Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotihoidontuelta kivasti karenssiin?

Vierailija
17.04.2015 |

Ei ammatillista koulutusta, ei töitä, ikää 26v.
Lapsi täyttää kuukauden päästä 3. 
Napsahtaako suoraan karenssi kun kotihoidontuki loppuu?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hakenut mihinkään muotialalle (johtuu varmaan siitä että oon aika kivasti epämuodikas), vaan ihan käytännön töihin jotka lähellä sydäntä, lähihoitaja ja lasten pariin keskittyvät alat. Täällä vaan hirveä tunku, niin minua varoteltiinkin vaan silti uskoin pääseväni.

Kävin lukion, tulin raskaaksi, sain lapsen, sairastuin, paranin. Ihmeellinen elämä.

Työharjoittelua tai kurssia lähden metsästämään jos sillä karenssi lähtee. Sossun luukku ei houkuttele.

Parhaitenhan tämä tietysti selviää kun maanantaina marssin tomerana toimistoon. 

Ap

Vierailija
22/28 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:35"]

Miten on mahdollista päästä 26-vuotiaaksi ilman minkäänlaista koulutusta? Mitä olet tehnyt viimeiset 10 (!!) vuotta? 

Ja kyllä, pitää hakea "väärälle alalle" jos ei millään pääse sinne ultratrendikkääseen sisustussuunnittelija/muotoilija/maskeeraaja/näyttelijä/laulaja/tms. oppilaitokseen. Jos et vuosien hakemisen jälkeenkään pääse jonnekin, niin kyllä se tarkoittaa että et koulussakaan todennäköisesti pärjäisi. Ei kannata siis tuhlata enempää aikaa mahdottoman tavoitteluun. Aina voit harrastaa sitä mielenkiinnon kohdettasi ja hommata elannon jollain muulla. Harva meistä täysin unelmatöitään tekee.

[/quote]

Mä oon 33-vuotias ja ilman koulutusta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin mitä ihmettä teen parin kk päästä kun lapsi täyttää kolme...opiskelin ammatin ennen kuin jäin kh tuelle, mutta työ osoittautui työvuorojen puolesta erilaiseksi minkä vuoksi lähdin alunperin opiskelemaan. Puhuttiin toista ja hups keikkaa koulutuksen jo pyöriessä selvisi että asia olikin valetta koulutuksen järjestäjän taholta. Siis, en voi tehdä työtä tulevaisuudessa, ja nyt pelottaa että karenssi napsahtaa. Ei ole muuta koulutusta eikä tällä hetkellä haluakaan mennä töihin koska mies on poissa työelämästä. Jos menen töihin, palkkani on niin pieni että käteen jää vähemmän raha kuin nyt. Menot nousee ja toimeentulotuki laskee. Tekisin raskasta kolmivuorotyötä pitkän työmatkan päässä ja käteen jäisi vähemmän kuin nyt. Ja nytkin käymme ruokajonossa. Ongelmia vain tuli opiskellusta ammatista!

Vierailija
24/28 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lukion jälkeen, lapsen ja sairastumisen seurauksena "valaistuneena" alat joihin ennen haaveilin lähteväni ei tunnu enää etäisestikään omalta. 

Vitsit, olin niin täynnä opiskeluintoa ja tulevaisuus oli suunniteltu miestä ja taloa myöten (hah!).
Nyt opiskelu innostaa ehkä jopa omalla tavallansa enemmän, polku vain aivan toinen.

Niin se vaan elämä heittelee, enkä osaa edes katua päivääkään. 

Ap

Vierailija
25/28 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:26"]

voit ilmoittautua työttömäksi ihan heti, niin se karenssi alkaa rullaamaan nyt eikä siihen khtuen loppuun jolloin oot rahaton 5kk ja joudut sossuun.

[/quote]

Ilmoittaudu toki työttömäksi heti. Työttömyskorvauksestasi vähennetään kotihoitotuki vaikka se maksettaisi loppuajalta puolisollesi, mutta ei se mitään, jos olet muutenkin karenssissa. Äläkä suotta pelkää, että nyt alkaa tunkea työtarjouksia ovista ja ikkunoista. Ei, ehkä sinulle tulee joku ilmoitus avoimesta paikasta ikään kuin olisit joku vähä-älyinen etkä ymmärtäisi itse katsoa niitä. Muista ikirjata työnhakusuunnitelmaasi " omaehtoista työnhakua", eikä "urasuunnittelua" olisi pahitteeksi, vaikka silloin on vaarana se, että sinut ohjataan jollekin hömppäkurssille. Näyttäisi kuitenkin paremmalta, jos sinulla ei ole mitään koulutusta.

Vierailija
26/28 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaitenhan tämä tietysti selviää kun maanantaina marssin tomerana toimistoon. 

Ap

[/quote]

Varaa ensin aika. Pienillä påikkakunnilla hammaslääkäriinkin pääsee helpommin kuin te-toimistoon jonkun virkailijan puheille. Ei ne ole enää auki kuin aulaan saakka, jossa on sitten se itsepalvelupiste.

Vierailija
27/28 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 17:52"]

Itse mietin mitä ihmettä teen parin kk päästä kun lapsi täyttää kolme...opiskelin ammatin ennen kuin jäin kh tuelle, mutta työ osoittautui työvuorojen puolesta erilaiseksi minkä vuoksi lähdin alunperin opiskelemaan. Puhuttiin toista ja hups keikkaa koulutuksen jo pyöriessä selvisi että asia olikin valetta koulutuksen järjestäjän taholta. Siis, en voi tehdä työtä tulevaisuudessa, ja nyt pelottaa että karenssi napsahtaa. Ei ole muuta koulutusta eikä tällä hetkellä haluakaan mennä töihin koska mies on poissa työelämästä. Jos menen töihin, palkkani on niin pieni että käteen jää vähemmän raha kuin nyt. Menot nousee ja toimeentulotuki laskee. Tekisin raskasta kolmivuorotyötä pitkän työmatkan päässä ja käteen jäisi vähemmän kuin nyt. Ja nytkin käymme ruokajonossa. Ongelmia vain tuli opiskellusta ammatista!

[/quote]

Et voi, vai et halua tehdä alasi töitä tulevaisuudessa?

Vierailija
28/28 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistä työnhaku ensin netissä. Tiskillä se ei kyllä onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan