Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä tahansa persoonallisuushäiriöiseltä

Vierailija
17.04.2015 |

Kysele multa. Eikö mikroaaltouunisi toimi? En tiedä, mikä siinä on vikana, mutta syö päärynä ja juo kaljaa, eiköhän helpota.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella sä sait eläkkeen? Siis millä diagnoosilla sitä olet hakenut?

ja ei, ei persoonallisuushäiriö tee ihmisestä pahaa. Se on vain nippu ominaisuuksia, kuten itsekin tiedät. Sillä sanalla on vain ikävä kaiku, mutta uskoisin, että maailma muuttuu siltäkin osin. Ennen oli kauheaa olla "sokeritautinen" tai "kaatumatautinen". Nykyään diabetes ja epilepsia ovat ihan hyväksyttyjä eivätkä herätä ihmetystä.

Vierailija
22/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi epäselväksi mikä persoonallisuushäiriö sulla ap on. Siis mitä siellä papereissa lukee? "ilmeisesti" xxx ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:25"]

Millä perusteella sä sait eläkkeen? Siis millä diagnoosilla sitä olet hakenut?

ja ei, ei persoonallisuushäiriö tee ihmisestä pahaa. Se on vain nippu ominaisuuksia, kuten itsekin tiedät. Sillä sanalla on vain ikävä kaiku, mutta uskoisin, että maailma muuttuu siltäkin osin. Ennen oli kauheaa olla "sokeritautinen" tai "kaatumatautinen". Nykyään diabetes ja epilepsia ovat ihan hyväksyttyjä eivätkä herätä ihmetystä.

[/quote]

Mulla on aika monta diagnoosia. Tiedän, ettei eläkettä ole aina helppo saada, ja mulla on kai "onnekas" yhdistelmä ja lääkäri, joka kirjoittaa hyviä lausuntoja. Mä en oikeasti tiedä, mikä mua vaivaa lopulta, eikä taida muutkaan tietää. Itse epäilen, että se olisi pahaksi äitynyt PTSD, eli kaikki palaa alkuun ja alkuperäisiin tapahtumiin.

Mä toivon, että mielenterveyongelmat hyväksyttäisiin paremmin. Mäkään en voi mitään sille, että olen sairas. Ei sellaisia asioita, joille ei voi mitään, pitäisi joutua häpeämään.

ap

Vierailija
24/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:32"]

Jäi epäselväksi mikä persoonallisuushäiriö sulla ap on. Siis mitä siellä papereissa lukee? "ilmeisesti" xxx ?

[/quote]

Eristäytyvä persoonallisuus, lisäksi olen kai epäsosiaalinen ja epäluuloinen. Kivan kuuloinen yhdistelmä. Täytän aika monen häiriön piirteet siis.

ap

Vierailija
25/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet "epäsosiaalinen", siis onko sinulla myös epäsosiaalisen häiriön piirteitä?

Vierailija
26/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon muuten tässä samalla päätäni täyteen. Tämä on kai joku käännekohta. Tajuan, miten pielessä kaikki on, ja miten vieraantunut kaikesta olen. Ei tunnu mukavalta.

ap

Vierailija
27/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:41"]

[/quote]

On. Mulla on. Mutta en ole psykopaatti tai mitään sellaista.

ap

Vierailija
28/33 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:44"]

[/quote]

ap

[/quote]

Eri persoonallisuushäiriöiden piirteiden yhdistelmä yhdessä ihmisessä voi rajoittaa elämää paljon. Riippuu mitä ominaisuuksia on sattunut kohdalle. Minulla on myös eristäytyvän persoonallisuuden piirteitä (ei invalidisoivia, en pysty esim. parisuhteeseen), mutta niiden vastapainona pakko olla mukana yhteiskunnan oravanpyörässä koska en kestä jollen ole taloudellisesti riippumaton. Raskasta on tämäkin omalla tavallaan. Vaihdan usein työtä ja jopa ammattiakin on tullut vaihdettua päästäkseni asioista ja ihmisistä eroon.

