Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä tahansa persoonallisuushäiriöiseltä

Vierailija
17.04.2015 |

Kysele multa. Eikö mikroaaltouunisi toimi? En tiedä, mikä siinä on vikana, mutta syö päärynä ja juo kaljaa, eiköhän helpota.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti ainakin ns. "eristäytyvä persoonallisuus". Oli jotain muutakin. Ilmeisesti olen myös liian epäsosiaalinen ja epäluuloinen, aivan vainoharhainen.

ap

Vierailija
2/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin myös aivan kohtuullinen saalis monestakin näkökulmasta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko huono lapsuus?

Vierailija
4/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:17"]

Oliko huono lapsuus?

[/quote]

Oli. Erittäin. Oli siinä hyviäkin hetkiä, mutta kaiken kaikkiaan todella huono. Kai ihmisiin meni luottamus, ei ole perusturvaa.

Olen muuten todella huono kaveri. Tai kaveruuteen ei edes päästä, koska pelkään, ja lakkaan pitämästä yhteyttä ja välttelen viimeiseen asti hyvin alkanutta tuttavuutta, koska kaikki on kuitenkin väärin jollain lailla.

ap

Vierailija
5/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten häiriösi diagnosoitiin, ja miten se näkyy jokapäiväisessä elämässäsi? Onko sinulla ystäviä?

Vierailija
6/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:21"]

Miten häiriösi diagnosoitiin, ja miten se näkyy jokapäiväisessä elämässäsi? Onko sinulla ystäviä?

[/quote]

Tutkittiin oikeastaan ihan muuta. Häiriö tuli siinä ilmi. Jokapäiväisessä elämässä se tulee ilmi sillä tavalla, että olen aina yksin, ellei kissoja lasketa. Mulla on diagnosoitu myös asperger, mutta se ei mielestäni kuvaa mua ihan täysin. Mulla olisi sosiaalisia taitoja, mutta olen todella epäluuloinen. En usko, että kukaan voisi välittää musta tarpeeksi, jotta voisin luottaa vaikka siihen, että pääsen jonkun toiden kyydillä ajoissa mihinkään. Mieluummin kävelen kipeällä jalalla 10 km kuin luotan siihen, että mut viedään määränpäähän. En näe, mitä hyötyä musta on kenellekään, joten en voi luottaa kehenkään. Mut voi pettää ilman seuraamuksia, joten miksi ihmiset ei tekisi niin, jos se hyödyttää niitä?

ap

Vierailija
7/33 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vissiin sen rasittavan muru-trollin kirjoittaja? Jaksuja.

Vierailija
8/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:21"]

[/quote]

Ei ole ystäviä. Unohdin. En uskalla päätää ketään lähelle. En luota siihen, että ihmiset voisi olla tarpeeksi aitoja. Kuvittelen, että ne haluaa hyötyä musta jotenkin. Seksuaalisesti yleensä. Aika kuluttavaa.

ap

Vierailija
9/33 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksi psykiatri sanoi, että minulla on traumaoireita mutta myös "persoonallisuuden rakenteissa jotain...". Kysyin toiselta lääkäriltä, mitä se mahtoi tarkoittaa ja voisiko asiaa tutkia jotenkin. Lääkäri kehotti minua tulostamaan netistä SCID-haastattelun kysymykset. "Katsotaan niitä sitten ensi kerralla yhdessä. Se on aika pitkä haastattelu ja siihen menee paljon aikaa." En etsinyt kysymyksiä netistä, koska tympäännyin lääkärien asenteisiin. Sain sen kuvan, että ovat jotenkin tosi haluttomia tutkimaan asiaa. Nyt pari vuotta myöhemmin kamppailen yhä pahenevien ahdistusoireiden kanssa. En tiedä mitä tehdä. :(

6

Vierailija
10/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Mulle tarjoillaan persoonallisuushäiriödiagnoosia, koska masennus jatkunut niin kauan. En tunnista ko. häiriöiden kriteereistä mitään itseeni osuvaa, monta muuta hulluutta voin hyvinkin tunnistaa.

Samoin nuo sinun piirteesi, epäluuloisuus yms., on mulle ihan vieraita. 

Kysynkin, että mitä mieltä olet, voiko persoonallisuushäiriö olla olemassa ilman, että se ilmenisi käyttäytymisessä ja ajattelussa?

Toinen kysymys: tunnut olevan hyvin kartalla siitä, miten sun persoonallisuushäiriö rajoittaa sua (kuvitelmat toisten hyötymishalusta jne). Pystytkö yhtään hallitsemaan noita tuntemuksia vai ovatko ne niin voimakkaita, että olet tavallaan niiden armoilla?

Vierailija
11/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:13"]

Olen ilmeisesti ainakin ns. "eristäytyvä persoonallisuus". Oli jotain muutakin. Ilmeisesti olen myös liian epäsosiaalinen ja epäluuloinen, aivan vainoharhainen.

ap

[/quote]

Vainoharhaisuus. Hm. Onko sinulle sanottu, että sulla on skitsotyyppinen persoonallisuushäiriö tai sen piirteitä? Minä tunnen läheisesti yhden, jonka dg on se, ja lähinnä se paranoidisuus tuntuisi hänellä olevan oireena, muuten aika hyvin pystyy olemaan työssä ja muutenkin.

Vierailija
12/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn ohikselta, että minkäs helvetin takia alapeukutat tätä avausta??

Ap:lta kysyn, että onko sinulla perhettä vai elätkö yksin?

Vierailija
13/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla nyt tai ollut rakkaussuhteita?

Vierailija
14/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:33"]

Hassua. Mulle tarjoillaan persoonallisuushäiriödiagnoosia, koska masennus jatkunut niin kauan. En tunnista ko. häiriöiden kriteereistä mitään itseeni osuvaa, monta muuta hulluutta voin hyvinkin tunnistaa.

Samoin nuo sinun piirteesi, epäluuloisuus yms., on mulle ihan vieraita. 

Kysynkin, että mitä mieltä olet, voiko persoonallisuushäiriö olla olemassa ilman, että se ilmenisi käyttäytymisessä ja ajattelussa?

Toinen kysymys: tunnut olevan hyvin kartalla siitä, miten sun persoonallisuushäiriö rajoittaa sua (kuvitelmat toisten hyötymishalusta jne). Pystytkö yhtään hallitsemaan noita tuntemuksia vai ovatko ne niin voimakkaita, että olet tavallaan niiden armoilla?

[/quote]

Mä olen sitä mieltä, että jos joku asia ei häiritse elämää (omaa tai muiden), se ei ole sairaus tai häiriö. Ja diagnoosit on vaan sellaisia kuvailuja oireista. Aika pinnallista kamaa joissain tapauksissa.

Mä en usko olevani ihan kartalla siitä, miten tämä muhun vaikuttaa. Tajuan, että elän ihan erilaista elämää kuin enemmistö. En saa asioita hoidettua, jos ei olla tekemisissä jonkin "koneiston" kanssa (esim. opiskelijavalinta yms.). Pyrin pois tästä, haluaisin elää vapaammin, ettei aina tarvitsisi olla niin epäluuloinen. Työstän asiaa jatkuvasti, mutta se on vaikeaa. Tuntuu, että putosin jossain vaiheessa elämää kärryiltä. Nyt olen vajaa 30-vuotias hämmentynyt eläkeläinen, jolla ei ole työkokemusta edes puolta vuotta. En tajua, miten näin kävi. Tekisin kyllä työtä ja opiskelisin, mutta näen aina jossain jotain hämärää ja epäselvää.

ap

Vierailija
15/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:38"]

Kysyn ohikselta, että minkäs helvetin takia alapeukutat tätä avausta??

