Mitäs nyt? Olen yli 40 ja raskaana. Tapailen, en edes seurustele.
Varma ehkäisy petti. Mies ei tiedä vielä tulosta. Hän hermostui jo epäilystä ja sanoi, että asia pitää selvittää niin ajoissa, että abortti on mahdollinen. Mun ei pitänyt tulla enää raskaaksi enkä ole miettinyt, mitä tekisin, jos tulisin, vahingossa.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:18"]On taas perjantai-ilta ja tarinankertojat yrittävät parastaan.
[/quote]
Sterilaatiokaan ei ole 100 %:sesti varma ehkäisykeino.
[/quote]
Mulla on alle vuosi siitä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:18"]On taas perjantai-ilta ja tarinankertojat yrittävät parastaan. [/quote] Sterilaatiokaan ei ole 100 %:sesti varma ehkäisykeino.
[/quote]
Ei etenkään tällä palstalla. Täällähän raskaudutaan, vaikka munasarjat olisi poistettu.
[/quote]
Eipä se muuallakaan ole. Miehelleni on tehty vasektomia, mutta silti pelottaa vahinkoraskaus. Pitäisi varmaan itsekin pistää piuhat poikki, niin riski putoaisi edes puoleen.
Etköhän sinäkin päätöksen lasten suhteen tehnyt kun piuhat laitoit poikki, joten mikä ongelma nyt?
Tuttu sai 43-vuotiaana vielä tytön, tosin olivat monta vuotta yrittäneet toista lasta. Hyvin mennyt ja äitikin täyttää 60 kesällä. Ei vaan uskoisi, on sen verran nuorekas olemukseltaan.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:28"]Taidat olla superhedelmällinen =O
[/quote]
Taidan...
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:27"]Etköhän sinäkin päätöksen lasten suhteen tehnyt kun piuhat laitoit poikki, joten mikä ongelma nyt?
[/quote]
Tein päätöksen, että en tee enää lapsia, mutta en tehnyt päätöstä, että teen abortin. En haluaisi miettiä tätä.
Ap
Miksei mies tiedä? Etkä uskalla kertoa? Vai kiusaatko?
Varmaan on tehty muutakin kuin tapailtu. Vaikka eihän tällä palstalla tiedä, vaikka raskaaksi tulisi ihan vaan pisaratartuntana.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:58"]Miksei mies tiedä? Etkä uskalla kertoa? Vai kiusaatko?
[/quote]
Mies oli niin ärsyttävä ja ajatteli vain omaa näkökulmaansa. Enkä halua uutta tylytystä. Pehmentykööt yksinään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:59"]Varmaan on tehty muutakin kuin tapailtu. Vaikka eihän tällä palstalla tiedä, vaikka raskaaksi tulisi ihan vaan pisaratartuntana.
[/quote]
En tajua...
Ap
Onko sinulla jo lapsia? Minä sain 38-vuotiaana ainokaiseni, enkä ole ikinä ollut yhtä onnellinen kuin nyt häntä hoivatessani. Olin tosin halunnut lasta jo vuosikymmeniä. Olen myös jaksanut vauva-aikaa superhyvin.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:29"]
Tuttu sai 43-vuotiaana vielä tytön, tosin olivat monta vuotta yrittäneet toista lasta. Hyvin mennyt ja äitikin täyttää 60 kesällä. Ei vaan uskoisi, on sen verran nuorekas olemukseltaan.
[/quote]
Minäkin sain ainokaiseni 43vuotiaana. Se oli yllätys ja vahinko, mulle oli sanottu etten voi saada lapsia ja en ollut aiemmin raskaana ollutkaan. Mitään hoitoja en koskaan ottanut kun en niin välittänytkään lisääntyä. Mutta en ottanut aborttia en voinut ja nyt 60:senä on ihanaa että on toi yksi lapsi. Olen nauttinut äitiydestä, eikä ole rankkaa ollut. Lapsi on onneksi terve fiksu nuori lukiolainen. Toki tiedostanmme etten ole hänen elämässään niin kauaa kun nuoremmat äidit, olemme siitä paljon puhuneet. Isä ei asu kanssamme mutta on mukana lapsen elämässä ja luonnolliseti vanha hänkin, lapsi on hänenkin ainoa. Mutta jos olisin saanut valita en tietoisesti lasta niin vanhana, olisi halunnut vaan noin 30-35 välillä. Kiitollinen silti joka hetkestä lapseni kanssa vietetystä ajasta.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 21:10"]Onko sinulla jo lapsia? Minä sain 38-vuotiaana ainokaiseni, enkä ole ikinä ollut yhtä onnellinen kuin nyt häntä hoivatessani. Olin tosin halunnut lasta jo vuosikymmeniä. Olen myös jaksanut vauva-aikaa superhyvin.
[/quote]
On. Lapset on isoja jo.
Ap
Tee lapsi. Luonto haluaa sanoa sinulle jotain tällä.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:10"]Piuhat poikki mulla.
Ap
[/quote]voiko silti tulla? :o
[/quote]
Voi
Minä tein abortin tuossa tilanteessa. Mutta kauaa sitä ei tietenkään voi mietiskellä. Mulla oli myös kaksi jo isoa lasta, joiden isästä olin eronnut jo aikaa sitten. Samoin oli tällä "isäehdokkaalla". Meillä ei kummallakaan ollut ollut aietta hommatta lisää lapsia eikä miestä varsinkaan kiinnostanut ollenkaan ajatus taas 18- vuoden sitoutumisesta vanhemmuuteen. Minustakin ajatus tuntui pakkopullalta, vaikka kai siihen sitten olisi sopeutunut, jos se lapsi siihen olisi tullut.
Abortista on jo yli kymmenen vuotta eikä kertaakaan ole kaduttanut. Olen tyytyväinen myös siitä, että olen nyt oikeasti innoissani, kun esikoiseni odottaa lasta. Enpä usko, että olisin jaksanut isovanhemmuudesta kauheasti kiinnostua, jos tässä itselläkin olisi pikkulapsiaika vielä ihan lähimuistissa...
Jokainen tietysti on yksilö, mutta halusin vaan tämän tarinani kertoa, kun aina sitä vouhataan, että aborttia ikänsä katuu. Tein abortin ihan alkuviikoilla, olisi ihan hyvin saattanut mennä kesken omia aikojaankin se raskaus. En tosiaan asiaa vatvo. Minusta abortti on sata kertaa parempi vaihtoehto kuin pakkopullavanhemmuus. Miksi väkipakolla tehdä elämästään vaikeampaa kuin sen tarvii olla?
Tee niin kuin itse oikeaksi koet. Älä ainakaan anna miehen painostaa aborttiin, jos et sitä itse halua. Minä aikanani annoin ja olen tuntenut siitä aivan kamalaa syyllisyydentunnetta pitkään.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 20:14"]Abortti. Sä olet syystäkin piuhat pistäny poikki etkä huvikses. Mieti; oot melkein 60v kun lapsesi olisi täysi-ikäinen.. Ajattele paitsi lastasi, myös itseäsi.
[/quote]
Tätä mies sanoi. Ettei halua enää tämän ikäisenä lapsia.
Ap