Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lähihoitaja tienaa 36 tonnia vuodessa, niin...

Vierailija
30.12.2021 |

Onko mielestäsi riittävä palkka kolmivuorotyötä?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Vantaan kaupungilla töissä ja bruttopalkkani on 2155€/ kk. En ymmärrä, mistä nuo palkkatiedot on otettu.

Vierailija
22/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäköhän rankkaa siinä lähihoitajan työssä on? Voin väittää ihan pystymettästä maalaisjärjellä pystyä tekeväni lähihoitajan töitä, eikä tule edes hiki. Liikaa näytetään niille nykyään maksettavan ja hoitsut senkun lihoaa ja tsättäilee työkavereiden kanssa koko työpäivän ajan.

Kyllä näitä on nähty.

Miten olisi, kun olet niin yksinkertainen, että et kirjoittaisi yhtään mitään? Lukisit vaan. 

Mitäpä jos kertoisit mitä kaikkea mukamas raskasta joudut lähihoitajana tekemään, niin minä arvioin. Joku vanhuksen siirtäminen ei nyt mitään raskasta ole ja jos jo siinä hiki tulee, niin ettepä kummoisessa peruskunnossa ole.

Läh.hoitajat tienaa liikaa koulutukseen nähden ja työn vaativuuteen nähden. Ja pitäisi enemmänkin leikata läh.hoitajien palkkoja. Sitä moni tekee paljon rankempaa hommaa pienemmällä palkalla esim siivoojat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin jauhemaalarina. Teen pelkkää päivävuoroa ilman yli tai v.lopputöitä. tienaan 42t€/vuosi + lomarahat. Veroja menee kokonaisuudessaan 30.5%. Ei tällä palkalla 5 henkistä perhettä elätetä. Eukko kun on ton perkeleen nivelreumansa kanssa semmosessa pisteessä että 6kk välein leikkaillaan niveliä ja tökitään jotain perkeleen metallipiikkejä sormiin. Se on kun saksikäsi Edward konsanaan.

Jotenkin pitäisi vielä tienata ylimääräinen 40t€ vuotta kohden. Hetken yritin jaksaa 2 työtä samaan aikaan mutta en siä jaksanut kun n.6kk sitten loppu paukut.

Vierailija
24/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen Vantaan kaupungilla töissä ja bruttopalkkani on 2155€/ kk. En ymmärrä, mistä nuo palkkatiedot on otettu.

Sama nuo 40-50t vuositulot. Ei tapahdu.

Vierailija
25/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on lähäri ja vetää pelkkää yövuoroa. On tehnyt pelkkää yötä viimeiset 4 vuotta kunnallisessa hoitolaitoksessa. Viimeksi kun veropaperinsa mulle näytti niin tulot oli yli 50000€  vuodessa. Eri asia sitten on miten kauan yli viiskymppinen tuota jaksaa. Anoppi kai juuri siksi yövuoroihin meni että saa tulojaan kasvatettua ennen eläkettä ja sitä aikaa kun ei enää jaksa vuorotyötä tehdä. Raskas ammatti kaikesta huolimatta.

missään ei voi olla niin että yks ihminen saa tehdä vaan yhtä vuoroa

aivan höpöpuhetta

Vierailija
26/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on tuo koulutukseen nähden hyvä palkka. Itse työskentelen varhaiskasvatuksen opettajana ja vuositulot jää alle tuon.

Täällä toinen ope, ihan koulun puolelta, jonka vuositulot eivät yllä samaan. Johtuu määräaikaisuuden ketjuttamisesta eli kesältä ei makseta palkkaa. Tiesin, että sairaanhoitajien palkka on parempi, mutta lähäreilläkin...

Ja aina muistetaan mainita, ettei ylityöpalkkioita saisi laskea kuukausituloihin. Opetusalalla niitä ylitunteja ei ole. Palkka on se mitä on, vaikka tehtävää olisi enemmän.

Vierailija
27/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja Vantaan Kaupungilla. Palkkani 2155€ kuukaudessa bruttona. Palkat näkee jokainen kaupungin työpaikkahakemuksista. Miksi pitää liioitella.

Vierailija
28/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on.

Itse nostin verokortin 50 000.

Lähihoitaja myös, yötyötä. Yksityinen puoli.

Vierailija
29/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka teette päivätöitä varhaiskasvatuksessa tai vastaavia hommia, ottakaa huomioon, että palkkanne tulee päivä töistä. Aloittajan lähihoitajan vuosipalkkaan sisältyy aika paljon yötöitä ja pyhäkorvauksia mm. juhannus ja joulupyhistä. Ei moni jaksaisi olla esim. jouluja ja viikonloppuja töissä, kun perhe-elämä kärsii siitä.

Vierailija
30/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lähihoitaja, joka kertoi saavansa 40k€/vuosi päivätöissä, on valtion hommissa. Puolustusvoimat/vankisairaala/tms valtion työpaikka.

Vierailija
31/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, et tietenkään lähärinä ymmärrä, mitä keskipalkka tarkoittaa. Jos keskipalkka on vaikka 2700, puolet tienaa alle sen ja puolet yli.

Vierailija
32/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksityisellä lähihoitajana ja teen kolmivuorotyötä. Jos en tekisi lainkaan ylitöitä, niin vuosiansio yhdellä kokemuslisällä olisi n.30 000€. Viime vuonna ansio oli 38 000€, mutta sisälsi paljon ylitöitä. Tänä vuonna ansio on n.35 500€. 

Vierailija
33/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on tuo koulutukseen nähden hyvä palkka. Itse työskentelen varhaiskasvatuksen opettajana ja vuositulot jää alle tuon.

Joo, mutta et tee iltaa, viikonloppua ja yötä, todennäköisesti. Mene kokeilemaan, suoraan illasta aamuseitsemään jne. Tiedän eron entisenä perseenkuluttajamaisterina.

Vierailija
34/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toimin jauhemaalarina. Teen pelkkää päivävuoroa ilman yli tai v.lopputöitä. tienaan 42t€/vuosi + lomarahat. Veroja menee kokonaisuudessaan 30.5%. Ei tällä palkalla 5 henkistä perhettä elätetä. Eukko kun on ton perkeleen nivelreumansa kanssa semmosessa pisteessä että 6kk välein leikkaillaan niveliä ja tökitään jotain perkeleen metallipiikkejä sormiin. Se on kun saksikäsi Edward konsanaan.

Jotenkin pitäisi vielä tienata ylimääräinen 40t€ vuotta kohden. Hetken yritin jaksaa 2 työtä samaan aikaan mutta en siä jaksanut kun n.6kk sitten loppu paukut.

No sullahan on veroprosentti ihan päin seiniä

Vierailija
35/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäköhän rankkaa siinä lähihoitajan työssä on? Voin väittää ihan pystymettästä maalaisjärjellä pystyä tekeväni lähihoitajan töitä, eikä tule edes hiki. Liikaa näytetään niille nykyään maksettavan ja hoitsut senkun lihoaa ja tsättäilee työkavereiden kanssa koko työpäivän ajan.

Kyllä näitä on nähty.

Tervetuloa vanhuspuolelle katsomaan mitä se työ on. Voin sanoa, että kyllä tulee hiki. Fyysisesti huonokuntoisia vanhuksia joita pitää avustaa jokaisessa asiassa, muistisairaita jotka ovat levottomia ja osa aggressiivisia. On raskasta työtä ihan normaalipainoisillekin. Ei ole aikaa istuskella muuta kuin tauolla. Ja kyllä, myös hoitajilla on oikeus taukoihin ja saa syödä työvuoron aikana. 

Vierailija
36/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähältä kuulostaa jos tuossa kaikki lisät mukana, ainakin Helsingin asumiskustannuksilla. Uskoisin palkan olevan yli 40k vuorotyötä tekevälle lähihoitajalle.

Vierailija
37/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on lähäri ja vetää pelkkää yövuoroa. On tehnyt pelkkää yötä viimeiset 4 vuotta kunnallisessa hoitolaitoksessa. Viimeksi kun veropaperinsa mulle näytti niin tulot oli yli 50000€  vuodessa. Eri asia sitten on miten kauan yli viiskymppinen tuota jaksaa. Anoppi kai juuri siksi yövuoroihin meni että saa tulojaan kasvatettua ennen eläkettä ja sitä aikaa kun ei enää jaksa vuorotyötä tehdä. Raskas ammatti kaikesta huolimatta.

missään ei voi olla niin että yks ihminen saa tehdä vaan yhtä vuoroa

aivan höpöpuhetta

No kyllä todellakin voi.

Vierailija
38/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika paljon. Mä olen metallialalla ollut aina ja on jo 16 vuotta työsuhdetta takana. Mun tämän vuoden tulot ovat noin 32 000 ja koko vuoden olen tehnyt kolmivuoroa. 5 yötä, vkl, 5 iltaa, vkl, 5 aamua ja vkl, taas 5 yötä ja vkl. Eipä ne lisät paljoa tee, euron iltalisä ja kaks euroa yöltä. M36v

Vierailija
39/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpais mulle ainakin...

t. tehdastyöläinen, 11.70€/tunti + pari euroo lisää ilta/yölisää, kun on ilta/yöviikko

Vierailija
40/78 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se aika paljon. Mä olen metallialalla ollut aina ja on jo 16 vuotta työsuhdetta takana. Mun tämän vuoden tulot ovat noin 32 000 ja koko vuoden olen tehnyt kolmivuoroa. 5 yötä, vkl, 5 iltaa, vkl, 5 aamua ja vkl, taas 5 yötä ja vkl. Eipä ne lisät paljoa tee, euron iltalisä ja kaks euroa yöltä. M36v

Toivottavasti rakastat työtäsi, palkkasi on onneton. Sorry.