Vierailija
29/33 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:00"]

[/quote]

ap

[/quote]

Eri persoonallisuushäiriöiden piirteiden yhdistelmä yhdessä ihmisessä voi rajoittaa elämää paljon. Riippuu mitä ominaisuuksia on sattunut kohdalle. Minulla on myös eristäytyvän persoonallisuuden piirteitä (ei invalidisoivia, en pysty esim. parisuhteeseen), mutta niiden vastapainona pakko olla mukana yhteiskunnan oravanpyörässä koska en kestä jollen ole taloudellisesti riippumaton. Raskasta on tämäkin omalla tavallaan. Vaihdan usein työtä ja jopa ammattiakin on tullut vaihdettua päästäkseni asioista ja ihmisistä eroon.

[/quote]

Yhteiskunnassa on pakko olla mukana, mä yritän aina. Haluaisin kuvitella, että asiat voisi olla täydellisesti. Olisi puoliso, joka olisi just täydellinen, olisi työpaikka, jossa kaikki menisi kutakuinkin hyvin. Mutta sitä ei vain ole. Ja kaikki muu on liian tuskallista tällä hetkellä. Mä ainakin kärsin. Mä olen asunut monessa eri kaupungissa ja tutustun mielelläni uusiin ihmisiin, mutta en koskaan halua olla yhteyksissä kehenkään jälkeenpäin.

Mun elämä on todella ristiriitaista. Haluaisin löytää ihmisiä, joita voisin rakastaa ja join luottaisin, mutta kukaan ei läpäise seulaa ja jos läpäisee, en haluakaan sitä enää, koska ne olikin mun vanhempieni standardeja, ei mun omiani. Jos päästän jonkun läpi "liian heppoisin perustein", vietän seuraavan viikon sängyssä ja kämpän lattialla halvaantuneena, koska olen niin paniikissa.

Vaikeaa. Toivottavasti me kumpikin löydettäisiin joku ratkaisu.

ap

Vierailija
30/33 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:09"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Yhteiskunnassa on pakko olla mukana, mä yritän aina. Haluaisin kuvitella, että asiat voisi olla täydellisesti. Olisi puoliso, joka olisi just täydellinen, olisi työpaikka, jossa kaikki menisi kutakuinkin hyvin. Mutta sitä ei vain ole. Ja kaikki muu on liian tuskallista tällä hetkellä. Mä ainakin kärsin. Mä olen asunut monessa eri kaupungissa ja tutustun mielelläni uusiin ihmisiin, mutta en koskaan halua olla yhteyksissä kehenkään jälkeenpäin.

Mun elämä on todella ristiriitaista. Haluaisin löytää ihmisiä, joita voisin rakastaa ja join luottaisin, mutta kukaan ei läpäise seulaa ja jos läpäisee, en haluakaan sitä enää, koska ne olikin mun vanhempieni standardeja, ei mun omiani. Jos päästän jonkun läpi "liian heppoisin perustein", vietän seuraavan viikon sängyssä ja kämpän lattialla halvaantuneena, koska olen niin paniikissa.

ap

[/quote]

Tunnistin yhden perusongelmani, kun terapeutti jokin aika sitten kysyi olenko huomannut kertovani itselleni tarinaa vaihtoehtotodellisuudesta, jossa kaikki on täydellistä. Piti miettiä asiaa ennen kuin ymmärsin näin olevan: minulla on ollut aina lukemattomia ihannekuvia siitä miten hyvää/helppoa/lempeää elämä voisikaan olla jos vain asiat olisivat toisin. Olen kuvitellut, että se todellakin olisi mahdollista jonkinlaisin melko pienin muutoksin ihmisten asenteessa, että kyse on siitä että näen asioiden todellisen potentiaalin, mahdollisuuksia joihin on vain pieni matka. 

Tosiasiallisesti olen sekoittanut todellisuuden ja fantasian rajan hyvin nuorena. Fantasiani on rakennettu niin tarkasti todellisuutta muistuttavaksi etten ymmärtänyt sen olevan fantasiaa ennen kuin kuulin sen terapeutilta. Sen jälkeen en ole enää toivonut täydellisen muuttuvan todelliseksi. Kuvitelma täydellisestä ei ole totta, todellisuus on vain jotain mitä pitää sietää, samoin kuin omaa epätäydellisyyttään ja muidenkin. Ei siihen tuhoudu. Ja tuntuu että hyvien luulojen karsiminen pois on vähentänyt myös niitä huonoja luulojani ihmisistä. 

Vierailija
31/33 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:09"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Tunnistin yhden perusongelmani, kun terapeutti jokin aika sitten kysyi olenko huomannut kertovani itselleni tarinaa vaihtoehtotodellisuudesta, jossa kaikki on täydellistä. Piti miettiä asiaa ennen kuin ymmärsin näin olevan: minulla on ollut aina lukemattomia ihannekuvia siitä miten hyvää/helppoa/lempeää elämä voisikaan olla jos vain asiat olisivat toisin. Olen kuvitellut, että se todellakin olisi mahdollista jonkinlaisin melko pienin muutoksin ihmisten asenteessa, että kyse on siitä että näen asioiden todellisen potentiaalin, mahdollisuuksia joihin on vain pieni matka. 

Tosiasiallisesti olen sekoittanut todellisuuden ja fantasian rajan hyvin nuorena. Fantasiani on rakennettu niin tarkasti todellisuutta muistuttavaksi etten ymmärtänyt sen olevan fantasiaa ennen kuin kuulin sen terapeutilta. Sen jälkeen en ole enää toivonut täydellisen muuttuvan todelliseksi. Kuvitelma täydellisestä ei ole totta, todellisuus on vain jotain mitä pitää sietää, samoin kuin omaa epätäydellisyyttään ja muidenkin. Ei siihen tuhoudu. Ja tuntuu että hyvien luulojen karsiminen pois on vähentänyt myös niitä huonoja luulojani ihmisistä. 

[/quote]

Tunnistan itseni tuosta aivan pelottavan hyvin. Se, mikä mulle on ns. normaalia, onkin vaihtoehtotodellisuutta. Enkä voi hyväksyä sitä, ettei se ole niin, koska se on järjenvastaista.

Mä koitan taiteen kautta oppia rakastamaan epätäydellisyyttä. Mä olen edennyt jo aika pitkälle, mutta en halua muiden epätäydellisyyttä lähelleni edelleenkään. En niin lähelle, että voisin rakastua tai mitään sellaista.

ap

Vierailija
32/33 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:33"]

Hassua. Mulle tarjoillaan persoonallisuushäiriödiagnoosia, koska masennus jatkunut niin kauan. En tunnista ko. häiriöiden kriteereistä mitään itseeni osuvaa, monta muuta hulluutta voin hyvinkin tunnistaa.

Samoin nuo sinun piirteesi, epäluuloisuus yms., on mulle ihan vieraita. 

Kysynkin, että mitä mieltä olet, voiko persoonallisuushäiriö olla olemassa ilman, että se ilmenisi käyttäytymisessä ja ajattelussa?

Toinen kysymys: tunnut olevan hyvin kartalla siitä, miten sun persoonallisuushäiriö rajoittaa sua (kuvitelmat toisten hyötymishalusta jne). Pystytkö yhtään hallitsemaan noita tuntemuksia vai ovatko ne niin voimakkaita, että olet tavallaan niiden armoilla?

[/quote]

Saako kysyä, mitähän persoonallisuushäiriötä sulle yritetään diagnosoida? Ei ole olemassa mitään "yleistä persoonallisuushäiriötä"... T. Epävakaa

Vierailija
33/33 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 01:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:33"]

Hassua. Mulle tarjoillaan persoonallisuushäiriödiagnoosia, koska masennus jatkunut niin kauan. En tunnista ko. häiriöiden kriteereistä mitään itseeni osuvaa, monta muuta hulluutta voin hyvinkin tunnistaa.

Samoin nuo sinun piirteesi, epäluuloisuus yms., on mulle ihan vieraita. 

Kysynkin, että mitä mieltä olet, voiko persoonallisuushäiriö olla olemassa ilman, että se ilmenisi käyttäytymisessä ja ajattelussa?

Toinen kysymys: tunnut olevan hyvin kartalla siitä, miten sun persoonallisuushäiriö rajoittaa sua (kuvitelmat toisten hyötymishalusta jne). Pystytkö yhtään hallitsemaan noita tuntemuksia vai ovatko ne niin voimakkaita, että olet tavallaan niiden armoilla?

[/quote]

Saako kysyä, mitähän persoonallisuushäiriötä sulle yritetään diagnosoida? Ei ole olemassa mitään "yleistä persoonallisuushäiriötä"... T. Epävakaa

[/quote]

Sekamuotoinen persoonallisuushäiriö, F61.0? "Häiriö, jossa on monia F60-ryhmän piirteitä, mutta ei hallitsevaa oirekokonaisuutta, jonka perusteella diagnoosi voitaisiin määrittää tarkemmin. " En ole tuo jolta kysyit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan