Jos lähihoitaja tienaa 36 tonnia vuodessa, niin...
Onko mielestäsi riittävä palkka kolmivuorotyötä?
Kommentit (78)
Mitä ihmettä??? Kolmivuorotyössä noin vähän? Mä olen lähihoitaja myös ja teen pelkkää päivätyötä ja saan yli 40 000 euroa vuodessa.
Kyllähän sillä toimeen tulee, mutta työ on kuitenkin raskasta ja sisältää yövuoroja, 12-tuntisia ja usein viikonloput kiinni.
Jos tekee 12 h yövuoroja, jotka kyllä kolmivuorotyöhön kuuluvat, ei millään voi tienata noin vähän vuodessa. Se on kv-tes:n rikkomus silloin.
Siitä tulee ~2800kk kun lasketaan lomarahat mukaan. Kaivinkonekuski tienaa päivätyöllä ~3600kk ennen lomarahoja. Eli ei ole.
Jos ei 2300 euron netto per kuukausi riitä, niin jossain on vikaa kulutustottumuksissa.
Kun tienaa lääkärinä hädintuskin 3x tuon, ja siitäkin verottaja vie puolet niin voi tosiaan riittävän palkan perään kysellä.
Hei sinä joka saat 40 t€ vuodessa, oletko yksityisellä vai julkisella puolella? Hyvä palkka sinulla, onnittelen!
Itse en nousisi tuolla palkalla edes aamulla sängystä ylös
Kaikki tarvitsevat leipää, mutta tyhmä näkee enemmän vaivaa kuin viisas
t. yliopisto-professori
Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Lähihoitaja on 2 776 euroa kuukaudessa.
Palkka oli kuntasektorilla 2 847 € (38210 yksittäistä palkkaa), valtiolla 3 483 € (98 yksittäistä palkkaa) ja yksityisellä sektorilla 2 627 € (18511 yksittäistä palkkaa). Keskipalkka perustuu koko maan palkkatietoihin vuodelta 2020.
Keskipalkka kasvoi 47 € (1,7 %) vuodesta 2019 vuoteen 2020.
Palkkatiedot tilastoidaan useimmiten tehtävän sisältöön perustuen. Tästä tehtävästä voidaan käyttää myös nimikettä närvårdare.
Palkkaan voi vaikuttaa myös esimerkiksi sijainti, koulutusaste, toimiala ja työkokemus. Katso alta suurimmat palkat, pienimmät palkat, yleisimmät tehtävät sekä harvinaisimmat tehtävät.
(duunitori)
———
on kyllä korkeita palkkoja!
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä joka saat 40 t€ vuodessa, oletko yksityisellä vai julkisella puolella? Hyvä palkka sinulla, onnittelen!
Täydet kokemuslisät + paljon yövuoroja ja viikonloppuja, niin hyvin voi tienata julkisellakin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä??? Kolmivuorotyössä noin vähän? Mä olen lähihoitaja myös ja teen pelkkää päivätyötä ja saan yli 40 000 euroa vuodessa.
Höpöhöpö.
Taidampa ottaa lähärin muijakseni kun noin hyvä palkka niillä.
Ja mitäköhän rankkaa siinä lähihoitajan työssä on? Voin väittää ihan pystymettästä maalaisjärjellä pystyä tekeväni lähihoitajan töitä, eikä tule edes hiki. Liikaa näytetään niille nykyään maksettavan ja hoitsut senkun lihoaa ja tsättäilee työkavereiden kanssa koko työpäivän ajan.
Kyllä näitä on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydet kokemuslisät + paljon yövuoroja ja viikonloppuja, niin hyvin voi tienata julkisellakin.
Ja nämä lisät ovat sitten kokoomuksen ja persujen listalla, nimittäin leikkausten muodossa. Sunnuntailisäthän meinattiin viedä jo Sipilän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäköhän rankkaa siinä lähihoitajan työssä on? Voin väittää ihan pystymettästä maalaisjärjellä pystyä tekeväni lähihoitajan töitä, eikä tule edes hiki. Liikaa näytetään niille nykyään maksettavan ja hoitsut senkun lihoaa ja tsättäilee työkavereiden kanssa koko työpäivän ajan.
Kyllä näitä on nähty.
Miten olisi, kun olet niin yksinkertainen, että et kirjoittaisi yhtään mitään? Lukisit vaan.
Anoppi on lähäri ja vetää pelkkää yövuoroa. On tehnyt pelkkää yötä viimeiset 4 vuotta kunnallisessa hoitolaitoksessa. Viimeksi kun veropaperinsa mulle näytti niin tulot oli yli 50000€ vuodessa. Eri asia sitten on miten kauan yli viiskymppinen tuota jaksaa. Anoppi kai juuri siksi yövuoroihin meni että saa tulojaan kasvatettua ennen eläkettä ja sitä aikaa kun ei enää jaksa vuorotyötä tehdä. Raskas ammatti kaikesta huolimatta.
Ei se huonokaan ole. Vähän alakanttiin ehkä jos tekee paljon öitä. Tekee hiukkasen alle 3000e/kk. Veroja menee 3-400e eli käteen jää noin 2200-2300e. Kyllä sillä toimeen tulee, myös pk-seudulla.
No on tuo koulutukseen nähden hyvä palkka. Itse työskentelen varhaiskasvatuksen opettajana ja vuositulot jää alle tuon.
Ihan hyvin se mielestäni on. Ainakin itse olen pärjännyt.
t. lähihoitaja