Kotihoidontuelta kivasti karenssiin?
Ei ammatillista koulutusta, ei töitä, ikää 26v.
Lapsi täyttää kuukauden päästä 3.
Napsahtaako suoraan karenssi kun kotihoidontuki loppuu?
Kommentit (28)
Kyllä ja ennen ainakin se oli puoli vuotta, en tiedä onko nyt muuttunut kesto.
Joo mulla oli ainakin muistaakseni 5kk. Ihan vasta.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:19"]Eikö sinusta olisi aihetta? Katso nyt itseäsi peiliin, vätys. Minkälaisen mallin opetat ja siirrät lapsillesi, mieti sitä. Säälin lasta kun on tuollaisen älyn ilotulituksen saanut äidikseen.
[/quote]hyvin se sinäkin keskität ajankäyttösi. Ootko koskaan kokeillut myönteisesti suhtautumista? Itepä tiiät.
voit ilmoittautua työttömäksi ihan heti, niin se karenssi alkaa rullaamaan nyt eikä siihen khtuen loppuun jolloin oot rahaton 5kk ja joudut sossuun.
Kouluihin oon hakenut, en päässyt (sapettaa). Töihinkin, vaikkakin sokeaa hakuammuntaa ilman koulutusta/työkokemusta.
Taas laitoin tänään kouluhakemuksia ja mietin pitäiskö hakea "väärälle" allallekin sitten mikä ei itseä kuitenkaan kiinnosta?
Saako karenssia mitenkään nollattua? Kursseilla?
Tyyppillisen onneni mukaan kun tänään asiaa hoidin, oli TE-palvelut sivu ja puhelinpalvelu romahtaneet ja pääsin vaan kuuntelemaan häiriötiedotetta.
Jaahas, toivoisin siirtäväni lapselle varsin sisukkaan mallin siitä miten suosta noustaan ylös, lähdetään opiskelemaan ja hypätään työelämään.
Näin teoriassa ainakin. Positiivista ajatusmallia kehiin.
Ap
No, karenssin vältät jos menet niihin ilmaistöihin... ;(
Täällä ei taas tiedetä mistä puhutaan. Olet yli 25, joten tuota odotusaikaa sulle ei tule.
Häh, miksi saa karenssin kun kotihoidontuki loppuu?
Mitä teit ennen lasta?
Ei karenssi napsahda päälle vain siksi, että kht loppuu, vaan siksi että olet tehnyt tai jättänyt tekemättä jotan ENNEN äitiyslomalle jäämistä.
Mulla oli aikoinaan 5kk karenssia johtuen siitä että en hakenut duunia koulun jäkeen koska olin jäämässä äitiyslomalle parin kk päästä ekasta työttömyyspäivästä. Valitus ei auttanut ja karenssi odotti kunnes lapsi meni tarhaan. minä sain työharjoittelupaikan karenssin ajaksi onneksi...
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:13"]
[/quote]
Mulle tuli kanssa tuo 5kk karenssi vuonna 2011, jolloin olin 29.
Miten on mahdollista päästä 26-vuotiaaksi ilman minkäänlaista koulutusta? Mitä olet tehnyt viimeiset 10 (!!) vuotta?
Ja kyllä, pitää hakea "väärälle alalle" jos ei millään pääse sinne ultratrendikkääseen sisustussuunnittelija/muotoilija/maskeeraaja/näyttelijä/laulaja/tms. oppilaitokseen. Jos et vuosien hakemisen jälkeenkään pääse jonnekin, niin kyllä se tarkoittaa että et koulussakaan todennäköisesti pärjäisi. Ei kannata siis tuhlata enempää aikaa mahdottoman tavoitteluun. Aina voit harrastaa sitä mielenkiinnon kohdettasi ja hommata elannon jollain muulla. Harva meistä täysin unelmatöitään tekee.
Kotihoidontuella voi kuluttaa karenssin, niin mä tein. Mutta mistä sä olet karenssia voinut saada jos olet khh:lla?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:13"]
[/quote]
Mulle tuli kanssa tuo 5kk karenssi vuonna 2011, jolloin olin 29.
[/quote]
Aiemmin saattoi saada 5 kk karenssin jos oli vaikka oleskellut ulkomailla tai ollut muuten ns tekemättä mitään pitemmän ajan. Nykyään tuollaista ei ole.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:35"]
Miten on mahdollista päästä 26-vuotiaaksi ilman minkäänlaista koulutusta? Mitä olet tehnyt viimeiset 10 (!!) vuotta?
Ja kyllä, pitää hakea "väärälle alalle" jos ei millään pääse sinne ultratrendikkääseen sisustussuunnittelija/muotoilija/maskeeraaja/näyttelijä/laulaja/tms. oppilaitokseen. Jos et vuosien hakemisen jälkeenkään pääse jonnekin, niin kyllä se tarkoittaa että et koulussakaan todennäköisesti pärjäisi. Ei kannata siis tuhlata enempää aikaa mahdottoman tavoitteluun. Aina voit harrastaa sitä mielenkiinnon kohdettasi ja hommata elannon jollain muulla. Harva meistä täysin unelmatöitään tekee.
[/quote] Elämässä voi tapahtua vaikka mitä, ja voihan olla että ap on esim käynyt lukion ja tuhlannut siihen aikaa, sitten kokeillut jotain muuta ja todennut ettei ole oma ala eikä ole siihen jäänyt vaan tehnyt jotain muuta jne.
Sama mulla edessä, teen kuitenkin tässä välissä parin kuukauden työharjottelujakson, millä kuulema saan karenssin purettua. En sitten tipu suoraan karenssille.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:35"]
[/quote] Elämässä voi tapahtua vaikka mitä, ja voihan olla että ap on esim käynyt lukion ja tuhlannut siihen aikaa, sitten kokeillut jotain muuta ja todennut ettei ole oma ala eikä ole siihen jäänyt vaan tehnyt jotain muuta jne.
[/quote]
Jos laitetaan vielä lukiokin mukaan, niin silti tuossa on 7 vuotta aikaa. Lapsen kanssa 3v, ja silti jää 4 vuotta. Siinä ehtii kokeilla vaikka neljää koulua. Ei mene kyllä läpi että "vahingossa" noin pitkään onnistuisi lusmuta ilman opiskelua.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:52"]
Itse mietin mitä ihmettä teen parin kk päästä kun lapsi täyttää kolme...opiskelin ammatin ennen kuin jäin kh tuelle, mutta työ osoittautui työvuorojen puolesta erilaiseksi minkä vuoksi lähdin alunperin opiskelemaan. Puhuttiin toista ja hups keikkaa koulutuksen jo pyöriessä selvisi että asia olikin valetta koulutuksen järjestäjän taholta. Siis, en voi tehdä työtä tulevaisuudessa, ja nyt pelottaa että karenssi napsahtaa. Ei ole muuta koulutusta eikä tällä hetkellä haluakaan mennä töihin koska mies on poissa työelämästä. Jos menen töihin, palkkani on niin pieni että käteen jää vähemmän raha kuin nyt. Menot nousee ja toimeentulotuki laskee. Tekisin raskasta kolmivuorotyötä pitkän työmatkan päässä ja käteen jäisi vähemmän kuin nyt. Ja nytkin käymme ruokajonossa. Ongelmia vain tuli opiskellusta ammatista!
[/quote]
Et voi, vai et halua tehdä alasi töitä tulevaisuudessa?
[/quote]
Työtä voin tehdä mutta en niillä aikatauluilla ja palkalla.