Ap:lta kysyn, että onko sinulla perhettä vai elätkö yksin?

[/quote]

Mä elän yksin. Olisi kiva, jos olisi joku tuossa, mutta en vaan osaa luottaa kehenkään niin, että voisin sopia tapaamisia. Ehkä joskus sekin onnistuu.

ap

Vierailija
16/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:42"]

Onko sinulla nyt tai ollut rakkaussuhteita?

[/quote]

On ollut. Ei ole nyt. Jossain vaiheessa oikeastaan kuvittelin löytäneeni vihdoinkin jonkun, johon voin luottaa, mutta se petti sen luottamuksen monella tavalla. En syytä sitä mistään, hukassa ollut nuori ihminen se oli ja niin olin mäkin. Mutta se hajotti. Sen jälkeen oli pari ihmistä ja ehkä takerruin niihin liikaa. Kaikki muu oli sellaista kaaosta ja kuvittelin, että ne olisi sellaisia pelastusrenkaita. Ei ne olleet. Nyt tuntuisi tosi vaikealta rakastaa. En tiedä, olenko koskaan rakastanut ja pystynkö siihen edes.

ap

Vierailija
17/33 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostatus

Vierailija
18/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:13"]

ap

[/quote]

Vainoharhaisuus. Hm. Onko sinulle sanottu, että sulla on skitsotyyppinen persoonallisuushäiriö tai sen piirteitä? Minä tunnen läheisesti yhden, jonka dg on se, ja lähinnä se paranoidisuus tuntuisi hänellä olevan oireena, muuten aika hyvin pystyy olemaan työssä ja muutenkin.

[/quote]

Mulle ei ole tuota väläytelty. Ainakaan vielä.

Mä haluaisin kovasti tehdä töitä ja opiskella ja sen sellaista, mutta en vaan jotenkin pystu. :(

ap

Vierailija
19/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diagnostisoitu epävakaa persoonallisuus. Kysyin kahdeltakin eri hoitavalta psykiatrilta, mitä se tarkoittaa ja miksi minulla on se diagnosoitu. Molemmat vastasivat: Katso netistä.

Vierailija
20/33 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:06"]

Minulla on diagnostisoitu epävakaa persoonallisuus. Kysyin kahdeltakin eri hoitavalta psykiatrilta, mitä se tarkoittaa ja miksi minulla on se diagnosoitu. Molemmat vastasivat: Katso netistä.

[/quote]

Oma kokemukseni on sama. Jossain vaiheessa en edes tiennyt, mitä diagnooseja mulla on. En tiennyt, mitä mun papereissa lukee. Olen oikeasti ihan pihalla. Mulla ei ole ennen diagnosoitu persoonallisuushäiriöitä ja tänään iski joku kriisi. Olenko oikeasti tällainen? Olen mä kai. On muitakin diagnooseja, mutta tää iski liaan lähelle.

Varmaan aika paksua, että mä sanon näin, mutta psykiatrit ei taida kauheasti välittää potilaan omasta kokemuksesta, tai niillä ei ole siihen aikaa. Diagnoosit on sellaisia lokeroita, joihin kun pudottaa ihmisen, ne ehkä saa vähän oikeansuuntaista hoitoa. Mutta virheitä tapahtuu ja paljon.

Tämä on epäreilua. Siis se, että sattumalta vaan jollakulla on joku tällainen. Mä olin aina yksi niistä koulun lahjakkaimmista ja lupaavimmista oppilaista. Ja parin vuoden päästä mä olin enää pelkkä raunio.

Ja ei kai persoonallisuushäiriö tee ihmisestä pahaa? Mut hajotti yksi persoonallisuushäiriöinen. Koko sanalla on mulle kamala kaiku. Jollekulle toiselle sanoisin, että se on vaan sana, diagnoosi, jotta osataan hoitaa oikein, mutta mulla on tästä joku kriisi. Aspergerin diagnosointi ei ollut niin paha juttu.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi