Jos lähihoitaja tienaa 36 tonnia vuodessa, niin...
Onko mielestäsi riittävä palkka kolmivuorotyötä?
Kommentit (78)
Taina ricciola-Toivola tienaa 37t. repikää siitä.
Tehdastyössä tai metallialalla ei kuitenkaan olla vastuussa ihmishengistä. Mutta paremman palkan ansaitsisitte! Tsemppiä kaikille työläisille.
Vierailija kirjoitti:
Vähän on.
Itse nostin verokortin 50 000.
Lähihoitaja myös, yötyötä. Yksityinen puoli.
Älä viitsi. Kaikki alalla olevat tietävät että suuret yksityiset maksavat huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäköhän rankkaa siinä lähihoitajan työssä on? Voin väittää ihan pystymettästä maalaisjärjellä pystyä tekeväni lähihoitajan töitä, eikä tule edes hiki. Liikaa näytetään niille nykyään maksettavan ja hoitsut senkun lihoaa ja tsättäilee työkavereiden kanssa koko työpäivän ajan.
Kyllä näitä on nähty.
Tervetuloa vanhuspuolelle katsomaan mitä se työ on. Voin sanoa, että kyllä tulee hiki. Fyysisesti huonokuntoisia vanhuksia joita pitää avustaa jokaisessa asiassa, muistisairaita jotka ovat levottomia ja osa aggressiivisia. On raskasta työtä ihan normaalipainoisillekin. Ei ole aikaa istuskella muuta kuin tauolla. Ja kyllä, myös hoitajilla on oikeus taukoihin ja saa syödä työvuoron aikana.
On se raskasta, mutta on se raskasta muillakin aloilla. Voin sanoa että esim itse olen 36v ja oon tehnyt 16 vuotta töitä metallialalla. Välillä on päiviä että koko 8 tuntia nostelee yli 40kg painavia metalli levyjä, välillä pienempiä kevyitä, mutta kun toistoja saattaa olla yhden päivän aikana 3000 niin voin sanoa että on valvottuja öitä kun nivelet ovat loppu... M36v
No totta kai on paljon muitakin raskaita töitä. Mä vain vastasin tuolle yhdelle joka väitti, että lähihoitajan työ ei ole raskasta. Noin voi väittää vain sellainen jolla ei siitä työstä ole kokemusta. Itse aloitan sh-opinnot, että pääsisin sitä kautta fyysisesti kevyempiin hommiin. En jaksa eläkeikään eli yli 20 vuotta vielä lähihoitajana. Mua monta vuotta nuorempiakin on fyysisesti ja/tai henkisesti väsyneitä vanhustyöhön.
Kolmivuorotyössä vuosiansiot on olleet yleensä 41-45 tuhatta.
Se riippuu paljon työvuoroista mitä saa tehdä, myös ikälisät ja peruspalkka vaikuttaa. Jos yksityisellä tienaa lähtökohtaisesti jo satoja euroja vähemmän niin tottakai se tuntuu. Palkka tipahtaa minimiin jos päivätyötä arkisin.
Vierailija kirjoitti:
Kolmivuorotyössä vuosiansiot on olleet yleensä 41-45 tuhatta.
Se riippuu paljon työvuoroista mitä saa tehdä, myös ikälisät ja peruspalkka vaikuttaa. Jos yksityisellä tienaa lähtökohtaisesti jo satoja euroja vähemmän niin tottakai se tuntuu. Palkka tipahtaa minimiin jos päivätyötä arkisin.
Pitää olla hyvä peruspalkka, ikilisiä ja paljon öitä ja viikonloppuja, että pääsee tuohon vuosiansioon ilman ylitöitä.
Jotain outoa tuossa on kun kaikki muut tällä palstalla tienaavat tuon verran kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en nousisi tuolla palkalla edes aamulla sängystä ylös
Kaikki tarvitsevat leipää, mutta tyhmä näkee enemmän vaivaa kuin viisas
t. yliopisto-professori
olen samaa miettinyt. just lopetin rakennusalan työt (20 000€vuosi brutto) ja alan valmistautumaan yliopiston valintakokeisiin.
Lähärin palkka on kova koulutukseen nähden. Mirttikää nyt vaikka varhaiskasvatusta, koulunkäynninohjaajia ym. Molemmilla ollut koko pandemian ajan iso riski saada tartunta, eikä rokotuksia saatu yhtään muita aiemmin. Työssä on usein myös väkivallan riski, ja vastuu lapsista tai nuorista. Tarkoitus ei ole vähätellä lähihoitajia, mutta kyllä palkka on kova jos tienaa 40 t vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Tehdastyössä tai metallialalla ei kuitenkaan olla vastuussa ihmishengistä. Mutta paremman palkan ansaitsisitte! Tsemppiä kaikille työläisille.
googlaa sellainen termi kuin työtapaturma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä joka saat 40 t€ vuodessa, oletko yksityisellä vai julkisella puolella? Hyvä palkka sinulla, onnittelen!
Täydet kokemuslisät + paljon yövuoroja ja viikonloppuja, niin hyvin voi tienata julkisellakin.
Miten niin "julkisellakin". Julkisten alojen palkat ovat jo aikapäiviä sitten karanneet käsistä ja järkiään aina julkisilla tienaa paremmin kuin yksityisellä (+ pidemmät lomat). Insinöörit ehkä ainut poikkeus tästä säännöstä.
En sano mitään muuta kuin, että olen varhaiskasvatusalalla ja ns palkkahuipussani jossa pysyn ihan sinne eläkkeelle pääsyyn asti eli 64-65v ikäiseksi jonka jälkeen sitten tippuukin tulot entisestään.
31 000€/vuosi ja brutto.
Ei kannata insinöörialoille vaihtaa, jos ei ole todellinen huippuosaaja ja sekin vaatii työkokemusta. Suunnittelualoilla saat harvoin enempää, lukuunottamatta it-alaa. Eikä se niin auvoista aina ole, vaikka asiakkaita on vähemmän, työ voi olla joskus tosi hetkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä joka saat 40 t€ vuodessa, oletko yksityisellä vai julkisella puolella? Hyvä palkka sinulla, onnittelen!
Täydet kokemuslisät + paljon yövuoroja ja viikonloppuja, niin hyvin voi tienata julkisellakin.
Miten niin "julkisellakin". Julkisten alojen palkat ovat jo aikapäiviä sitten karanneet käsistä ja järkiään aina julkisilla tienaa paremmin kuin yksityisellä (+ pidemmät lomat). Insinöörit ehkä ainut poikkeus tästä säännöstä.
No ei aina sekään ole poikkeus. Palkka lähes 100.000 e/ vuosi, noin 8 viikkoa lomaa.
T: julkisen puolen insinööri
Sukulaispoika on lähihoitaja; hän ei ainakaan koe työtään raskaaksi. Helppo lyhyt koulutus ja se on siinä. Palkkakin on ihan o.k. työn vaativuuteen nähden...
T.V. kirjoitti:
Sukulaispoika on lähihoitaja; hän ei ainakaan koe työtään raskaaksi. Helppo lyhyt koulutus ja se on siinä. Palkkakin on ihan o.k. työn vaativuuteen nähden...
Riippuu paljon missä on töissä. Itse olen vanhuspuolella ja siellä on raskasta niin fyysisesti kuin henkisesti. Eikä meidän työ ole vain takapuolien pesua vaan meille kuuluu lääkehoito, hoitosuunnitelmien tekeminen, asukkaiden kunnon arviointi yms. Eikä se lääkehoito tarkoita sitä, että me vain annamme sairaanhoitajan jakamat lääkkeet. Jotkut nimittäin kuvittelevat asian olevan noin. Kyllä ne lääkkeet jakaa lähihoitajat, tarkistaa lähihoitaja, antaa asukkaan suuhun lähihoitaja. Me saamme pistää esim. morfiinia jos on siihen luvat. Kyllä siinä pitää tietää mitä tekee kun antaa asukkaalle morfiinia.
Alkakaa valittajat tubettajiksi. Helppoa rahaa 100 000 egee vuodessa eikä tarvii koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toimin jauhemaalarina. Teen pelkkää päivävuoroa ilman yli tai v.lopputöitä. tienaan 42t€/vuosi + lomarahat. Veroja menee kokonaisuudessaan 30.5%. Ei tällä palkalla 5 henkistä perhettä elätetä. Eukko kun on ton perkeleen nivelreumansa kanssa semmosessa pisteessä että 6kk välein leikkaillaan niveliä ja tökitään jotain perkeleen metallipiikkejä sormiin. Se on kun saksikäsi Edward konsanaan.
Jotenkin pitäisi vielä tienata ylimääräinen 40t€ vuotta kohden. Hetken yritin jaksaa 2 työtä samaan aikaan mutta en siä jaksanut kun n.6kk sitten loppu paukut.
No sullahan on veroprosentti ihan päin seiniä
Voisitko tarkentaa? Tänään tilasin verokortin ensi vuodelle. 43k mukaan. Perusprosentti 20.5, tellit ja lellit n.8.25 ja kirkollisvero n.1.25.
ite tienaan sihteerinä 22 000/vuosi enkä valita. Hävetkää hoitajat!
On se raskasta, mutta on se raskasta muillakin aloilla. Voin sanoa että esim itse olen 36v ja oon tehnyt 16 vuotta töitä metallialalla. Välillä on päiviä että koko 8 tuntia nostelee yli 40kg painavia metalli levyjä, välillä pienempiä kevyitä, mutta kun toistoja saattaa olla yhden päivän aikana 3000 niin voin sanoa että on valvottuja öitä kun nivelet ovat loppu... M36v