä pidän.
Helposti. Ihanan näköistä oli tuossakin!
Asunkin. Tai vielä enemmän maalla. Meillä ei ole liikennemerkkejä alun jälkeen, eikä tie ole noin hyvässä kunnossa. Nytkin saa haeskella linjaa jossa ei ole kauheita reikiä.
Kesällähän siellä onkin kivaa, mutta talvella keskellä ei mitään.... kamalaa.
Taitaa olla Äkönmaa tuo toinen kyltti. Linkatkaa paikka Google-mapsista te jotka tiedätte.
http://prntscr.com/6uyler
http://prntscr.com/6uylz7